Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVriend crack verslaafd

Vriend crack verslaafd

82 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#1
Probeer het onderliggende probleem aan te pakken dan verdwijnt de drugs ook.
Het gevecht tegen coke is zwaar ik wens je veel succes en sterkte.
D
Dvh1991Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wil even zeggen dat je heel erg trots op jezelf mag wezen en dat hij zich geen betere vriendin kan wensen. Vroeg of laat valt ook bij hem het kwartje maar dan is het te laat. Hoop dat je afstand van hem nemen. Ik wens je iig heel veel succes en plezier in je eigen leven dat heb je wel verdient na zo'n ellendige periode!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Molly5 zei:
Dank jullie wel.. Heb te lang m’n kop in het zand gestoken,dat neem ik mezelf absoluut kwalijk,iets waar ik mezelf niet snel vergeef...
Klik om te vergroten...

Alsof het makkelijk is...
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Niet bepaald nee.. Heb volgende week zelf een intake voor therapie,hopelijk maakt dat me weer sterker. Had altijd het idee dat het op zijn werk begonnen was met het snuiven in eerste instantie ,ook daarin heb ik mij vergist,kwam iets dichterbij en ook dat had ik moeten weten.. 16 jaar wat zo eindigt,het is diep triest
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Heel heftig en moeilijk allemaal.

Hij wil dit ook niet maar maakt wel de keuze tot zover.
Jij niet dus dat jij iets had moeten weten, nee, ik denk van niet.
Misschien had kunnen en heel graag had willen weten maar niet moeten.
De fout ligt bij hem, zijn gedrag is zijn verantwoordelijkheid.

Maar ik hoor mezelf de therapeut uithangen terwijl ik dat helemaal niet ben.
Je intake is al snel, gelukkig!
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Accepteren dat het is,zoals het is.. Idd snel hulp voor mezelf en hoewel ik hoop op even rust,hoop ik ook dat de afwikkelingen snel en rustig zullen verlopen. Tot nu toe neemt ie mij niet zo serieus,hij zal er wel achterkomen. Voor nu; Even lunchpauze houden en kijken of er nog werk uit handen komt
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hey molly
Hoe gaat het nu met je?
Krijg je een beetje rust nu?
En hoe gaat het met je hulpvraag moet je lang wachten of kan je al snel terecht?
Hoop dat het elke dag een beetje beter gaat.
Dikke knuffel
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi hoi.. Ik kan aanstaande maandag al terecht voor een intake,de huisarts heeft er echt spoed achter gezet.. Verder... Het is zo onwerkelijk,alsof je in een slechte film zit. Ben nu verhuisd naar mijn moeder,die woont half bij haar vriend,het is wel fijn om even alleen te zijn in een veilige omgeving,al was dit absoluut niet wat ik wilde. Ben nog steeds een wrak,16 jaar is ook niet iets waar je zo overheen stapt maar het winnen van de coke,dat ga ik nooit..
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Fijn dat je maandag al terecht kan dat is eigenlijk heel erg snel als je de media moet geloven over de wachttijden dan lijkt het erop dat je huisarts je serieus heeft genomen en goed zn best heeft gedaan. Mooi dat je moeder zo half half woont dan ben je niet altijd alleen want dat is toch vaak ook heel anders als je al heel lang samenwoont. En 16 jaar is ook niet niks daar moet je gewoon de tijd voor nemen. Heb wel eens horen zeggen dat voor elk jaar dat je samen bent een maand verdriet / verwerken betekend. Vaak groeien mensen langzaam uit elkaar wat vaak het uiteindelijke breekpunt misschien minder lastig maakt. Maar bij jullie is dat nu eigenlijk versneld er valt ineens wat tussen jullie in wat het extra moeilijk maakt. Laat je niet gek maken. Hoor je nog hoe het met je ex-vriend(vriend) gaat? (Weet niet hoe je hem nu zelf ziet dus vandaar maar ff beide termen.) Of wil je het nu je ergens anders woont eigenlijk liever niet weten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ongelooflijk wat ik hier lees....en, hoe je de strijd tegen de bierkaai gevoerd hebt!
Je hebt er alles aan gedaan wat je kon, al voelt dat mss anders.
Tegen iemand die zwaar verslaafd is aan crack vechten om deze eraf te krijgen, dat is een zaak, die, als de betrokkene daar zelf niet voor de volle honderd procent achter staat, eigenlijk onmogelijk om van te kunnen winnen.
Ik vind dat je het al zeer lang hebt volgehouden!
Maar, de persoon, waar je van gehouden hebt, die is er niet meer.
Want deze is door de witte sloper danig veranderd. De vraag rijst, of deze persoon ooit nog terug zal kunnen keren tot de persoon die hij was, vóórdat hij aan de crack zat....
Mijn advies is:
Probeer om een nieuw leven op te bouwen, met iemand, die jouw liefde wél waard is.
Want de man die je nu hebt, daarmee is geen normaal leven mee mogelijk. Echt niet.
Al zou hij stoppen , dan nog, zijn hersenen zijn hoe dan ook, beschadigd. Definitief. Een terugval in crackgebruik overkomt 8 van de 10 verslaafden. Er is domweg niet van te winnen, hoe erg dat het ook is.
Want als hij niet wil, dan lukt het sowieso al niet...


Ik wens je alle sterkte toe in de moeilijke tijden die er nu gaan komen.
Maar over Een jaar dan ga ik ervan uit dat je een gelukkig.mens bent met een goede gezonde relatie!
Kop op!!
Houd ons op DF op de hoogte, webkunnenbje in elk geval zo nodig peptalk geven!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb het hele thread nog eens doorgenomen.
Het is ongelooflijk.
Wat ben jij een sterk en vooral ontzettend goed mens!
(Waar vind ik zo een wederhelft)
Ik zeg nu:
Zorg goed voor jezelf. Eet goed, beweeg, en...Ik hoop dat de hulp die je krijgt, goed is
Wees vooral voorzichtig!
Ook al heb je zelf geen angst, toch....Ik zeg het nog eens.
Wees voorzichtig!
Alle sterkte toegewenst
Patria
G
GezelligheidLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hii

Ik heb er geen ervaring mee maar de mensen die ik heb gekend die het rookte die waren allemaal helemaal verloren.
Succes met je nieuwe begin!

Groetjes
e
ea.peerdemanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Molly5 zei:
Hoi mensen, na wat dagen het forum doorgelezen te hebben ,op zoek naar info,besloten om een account aan te maken om redelijk anoniem mijn verhaal te kunnen doen en om advies te vragen,alvast excuus voor het lange,misschien warrige verhaal. Zoals de titel al zegt,is mijn vriend verslaafd aan crack.Het makkelijkste zou zijn om mijn spullen te pakken,maar een relatie van 16 jaar,waarvan alleen de laatste een hel was,gooi je niet zo maar weg.. Begin van het jaar begon het met extreem afvallen en hoesten,waardoor zijn familie en ik zelfs dachten dat hij ernstig ziek was. Totdat ik sealtjes vond..Een snuifje op zijn tijd kon nog niet zo heel erg kwaad,dacht ik... Maar het ging zo veel verder als dat.. Hij sliep niet meer,at niet meer,was altijd weg,complete gedragsverandering en ga zo maar door..Toen ik lepels,ammoniak,folie enz achter in de auto vond,was ik op scherp en erop gebrand hem op heterdaad te betrappen,erover praten was onmogelijk door het liegen en de agressie. Dat betrappen is mij binnen een week gelukt,pijpje meteen afgepakt en voor z’n neus schoongespoeld.. Ik heb hem altijd willen beschermen en dacht dat ik hem wel alleen aankon; fout gedacht. Meteen zijn vader gebeld en ben iig blij dat ik het nu niet alleen hoef te dragen. Het betrappen is nu een week geleden. Vooropgesteld dat hij nooit van mij heeft gestolen,hij is heel ver gegaan.. Ivm zijn werk is het onmogelijk om professioneel af te kicken. We hebben zijn bankpassen ingenomen,geen contant geld op zak,zorgen dat hij zo min mogelijk alleen is, de welbekende telefoonnummers geblokkeerd en heb testen in huis gehaald,wat kan ik nog meer doen..?? Het rare is en waar ik heel graag ervaringen over wil horen; hij lijkt nergens last van te hebben..?? Niet eens chagrijnig of nukkig?? Hij slaapt en eet al stukke beter.. Is het normaal dat iemand zonder grote problemen af kan kicken? Zou natuurlijk mooi zijn maar mijn vertrouwen is tot een 0 punt gedaald na een hel van bijna een jaar,hoe hard hij ook beweerd ervan af te willen en blij te zijn dat wij nu op de hoogte zijn... Alvast bedankt..
Klik om te vergroten...
e
ea.peerdemanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is vreselijk maar waar de ervaring die ik heb:trap er niet in ze vinden altijd een sluipgang die mogelijk maakt eraan te komen,alle sterkte toegewenst door Elly.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wie zijn " ze"? "
Is hier iedereen, iedere gebruiker mee bedoeld? Deze uitspraak komt nogal negatief op mij over.
" ze vinden altijd een sluipweg "
altijd "ze" . Generaliserend...
Vandaar mijn vraag.
B
BrokencurlyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Revolutionair zei:
Hoi Crack is een van de meest verslavende drugs als hij al een tijdje bezig is geweest helemaal.
Die cravings gaan niet zomaar naar een paar weken weg!
Je moet weten of hij het nu niet samen met iemand doet, iemand van zijn werk.
Want het is iid vreemd dat je niks merkt.
Alles afpakken kan dus maar even werken, want een crack roker word echt een junk en gaat dan wel stelen of iets verzinnen om aan zijn drugs te komen.

Mijn ervaring is dat als iemand een tijd lang crack heeft gerookt dat diegene zijn persoonlijkheid voorgoed is veranderd.
Het maakt iemand zijn geest voorgoed kapot.

Dat is ook de rede waarom ik nog nooit crack heb gerookt, ik heb echt allerlei soorten drugs gebruikt en ook veel van alles. Maar er zijn bepaalde dingen die je niet doet omdat je weet dat het je kapot maakt.
Dat is Heroïne en Crack roken. Terwijl zoals jij ook zegt een snuifje op zijn tijd kan ook gewoon.

Je zou dit de komende maanden moeten aankijken wat er gaat gebeuren en hoe dit verder gaat.
Want laat je leven niet kapot maken!
Er word ook niet voor niks de term crackjunk gebruikt als het meest erge wat er is.
Zo iemand kan je geestelijk helemaal kapot maken tot een punt dat je voor jezelf moet kiezen.

Als je hier voor wilt vechten hou er rekening mee dat zo íemand nog heel lang op het randje staat om terug te vallen en dat dit niet zomaar weg gaat.

Ik hoop voor je dat je relatie zo sterk is met hem dat je hem kan redden om er uit te komen.
Want daar ligt nog wel zijn hoop.
Veel mensen verliezen alles wat ze hebben als ze aan de crack gaan.
Succes ermee en zorg dat je niet word meegesleurd in de negatieve energie.
Klik om te vergroten...
Ik weet hier helaas alles van.. mijn ex vriend ( 1 mnd geleden relatie moeten verbreken) is crackverslaafd..
Hij was echt DE liefde van mijn leven.
Heb het heel erg zwaar nu..
Totaal andere man geworden .. veel meegemaakt en geaccepteerd..
En nu...
Ben ik de gebeten hond .. en ligt het allemaal aan mij.. stampt me de grond in.. AFSCHUWELIJK
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk, dat je dat veranderen van gedrag kunt bezien als een gevolg van het feit dat het niet meer hijzelf is, die je ziet, nee, maar een totaal ander iemand.
Het is een feit dat de crack zijn hele persoonlijkheid heeft overgenomen. Net zoals coke basen en heroïne gebruiken dit doet...
Hij is zichzelf niet meer.
Het is de crack, die de baas is geworden.
Heeeeel moeilijk om te handelen!

@ Modepop 2, kom er eens in?
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Ik denk, dat je dat veranderen van gedrag het gevolg is van het feit dat het niet meer hijzelf is, maar dat de crack zijn hele persoonlijkheid heeft overgenomen.
Hij is zichzelf niet meer.
Het is de crack, die de baas is geworden.
Klik om te vergroten...
En juist dat wat jij zegt geloof ik.. maar dat is zo moeilijk om te begrijpen als buitenstaander..
Dan denk je, blijf er dan toch vanaf, je hebt alles wat je hart begeerd.. maar toch.. zo werkt het niet helaas..
Je staat machteloos toe te kijken hoe iemand zich de vernieling in helpt
B
BrokencurlyLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Ik denk, dat je dat veranderen van gedrag het gevolg is van het feit dat het niet meer hijzelf is, maar dat de crack zijn hele persoonlijkheid heeft overgenomen.
Hij is zichzelf niet meer.
Het is de crack, die de baas is geworden.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik zo ook echt ervaren .. maar waarom zo intens gemeen naar diegene die hem steunt en juist wil helpen
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Brokencurly zei:
Dat heb ik zo ook echt ervaren .. maar waarom zo intens gemeen naar diegene die hem steunt en juist wil helpen
Klik om te vergroten...
Als je geen liefde voor jezelf hebt, hoe kun je het dan aan een ander geven.

Sommige drugs kunnen in sommige mensen die zelfliefde helemaal vervangen door alleen nog een "liefde" voor die drug misschien. En een zelfhaat die geprojecteerd wordt op naasten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."