#1
@Modepop2 als je je naam weg wilt, is ook goed laat maar weten ![:)]()
Hoi perenijsje wat een eerlijke lijst.Ik heb best wel veel smoezen/redenen waarom ik gebruik/mezelf toestemming geef, zoals
- Ik heb meer energie en zin om iets te doen (ipv accepteren dat ik soms minder energie/zin heb)
- Ik voel me blijer/meer ontspannen (wegmaken van negatieve emoties, me altijd "gelukkig" wil voelen, tegenslagen vergeten)
- Ik ben socialer/gezelliger ( nuchter ben ik veel meer geremd, praat ik minder, kijk meer de kat uit de boom, sta op de achtergrond)
- Ik ben zelfverzekerder (denk minder na over wat anderen van me vinden, heb minder bevestiging en goedkeuring van anderen nodig, gedraag me "losser")
- Ik heb meer lef ( durf/doe dingen die ik anders niet zo snel zou doen)
- Ik verveel me minder/tijd gaat sneller ( tijd met speed op vliegt voorbij)
- Ik kan me beter focussen op iets
- Ik ben creatiever, zowel in doen als in denken
- Het geeft me rust in mijn hoofd ( denk/pieker veel minder)
- Het geeft me rust in mijn hoofd/lichaam (als ik heel erg tegen de trek aan het vechten ben door wel weer te nemen)
- Ik mag het als beloning (bijv als ik al een tijdje niet gebruikt heb dat het dan wel weer eens mag, of gewoon als ik dingen goed heb gedaan)
- Ik heb toch geen verplichtingen dus het kan wel
- Het verdiept/verstevigt de relatie met mijn vriend/vrienden als we samen gebruiken
- De seks is geiler/ongeremder/intenser
- (Voor Corona, uitgaan is leuker, helemaal opgaan in de muziek, makkelijker contact leggen)
- Ik maak dingen mee die ik anders niet meemaak, beleef "avonturen"⁸
- Ik ontdek/experimenteer met nieuwe dingen
- Ik ben er eerlijk over en lieg en manipuleer niet en ben anderen niet tot last ermee
- Ik laat het niet zover komen dat ik het niet kan betalen/alles kwijtraak
- Ik vind het nog te leuk om helemaal te stoppen/het heeft ook nog veel voordelen
- Ik gebruik geen grote hoeveelheden, "anderen" gebruiken veel meer/vaker
- Als het echt niet "kan" doe ik het niet, ik heb mezelf wel in de hand
- Ik ga nog even door zodat ik mijn slaapritme niet helemaal in de war gooi
- Ik neem nog 1 lijntje tegen de brakheid/om de dag door te komen totdat ik weer kan slapen
- Ooit stop ik wel, heb ik het niet meer nodig, geen behoefte meer eraan
De thee lijkt me geen verslaving. Als je opeens in de situatie zou komen dat je niet de beschikking hebt over thee, dan zou je prima even zonder kunnen, toch?Oef. Naast LSD zou ik zelf moeite hebben met de meeste psychedelics die ik heb geprobeerd te misbruiken.
Ik vind het sowieso lastig te zeggen wanneer iets een verslaving is. Ik voel me niet verslaaft, maar ik heb zat gewoontes.
Ik drink bijvoorbeeld iedere dag een pot thee. Thee leek mij naast gewoon water het beste om te drinken. Ik vind leidingwater best vies dus. En het is goedkoop.
Maar in thee zitten ook stofjes. Is mijn reden van consumptie dan een smoes?
Dat klinkt niet best... Vaak is de angst voor een onderliggend probleem ook veel groter dan het eigenlijke probleem onder ogen komen.Ik heb liever de problemen van verslaving (onder invloed zijn en door afkick gaan) dan dat ik terug met de onderliggende problemen in aanraking kom<;
ik heb gewoon heel weinig hoop dat ik met mijn onderliggende problemen echt uit de knoop geraak...ik heb er nogal wat...maar je hebt zeker gelijk...een ernstigere verslaving hoeft voor mij niet, deze is al ernstig genoegDe thee lijkt me geen verslaving. Als je opeens in de situatie zou komen dat je niet de beschikking hebt over thee, dan zou je prima even zonder kunnen, toch?
Maar misschien kan zelfs de thee wel gebruikt worden om even op een hele lichte manier te ontsnappen aan een oncomfortabel gevoel? Zelf doe ik dit ook wel. Zelfs op dit moment nu. Ik voelde me een beetje onrustig en dan denk ik: even een theetje, dan kalmeer ik wat. Het is ook de reden waarom koffie wel een bakje troost wordt genoemd. Even ontsnappen aan een oncomfortabel gevoel. Ik denk dat de gemene deler bij echte verslavingen en dit soort licht ontsnappingsgedrag dan ook is dat we nuchter een gevoel van onbehagen en/of een gevoel van niet content zijn ervaren. En dat dit komt, omdat we moeite hebben om de rust in onszelf te vinden. (Zen, ik zag dat jij je er ook mee bezig houdt) Ik ben van mening dat de echte onderliggende verslaving altijd de verslaving aan het denken is. (Nog) niet goed geaard zijn in de rust in onszelf.
Trouwens, als je het nog niet geprobeerd hebt: pers eens een citroen uit in een grote kan water. Kun je de hele dag van drinken en maakt water drinken super lekker én gezond. Zet de kan in de koelkast en het is nog lekkerder. Enige nadeel is dat het zuur van de citroen niet zo goed voor je tanden is, dus is het misschien aan te raden een rietje te gebruiken (vind dat zelf wel minder lekker drinken maar goed).
Dat klinkt niet best... Vaak is de angst voor een onderliggend probleem ook veel groter dan het eigenlijke probleem onder ogen komen.
Je weet dat de onderliggende problemen zo niet weggaan hè? En dat het moeilijker zal worden deze te onderdrukken, met nog zwaardere verslavingen en afkickperioden.
Ik ken het gevoel...ik heb gewoon heel weinig hoop dat ik met mijn onderliggende problemen echt uit de knoop geraak...ik heb er nogal wat...maar je hebt zeker gelijk...een ernstigere verslaving hoeft voor mij niet, deze is al ernstig genoeg![]()
Ja inderdaad..heb je die gedachten vanuit een verslaving of gebruik je recreatief?op nummer 1 staat momenteel, why nut?
Heb je zelf wat op nu? Aan je typen te zien.Hoi perenijsje wat een eerlijke lijst.
Als ik eerlijk ben denk ik als je ooit stopt en nuchter deze lijst terugkreeg je meer ziet wat een reden was een smoes;
Je schrijft bijvoorbeeld dat je veel meer energie heb. Dit is kunstmatige energie. Je hebt wel even meer energie en daarna put je het uit.
De energie van speed is niet te vergelijk.met natuurlijke energie in een sportschool. Bewaart
Je zegt dst j.weinig afspraken hebt en de tijd zo snel.gast.als.je het omdraait draait je leven nu volledig.om.drugs
.niet om vrienden, werk,hobby je partners (zonder drugs)
Ik denk dat je het nu hiermee.heel oneens zijn maar.echte vrienden. Juist dst je clean bent. Jij gebruikt speed. Masr áls personen mdma gebruike ontstaat er ook. Een diepere.connectie. dat komt niet door de.personen of hun band. Maar door de MDMA. er zijn veel situatie waarbij je nuchter ineens.nieuwe vrienden gemaakt.blijkt te hebben maar nuchter is die klik weg.
Ik wil geen partypooper zijn of op de man spelen.maar ik dacht ook
Misschien leest iemand ooit dit topic.en jij.belicht de kant waarom je.wel gebruikt en ik de.kant wat een vermomde.valkuil is.wie weet..al heeft 1.iemand.er. maar wat aan.
Mijn spieren.werken niet altijd meeHeb je zelf wat op nu? Aan je typen te zien.
Nee maar ben het wel eens met je. Drugs lijkt het leven makkelijker te maken maar maakt het nuchtere leven daarna juist moeilijker. En je zult toch altijd weer moeten terugkeren naar nuchterheid.
Haha oei, deze komt wel een beetje dicht bij huis. Gebruik nooit in mijn eentje, maar dat heeft er wel toe geleid dat ik met mijn vrienden voornamelijk zuip en drugs gebruik. Probeer het nu af en toe ook anders te doen."Ik doe het alleen als er iemand anders bij is. alleen blowen ga ik het niet meer doen."
Om vervolgens de dag erna naar een vriend te gaan om de blowen.
Hier staat een enorm grote waarheid, en geloof me, ik kan het weten!....... Zo kun je in de praktijk leren dat je veeeel meer kunt verdragen dan je ooit had gedacht. En dat het grootste deel van de angst hem zit in de weerstand tégen het onder ogen komen van het probleem. En nog een geruststellende gedachte die ik ooit eens ergens hoorde: als je denkt dat een gevoel ondraaglijk is, moet je weten dat je het alreeds verdraagt. Het precieze moment dat je denkt dat een gevoel ondraaglijk is, verdraag je het al... Is dat niet een bemoedigende hoopvolle gedachte?Dit betekent dat je kunt beginnen het probleem onder ogen te komen, ook al is dat zeer pijnlijk/oncomfortabel. Want je doet het feitelijk al. En door dit zo te doen, zul.......
Bedoel je daarmee omdat je anders ontwenning hebt of omdat je niet de 'verbeterde versie' van jezelf ben door die drugs.Ik ben mezelf niet zonder drugs
Pep, nu niet meer maar toen ik verslaafd was voelde ik me zo leeg zonder.Bedoel je daarmee omdat je anders ontwenning hebt of omdat je niet de 'verbeterde versie' van jezelf ben door die drugs.
Ben benieuwd over welke drug het gaat of beter gezegd, welk effect het op je heeft dat je je dan weer jezelf voelt.![]()
Vind dat je dat goed verwoord. Drugs creëert een soort alterego wat we graag willen zijn.Speed had een karakter voor mij gekweekt en zonder speed wist ik niet meer wie ik was
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."