Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving..de grote smoezenlijst

Verslaving..de grote smoezenlijst

72 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
Nee zo bedoel ik het zeker niet!..daarom staat ie ook bij verslaving.
Ik bedoel de smoezen die verslaafden gebruiken,als in..ontkenning of naar de buitenwereld toe. Zo'n lijst heeft toch ook op inet gestaan..kunnen best eye-openers zijn voor verslaafden of hun naaste.
P
PowerPlantLid
De volgende keer doe ik het wat rustiger aan :sweatsmile:
G
Gebruiker 0012685732Lid
" kheb het nodig om alle shit even te vergeten en te ontspannen! "

" kheb het 'nodig' " is een smoes.. en de rest een reden.. die ik zelf ook gebruik.
uiteraard zijn er gezondere manier om alles shit even te vergeten en te ontspannen.

ik besef me dat ik m'n gebruik goedpraat..
de vraag is... lukt dat? 😅 lol.
L
Lid 152247Lid
Ik kwam alleen een topic uit 2011 tegen.
@Modepop2 vroeg naar smoesjes die een verslaafde gebruikt.en herkenning om verslavin goed te praten. Wie vult mijn lijst aan.

Alarmbellen naar naasten
Wel detox,-verdere behandeling of safehous weigeren.
Zeggen dat hij het alleen niet kan en niet zonder jou positiviteit en steun kan (hij verraad zichzelf dat hij het alleen niet kan en legt de verantwoording bij partner.

Net zoals bij mishandelingen altijd eeuwige spijt..hij zal het nooit meer doen..hij had het zo moeilijk etc..Maar ze hebben alleen spijt dat ze betrapt zijn.

Zeggen dat als hij/zij bij partner is extra gemotiveerd zijn.
Maar woorden zeggen niets. Daden wel.

Dat als het uit is, het hem nooit gaat lukken.

Smoesjes verslaving/misbruik
Ik gebruik toch niet zoveel
Zelfmedicatie
Ik gun het mijzelf
Ik heb mijzelf in de hand
Ik wil niet stoppen maar recreatief gebruiken.
Ben toch volwassen, baas over mn eigen lichaam.
-even weggaan..en dan gebruiken.
Ik ben toch niet agressief
Ik werk of functioneer toch gewoon. .
Het is maar een fase..ooit ga ik stoppen.
Ik kan wel stoppen, maar dit is niet het juiste moment
Ontkennen
Liegen
G
Gebruiker 0012685732Lid
waarom zou je een smoes moeten hebben om drugs te gebruiken?

ik sta er altijd wat tweeslachtig in.. ofwel reëel.. hoe je het ook wil noemen.

op het moment dat ik gebruik overweeg bedenk ik me dat het ongezond is voor m'n lichaam.. m'n psyche..
de consequenties op de dagen erna.. etc. etc.
en dan maak in een afweging of ik het het waard vind.
ik accepteer de consequenties.. en achteraf baal ik wel eens van m'n beslissing.
met alcohol is het wel eens oppassen geblazen.. daardoor wordt m'n besluitvorming toch wel eens vertroebeld.

of vind je dat ik mezelf nu voor de gek houd?
dan mag je het gerust zeggen.
G
Gebruiker 0012685732Lid
Mrloverdj zei:
Nee zo bedoel ik het zeker niet!..daarom staat ie ook bij verslaving.
Ik bedoel de smoezen die verslaafden gebruiken,als in..ontkenning of naar de buitenwereld toe. Zo'n lijst heeft toch ook op inet gestaan..kunnen best eye-openers zijn voor verslaafden of hun naaste.
Klik om te vergroten...

oh.. maar ik ben tegelijkertijd ook verslaafd hoor 😅
Z
ZeelanddudeLid
-het is alweer zolang geleden dat ik iets gebruikt heb
-want het is weekend
-omdat de zon schijnt
-het is nu toch rot weer
-morgen ben ik vrij
-vandaag is er niks te doen
-ik kan stoppen als ik het wil, waarom stop je dan nu niet? Omdat ik het nog niet wil 😂

- de mooiste van allemaal, omdat ik een badass junkie ben...🤷‍♂️
L
Lid 147679Lid
-omdat ik even niks wil voelen
-ik zie teveel poëzie in de natuur ik raak overweldigd even de kop verdoven
-het laat toch wat opgekropte frustraties uit je los , waardoor het mss nadien wel enige therapeutische waarde kan toegedicht worden
-ah je neukt er zo lekker op
-nu ik toch bezig ben , kan ik het zowel goed doen en op een meerdere weken bender gaan
-wat is het toch heerlijk , dat gedachtenloze , dat gevoelloze. even te hebben in de tumult van het dagdagelijkse bestaan en zijn onvoorspelbaarheden.
-ik voel me een hele bink met wat op , hier en daar een deur intrappen men moet toch zijn reputatie behouden, nietwaar.
-het levert prachtige verhalen op nadien , dat is de katers wel waard
-je beleeft nog eens wat
-je kunt er heerlijk op ouwehoeren tegen de vrouwen
-als ik me nadien dan zie in de spiegel ben ik best wel wat spek verloren , zou het dan toch nog iets opgebracht hebben ?
-ah nog een paar nachtjes dieper slapen waarom niet (benzooi)
-straks ben ik er te oud voor, we nemen het er nog even van , nu kan het nog een paar jaar

mijn smoezenboek is oneindig hoor, het is gewoon zo dat er ook altijd in die lelijkheid van een terugval zeer veel waardevolle prachtige lessen geleerd worden.
levenslessen vaak. zo creeër je een haat liefdeverhouding.

nu, dit gezegd zijnde heeft dit ook veel te zien met je drugs of choice, dus mijn waarheden gelden in die optiek niet voor iedereen.
en ik heb ook best zeer gemene terugvallen gehad vroeger die me niks opleverden dan diep zielsverdriet.

Denk dat het ook te zien heeft met je staat van zijn alvorens je er aan begint, nu bv was ik perfect gelukkig en had ik alles onder controle alvorens ik terug viel dat scheelt veel katergewijs en naar het herstelproces toe.
Als je er al aan begint terwijl je je diep ongelukkig voelde kun je helemaal de weg kwijt raken .

vroeger had ik zo eens zes maand de controle verloren over mijn gebruik... en wist ik niet dat volledig herstel nog mogelijk was naar een vorm van normaliteit, nuchterheid.
Nu weet ik dat wel en beschik over een rijke kennis van schadebeperking in dergelijke tuimelpertes.die wellicht anderen kunnen helpen

aan de horizon gloort de dageraad lieve vrienden
D
De DunneLid
-omdat het me nu even geen reet kan schelen
-neem ik nu toch wel en neem dan volgende week écht niet (week er op dezelfde smoes)
-een keertje stout zijn mag ik best
-omdat ik iets te vieren heb
-omdat ik me kut voel
-anderen gebruiken nog vaker en meer als ik dus valt het wel mee
L
Lid 152247Lid
Gympie zei:
oh.. maar ik ben tegelijkertijd ook verslaafd hoor 😅
Klik om te vergroten...
Oké wistnik niet. Dus de ontkenningsfase alvast voorbij; ) weet je omgeving het (ik weet niet waar je aan verslaafd bent. Of moet je het verborgen houden?
En wil je zelf ermee stoppen of geaccepteerd.

Als t te veel vragen zijn, fluit me maar terug :)
D
DirkdirkLid
Een voor ons onvoorstelbaar intelligent alien ras gebruikt mensen op aarde voor een aantal test-simulaties om kennis te vergaren en hun manier van leven te verbeteren/aan te passen, en ik ben deel van één van die test simulaties. Ik zal nooit ontsnappen of mijn échte realiteit achterhalen. Net als velen anderen ben ik geboren in een gevangenis. Een gevangenis die ik niet kan voelen, horen of zien. De aliens hebben alle touwtjes in handen en ik ben volledig machteloos.
Klik om te vergroten...
^ Als je het zo bekijkt dan valt zo'n pilletje of lijntje af en toe wel mee.
D
De ApothekerLid
Ik ben altijd verslaafd en zal altijd een verslaafde blijven ergens, dit helpt mij met de bewustheid die nodig en belangrijk is om tot inzichten te komen.

Ja ik ben verslaafd en ja ik misbruik drugs regelmatig maar ik ga niet volmondig zeggen dat ik helemaal wil stoppen met wekelijks gebruiken, dat zou namelijk een leugen zijn en die zijn killing als je al gebruik in toom houdt.

Geen leugens en ontkenning meer dat scheelt al een hoop. Uiteraard is dit wel iets wat gekomen is met het al hebben doorlopen van een verslavingproces.

Acceptatie is the key en vanuit daar is de weg aan jezelf.
M
Modepop2Lid
Mrloverdj zei:
@Modepop2 als je je naam weg wilt, is ook goed laat maar weten :)
Klik om te vergroten...
Nee hoor het is prima zo dankjewel,ik vroeg er toch om? Ben blij met elke reactie !!
M
Modepop2Lid
De Apotheker zei:
Ik ben altijd verslaafd en zal altijd een verslaafde blijven ergens dus dat helpt wat met de bewustheid die nodig en belangrijk is om tot inzichten te komen.

Ja ik ben verslaafd en ja ik misbruik drugs regelmatig maar ik ga niet volmondig zeggen dat ik helemaal wil stoppen met wekelijks gebruiken, dat zou namelijk een leugen zijn en die zijn killing als je al gebruik in toom houdt.

Geen leugens en ontkenning meer dat scheelt al een hoop. Uiteraard is dit wel iets wat gekomen is met het al hebben doorlopen van een verslavingproces.

Klik om te vergroten...
Mooi geschreven en ja!!!! Eerlijkheid is het belangrijkste!! Dat eeuwige liegen maakt zoveel meer kapot!
J
JuunLid
De Apotheker zei:
Ik ben altijd verslaafd en zal altijd een verslaafde blijven ergens dus dat helpt wat met de bewustheid die nodig en belangrijk is om tot inzichten te komen.

Klik om te vergroten...
Mooi gezegd 🤩

64096757~2.jpg
M
Modepop2Lid
Gympie zei:
waarom zou je een smoes moeten hebben om drugs te gebruiken?

ik sta er altijd wat tweeslachtig in.. ofwel reëel.. hoe je het ook wil noemen.

op het moment dat ik gebruik overweeg bedenk ik me dat het ongezond is voor m'n lichaam.. m'n psyche..
de consequenties op de dagen erna.. etc. etc.
en dan maak in een afweging of ik het het waard vind.
ik accepteer de consequenties.. en achteraf baal ik wel eens van m'n beslissing.
met alcohol is het wel eens oppassen geblazen.. daardoor wordt m'n besluitvorming toch wel eens vertroebeld.

of vind je dat ik mezelf nu voor de gek houd?
dan mag je het gerust zeggen.
Klik om te vergroten...
Die smoesjes heeft mijn partner nodig om mij maar in de waan te laten dat hij clean is en blijft maar onddrtussen de boel belazert en stiekem gebruikt,dat bedoel ik ,
G
Gebruiker 0012685732Lid
P.S.
kheb jaren drugs misbruikt..
en ook jaren zonder gedaan.. en toen miste ik het niet..
ik wil daar op een gegeven moment wel naar terug..
kost een poosje wat inzet.. een keuze maken.
kvind nuchter zijn ook gewoon heerlijk..
G
Gebruiker 0012685732Lid
Mrloverdj zei:
Oké wistnik niet. Dus de ontkenningsfase alvast voorbij; ) weet je omgeving het (ik weet niet waar je aan verslaafd bent. Of moet je het verborgen houden?
En wil je zelf ermee stoppen of geaccepteerd.

Als t te veel vragen zijn, fluit me maar terug :)
Klik om te vergroten...

m'n omgeving weet het.. de één meer details dan de ander..
ik ga er ook zeker wel dingen mee uit de weg.. zoals het huishouden doen en onderhoud van dingen..
verder denk dat ik er mss emotionele kwesties mee uitstel.. maar meer dat ik er een bepaalde groei mee strem
en dat ik er sociale contacten door mis loop.. zondagje disso's ipv van bij een vriend of vriendin langsgaan.
aan de andere kant kick ik er gewoon op en ben ik een psychonaut.. gekke hobby.
ik giet het in een vorm zodat het in m'n leven past.
niet specifiek één middel btw.

vragen staat vrij..
M
Modepop2Lid
Mrloverdj zei:
Ik kwam alleen een topic uit 2011 tegen.
@Modepop2 vroeg naar smoesjes die een verslaafde gebruikt.en herkenning om verslavin goed te praten. Wie vult mijn lijst aan.

Alarmbellen naar naasten
Wel detox,-verdere behandeling of safehous weigeren.
Zeggen dat hij het alleen niet kan en niet zonder jou positiviteit en steun kan (hij verraad zichzelf dat hij het alleen niet kan en legt de verantwoording bij partner.

Net zoals bij mishandelingen altijd eeuwige spijt..hij zal het nooit meer doen..hij had het zo moeilijk etc..Maar ze hebben alleen spijt dat ze betrapt zijn.

Zeggen dat als hij/zij bij partner is extra gemotiveerd zijn.
Maar woorden zeggen niets. Daden wel.

Dat als het uit is, het hem nooit gaat lukken.

Smoesjes verslaving/misbruik
Ik gebruik toch niet zoveel
Zelfmedicatie
Ik gun het mijzelf
Ik heb mijzelf in de hand
Ik wil niet stoppen maar recreatief gebruiken.
Ben toch volwassen, baas over mn eigen lichaam.
-even weggaan..en dan gebruiken.
Ik ben toch niet agressief
Ik werk of functioneer toch gewoon. .
Het is maar een fase..ooit ga ik stoppen.
Ik kan wel stoppen, maar dit is niet het juiste moment
Ontkennen
Liegen
Klik om te vergroten...
Ik herken hier zo veel in !!!!! Dit heeft mijn partner voorheen altijd tegen me gezegd,alle dingen en niet 1 uitgezonderd !!
M
Modepop2Lid
Gympie zei:
P.S.
kheb jaren drugs misbruikt..
en ook jaren zonder gedaan.. en toen miste ik het niet..
ik wil daar op een gegeven moment wel naar terug..
kost een poosje wat inzet.. een keuze maken.
kvind nuchter zijn ook gewoon heerlijk..
Klik om te vergroten...
Blijf dan alsjeblieft nuchter !! Die troep maakt zoveel kapot en ik gun je een mooi leven zonder ellende!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."