Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPowned: verdoofd (tv-serie)

Powned: verdoofd (tv-serie)

89 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gisteren de eerste aflevering gezien. Wat zijn deze mensen ver heen zeg, vooral die Boaz en die Mulu. Maar aan de andere kant zie je ook dat het eigenlijk normale Nederlanders zijn.

Meestal zie je verslaafden in Amerikaanse tv-programma's, en dan zijn het meteen tandeloze tweakers of heroïneverslaafde zwervers. Dat is erg maar voelt ook ver weg.

Omdat de mensen in deze serie toch wat meer op mij lijken, komt het extra hard aan.

Indrukwekkend verder om te zien dat sommigen eigenlijk heel goed inzicht hebben in wat er misgaat, maar er toch vreselijke moeite mee hebben het patroon te doorbreken. Vooral Maarten en Mulu hebben behoorlijk goed door wat hen dwars zit en waarom ze naar de drugs grijpen.

Voor mij, nooit verslaafd geweest, een interessant inkijkje. Ben wel benieuwd in hoeverre leden van dit forum zichzelf in deze mensen herkennen. Ging het bij jullie ook zo ver als bijvoorbeeld bij Boaz?
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jeetje vond het moeilijk om naar te kijken. Heel menselijk, goed gedaan.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alle afleveringen nu gezien.
Sorry, maar was echt in shock hoe die ouders van Boaz reageerden. Geen wonder dat die jongen zich compleet verdoofd.

"Oh hoi Boaz, nog even een knuffel, ja ach zo gaat dat als je druk bent he?" :anguished:

Het is natuurlijk geknipt etc. en ik weet niet hoe het zonder camera gaat, maar ik vond het geen enkele liefde uitstralen. Jullie zoon heeft net verteld dat hij verslaafd is, kijk naar zijn ogen zeg. Dat kind is levend dood!

Opvallend veel 3-mmc misbruik ook. Ik heb vorig jaar een beetje besteld, 5 dagen achter elkaar gebruikt en daarna meteen door de gootsteen gespoeld want ik wist meteen hoe gevaarlijk dat spul was. Was ook zo depri daarna. Ik kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen na jarenlang elke dag zo heftig gebruiken.

Ben benieuwd hoe de deelnemers het ervaren om hun eigen verhaal terug te zien en of ze spijt hebben van hun deelname (want toch ingestemd terwijl ze zwaar onder invloed waren)
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waar hebben jullie die afleveringen dan gezien? Ik kan alleen de 1ste vinden...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ikbeneenfiets zei:
Waar hebben jullie die afleveringen dan gezien? Ik kan alleen de 1ste vinden...
Klik om te vergroten...
Moet je een account voor hebben en betalen. Ik ga dat zo ook even doen. 😂
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben nu aflevering 1 aan het kijken nog maar 10 min ver, maar jeetje.....:pensive:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb gister de laatste 3 afleveringen achter elkaar gekeken, ik kon niet lekker in slaap vallen daarna. Werd er wel verdrietig van! Vooral dat de ouders van Boaz hem niet echt helpen lijkt het..

Die Daphne is wel grappig hè 🤭 goed idee om de Partij voor partij op te richten 😜
En die huisgenoot van Boaz 'It's femboy Friday!' 😁
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zojuist NPO+ genomen :tearsofjoy: nou niet vergeten om het na een maand weer te dumpen.

tering, again, boaz komt weer diep binnen 😯Bepaalde gedachtengangen en gedrag komen me akelig bekend voor
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#9
aflevering 1 gisteren gezien.
heftig.. bij mij lang geleden dat ik zo diep zat.

kheb wel geduld.. dus volgende week verder 😌
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Voor dat ik ga slapen moet ik nog even wat kwijt.Ik heb een exversaafde jongeman in huis gehad.Een schat van een man!Hij was mantelzorger over zijn moeder,zat eerst in het leger des heils,daarna kreeg hij een kamer met nog een andere man.Hij deed klussen in huis en buiten waar wij hem geld voor gaven.Zijn gebit was totaal verrot,had veeel pijn,maar kon geen verzekering betalen.Dus als hij wat verdiend had liet hij een kies trekken.Hij werkte goed,kwam op de fiets uit de stad naar ons.Wij waren zo blij met hem!Tot hij op een dag zei hij had een huis gekregen en ging naar een persoon die hem nodig had voor zijn huis op te knappen.Na een half jaar kwam hij nog bij ons langs,Zijn tanden en alles was in het ziekenhuis eruit gehaald en had een kunstgebit.En een auto.Zijn moeder was inmiddels overleden.Ik denk nog vaak aan die goede lieve knul.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Purplext zei:
Sorry, maar was echt in shock hoe die ouders van Boaz reageerden. Geen wonder dat die jongen zich compleet verdoofd.

"Oh hoi Boaz, nog even een knuffel, ja ach zo gaat dat als je druk bent he?" :anguished:

Het is natuurlijk geknipt etc. en ik weet niet hoe het zonder camera gaat, maar ik vond het geen enkele liefde uitstralen. Jullie zoon heeft net verteld dat hij verslaafd is, kijk naar zijn ogen zeg. Dat kind is levend dood!
Klik om te vergroten...
Viel mij ook op ja. Je hoeft niet superslim te zijn om door te hebben dat het absoluut niet goed gaat met Boaz. Na dat verhaal aan de telefoon en vervolgens dat bezoek bij zijn ouders, zouden verstandige ouders hun zoon of weer in huis nemen, óf onderbrengen in een of andere kliniek met de juiste zorg. Nu ging hij gewoon weer naar huis verder met zijn onvoorstelbare misbruik. Die vrienden van hem mochten ook weleens echt aan de bel trekken, maar ja die waren zelf vaak ook ver heen. Heel kille reactie van zijn ouders ja. Natuurlijk is het voor de camera en is dat moeilijk voor sommige mensen, maar toch...

Ik heb de hele serie gezien en ben ook erg onder de indruk. Pijnlijk om te zien hoe mensen zichzelf helemaal kapot kunnen maken middels drugs. Die Mulu had ergens best goede inzichten in zichzelf en zijn gebruik, maar viel er dan toch weer helemaal in terug. Wat een leven joh...
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Toevallig eergister in één ruk alle 4 de afleveringen gekeken. Ik vind het simpele van de docu erg prettig kijken. Gewoon ruw materiaal, gefilmd met een simpele camera en gewoon de echte realiteit zien. Zeer interessant en respect voor de deelnemende mensen, is niet niks om jezelf zo naar anderen bloot te stellen. Moeilijk ook om te zien hoe mensen echt op het laagste punt in hun leven kunnen aankomen. Voor mij gelijk ook nog eens duidelijk wat verslavingen met je kunnen doen.

Merk ook gelijk voor mezelf dat ik dankbaar ben voor mijn eigen leven. Ik ben eigenlijk "blij" dat ik veel te verliezen heb. Toch kunnen er dingen in het leven gebeuren die een onverwachte wending en uitwerking op bepaalde mensen kunnen hebben. Zal een verslaafd iemand ook nooit snel veroordelen, want wat iemand in zijn leven heeft meegemaakt zie je nooit aan de buitenkant. Er zijn vast een hoop verslaafden die gewoon onverstandig met drugs zijn omgegaan, maar er zijn er ook genoeg die in een jaar al meer hebben moeten doorstaan dan ik in mijn hele leven wellicht. Ook zie ik dat eenzaamheid vaak echt een ding is bij deze mensen.

Voor de mensen die zelf in dit soort situaties zitten, veel sterkte en ik hoop dat jullie uit deze serie wellicht kracht kunnen halen om ook aan de strijd van het afkicken te beginnen!


Edit: Om de situatie op het 't landje moest ik toch wel even lachen. Wat een zooitje daar. Ik zou daar niet rond willen lopen. En dan de hele dag dat geknetter uit die speakers :tilttearlaugh:

hqdefault.jpg

RONNIE! Ik dacht al... waar herken ik hem ook alweer van haha! Toen bij powned zag hij er wel nog beter uit. Zijn neus heeft niet stilgezeten gok ik :tilttearlaugh:.
Wel bizar, want als je de aflevering van powned kijkt over deze "nomaden" is dat stukje grond nog aardig leeg. Als je nu kijkt is het dichter bevolkt dan de randstad daar..
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind het ook wel een mooie keuze dat ze zich een keer alleen op de verslaafden hebben gericht. Meestal zitten er in programma's over drugs nog wat pratende hoofden van artsen of verslavingsdeskundigen in die uit komen leggen wat er allemaal gevaarlijk aan is. Maar in dit geval kan je als kijker zelf je conclusies wel trekken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die Ronnie is me er ook één ja hahaha.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Laatste aflevering aan het kijken. Wat wil ik hun allemaal graag een knuffel geven. ☹️
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Laatste aflevering aan het kijken. Wat wil ik hun allemaal graag een knuffel geven. ☹
Klik om te vergroten...

Vind ook hele boeiende serie alleen heel confronterend.
Word er heel emo van als ik er naar kijk 😕
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Laatste aflevering aan het kijken. Wat wil ik hun allemaal graag een knuffel geven. ☹
Klik om te vergroten...
Je gaat echt meeleven hè...

Alleen die vrouw, die vond alles wel best... Geloof ik niets van eigenlijk.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Syl zei:
Vind ook hele boeiende serie alleen heel confronterend.
Word er heel emo van als ik er naar kijk 😕
Klik om te vergroten...
Ik ook... Herken mezelf veel te erg. Ik snap Boaz zijn ouders niet, hij heeft me nog het meest geraakt. Wat een sneu jong en situatie.
L
Lid 151097Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Afgelopen 2 dagen 3, afleveringen gekeken. Heftig en confronterend om te zien allemaal. Tegelijk ook ontzettend boeiend om alle verschillende verhalen te horen en zet het je aan het denken.
Je raakt meelevend en grijpt je. Heb oprecht een traantje weggepinkt. Vooral bij het verhaal van Mulu.
Na elke aflevering ff pauze genomen om het te laten bezinken, kon het niet achter elkaar kijken.
Maar hele mooie serie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."