Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErgste withdrawal

Ergste withdrawal

76 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Ik zou het zeker ook erna doen, aangezien je dan je neus schoonmaakt. Je neus voor het snuiven schoonmaken kan handig zijn, maar is meestal niet echt nodig. Ik had het overigens over die corticosteroiden voor erna, aangezien die helpen bij de ontsteking. Als ik corticosteroiden na het snuiven gebruik, heb ik niet nog dagen last van mijn neus erna. Helaas is mijn voorraad al een jaar op en mijn recept niet verlengd aangezien ik het te weinig bestelde. En ik denk er altijd alleen maar op het moment dat ik heb gesnoven.

Xylo werkt eigenlijk gewoon te goed, plus dat het daarna inderdaad erger is dan ervoor als je zomaar stopt. Een vriend van mij is er jarenlang aan verslaafd geweest haha, hij kon maar niet accepteren dat zijn neus niet continu perfect vrij is. Ik leef al mijn hele leven met een half verstopte neus, dus ga me maar niet eens aan xylo wagen.
Klik om te vergroten...

Ik doe het eigenlijk ook niet om mijn neus schoon te maken maar om te voorkomen dat er poeder mijn longen in vliegt. :wink: Het blijft dan voor mijn gevoel beter ‘steken’ in je neus lol, maar is misschien psychologisch. Schoonmaken achteraf ben ik dan vaak weer te lui voor, ik snuif eigenlijk vrijwel nooit meer iets, alleen ketamine. Wel goede tip die je geeft want ik zou het wel moeten doen, heb heel snel geïrriteerde neusslijmvliezen. Dus is zelfs voor die enkele keer wel de moeite waard daar wat aandacht aan te besteden.

Ik heb ook een vriendin die jarenlang verslaafd was aan xylo en helemaal in paniek raakte als het niet het terrein van een festival op mocht. Best heftig! Ik kan het me ook goed voorstellen want als ik niet iedere keer bewust (en met de nodige moeite) afkickte dan zou ik ook zeker weten een dagelijkse gebruiker zijn. Beter dus dat je je er maar gewoon niet aan waagt.

Mindless zei:
Inmiddels ook al eens een goede neusspoeling geprobeerd @Roze olifant? Dat werkt voor mij bij meer oppervlakkige verstoptheid.

Het zit bij mij echter vaak dieper in de neus/bijholten en daarbij gebruik ik diverse technieken om dat te drainen (wat soms niet werkt en soms heel goed). Bijvoorbeeld met mijn vingers tappen op die plekken om de boel te stimuleren los te komen. Zoek maar eens op dr. Mandell sinus drainage bijvoorbeeld. De heel erg Amerikaanse vibe van die filmpjes moet je dan maar even voor lief nemen... Het lijkt misschien wat gek, maar sommige dingen werken echt goed en blijven vaak ook werken een tijd nadat je het doet. En dat dus zonder bijwerkingen en je kunt het zo vaak doen als je wilt. Heel soms is er bij mij ook echte drainage wat echt heel erg prettig is.
Klik om te vergroten...

Oké, thanks, ik ga eens naar alternatieven kijken dan ja, alles valt te proberen. Het is een dure hobby om bij verkoudheid steeds een paar weken van xylo afhankelijk te zijn. Ik moet er ook speciaal in Nederland voor naar de winkel of via internet bestellen want hier in België verkopen ze geen medicamenten bij Kruidvat en moet je naar de apotheek (drie keer zo duur). Waar zijn neusspoelingen zoal te krijgen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Inmiddels ook al eens een goede neusspoeling geprobeerd @Roze olifant? Dat werkt voor mij bij meer oppervlakkige verstoptheid.

Het zit bij mij echter vaak dieper in de neus/bijholten en daarbij gebruik ik diverse technieken om dat te drainen (wat soms niet werkt en soms heel goed). Bijvoorbeeld met mijn vingers tappen op die plekken om de boel te stimuleren los te komen. Zoek maar eens op dr. Mandell sinus drainage bijvoorbeeld. De heel erg Amerikaanse vibe van die filmpjes moet je dan maar even voor lief nemen... Het lijkt misschien wat gek, maar sommige dingen werken echt goed en blijven vaak ook werken een tijd nadat je het doet. En dat dus zonder bijwerkingen en je kunt het zo vaak doen als je wilt. Heel soms is er bij mij ook echte drainage wat echt heel erg prettig is.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebruik nooit medicijnen bij onschuldige kwaaltjes als neusverkoudheid of zo.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb het hier weg geloof ik. Die linksboven.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Ik gebruik nooit medicijnen bij onschuldige kwaaltjes als neusverkoudheid of zo.
Klik om te vergroten...

Het is eigenlijk ook geen medicijn, gewoon luie symptoombestrijding. Ik ben van nature al een slechte slaper en kan daar niet echt verder op inleveren, dus als mijn neus helemaal dicht zit kies ik er meestal toch voor om wel te kunnen ademen.

& thanks @Mindless, ga het eens bekijken. :)

Best hilarische wending van dit topic trouwens, ervan uitgaande dat de TS doelde op diehard afkicken van harddrugs ^^ En toch, het is echt niet zo’n onschuldig middel als het lijkt, dat xylometazoline.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze olifant zei:
Best hilarische wending van dit topic trouwens, ervan uitgaande dat de TS doelde op diehard afkicken van harddrugs ^^ En toch, het is echt niet zo’n onschuldig middel als het lijkt, dat xylometazoline.
Klik om te vergroten...

Echt ja maar dat is juist leuk.

Ik snuif gewoon water in de tussentijd.
Leg wat in me handpalm en snuif het naar binnen en snuit daarna me neus.
Al die middeltjes gecombineerd met drugs ik weet het niet hoor..
Met water moet je het wel preventief doen.
Maar als mijn hele neus dicht zit van het snuiven dan denk altijd maar dat me lichaam even aangeeft dat het wel even genoeg geweest is zo.
Dan wacht ik gewoon en snuit mijn neus gewoon tot mijn lichaam mij weer de kans geeft om door te gaan.

Van de coke die ik nu heb gaat mijn neus bijna nooit dicht omdat er geen rotzooi doorheen zit..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Rebell
Kwaliteit van je drugs heeft zeker invloed op al dan geen verstopte neus. Ik heb het laatste half jaar geen verstopte neus gehad en zelfs geen aangekoekte korstjes, en aangezien dat samenvalt met betere contacten/puur spul zal er wel een verband zijn lijkt me zo.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat ik lang dagelijks gebruikt het is cannabis (iets meer dan 20 jaar), speed (iets langer dan een jaar), captagon, benzo's (dagelijks 22 jaar met korte tussenpauzes, nu nog), sigaretten (33 jaar denk ik, nog altijd).
Ook wel coke, mdma, basecoke, LSD, en paddos, maar dat was occasioneel). Alcohol van 14e tot 30e ook meerdere keren per week, maar geen probleem mee gehad om mee te stoppen. Drink af en toe nog wel eens een paar pilsjes is missschien 1x per maand ofzo als ik eens uitga met vrienden, dus geen probleem.

Speed, captagon en cannabis kon ik zo zonder problemen mee stoppen van de ene dag op de andere zonder problemen. Rook af en toe nog wel eens een joint, maar dat is misschien 10x op een jaar ofzo, alleen hasj.

Sigaretten nog altijd niet mee gestopt, maar ook nooit echt gemotiveerd geprobeerd. Benzo's ben ik nu weer voor de zoveelste keer mee bezig. Kan zo wel eens 2 dagen geen sigaretten roken en heb daar dan geen last van.

Benzo's vind ik veruit het moeilijkste, ben dat nu weer aan het afbouwen.
J
JackalLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb door ziekte de volgende medicatie gehad en daaraan verslaafd geraakt (op recept) Oxycodon, Ritalin en Benzo's. Overal zelf gelukkig vanaf gekomen. Waarschijnlijk door impulsiviteit (ADHD) waardoor ik er ooit ook aan verslaafd ben geraakt. Meestal werkte het middel niet meer, en moest ik veel bijnemen. Dat is voor mij altijd een reden om te stoppen. Met mijn kennis van nu, werkte altijd maar 1 ding en dat is cold turkey, maar dat is uiteraard risicovol, dus begeleiding is beter.

Oxycodon (optiaat) is een paar dagen zeer zwaar, vergelijkend met zware griep i.c.m. depressie. Plan dus een aantal dagen in bed. Maar wel snel uit het lichaam. 2 weken is het echt over. Heb nooit langwerkende gehad, denk wel dat die nog zwaarder zijn om vanaf te komen.

Ritalin, vermoeidheid, geen focus en maagklachten. Stelde voor mij eigenlijk niet veel voor om af te kicken.

Benzo's (diazepam, oxazepam) het allerzwaarste. Lijkt serieus of je echt krankzinnigheid bereikt, met wolken in het hoofd en ongekend depressief. Duurt lang, 3 weken. Maar resultaat is dat je dit nooit meer wilt hebben. Dus bewustwording zeer groot. En je voelt je geweldig als deze troep niet meer in je bloed rondkruipt. Die 3 weken zijn ongekend zwaar, maar ben zo dankbaar dat deze rotzooi als jaren niet meer in het lichaam zijn.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#10
Stoppen met roesverslaving vond ik wel ingewikkeld, maar koud douchen elke dag verlicht de pijn. Mijn brein word toch gestimuleerd zonder drugs door te kou. Stoppen met zyprexa was ingewikkeld, omdat ik dan voor een lange tijd terecht kwam in een voorstadium van een psychose. Dat zorgt voor veel ruis en is niet prettig als je bijv een boek aan het lezen bent.
J
JawzALid
01-01-2024, 00:00
#11
De ontwenning,afkick van alcohol:
-heel zwaar hoofd,nek
-niet kunnen slapen (toch een 3 nachten
-extreem beangstigende hallucinaties
-heel onrustig
-erg zweten
-trillen en beven
-heel achterdochtig
-in niets interesse
Lichamelijk is het een heel zware afkick,ook geestelijk heb je na de afkick nog maanden werk aan jezelf en omgeving.
Op het echte dieptepunt van mijn verslaving,heb ik mij laten opsluiten in een gespecialiseerde kliniek,mocht dat niet gebeurt zijn,had ik heel domme dingen gedaan.
Als ik achteraf hieraan terug denk, realiseer ik mij hoe extreem alcohol is,en wat het met mensen kan doen.

LEVE het nuchter leven!😀
J
JackalLid
01-01-2024, 00:00
#12
Idd koud douchen was ik vergeten. Dat hielp bij mij het allerbeste om de ergste afkickverschijnselen te verlichten. Door het afkickproces komen je dopamine levels tot ongekend dieptepunt. Met als resultaat zware depressie, angst, zweten, koude koorts, maagklachten en meer. Het schijnt dat koud douchen een natuurlijke dopamine rush kan geven. Niet twijfelen in 1 x van warm naar koud zetten en dat voor minimaal 2 minuten. Met hartklachten of andere ziekten uiteraard wel advies aan arts vragen, want de klap is best heftig in het begin. Daarna niet meer naar warm gaan. Lichaam voelt door koud water een soort pijn en zorgt voor een natuurlijke afgifte van op opiaat lijkende stoffen naar brein en zenuwstelsel. Resultaat is dat je voor ongeveer 3,5 uur weer door kan. Een soort paracetamol voor afkickverschijnselen dus.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#13
Precies dat
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#14
acht.zes zei:
Kwaliteit van je drugs heeft zeker invloed op al dan geen verstopte neus. Ik heb het laatste half jaar geen verstopte neus gehad en zelfs geen aangekoekte korstjes, en aangezien dat samenvalt met betere contacten/puur spul zal er wel een verband zijn lijkt me zo.
Klik om te vergroten...

Nou zoals je had gelezen deze dagen even los gegaan aan de sos.
Geen enkele keer verstopt geweest.
Ook geen korsten of iets geen bloedneus.
Wel een brandend gevoel soms een tijdje lang.
Dan stopte ik ook een paar uurtjes.
Leek wel of me neus in de fik stond.
Maar van pure coke geen korsten in mijn neus of dikke snot idd.
K
Klein PierkeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heroïne zonder meer. Benzos coke Ed zijn niets erbij. Geloof me.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Klein Pierke zei:
Heroïne zonder meer. Benzos coke Ed zijn niets erbij. Geloof me.
Klik om te vergroten...

Wat frappant dat jij het juist andersom hebt. Ik heb begrepen dat heroïne afkick maar een week duurt. Je voelt je wel onwijs ellendig maar daarna is het weg, in tegenstelling tot benzos wat erg lang kan duren.

Ik ben nooit verslaafd geweest aan heroïne dus kan er eigenlijk niks over zeggen.
K
Klein PierkeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tevil19 zei:
Wat frappant dat jij het juist andersom hebt. Ik heb begrepen dat heroïne afkick maar een week duurt. Je voelt je wel onwijs ellendig maar daarna is het weg, in tegenstelling tot benzos wat erg lang kan duren.

Ik ben nooit verslaafd geweest aan heroïne dus kan er eigenlijk niks over zeggen.
Klik om te vergroten...

Het fysieke duurt zeker 3 weken waarvan de eerste 6-7 dagen heel zwaar. De 2 en 3de week zijn beter. Dwz je kan al kort naar de winkel gaan en iets binnenhouden qua eten. Voor de rest is elke stap die je zet alsof je 500m moet lopen . Mentaal duurt het zeker 3 weken voor je je iets beter voelt. Je kan het vergelijken met het gevoel op een begrafenis van je beste vriend/... Maar dan dat echte kutgevoel x2 en n zo 3 weken na elkaar. Dat terwijl je de lichamelijke klachten hebt van de ergste griep die je ooit gehad hebt en dit in combinatie met geen slaap/honger voor de eerste 5-6 dagen. De weken erna zon 3h/nacht slaap.

Stilletjes aan verbeterd dat. De schemas op internet van 5 dagen fysiek en nog een week mentaal zijn zwaar verkeerd.

Niet voor niets hervalt 70% en komt zo goed als niemand hier zonder bijstand (medisch/psychisch) alleen door.

Je hersenen werken op dit moment letterlijk tegen je en dwingen je met alle mogelijke middelen terug te gebruiken.

Geen enkele drug doet dit zo hard. Heroïne werkt dan ook op het gedeelte die in staat voor pijnbestrijding. Je lichaam wil van nature weerstand bieden tegen pijn. Het weet ook dat het al die negatieve effecten zo kan counteren door 1 lijntje. Letterlijk 5 minuten later ga je van doodziek en mega depressief naar topform en de beste dag van je leven. Hoe kan iemand dit weerstaan ...
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heroïne afkick was de slechtste afkick ooit voor mij. Niet alleen psychologisch zwaar maar ook lichamelijk. Krampen, overgeven, zwalken. Dat is gelukkig al weer meer dan 20 jaar geleden.

Ik ben er wel van de 1 op de andere dag compleet mee gestopt zonder te smokkelen. Nadat een vriend van me naast me een overdosis had gespoten met dodelijke afloop was ik er in 1 keer klaar mee.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik lees dit nu terwijl ik aan de xanax (recreatief) zit. Misschien niet meer nemen?
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#20
MDMAZING zei:
Ik lees dit nu terwijl ik aan de xanax (recreatief) zit. Misschien niet meer nemen?
Klik om te vergroten...

Als je het maar niet te vaak neemt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."