Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLiveblog: na ruim 30 jaar dagelijks cannabisgebruik dit eindelijk onder controle proberen te krijgen!

Liveblog: na ruim 30 jaar dagelijks cannabisgebruik dit eindelijk onder controle proberen te krijgen!

163 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik las dit en dacht toen aan dit topic:

H
HierEnDaarEenFuifje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Succes, ik ga je volgen!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanx @Oehoeboeroe @Jmths @Zonnetje @Ganggang💯 & @Newbie070

dag 5️⃣: wederom succes!

Het inslapen verliep lastig, dus toch maar 50mg quetapine genomen.

Wat volgde was een uiterst stabiele nacht vol levendige dromen weer. Helaas was de herinnering daarvan minder, ik weet nog iets over bijeenkomsten aan het water en een huis met een kamer zonder dak en een lijk onder de stenen vloer. Dan was er een bijeenkomst van Hells Angels waar ik als soort aspirant lid samen met een hoge pief aan het voorkruipen was om als eersten naar binnen te gaan alwaar buddy de president van de Hells Angels zo maar door het hoofd schoot en we door het raam zijn gesprongen en gevlucht in zijn james bond sportauto met 2 kittens er in. Ik kreeg van mijn angels buddy een quest om iets heel belangrijks (overigens geen idee wat) te transporteren in een vrachtautootje die ook al eerder in mijn droom belangrijk was. Dan was er iets met een legertank en kwamen de overige hells angels me op het spoor maar die wist ik af te schudden door me te verbergen in een soort kuil of zo. En toen werd ik wakker, en wel om 06.00 vlak voor de wekker af liep zoals bij mij zo vaak het geval is de laatste tijd.

Maar goed, gisteren was een makkie om niet te blowen omdat ik weer lekker in mijn vel zat. 2-1 staat het nu (als ik het weekend niet meetel dan), ben ontzettend trots op mezelf dat ik het niet blowen zo snel in praktijk kan brengen!

Ik heb echt de indruk dat zo'n topic bijhouden een echte meerwaarde is en het helpt om een en ander tot een succes te brengen, ik denk dat @Syl dit kan beamen! (want jij bracht me op het idee met je stoppen met speed topic!)
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarom wil je eigenlijk stoppen? Als ik je eerste post lees dan lees ik vooral dat je controle wil hebben over jezelf.
Maar is dat niet een beetje een lege reden?
Ik ken een heleboel mensen die roken als ketters en die leven een prima leven. Als een gewoonte nou goed bij je past, wat is er dan mis mee?
Sorry als ik een beetje de advocaat van de duivel speel, maar verslaving is een taboe in onze wereld en dat terwijl mensen wezens zijn die zich aan alles verslaven. Ik houd me nooit zo bezig met wat mijn gewoontes zijn en ik label ze ook niet als verslavingen.
Anders zou ik verslaaft zijn aan peren en broodjes. En dan moet ik straks van mezelf stoppen met peren en broodjes eten om voor mezelf te bewijzen dat ik controle over mezelf heb.....
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Martinus zei:
Waarom wil je eigenlijk stoppen? Als ik je eerste post lees dan lees ik vooral dat je controle wil hebben over jezelf.
Maar is dat niet een beetje een lege reden?
Ik ken een heleboel mensen die roken als ketters en die leven een prima leven. Als een gewoonte nou goed bij je past, wat is er dan mis mee?
Sorry als ik een beetje de advocaat van de duivel speel, maar verslaving is een taboe in onze wereld en dat terwijl mensen wezens zijn die zich aan alles verslaven. Ik houd me nooit zo bezig met wat mijn gewoontes zijn en ik label ze ook niet als verslavingen.
Anders zou ik verslaaft zijn aan peren en broodjes. En dan moet ik straks van mezelf stoppen met peren en broodjes eten om voor mezelf te bewijzen dat ik controle over mezelf heb.....
Klik om te vergroten...
Ik snap wat je bedoeld, hoorde een tijd geleden iets over een onderzoek dat mensen zei om hun gebruik inderdaad zo min mogelijk als een verslaving te zien, om zo veel makkelijker gebruik te kunnen minderen.

Wel vind ik dat het heel goed is om te willen minderen of stoppen met iets ongezonds, en dat mag je best een verslaving noemen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Martinus zei:
Waarom wil je eigenlijk stoppen? Als ik je eerste post lees dan lees ik vooral dat je controle wil hebben over jezelf.
Maar is dat niet een beetje een lege reden?
Ik ken een heleboel mensen die roken als ketters en die leven een prima leven. Als een gewoonte nou goed bij je past, wat is er dan mis mee?
Sorry als ik een beetje de advocaat van de duivel speel, maar verslaving is een taboe in onze wereld en dat terwijl mensen wezens zijn die zich aan alles verslaven. Ik houd me nooit zo bezig met wat mijn gewoontes zijn en ik label ze ook niet als verslavingen.
Anders zou ik verslaaft zijn aan peren en broodjes. En dan moet ik straks van mezelf stoppen met peren en broodjes eten om voor mezelf te bewijzen dat ik controle over mezelf heb.....
Klik om te vergroten...
Ik wil niet meer afhankelijk zijn.

Dan ben ik inmiddels van mening dat dagelijks gebruik van middelen mij remmen in mijn persoonlijke groei, alsmede dat ik de dingen op een normale manier echt wil verwerken in plaats van mezelf te verdoven om niet te hoeven voelen hoe kut het leven soms wel niet kan zijn en daarbij de dingen dus niet verwerk.

Ik wil op zich best nog wel een biertje jointje op zijn tijd doen als dat mogelijk is. Maar dat is momenteel niet haalbaar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Martinus zei:
Waarom wil je eigenlijk stoppen? Als ik je eerste post lees dan lees ik vooral dat je controle wil hebben over jezelf.
Maar is dat niet een beetje een lege reden?
Ik ken een heleboel mensen die roken als ketters en die leven een prima leven. Als een gewoonte nou goed bij je past, wat is er dan mis mee?
Sorry als ik een beetje de advocaat van de duivel speel, maar verslaving is een taboe in onze wereld en dat terwijl mensen wezens zijn die zich aan alles verslaven. Ik houd me nooit zo bezig met wat mijn gewoontes zijn en ik label ze ook niet als verslavingen.
Anders zou ik verslaaft zijn aan peren en broodjes. En dan moet ik straks van mezelf stoppen met peren en broodjes eten om voor mezelf te bewijzen dat ik controle over mezelf heb.....
Klik om te vergroten...
Ik vind dat niet een lege reden. Op eigen kracht door het leven gaan ipv afhankelijk te zijn van middelen en/gewoonten om je goed te voelen is zoveel waard. Verder snap ik op zich het punt van dingen niet labelen als verslavingen ook wel. Zo geef je ze minder gewicht als het ware.

Het punt is denk ik niet om aan jezelf te bewijzen dat je controle over jezelf hebt. Maar dat je daadwerkelijk in je macht staat. Dat je steeds meer de meester over je eigen energie(ën) wordt. Dat je gevoelens en gedachten jou niet meer sturen. En daar komt veel meer bij kijken dan simpelweg stoppen met een gewoonte. Het is kort gezegd een bewustwordingsproces.

En ik geloof het niet, een gewoonte als kettingroken, die goed bij iemand zou passen... Ja diegene heeft er mee leren leven en kan daar vrede mee hebben en zelfs een relatief prima leven leiden, maar het blijft een afhankelijkheid en in dit geval ook nog eens een ongelofelijk ongezonde afhankelijkheid.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Martinus zei:
Waarom wil je eigenlijk stoppen? Als ik je eerste post lees dan lees ik vooral dat je controle wil hebben over jezelf.
Maar is dat niet een beetje een lege reden?
Ik ken een heleboel mensen die roken als ketters en die leven een prima leven. Als een gewoonte nou goed bij je past, wat is er dan mis mee?
Sorry als ik een beetje de advocaat van de duivel speel, maar verslaving is een taboe in onze wereld en dat terwijl mensen wezens zijn die zich aan alles verslaven. Ik houd me nooit zo bezig met wat mijn gewoontes zijn en ik label ze ook niet als verslavingen.
Anders zou ik verslaaft zijn aan peren en broodjes. En dan moet ik straks van mezelf stoppen met peren en broodjes eten om voor mezelf te bewijzen dat ik controle over mezelf heb.....
Klik om te vergroten...

Roken is echt geen goede gewoonte, je kan er kanker van krijgen. Krijg je van peren en broodjes kanker? Nee.
Mensen maken zichzelf wijs dat roken bij ze hoort. Er zijn alleen maar voordelen aan het stoppen met roken. Waarom zou je roken? Het levert je niks op!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natozlato zei:
Roken is echt geen goede gewoonte, je kan er kanker van krijgen. Krijg je van peren en broodjes kanker? Nee.
Mensen maken zichzelf wijs dat roken bij ze hoort. Er zijn alleen maar voordelen aan het stoppen met roken. Waarom zou je roken? Het levert je niks op!
Klik om te vergroten...
jessevandervelde.com

16 dingen die er in je lichaam gebeuren als je Aspartaam eet

Lees in dit artikel wat voor effect aspartaam precies heeft op je lichaam
jessevandervelde.com
Maar dit eten en drinken we allemaal , weten dat het slecht is zoals sigaretten maar blijven het toch doen.
Waarom zou je het eten en drinken ? Het levert je nix op.

Zo kan je op alles wel wat zeggen en zullen we op water en brood moeten gaan leven.
Of water alleen , want dat snuifje zout in brood is ongezond , nog maar gezwegen over de gluten.
Zie , overal kan je wel iets over zeggen 🤣
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Ik ken een heleboel mensen die roken als ketters en die leven een prima leven.
Klik om te vergroten...
Die mensen lopen grote kans op een heleboel nare ziektes, eerder dood gaan en het kost ook nog eens een boel geld.

Martinus zei:
Anders zou ik verslaaft zijn aan peren en broodjes.
Klik om te vergroten...
Dit is een betere verslaving dan roken of drugs, mits je jezelf niet dood eet aan peren en broodjes. Zitten een stuk minder risico's aan.

Martinus zei:
En dan moet ik straks van mezelf stoppen met peren en broodjes eten om voor mezelf te bewijzen dat ik controle over mezelf heb..
Klik om te vergroten...
Als jij zo veel peren en broodjes eet dat je:
- ziek wordt door overeating
- geen geld meer over houdt om de rest van je levensonderhoud te voorzien
- gezondheidsklachten krijgt

Dan zou je zeker eens kunnen nadenken over het verminderen van je brood en peer inname omdat het veel negatieve gevolgen heeft voor je.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
inner_search zei:
jessevandervelde.com

16 dingen die er in je lichaam gebeuren als je Aspartaam eet

Lees in dit artikel wat voor effect aspartaam precies heeft op je lichaam
jessevandervelde.com
Maar dit eten en drinken we allemaal , weten dat het slecht is zoals sigaretten maar blijven het toch doen.
Waarom zou je het eten en drinken ? Het levert je nix op.

Zo kan je op alles wel wat zeggen en zullen we op water en brood moeten gaan leven.
Of water alleen , want dat snuifje zout in brood is ongezond , nog maar gezwegen over de gluten.
Zie , overal kan je wel iets over zeggen 🤣
Klik om te vergroten...
Roken vergelijken met eten en drinken gaat wel ver vind ik. Eten en drinken is een levensbehoefte, als je dat niet doet ga je dood. Tuurlijk kan men gezondere keuzes maken (hoe weet jij trouwens dat wij dat niet doen?)
Roken daarentegen is een afhankelijkheid en is geen primaire levensbehoefte. Kost alleen maar geld en zorgt voor gezondheidsklachten.

Ik ook op z'n tijd ook wel eens een sigaretje maar ben altijd bewust van van de gezondheidsrisico's en zorg ervoor dat ik daarna een poos niet rook.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#12
inner_search zei:
jessevandervelde.com

16 dingen die er in je lichaam gebeuren als je Aspartaam eet

Lees in dit artikel wat voor effect aspartaam precies heeft op je lichaam
jessevandervelde.com
Maar dit eten en drinken we allemaal , weten dat het slecht is zoals sigaretten maar blijven het toch doen.
Waarom zou je het eten en drinken ? Het levert je nix op.

Zo kan je op alles wel wat zeggen en zullen we op water en brood moeten gaan leven.
Of water alleen , want dat snuifje zout in brood is ongezond , nog maar gezwegen over de gluten.
Zie , overal kan je wel iets over zeggen 🤣
Klik om te vergroten...
Ja klopt, er zijn een heeeeeeleboel dingen slecht voor je. Maar roken is toch wel 1 van de slechtste. Het verkort je leven, je loopt risico om dood te gaan als je begin 50 bent.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
inner_search zei:
jessevandervelde.com

16 dingen die er in je lichaam gebeuren als je Aspartaam eet

Lees in dit artikel wat voor effect aspartaam precies heeft op je lichaam
jessevandervelde.com
Klik om te vergroten...
inner_search zei:
Maar dit eten en drinken we allemaal , weten dat het slecht is zoals sigaretten maar blijven het toch doen.
Waarom zou je het eten en drinken ? Het levert je nix op.

Zo kan je op alles wel wat zeggen en zullen we op water en brood moeten gaan leven.
Of water alleen , want dat snuifje zout in brood is ongezond , nog maar gezwegen over de gluten.
Zie , overal kan je wel iets over zeggen 🤣
Klik om te vergroten...
Ik ben het verder wel helemaal met je eens dat we geen aspartaam binnen moeten krijgen. Ik probeer eigenlijk zo veel mogelijk water te drinken en af en toe een zelfgemaakte smoothie. En af en toe eens een alcoholisch drankje. Drink zelden nog frisdrank en daar ligt de crux denk ik.

Geniet met mate geldt alle zaken die slecht voor je zijn.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik doe niet aan aspartaam.

Das een chemische zoetstof die bij mij niet zoet maar juist bitter-chemisch smaakt. Een van de heel erg weinige dingen die ik niet lus.

edit;
en dat is maar goed ook als ik het artikel lees
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
inner_search zei:
jessevandervelde.com

16 dingen die er in je lichaam gebeuren als je Aspartaam eet

Lees in dit artikel wat voor effect aspartaam precies heeft op je lichaam
jessevandervelde.com
Maar dit eten en drinken we allemaal , weten dat het slecht is zoals sigaretten maar blijven het toch doen.
Waarom zou je het eten en drinken ? Het levert je nix op.

Zo kan je op alles wel wat zeggen en zullen we op water en brood moeten gaan leven.
Of water alleen , want dat snuifje zout in brood is ongezond , nog maar gezwegen over de gluten.
Zie , overal kan je wel iets over zeggen 🤣
Klik om te vergroten...
Gluten zijn helemaal niet slecht, behalve als je glutenintolerantie hebt.

Dat zo goed als in alle bewerkte producten een ruime procent zout zit is uiteraard van de zotte. Maar als je dus kookt met verse ingredienten dan is die hele problematiek van uiterst slechte toevoegingen in bewerkte producten gemakkelijk te omzeilen.

Daarom probeer ik zo veel mogelijk zelf te koken met verse ingredienten, maar daar heb ik niet altijd tijd en zin in. Ook als ik niet lekker in mijn vel zit kies ik al gauw voor iets gemakkelijks en ongezonds.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#16
inner_search zei:
jessevandervelde.com

16 dingen die er in je lichaam gebeuren als je Aspartaam eet

Lees in dit artikel wat voor effect aspartaam precies heeft op je lichaam
jessevandervelde.com
Maar dit eten en drinken we allemaal , weten dat het slecht is zoals sigaretten maar blijven het toch doen.
Waarom zou je het eten en drinken ? Het levert je nix op.

Zo kan je op alles wel wat zeggen en zullen we op water en brood moeten gaan leven.
Of water alleen , want dat snuifje zout in brood is ongezond , nog maar gezwegen over de gluten.
Zie , overal kan je wel iets over zeggen 🤣
Klik om te vergroten...
Hier staat een hoop misleidende of ronduit verkeerde informatie in. Aspartaam is helemaal niet zo slecht in de kleine hoeveelheden die in ons voedsel zitten. Zie bijvoorbeeld https://www.healthline.com/health/aspartame-side-effects.

Als ik je bron zie, gaan ook meteen alle alarmbellen af. Iemand die zijn geld verdient met 'superfoods' en boekjes over 'detox', twee onzintermen die gebruikt worden om mensen van alles wijs te maken en aan te smeren. Zo iemand is erbij gebaat om mensen bang te maken met dit soort artikelen.

Dan heb ik het nog niet eens over de vergelijking tussen niet al te gezonde voedingsmiddelen en roken. Van roken is bekend dat het vreselijk ongezond is, ook in kleine hoeveelheden. Niet alleen voor de longen, maar ook voor de huid, de hersenen, je vruchtbaarheid, kans op allerlei kankers, et cetera. Dat kun je toch niet vergelijken met het eten van bepaalde producten die misschien niet de beste keuze zijn, maar binnen een gevarieerd dieet prima kunnen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Amen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
8️⃣6️⃣ zei:
Daarom probeer ik zo veel mogelijk zelf te koken met verse ingredienten, maar daar heb ik niet altijd tijd en zin in. Ook als ik niet lekker in mijn vel zit kies ik al gauw voor iets gemakkelijks en ongezonds.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar. En omdat ik dan ongezond eet, voel ik me daar later nog weer slechter door waardoor het makkelijk is om weer wat ongezonds te eten om me daar vanaf te leiden. En zo kom ik makkelijk in zo'n cirkel van slecht ongezond gedrag eigenlijk.

Daarom haal ik nu al een tijd alleen nog maar gezond eten in huis. Als je geen junkfood hebt liggen, kun je het ook niet eten... En eerlijk gezegd, een pizza bijvoorbeeld is lekker maar direct na het eten ervan voel ik me eigenlijk gewoon vies... Je krijgt ook amper iets voedzaams binnen, je raakt alleen maar vol. Gezond eten betekent meer moeite doen, maar daarna heb je ook het gevoel dat je goed voor je lichaam zorgt en krijg je kwalitatief goede voeding binnen, wat super voelt en ook weer aanzet tot meer gezonde dingen doen. En zoveel werk is het nou ook weer niet...

Maar vastzitten in die cirkel is lastig. Eenmaal je eruit bent is het easy, maar daarvoor zeker niet.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#19
8️⃣6️⃣ zei:
Ook als ik niet lekker in mijn vel zit kies ik al gauw voor iets gemakkelijks en ongezonds.
Klik om te vergroten...
Dat is dan juist wat je niet moet doen , maar dat weet je zelf ook wel natuurlijk.
KlaasVaak zei:
Hier staat een hoop misleidende of ronduit verkeerde informatie in. Aspartaam is helemaal niet zo slecht in de kleine hoeveelheden die in ons voedsel zitten. Zie bijvoorbeeld https://www.healthline.com/health/aspartame-side-effects.

Als ik je bron zie, gaan ook meteen alle alarmbellen af. Iemand die zijn geld verdient met 'superfoods' en boekjes over 'detox', twee onzintermen die gebruikt worden om mensen van alles wijs te maken en aan te smeren. Zo iemand is erbij gebaat om mensen bang te maken met dit soort artikelen.

Dan heb ik het nog niet eens over de vergelijking tussen niet al te gezonde voedingsmiddelen en roken. Van roken is bekend dat het vreselijk ongezond is, ook in kleine hoeveelheden. Niet alleen voor de longen, maar ook voor de huid, de hersenen, je vruchtbaarheid, kans op allerlei kankers, et cetera. Dat kun je toch niet vergelijken met het eten van bepaalde producten die misschien niet de beste keuze zijn, maar binnen een gevarieerd dieet prima kunnen.
Klik om te vergroten...
True , kan ik nix tegen in :grin:
Ik wou er gewoon op duiden dat er meer producten zijn dan tabak die ongezond zijn , en we toch blijven tot ons nemen.

Het artikel was ook gewoon lukraak het eerste dat op Google stond...
Mss een verkeerde keuze van me :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Stonologie zei:
Gezond eten is wel nog een dingetje haha, ik lees net je pizza stukje terwijl ik een stukje pizza aan het eten ben... :joycat:.. wel allemaal versgemaakt met goede ingrediënten, dus heel erg is het ook niet.
Klik om te vergroten...
Hé ik heb net patat kipsaté besteld... :sweatsmile: Eerste keer in weken (maanden?) dat ik weer eens snack... Ik beslis altijd op het laatst pas wat ik ga eten, maar niets in huis had ik zin in haha. Maar toen moest ik aan patat denken en had daar zo'n zin in. :sweatsmile: Dus ik ben even hypocriet bezig nu. :wink:

Maar goed, de middle way hè... Heb wel geleerd dat helemaal het ene of helemaal het andere nooit lang werkt. Niet in extremen vervallen. Soms maak je even een uitzondering. Natuurlijk ga ik over het algemeen door met gezond eten. :) Zal morgen toch echt geen zin hebben om weer te snacken, dat weet ik nu al...
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."