Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsClean maar vaker gedachtes aan speed..

Clean maar vaker gedachtes aan speed..

90 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beetje rustig aan doen hé, sommige dingen hebben tijd nodig om verwerkt te worden en het mentaal stabiliseren van psychoactieven duurt vaak wat langer dan men denkt. Gewoon de clichés blijven aanhouden die helpen bij herstel / stabilisatie in zo'n proces. Gezond eten en drinken, beweging, voldoende rustmomenten en voldoende tijd nemen voor je avondrust. Het cliché van betekenisvolle invulling maakt ook altijd een gigantisch verschil tijdens zulk soort processen naar mijn inzien en die betekenisvolle invulling vorm geven is vaak ook al een hele weg op zichzelf. Tijdens de huidige quarantaine is die betekenisvolle invulling soms wat lastiger vinden al kan ik ook wel van de rust genieten die daarbij komt kijken. Ik heb het er niet moeilijk mee maar het is begrijpelijk dat mensen wat meer geforceerd zelfbewust bezig zijn in meer recente tijden.

Ik denk dat het bewust / 'mindful' verwerken van voorbij komende gedachten zeker kan bijdragen aan het vormen van constructieve constructen. Maar aan de andere kant kan fixatie ook een dingetje wezen waarin mensen kunnen doorslaan. Zelf heb ik ook vaak gedachten en gevoelens gehad die zeiden dat ik de rest van mijn leven zou malen en denken aan het verlangen van bepaalde middelen en dan ook dat doem gevoel dat een verslaving voor de rest van je leven is. Achteraf als ik terug kijk op deze fatalistische gedachten kan ik er wel om lachen maar ik weet ook dat op een bepaald punt deze gedachten vrij sterk geheerst hebben voor mij. Eens verslaafd altijd verslaafd om het maar plat te verwoorden.

Verlangens en hebzucht zullen er altijd wezen denk ik, ik zie mijzelf als een instinctief wezen die niet altijd rationeel zal wezen maar wel fundamenteel pragmatisch. Het trekt vanzelf wel recht, sommige dingen moeten even stormen voordat je er nuance aan kan toebrengen. Ik zie mijn onderbewust wezen als een vriend die wellicht soms wat bijgestuurd dient te worden maar uiteindelijk op automatische en natuurlijke wijze de meest logische weg van de minste weerstand zal vinden. De gedachte dat als ik alles los laat het leven vanzelf wel recht trekt is een rustgevende gedachte en dat moet ook gewoon kunnen zolang je er een ander niet mee belast. De complexe instinctieve werking van het brein ervaar ik als wonderbaarlijk en wellicht zijn niet alle beloningen even natuurlijk ook daarin vindt deze uiteindelijk wel een gulden middenweg. Het grootste obstakel daarin is vaak wellicht het korte termijn tegen lange termijn redenatie vermogen waar de laatste vaak het onderspit delft omdat deze meer energie kost om te verwerken.

Voor mij valt wat dat betreft drugs in dezelfde categorie als suiker, als ik 3 maanden geen suiker consumeer dan valt voor mij de behoefte naar suiker gewoon weg. Dat maakt suiker niet een slechte of goede substantie. Ik kan instinctief het gebruik van simpelweg gewoon niet altijd optimaal reguleren. Ik ben mijn gebruik van suiker constant aan het reguleren omdat het altijd overal beschikbaar is en koolhydraten nou eenmaal fundamenteel onderdeel zijn van mijn leven. Waar mensen zich in dit proces vaak in vergissen is dat de scheidingslijn tussen willen en kunnen vrij dun is en in de praktijk vaak op hetzelfde neer komt. Fenethylamine en in gemethyleerde vorm amfetamine beschouw ik in dezelfde context als in dat dit het menselijk instinctief verlangen prikkelt.

Een verschil blijft natuurlijk echter dat amfetamine als substantie strafbaar is in juridische context en dat gebruik hiervan op dat vlak grotere opoffering vraagt.

Wellicht een beetje droog om deze processen als reactie te concretiseren, wat ik wellicht probeer te zeggen, we maken het probleem groter dan dat het is. Het is goed om hier over na te denken maar wellicht denken we hier ook te veel over na. Mensen blijven moeilijke beestjes maar het wordt steeds makkelijker.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Walter White zei:
Hallo beste DF-s , ik ga een tijdje niet online komen omdat ik me even laat opnemen voor speedmisbruik , lijkt me het beste maar de tips hier
hebben me ook zeker geholpen! Maar ik hou mijn account dus ik kom zeker nog naar het forum. Grtz
Klik om te vergroten...
Verstandige keuze! Veel succes!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
Walter White zei:
Hallo beste DF-s , ik ga een tijdje niet online komen omdat ik me even laat opnemen voor speedmisbruik , lijkt me het beste maar de tips hier
hebben me ook zeker geholpen! Maar ik hou mijn account dus ik kom zeker nog naar het forum. Grtz
Klik om te vergroten...

Verstandig! Heel veel succes!👍
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Walter White zei:
Hallo beste DF-s , ik ga een tijdje niet online komen omdat ik me even laat opnemen voor speedmisbruik , lijkt me het beste maar de tips hier
hebben me ook zeker geholpen! Maar ik hou mijn account dus ik kom zeker nog naar het forum. Grtz
Klik om te vergroten...
Succes makker
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Succes man !
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Walter White zei:
Hallo beste DF-s , ik ga een tijdje niet online komen omdat ik me even laat opnemen voor speedmisbruik , lijkt me het beste maar de tips hier
hebben me ook zeker geholpen! Maar ik hou mijn account dus ik kom zeker nog naar het forum. Grtz
Klik om te vergroten...

Heel erg veel succes en super dat je deze stap hebt gezet!!.
Ben trots op je..!!💪❤️
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Walter White zei:
Hallo beste DF-s , ik ga een tijdje niet online komen omdat ik me even laat opnemen voor speedmisbruik , lijkt me het beste maar de tips hier
hebben me ook zeker geholpen! Maar ik hou mijn account dus ik kom zeker nog naar het forum. Grtz
Klik om te vergroten...
Goodluck man!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
^^^ ik heb mn ‘like’ weer ingetrokken. Gast, ga je jezelf nou wel of niet laten opnemen?
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeelanddude zei:
^^^ ik heb mn ‘like’ weer ingetrokken. Gast, ga je jezelf nou wel of niet laten opnemen?
[/QU
Gast ? En ja makker dat is al geregeld maar ik kan woensdag pas binnen en die like pff dat is niks belangrijk hoor. Ik begrijp wel dat het vreemd klinkt maar ik kan mijn thuissituatie niet uitleggen op forum.
Klik om te vergroten...
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeelanddude zei:
^^^ ik heb mn ‘like’ weer ingetrokken. Gast, ga je jezelf nou wel of niet laten opnemen?
Klik om te vergroten...
En dan heb ik nog iemand verloren door orgaanuitval door speed 9/10 , dat heeft me doen denken en ik heb genoeg gezien om te weten dat het feitelijk slecht is maar dat ligt aan mezelf , ik kan mijn grenzen niet onder controle houden.
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Walter White zei:
En dan heb ik nog iemand verloren door orgaanuitval door speed 9/10 , dat heeft me doen denken en ik heb genoeg gezien om te weten dat het feitelijk slecht is maar dat ligt aan mezelf , ik kan mijn grenzen niet onder controle houden.
Klik om te vergroten...
Maar ja dat was meer een kennis dan een vriend ofzo maar die zat van zijn 17de aan de speed en 57jaar overleden wegens orgaanuitval. Toen ben ik toch beginnen denken en ik zei eerst opname maar ik ga het thuis doen stoorzender de vriendin of beter de ex nu sinds gisteren want ze wou niks weten van stoppen of minderen en ja zo gaat het al zeker niet , maar iemand hier had me gezegd wat ik kon doen legaal trouwens.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."