Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAls ik hier deze nacht nog ziek in men bed moet liggen pleeg ik zelfmoord

Als ik hier deze nacht nog ziek in men bed moet liggen pleeg ik zelfmoord

70 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
@*.exe2.0: Ik zal hier even reageren in plaats van via PB, wel zo handig. Nee, van ons heeft niemand gebeld. Dat is namelijk echt onze taak niet en ook niet iets waar we onze vingers aan moeten willen branden. Het is natuurlijk oprecht heel mooi dat we hier allemaal bezorgd zijn als iemand iets dergelijks post, en ik vind het van jullie echt heel lief dat jullie zo meedenken. Maar TS heeft professionele hulp nodig. Het beleid hier op het forum is dat we iemand daarop wijzen, en in ieder geval naar de suïcidepreventielijn doorverwijzen, want van daaruit kan iemand dan weer in contact gebracht worden met mensen die hier echt voor zijn en verstand van hebben. Dat is helaas ook het enige wat we kunnen doen vanuit het forum, aangezien wij geen hulpverleners zijn en ook niet moeten suggereren dat we dat zijn.

Ik hoop dat TS hulp heeft gezocht! En nogmaals prettig om te zien dat we hier betrokken lezers hebben die nog om de medemens geven. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Blyatman zei:
Ip adres zegt niks, je hebt namelijk statisch en dynamisch. Als jij je pc aansluit op een kabel op je internet modem heb je een statisch toegekend IP adres.
ip adressen van telefoons werken dynamisch met een lease time variërend van 7 dagen tot 14 dagen. Bijvoorbeeld dus als je thuis op de wifi zit, dan krijg je een dynamisch ip adres toegewezen. Dan nog: ik kan vanaf de laptop op df zitten en op mijn 4G data en verschillende ip adressen hebben. Zegt dus helemaal niks.
Klik om te vergroten...
Dat is waar. Soms krijg ik een melding dat ik ingelogd ben van bv. Antwerpen terwijl ik in brussel zit met ip adress.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is mooi dat velen blind geloven wat iemand post. Uitgaan van de goedheid van de mens. Het is echter niet de eerste keer dat een zwaar getrollt wordt door een nieuw account (de oude vrouw met verslaafde kinderen)

Dit account was een nieuw account met maar 2 berichten.... 1 post waarin hij omschreef hoe sterk zn plijsters waren en op dezelfde dag post dat hij direct hulp nodig had. Dit klopt gewoon niet.

Je gaat sowieso geen overlijdenskaartjes aanbieden aan wildvreemden.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
transformated zei:
Dat is waar. Soms krijg ik een melding dat ik ingelogd ben van bv. Antwerpen terwijl ik in brussel zit met ip adress.
Klik om te vergroten...

Ja dat bedoel ik helemaal, dat is dus een dynamisch ip adres omdat die gewoon de beste server voor jou apparatuur vindt.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eigenlijk moet ik niet reageren op dit soort topics, maar ik kan het vaak niet laten. Volgens mn vriendin kan dit door ADHD komen.... haar moeder heeft hier ook veel last van.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Het is mooi dat velen blind geloven wat iemand post. Uitgaan van de goedheid van de mens. Het is echter niet de eerste keer dat een zwaar getrollt wordt door een nieuw account (de oude vrouw met verslaafde kinderen)

Dit account was een nieuw account met maar 2 berichten.... 1 post waarin hij omschreef hoe sterk zn plijsters waren en op dezelfde dag post dat hij direct hulp nodig had. Dit klopt gewoon niet.

Je gaat sowieso geen overlijdenskaartjes aanbieden aan wildvreemden.
Klik om te vergroten...

Onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is.
voordeel van betwijfel.
Beiden ooit van gehoord?
Een noodkreet is nooit “hey ik heb hulp nodig ik kan 7 weken wachten”

door gaande in het dagelijkse leven zijn er mensen die zich zelf ophangen, of wat dan ook om mentale issues. Mensen die zichzelf van kant maken om dingen die je niet van ze af kan lezen.

maar hey, laten we appels met peren vergelijken, omdat 1:10 een troll is of zou kunnen zijn dan is dat het nu natuurlijk ook.
Niemand hier gaat de waarheid kennen, maar dan nog de mogelijkheid bestaat er zeker. Want jij of wij kennen niet het persoon achter het scherm of de situatie.
Enfin, oordelen is snel gedaan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Je gaat sowieso geen overlijdenskaartjes aanbieden aan wildvreemden.
Klik om te vergroten...
Jij misschien niet nee, anderen wellicht wel.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk niet dat iedereen hier ‘blind’ gelooft wat er gepost is, we kiezen er gewoon voor om respectvol en zonder direct al teveel wantrouwen met dit soort posts om te gaan met het risico dat het een troll is, soit, dan is dat zo. Paar minuten tijd kwijt. Andersom (niet geloofd worden terwijl het waar is) zou ik het veel naarder vinden.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Eigenlijk moet ik niet reageren op dit soort topics, maar ik kan het vaak niet laten. Volgens mn vriendin kan dit door ADHD komen.... haar moeder heeft hier ook veel last van.
Klik om te vergroten...

je kan niet alles onder die 🌂✂✂
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gympie zei:
je kan niet alles onder die 🌂✂✂
Klik om te vergroten...
Haha
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou wel een kaartje willen sturen, stuur de gegevens maar via pb. Ben ook benieuwd wie het was. Heb getwijfeld om te bellen. Maar ik ben niet gekwalificeerd om mensen in dergelijke nood te woord te staan en misschien maakte ik het alleen erger. Gecondoleerd!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Holy shit hee, wat een heftig verhaal!

Jammer dat ik dit topic nu pas zie...Anders had ik misschien nog kunnen helpen door te reageren via dit topic.

Bij de ontwenningsverschijnselen van benzodiazepinen en van opiaten horen namelijk verdrietigheid en depressiviteit, en dus ook suïcidaliteit in ernstige gevallen. Als je alleen al beseft dat de gevoelens die je hebt dus gelinkt kunnen zijn aan het drugsgebruik, dat alleen al kan de gevoelens enorm verminderen. Omdat je dan weet dat je slechts bijwerkingen ervaart en dat je gevoelens dus later weer minder zullen worden.

Natuurlijk is er meestal veel meer aan de hand als iemand afhankelijk is geraakt aan opioïden en benzodiazepinen. Vaak is er dan in de privésfeer ook van alles aan de hand; emotioneel trauma, problemen met relaties, problemen op werk, financiële problemen. Dat helpt natuurlijk ook niet bij de gevoelens van depressie.

Toch zijn die zwaarmoedige gevoelens vaak maar een momentopname. Het kan weer beter worden. Dat vind ik zo verdrietig aan dit verhaal; dat ik ook te laat kom. Ik had misschien best nog kunnen helpen om die crisisperiode net even door te praten. Verder kan ik geen wonderen verrichten natuurlijk, ik kan niet ineens verslavingen oplossen enzo. Maar je kunt iemand wel net lang genoeg bezighouden en net een klein duwtje in de juiste richting geven om te voorkomen dat dit soort verschrikkelijke dingen gebeuren.

Ik word er oprecht een beetje verdrietig van.

Ik wens de nabestaanden van OP veel sterke! Mochten jullie nog vragen hebben over achtergrond van verslaving; hoe het toch kan dat jullie vriend zich zo heeft gedragen of hoe de drugs werken die tot zijn dood hebben geleid, ik help jullie graag bij het vinden van antwoorden, ook al heb ik jullie vriend/familielid natuurlijk nooit gekend.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mooie reactie @Neo-Shulginist.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik hoop dat het niet waar is en dat meneer nog op deze aardbol staat.

Mocht het wel zo zijn, doet het gezien mijn verleden in de hulpdiensten, toch een beetje pijn en wens ik de nabestaanden veel sterkte toe.
T
TrizerotopzLid
01-01-2024, 00:00
#15
De dag voor zijn overlijden heeft hij niks naar ons gezegd en leek hij nog relatief gelukkig,onze vriend is al jaren chronisch depressief en kampt met verslavingsproblematiek,er zijn al pogingen geweest om zichzelf te ontdoen van het leven,hij heeft dan 2j in TG gezeten en volledig nuchter geweest na vrijkomen een meisje leren kennen en een mooie dochter op de wereld gezet... maar die meid heeft hem talloze keren bedrogen erna in 7j tijd met meer dan 10 meisjes,en hij bleef haar maar terug nemen rn geloven dat het anders ging zijn,door de pijn in zen hart is ie hervallen dan met de heroine en ook haar dan,en ook zijn dochtertje volledig verloren,denk dat dit iets gebroken heeft bij hem,want de feiten waarover ik spreek zijn van recent,hij heeft ons niks gezegt dat hij dit ging doen we wonen samen met 4 en waren heel close,we begrijpen het moeilijk waarom hij niet met ons erover gepraat heeft of een brief of toch iets achtergelaten om ons het beter te doen begrjjpe,ik heb in zen telefoon de laatste fb en sms berichten bekeken en ook zijn geschiedenis van chrome en toen kwam ik op dit bericht... is wel echt pijnlijk om te lezen dat sommige hier denken dat het een troll of allemaal voor de grap is,zijn jullie ziek inje hooft ofzo!!!!!bedankt aan diegene die het echt meende en oprecht bezorgt waren,als je een laatste groet wil uiten naar onze vriend mag je om mijn gegevens vragen ik stuur die dan wel in pb.er is een heel groot onbegrip en gemis hier,ons huisje zal nooit meer hetzelfde zijn,ken je iemand met zelfmoordproblematiek help direct of doe wat je kan,je weet blijkbaar nooit wanneer het echt serieus is of allang te laat... vaarwel p***** we missen je heel erg en je dochterje ook en je hond en 3 poesen... Vaarwel :"(
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja... Jullie leven dus met hetzelfde gevoel: 'waarom heb ik dit niet gezien? Had ik niet meer kunnen doen om te helpen'

Nou, dat had ik dus al bij het lezen van deze post.

Het is lastig om in dit soort situaties niet te vervallen in clichés. Ik zou wat willen zeggen ter troost, maar meer dan mijn medeleven uiten kan ik dus niet doen. Net als jullie had ik graag klaargestaan om te helpen. Maar soms is dat niet genoeg, en soms is de timing net niet goed.

Misschien een les voor ons allen is om eerlijk en oprecht te blijven, en de verbinding te zoeken met de mensen die we liefhebben. Als heeft dat net een nare wansmaak in deze situatie, omdat jullie vriend/huisgenoot juist kennelijk zo overweldigd werd door de pijnlijkheid van de liefde.

Wat ik daarop moet zeggen, dat weet ik niet dus laat ik dan maar snel mijn mond houden.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Trizerotopz zei:
De dag voor zijn overlijden heeft hij niks naar ons gezegd en leek hij nog relatief gelukkig,onze vriend is al jaren chronisch depressief en kampt met verslavingsproblematiek,er zijn al pogingen geweest om zichzelf te ontdoen van het leven,hij heeft dan 2j in TG gezeten en volledig nuchter geweest na vrijkomen een meisje leren kennen en een mooie dochter op de wereld gezet... maar die meid heeft hem talloze keren bedrogen erna in 7j tijd met meer dan 10 meisjes,en hij bleef haar maar terug nemen rn geloven dat het anders ging zijn,door de pijn in zen hart is ie hervallen dan met de heroine en ook haar dan,en ook zijn dochtertje volledig verloren,denk dat dit iets gebroken heeft bij hem,want de feiten waarover ik spreek zijn van recent,hij heeft ons niks gezegt dat hij dit ging doen we wonen samen met 4 en waren heel close,we begrijpen het moeilijk waarom hij niet met ons erover gepraat heeft of een brief of toch iets achtergelaten om ons het beter te doen begrjjpe,ik heb in zen telefoon de laatste fb en sms berichten bekeken en ook zijn geschiedenis van chrome en toen kwam ik op dit bericht... is wel echt pijnlijk om te lezen dat sommige hier denken dat het een troll of allemaal voor de grap is,zijn jullie ziek inje hooft ofzo!!!!!bedankt aan diegene die het echt meende en oprecht bezorgt waren,als je een laatste groet wil uiten naar onze vriend mag je om mijn gegevens vragen ik stuur die dan wel in pb.er is een heel groot onbegrip en gemis hier,ons huisje zal nooit meer hetzelfde zijn,ken je iemand met zelfmoordproblematiek help direct of doe wat je kan,je weet blijkbaar nooit wanneer het echt serieus is of allang te laat... vaarwel p***** we missen je heel erg en je dochterje ook en je hond en 3 poesen... Vaarwel :"(
Klik om te vergroten...

Heel veel sterkte aan alle nabestaanden, en gecondoleerd met dit verlies!
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dr. Paddo! zei:
Ik zou wel een kaartje willen sturen, stuur de gegevens maar via pb. Ben ook benieuwd wie het was. Heb getwijfeld om te bellen. Maar ik ben niet gekwalificeerd om mensen in dergelijke nood te woord te staan en misschien maakte ik het alleen erger. Gecondoleerd!
[/QUOTE
Tegenwoordig weet je maar nooit.. heel erg dit.
Klik om te vergroten...
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dr. Paddo! zei:
Ik zou wel een kaartje willen sturen, stuur de gegevens maar via pb. Ben ook benieuwd wie het was. Heb getwijfeld om te bellen. Maar ik ben niet gekwalificeerd om mensen in dergelijke nood te woord te staan en misschien maakte ik het alleen erger. Gecondoleerd!
Klik om te vergroten...
Heb je een kaartje gestuurd ?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dr. Paddo! zei:
Nee, want heb nog geen pb gehad.
Klik om te vergroten...

Ik heb ook naar die vriend die het verhaal deed pb gestuurd zondag.
Aangegeven dat ik wel kaartje wou sturen maar ook niks meer vernomen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."