#1
Ik las dit en dacht toen aan dit topic:
Ik snap wat je bedoeld, hoorde een tijd geleden iets over een onderzoek dat mensen zei om hun gebruik inderdaad zo min mogelijk als een verslaving te zien, om zo veel makkelijker gebruik te kunnen minderen.Waarom wil je eigenlijk stoppen? Als ik je eerste post lees dan lees ik vooral dat je controle wil hebben over jezelf.
Maar is dat niet een beetje een lege reden?
Ik ken een heleboel mensen die roken als ketters en die leven een prima leven. Als een gewoonte nou goed bij je past, wat is er dan mis mee?
Sorry als ik een beetje de advocaat van de duivel speel, maar verslaving is een taboe in onze wereld en dat terwijl mensen wezens zijn die zich aan alles verslaven. Ik houd me nooit zo bezig met wat mijn gewoontes zijn en ik label ze ook niet als verslavingen.
Anders zou ik verslaaft zijn aan peren en broodjes. En dan moet ik straks van mezelf stoppen met peren en broodjes eten om voor mezelf te bewijzen dat ik controle over mezelf heb.....
Ik wil niet meer afhankelijk zijn.Waarom wil je eigenlijk stoppen? Als ik je eerste post lees dan lees ik vooral dat je controle wil hebben over jezelf.
Maar is dat niet een beetje een lege reden?
Ik ken een heleboel mensen die roken als ketters en die leven een prima leven. Als een gewoonte nou goed bij je past, wat is er dan mis mee?
Sorry als ik een beetje de advocaat van de duivel speel, maar verslaving is een taboe in onze wereld en dat terwijl mensen wezens zijn die zich aan alles verslaven. Ik houd me nooit zo bezig met wat mijn gewoontes zijn en ik label ze ook niet als verslavingen.
Anders zou ik verslaaft zijn aan peren en broodjes. En dan moet ik straks van mezelf stoppen met peren en broodjes eten om voor mezelf te bewijzen dat ik controle over mezelf heb.....
Ik vind dat niet een lege reden. Op eigen kracht door het leven gaan ipv afhankelijk te zijn van middelen en/gewoonten om je goed te voelen is zoveel waard. Verder snap ik op zich het punt van dingen niet labelen als verslavingen ook wel. Zo geef je ze minder gewicht als het ware.Waarom wil je eigenlijk stoppen? Als ik je eerste post lees dan lees ik vooral dat je controle wil hebben over jezelf.
Maar is dat niet een beetje een lege reden?
Ik ken een heleboel mensen die roken als ketters en die leven een prima leven. Als een gewoonte nou goed bij je past, wat is er dan mis mee?
Sorry als ik een beetje de advocaat van de duivel speel, maar verslaving is een taboe in onze wereld en dat terwijl mensen wezens zijn die zich aan alles verslaven. Ik houd me nooit zo bezig met wat mijn gewoontes zijn en ik label ze ook niet als verslavingen.
Anders zou ik verslaaft zijn aan peren en broodjes. En dan moet ik straks van mezelf stoppen met peren en broodjes eten om voor mezelf te bewijzen dat ik controle over mezelf heb.....
Waarom wil je eigenlijk stoppen? Als ik je eerste post lees dan lees ik vooral dat je controle wil hebben over jezelf.
Maar is dat niet een beetje een lege reden?
Ik ken een heleboel mensen die roken als ketters en die leven een prima leven. Als een gewoonte nou goed bij je past, wat is er dan mis mee?
Sorry als ik een beetje de advocaat van de duivel speel, maar verslaving is een taboe in onze wereld en dat terwijl mensen wezens zijn die zich aan alles verslaven. Ik houd me nooit zo bezig met wat mijn gewoontes zijn en ik label ze ook niet als verslavingen.
Anders zou ik verslaaft zijn aan peren en broodjes. En dan moet ik straks van mezelf stoppen met peren en broodjes eten om voor mezelf te bewijzen dat ik controle over mezelf heb.....
Roken is echt geen goede gewoonte, je kan er kanker van krijgen. Krijg je van peren en broodjes kanker? Nee.
Mensen maken zichzelf wijs dat roken bij ze hoort. Er zijn alleen maar voordelen aan het stoppen met roken. Waarom zou je roken? Het levert je niks op!
Die mensen lopen grote kans op een heleboel nare ziektes, eerder dood gaan en het kost ook nog eens een boel geld.Ik ken een heleboel mensen die roken als ketters en die leven een prima leven.
Dit is een betere verslaving dan roken of drugs, mits je jezelf niet dood eet aan peren en broodjes. Zitten een stuk minder risico's aan.Anders zou ik verslaaft zijn aan peren en broodjes.
Als jij zo veel peren en broodjes eet dat je:En dan moet ik straks van mezelf stoppen met peren en broodjes eten om voor mezelf te bewijzen dat ik controle over mezelf heb..
Roken vergelijken met eten en drinken gaat wel ver vind ik. Eten en drinken is een levensbehoefte, als je dat niet doet ga je dood. Tuurlijk kan men gezondere keuzes maken (hoe weet jij trouwens dat wij dat niet doen?)Maar dit eten en drinken we allemaal , weten dat het slecht is zoals sigaretten maar blijven het toch doen.![]()
16 dingen die er in je lichaam gebeuren als je Aspartaam eet
Lees in dit artikel wat voor effect aspartaam precies heeft op je lichaamjessevandervelde.com
Waarom zou je het eten en drinken ? Het levert je nix op.
Zo kan je op alles wel wat zeggen en zullen we op water en brood moeten gaan leven.
Of water alleen , want dat snuifje zout in brood is ongezond , nog maar gezwegen over de gluten.
Zie , overal kan je wel iets over zeggen 🤣
Ja klopt, er zijn een heeeeeeleboel dingen slecht voor je. Maar roken is toch wel 1 van de slechtste. Het verkort je leven, je loopt risico om dood te gaan als je begin 50 bent.Maar dit eten en drinken we allemaal , weten dat het slecht is zoals sigaretten maar blijven het toch doen.![]()
16 dingen die er in je lichaam gebeuren als je Aspartaam eet
Lees in dit artikel wat voor effect aspartaam precies heeft op je lichaamjessevandervelde.com
Waarom zou je het eten en drinken ? Het levert je nix op.
Zo kan je op alles wel wat zeggen en zullen we op water en brood moeten gaan leven.
Of water alleen , want dat snuifje zout in brood is ongezond , nog maar gezwegen over de gluten.
Zie , overal kan je wel iets over zeggen 🤣
![]()
16 dingen die er in je lichaam gebeuren als je Aspartaam eet
Lees in dit artikel wat voor effect aspartaam precies heeft op je lichaamjessevandervelde.com
Ik ben het verder wel helemaal met je eens dat we geen aspartaam binnen moeten krijgen. Ik probeer eigenlijk zo veel mogelijk water te drinken en af en toe een zelfgemaakte smoothie. En af en toe eens een alcoholisch drankje. Drink zelden nog frisdrank en daar ligt de crux denk ik.Maar dit eten en drinken we allemaal , weten dat het slecht is zoals sigaretten maar blijven het toch doen.
Waarom zou je het eten en drinken ? Het levert je nix op.
Zo kan je op alles wel wat zeggen en zullen we op water en brood moeten gaan leven.
Of water alleen , want dat snuifje zout in brood is ongezond , nog maar gezwegen over de gluten.
Zie , overal kan je wel iets over zeggen 🤣
Gluten zijn helemaal niet slecht, behalve als je glutenintolerantie hebt.Maar dit eten en drinken we allemaal , weten dat het slecht is zoals sigaretten maar blijven het toch doen.![]()
16 dingen die er in je lichaam gebeuren als je Aspartaam eet
Lees in dit artikel wat voor effect aspartaam precies heeft op je lichaamjessevandervelde.com
Waarom zou je het eten en drinken ? Het levert je nix op.
Zo kan je op alles wel wat zeggen en zullen we op water en brood moeten gaan leven.
Of water alleen , want dat snuifje zout in brood is ongezond , nog maar gezwegen over de gluten.
Zie , overal kan je wel iets over zeggen 🤣
Hier staat een hoop misleidende of ronduit verkeerde informatie in. Aspartaam is helemaal niet zo slecht in de kleine hoeveelheden die in ons voedsel zitten. Zie bijvoorbeeld https://www.healthline.com/health/aspartame-side-effects.Maar dit eten en drinken we allemaal , weten dat het slecht is zoals sigaretten maar blijven het toch doen.![]()
16 dingen die er in je lichaam gebeuren als je Aspartaam eet
Lees in dit artikel wat voor effect aspartaam precies heeft op je lichaamjessevandervelde.com
Waarom zou je het eten en drinken ? Het levert je nix op.
Zo kan je op alles wel wat zeggen en zullen we op water en brood moeten gaan leven.
Of water alleen , want dat snuifje zout in brood is ongezond , nog maar gezwegen over de gluten.
Zie , overal kan je wel iets over zeggen 🤣
Herkenbaar. En omdat ik dan ongezond eet, voel ik me daar later nog weer slechter door waardoor het makkelijk is om weer wat ongezonds te eten om me daar vanaf te leiden. En zo kom ik makkelijk in zo'n cirkel van slecht ongezond gedrag eigenlijk.Daarom probeer ik zo veel mogelijk zelf te koken met verse ingredienten, maar daar heb ik niet altijd tijd en zin in. Ook als ik niet lekker in mijn vel zit kies ik al gauw voor iets gemakkelijks en ongezonds.
Dat is dan juist wat je niet moet doen , maar dat weet je zelf ook wel natuurlijk.Ook als ik niet lekker in mijn vel zit kies ik al gauw voor iets gemakkelijks en ongezonds.
True , kan ik nix tegen inHier staat een hoop misleidende of ronduit verkeerde informatie in. Aspartaam is helemaal niet zo slecht in de kleine hoeveelheden die in ons voedsel zitten. Zie bijvoorbeeld https://www.healthline.com/health/aspartame-side-effects.
Als ik je bron zie, gaan ook meteen alle alarmbellen af. Iemand die zijn geld verdient met 'superfoods' en boekjes over 'detox', twee onzintermen die gebruikt worden om mensen van alles wijs te maken en aan te smeren. Zo iemand is erbij gebaat om mensen bang te maken met dit soort artikelen.
Dan heb ik het nog niet eens over de vergelijking tussen niet al te gezonde voedingsmiddelen en roken. Van roken is bekend dat het vreselijk ongezond is, ook in kleine hoeveelheden. Niet alleen voor de longen, maar ook voor de huid, de hersenen, je vruchtbaarheid, kans op allerlei kankers, et cetera. Dat kun je toch niet vergelijken met het eten van bepaalde producten die misschien niet de beste keuze zijn, maar binnen een gevarieerd dieet prima kunnen.
Hé ik heb net patat kipsaté besteld...Gezond eten is wel nog een dingetje haha, ik lees net je pizza stukje terwijl ik een stukje pizza aan het eten ben..... wel allemaal versgemaakt met goede ingrediënten, dus heel erg is het ook niet.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."