Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErgste withdrawal

Ergste withdrawal

76 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
John Trap zei:
Ik heb gelukkig nooit GHB gebruikt, maar de heftigste afkick was toch wel Phenibut!
Klik om te vergroten...
Hoelang had je dit gebruikt?

Gebruik nu ook teveel phenibut.
Wss 3-4 dagen in de week en heb got nu toe alleen was rebound angst gehad als ik het te lang Doe...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alcohol en stoppen.
Idd. Heeeeel moeilijk.
Benzo's. Hetzelfde laken een pak.
Ach. Is het eigenlijk niet zo, dat het voor iedereen domweg een heel slechte tijd is, als je met het middel in casu waar je " hooked" aan bent, om daarmee te stoppen?
Mij zegt speed bijvoorbeeld helemaal niets.
Maar Alcohol des te meer. Jazeker!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#3
benzzzy zei:
Hoelang had je dit gebruikt?

Gebruik nu ook teveel phenibut.
Wss 3-4 dagen in de week en heb got nu toe alleen was rebound angst gehad als ik het te lang Doe...
Klik om te vergroten...
Ik heb na een week achtereenvolgend gebruik deze afkickverschijnselen al mogen ervaren..

Wel flink dosissen van tussen de 4 en 6 gram per dag. Daarbij ook het gebruik en afhankelijkheid van (RC-)benzo's, dus ik denk dat dat elkaar wel wat versterkt heeft. In ieder geval moest ik flink benzo's bij slikken, om de afkickverschijnselen van de Phenibut op te vangen.

Daarbij voelde het toch net wat anders om af te kicken van de Phenibut, als het gevoel dat ik van het afkicken van benzo's gewend ben. Phenibut is mijn inziens een stuk lichamelijker, zoals: trillen, spierspanningen en onscherp zicht. Ook helpen (grote hoeveelheden) benzo's niet volledig om de afkickverschijnselen tegen te gaan.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik Doe maar 1-2g max als ik het die gelukig...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Opioïden (zoals heroïne, morfine of oxycodon) zijn berucht vanwege de ontwennningsverschijnselen. Maar benzo's zijn ook echt geen pretje. Even een overzicht van bijwerkingen die je kunt ervaren als je lichamelijk afhankelijk bent en ineens stopt:

Ontwenning van opioïden:
-Extreme angstklachten
-Misselijkheid
-Spierkrampen
-Loopneus
-Niezen
-Diarree
-Overgeven
-Koorts
-Spontane orgasmes
-Zweten
-Hallucinaties
-flauwvallen
-Verlies van eetlust
-Hoofdpijn
-Stemmingswisselingen
-Jeuk
-Vlagen van warmte voelen
-Overmatig zweten
-Moeite met ademhalen
-Rode ogen
-Opgezwollen gezicht
-Moeite met slikken
-Constipatie

Ontwenning van benzodiazepinen:
-onrustige gevoelens
-angstklachen
-wazig zien
-pijn op de borst
-verhoogde bloeddruk
-hoofdpijn
-depersonalizatie
-depressie
-vergrote pupillen
-droge mond
-somberheid
-Heel warm of juist koud voelen
-Slapeloosheid
-Hallucinaties
-Slaapverlamming
-Verminderd gevoel in de vingers of juist verhoogde gevoeligheid
-vaker moeten plassen
-Geheugenklachten
-Verwarring
-Verlies van eetlust
-Misselijkheid
-Afasie (niet op woorden kunnen komen)
-Stemmingswisselingen
-Spierpijn
-Nachtmerries
-Obsessief gedrag
-Paresthesie
-Paranoia
-Overmatig zweten
-Overgevoelig voor licht
-Verminderde kwaliteit van slaap
-Tinnitus
-Trillen
-Epilepsie
-Psychose
-Manie

Dus eigenlijk lijken de bijwerkingen van afkicken van benzo's en opioïden heel erg op elkaar. De ernst hangt vooral af van hoeveel iemand dagelijks heeft gebruikt, en hoe snel er wordt afgebouwd. Maar beide middelen veroorzaken wel echt serieuze lichamelijke afhankelijkheid.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Opioïden (zoals heroïne, morfine of oxycodon) zijn berucht vanwege de ontwennningsverschijnselen. Maar benzo's zijn ook echt geen pretje. Even een overzicht van bijwerkingen die je kunt ervaren als je lichamelijk afhankelijk bent en ineens stopt:

Ontwenning van opioïden:
-Extreme angstklachten
-Misselijkheid
-Spierkrampen
-Loopneus
-Niezen
-Diarree
-Overgeven
-Koorts
-Spontane orgasmes
-Zweten
-Hallucinaties
-flauwvallen
-Verlies van eetlust
-Hoofdpijn
-Stemmingswisselingen
-Jeuk
-Vlagen van warmte voelen
-Overmatig zweten
-Moeite met ademhalen
-Rode ogen
-Opgezwollen gezicht
-Moeite met slikken
-Constipatie

Ontwenning van benzodiazepinen:
-onrustige gevoelens
-angstklachen
-wazig zien
-pijn op de borst
-verhoogde bloeddruk
-hoofdpijn
-depersonalizatie
-depressie
-vergrote pupillen
-droge mond
-somberheid
-Heel warm of juist koud voelen
-Slapeloosheid
-Hallucinaties
-Slaapverlamming
-Verminderd gevoel in de vingers of juist verhoogde gevoeligheid
-vaker moeten plassen
-Geheugenklachten
-Verwarring
-Verlies van eetlust
-Misselijkheid
-Afasie (niet op woorden kunnen komen)
-Stemmingswisselingen
-Spierpijn
-Nachtmerries
-Obsessief gedrag
-Paresthesie
-Paranoia
-Overmatig zweten
-Overgevoelig voor licht
-Verminderde kwaliteit van slaap
-Tinnitus
-Trillen
-Epilepsie
-Psychose
-Manie

Dus eigenlijk lijken de bijwerkingen van afkicken van benzo's en opioïden heel erg op elkaar. De ernst hangt vooral af van hoeveel iemand dagelijks heeft gebruikt, en hoe snel er wordt afgebouwd. Maar beide middelen veroorzaken wel echt serieuze lichamelijke afhankelijkheid.
Klik om te vergroten...
Spontane orgasmes?!

Pfoe, dan ben ik blij dat we allemaal thuiswerken en geen live presentaties meer hoeven te geven!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
John Trap zei:
Spontane orgasmes?!
Klik om te vergroten...
Ja, dat is zo'n bijwerking waarvan je in eerste instantie denkt 'hmm, lijkt me wel prettig eigenlijk', totdat je ineens voor een kamer vol met mensen staat te presenteren inderdaad :mask:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Ja, dat is zo'n bijwerking waarvan je in eerste instantie denkt 'hmm, lijkt me wel prettig eigenlijk', totdat je ineens voor een kamer vol met mensen staat te presenteren inderdaad :mask:
Klik om te vergroten...
Hmm, nou nee... :laughing: Dat lijkt me helemaal niet prettig. :laughing:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Sommige ontwenningschijnselen herken ik terug in een mdma kater @Neo-Shulginist, zoals onrust, slecht slapen, neerslachtigheid, maar ook afasie. Daar heb ik wel eens vaker last van de week erop. Zou je dit ook kunnen scharen onder de noemer afkickverschijnselen? Ook al is het niets vergeleken bij een benzo of opioiden afkick.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Euhm... tja.. Wat noem je afkickverschijnselen.
Klinisch gezien krijg je van MDMA geen afkickverschijnselen omdat je er niet lichamelijk afhankelijk van raakt; je neemt (hopelijk) niet dagelijks MDMA en het is niet zo dat je lichaam blijft vragen om meer MDMA als je stopt met gebruiken.
Maar biologisch gezien en psychisch gezien is dat onderscheid een stuk minder duidelijk. De drug is uitgewerkt, en daarna voel je je slecht. Als je kijkt naar hoe het in het lichaam werkt, dan is het een vergelijkbaar mechanisme: receptoren zijn tijdelijk minder gevoelig voor de afgifte van onder meer serotonine. Als de drug is uitgewerkt, is je lichaam nog steeds minder gevoelig. Normale prikkels worden daardoor niet goed doorgegeven.

Wat wel echt een verschil is tussen lichamelijke afhankelijkheid en een kater, is de bio-synthese van bepaalde neurotransmitters. Als je een tijdlang benzo's slikt, dan stopt je lichaam gewoon met GABA aanmaken of afgeven. Dus dan is het niet zo dat de receptoren minder gevoelig worden, maar dat er aan de productiekant van de neurotransmitters tolerantie ontstaat. Dat is dan wel een biologisch verschil tussen kater en afhankelijkheid.

Maar het grootste verschil is vooral de tijd dat het voortduurt. Van bezodiazepinen kan je weken, maanden, en sommige mensen zelfs jarenlang nog last blijven houden van ontwenningsverschijnselen. Terwijl bij MDMA het ergste na 2 dagen wel weer voorbij is, en als je een beetje fatsoenlijk eet en slaapt dan heb je meestal na 2 weken sowieso nergens meer last van.

Maar je hebt wel een punt, @Natozlato, vanuit een klinische setting wordt heel sterk onderscheid gemaakt tussen kater en afkickverschijnselen, terwijl ik eigenlijk ook vind dat het grotendeels hetzelfde is. Alleen zijn afkickverschijnselen meestal ernstiger en langduriger.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#11
John Trap zei:
Spontane orgasmes?!
Klik om te vergroten...
Deze herken ik van toen ik afkickte van oxycodone.
Gewoon dat relief en 2 minuten later weer ontwennen. Zo deed ik het meerdere malen. Alles voor je even beter te voelen op dat moment.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat ik lang dagelijks gebruikt het is cannabis (iets meer dan 20 jaar), speed (iets langer dan een jaar), captagon, benzo's (dagelijks 22 jaar met korte tussenpauzes, nu nog), sigaretten (33 jaar denk ik, nog altijd).
Ook wel coke, mdma, basecoke, LSD, en paddos, maar dat was occasioneel). Alcohol van 14e tot 30e ook meerdere keren per week, maar geen probleem mee gehad om mee te stoppen. Drink af en toe nog wel eens een paar pilsjes is missschien 1x per maand ofzo als ik eens uitga met vrienden, dus geen probleem.

Speed, captagon en cannabis kon ik zo zonder problemen mee stoppen van de ene dag op de andere zonder problemen. Rook af en toe nog wel eens een joint, maar dat is misschien 10x op een jaar ofzo, alleen hasj.

Sigaretten nog altijd niet mee gestopt, maar ook nooit echt gemotiveerd geprobeerd. Benzo's ben ik nu weer voor de zoveelste keer mee bezig. Kan zo wel eens 2 dagen geen sigaretten roken en heb daar dan geen last van.

Benzo's vind ik veruit het moeilijkste, ben dat nu weer aan het afbouwen.
J
JackalLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb door ziekte de volgende medicatie gehad en daaraan verslaafd geraakt (op recept) Oxycodon, Ritalin en Benzo's. Overal zelf gelukkig vanaf gekomen. Waarschijnlijk door impulsiviteit (ADHD) waardoor ik er ooit ook aan verslaafd ben geraakt. Meestal werkte het middel niet meer, en moest ik veel bijnemen. Dat is voor mij altijd een reden om te stoppen. Met mijn kennis van nu, werkte altijd maar 1 ding en dat is cold turkey, maar dat is uiteraard risicovol, dus begeleiding is beter.

Oxycodon (optiaat) is een paar dagen zeer zwaar, vergelijkend met zware griep i.c.m. depressie. Plan dus een aantal dagen in bed. Maar wel snel uit het lichaam. 2 weken is het echt over. Heb nooit langwerkende gehad, denk wel dat die nog zwaarder zijn om vanaf te komen.

Ritalin, vermoeidheid, geen focus en maagklachten. Stelde voor mij eigenlijk niet veel voor om af te kicken.

Benzo's (diazepam, oxazepam) het allerzwaarste. Lijkt serieus of je echt krankzinnigheid bereikt, met wolken in het hoofd en ongekend depressief. Duurt lang, 3 weken. Maar resultaat is dat je dit nooit meer wilt hebben. Dus bewustwording zeer groot. En je voelt je geweldig als deze troep niet meer in je bloed rondkruipt. Die 3 weken zijn ongekend zwaar, maar ben zo dankbaar dat deze rotzooi als jaren niet meer in het lichaam zijn.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stoppen met roesverslaving vond ik wel ingewikkeld, maar koud douchen elke dag verlicht de pijn. Mijn brein word toch gestimuleerd zonder drugs door te kou. Stoppen met zyprexa was ingewikkeld, omdat ik dan voor een lange tijd terecht kwam in een voorstadium van een psychose. Dat zorgt voor veel ruis en is niet prettig als je bijv een boek aan het lezen bent.
J
JawzALid
01-01-2024, 00:00
#15
De ontwenning,afkick van alcohol:
-heel zwaar hoofd,nek
-niet kunnen slapen (toch een 3 nachten
-extreem beangstigende hallucinaties
-heel onrustig
-erg zweten
-trillen en beven
-heel achterdochtig
-in niets interesse
Lichamelijk is het een heel zware afkick,ook geestelijk heb je na de afkick nog maanden werk aan jezelf en omgeving.
Op het echte dieptepunt van mijn verslaving,heb ik mij laten opsluiten in een gespecialiseerde kliniek,mocht dat niet gebeurt zijn,had ik heel domme dingen gedaan.
Als ik achteraf hieraan terug denk, realiseer ik mij hoe extreem alcohol is,en wat het met mensen kan doen.

LEVE het nuchter leven!😀
J
JackalLid
01-01-2024, 00:00
#16
Idd koud douchen was ik vergeten. Dat hielp bij mij het allerbeste om de ergste afkickverschijnselen te verlichten. Door het afkickproces komen je dopamine levels tot ongekend dieptepunt. Met als resultaat zware depressie, angst, zweten, koude koorts, maagklachten en meer. Het schijnt dat koud douchen een natuurlijke dopamine rush kan geven. Niet twijfelen in 1 x van warm naar koud zetten en dat voor minimaal 2 minuten. Met hartklachten of andere ziekten uiteraard wel advies aan arts vragen, want de klap is best heftig in het begin. Daarna niet meer naar warm gaan. Lichaam voelt door koud water een soort pijn en zorgt voor een natuurlijke afgifte van op opiaat lijkende stoffen naar brein en zenuwstelsel. Resultaat is dat je voor ongeveer 3,5 uur weer door kan. Een soort paracetamol voor afkickverschijnselen dus.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#17
Precies dat

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."