Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van een afkickende benzo junk.

Dagboek van een afkickende benzo junk.

171 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ricorieks zei:
naar 30 naar 0 in 3 dagen ??? wie schreef dat voor ???
van 30 naar nul
is zeker op een rustige manier een week of 5 afbouwen 3x 10 3x 7.5 3x5 3x2.5 en dan nog die 3 keer pd 2.5 valium naar 2 1 0 pd
een recept schrijven kunnen ze als de beste maar hebben geen benul van het afbouwen als je het jaren slikt .
Klik om te vergroten...
Ik heb in een kliniek 30mg diazepam naar 0mg diazepam moeten afbouwen in 10 dagen dat was echt niet te doen want voorral die laatste mg's zijn het zwaarst zeker zo snel omdat valium zo lang in je bloed blijft lichamelijke ontwenning kan echt heftig zijn respect voor wat je hebt gepresteerd!
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
Ik heb in een kliniek 30mg diazepam naar 0mg diazepam moeten afbouwen in 10 dagen dat was echt niet te doen want voorral die laatste mg's zijn het zwaarst zeker zo snel omdat valium zo lang in je bloed blijft lichamelijke ontwenning kan echt heftig zijn respect voor wat je hebt gepresteerd!
Klik om te vergroten...
ik vindt dat na heel wat decennias ervaring met benzos echt niet oke hoor..
had zelf ooit bij een forensische kliniek,een psychiater die van uhmm slikte toen 4mg alprazolam 20 mg diazepam pd..
elke dag halveren dus dat betekende binnen een week omdat ze wou zien hoe ik om ging met me stoornissen zonder medicatie..
vroeg haar letterljk: ben je niet goed in je hoofd ,wil je me dood hebben hehe ben toen naar me huisarts geweest ,en alles omgezet naar diazepam werd 100 mg ofzoiets weet niet meer precies maar ik weet wel dat ik op eigen tempo van 10 mg pw ging afbouwen.
kliniek is ook niet alles veel weten niet om normaal af te bouwen vooral met chronische gebruikers die al langer benzos slkken dan hun op school hebben gezeten..
daarom regel zulke dingen beter met de huisarts en vraag of je wat spelling kan krijgen zodat je het op je eigen tempo kan doen..
B
Brad PittigLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Brad Pittig zei:
Ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat?
Klik om te vergroten...
Die benzo junk is allang dood joh
Verkocht ze laatste stukje van ze ziel aan een diazepam dealer voor ze laatste 'crack'zo fix en shotte 't in ze ader en od'de vervolgens schuimbekkend totdat ie met een hartstilstand in het ziekenhuis als dood werd verklaard☹
Sad true story of a benzo junky rip @inner_search moge je nu op een betere plek zijn!!👌🏻

Nee geintje joh gaat volgens mij wel goed met hem hoor!😁
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Best goed.
Als ik zin heb type ik hier 1 van de dagen nog wel eens wat.
Voorlopig voor mijn doen rustig , heb de voorbije dagen enkel 10mg dia genomen Savonds en hier en daar wat clona na wat x of zoals gisteren lsd :).

joints.
Tsja.image.jpg
In de week 1 L per dag en het weekend tel ik ze niet , ik schat een 3
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#6
inner_search zei:
Best goed.
Als ik zin heb type ik hier 1 van de dagen nog wel eens wat.
Voorlopig voor mijn doen rustig , heb de voorbije dagen enkel 10mg dia genomen Savonds en hier en daar wat clona na wat x of zoals gisteren lsd :).

joints.
Tsja.Bekijk bijlage 28915
In de week 1 L per dag en het weekend tel ik ze niet , ik schat een 3
Klik om te vergroten...
Blij te lezen dat je nog steeds vorderingen maakt .
Los van het feit dat we ooit een lichte aanvaring hadden toen ik nog benzooide van het vaderland weg.
Betekent niet dat mijn nuchtere empatische zelf u je herstel niet gunt.
Ik wens niemand een benzo withdrawlhel toe.
Je kunt dit man
Succes
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hollywood zei:
Hier eigenlijk hetzelfde verhaal.
Ben net begonnen met afkicken maar het is fucking moeilijk.

Ik blijf je dagboek volgen
Klik om te vergroten...
afkicken
is niet moeilijk..
spreek met je huisarts en spreek de waarheid..
en zeg erbij ik wil geen gaar afbouw schema ...
ik wil wil het hoe ik het wil en voel...
doctor zegt we doen het hoe jij denkt om af te bouwen

mvg ricorieks
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
ricorieks zei:
afkicken
is niet moeilijk..
spreek met je huisarts en spreek de waarheid..
en zeg erbij ik wil geen gaar afbouw schema ...
ik wil wil het hoe ik het wil en voel...
doctor zegt we doen het hoe jij denkt om af te bouwen

mvg ricorieks
Klik om te vergroten...
Klopt wel , maar er blijven rotte appels over (dokters die hun schema door je strot proberen te duwen) ik zeg dan altijd nee dan krijg ik een terugval als ik het zo snel KON doen. Dan gaan ze meestal pas echt luisteren. En ik raad ze altijd de Ashtongs manual voor. Die is het best voor mij. Duurt wat langer maar veel betere methode als bijvoorbeeld elke week of 2 weken 20% minder.


Maar fit topic is best oud denk dat TS er al mee klaar is 😉
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ricorieks zei:
afkicken
is niet moeilijk..
spreek met je huisarts en spreek de waarheid..
en zeg erbij ik wil geen gaar afbouw schema ...
ik wil wil het hoe ik het wil en voel...
doctor zegt we doen het hoe jij denkt om af te bouwen

mvg ricorieks
Klik om te vergroten...
Als afkicken zo makkelijk was, waarom zouden er dan afkick/ontwennings klinieken zijn die overvol zitten🤣🤣
Miss dat jij geen moeilijk proces heb gekend maar twijfel niet aan het feit dat genoeg mensen wel een horror story hebben gekent...
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
ricorieks zei:
afkicken
is niet moeilijk..
spreek met je huisarts en spreek de waarheid..
en zeg erbij ik wil geen gaar afbouw schema ...
ik wil wil het hoe ik het wil en voel...
doctor zegt we doen het hoe jij denkt om af te bouwen

mvg ricorieks
Klik om te vergroten...
Werkte dat maar zo. Toen ik naar de dokter ging zeiden ze... we kennen etizolam niet en zijn niet goed bekend met afbouwen van benzo's. Neem maar contact op met Jelinek oid. Kon zo weer gaan....
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Veel geluk maatje😉
Zelf heb ik nog o-pce gesnoven😅
Maar met al de hulp die je krijgt geraak je er wel.
Als die corona toestanden weer beteren zal ik je eens komen bezoeken😉
Stay strong my friend 👊
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
inner_search zei:
Buiten nu de pcp dan , die had ik evengoed kunnen laten.
Maar muziek is leuker , psytrance op , jointje en nu is het het 00:00 .
Dus ik leuk men joint op en ga slapen !Morge verse start. :blush:
Klik om te vergroten...

Dat klinkt goed! 😊
Slaap lekker!! 🦉🌜😊
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#13
Syl zei:
Dat klinkt goed! 😊
Slaap lekker!! 🦉🌜😊
Klik om te vergroten...
Ik lig er in ! Terusten 😴
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#14
inner_search zei:
Ik zoek de common dose op op psuchoneutenwiki , woog dat af , legde 3 lijntjes van een substantie , en dan kwam ik daar heel de avond mee toe.
Bvb
Bekijk bijlage 8160
3-meO-PCP common is tussen 5 a 10mg dan legde ikde minimum common dose , in tot geval 5mg dan legde ik 3 lijntjes en elke 2 uur snoof ik 5mg icm met wat joints.


Ik ben heer en meester in een gebruikersmasker opzetten.
Ik zocht in de dag het randje van het niet wonky maar toch genoeg op , en savonds nam ik dan wat meer en wist enkel men vrouw dat , maar die had geen flauw benul van dosisen , en is gewend aan dmt trips op mezelf of ik kan heel wat hebben voor ik echt als een robot op de disso's of als een hero junk op de disso's rond loop.
Wat dan meestal gebeurde als men vrouw al was gaan slapen en ik nog aan het "gamen" was.


Ze heeft meerdere keren aangeboden hulp voor me te zoeken , maar omdat ik en functioneele junk was , sloeg ik die raad af en slikte ik gewoon door te beter wete in.
Dus ik verwijt haar nix.
Ze is immers zeer blij dat ik mezzemf aangemeld heb bij de sleutel , en volgt vanaf nu alles op de voet.
Ze zit dan ook morge op videochat samen met men contactpersoon en vrouw irl mee om 4 uur rijdens men 3de gesprek.


Speed is naar een speeltuin gaan en van de schommel vallen.
Benzo withdrawl is in de nachtwinkel staan voor een pakje tabak, er zak over je kop gebroke krijgen en een kolf tege je kop krijgen om vervolgens wakker te worden in een donkere kamer vastgebonden aan een tandartsstoel met nix anders dan je eigen demons in je kop die constant je BEVELEN dat je dit middel nodig hebt om te overleven .

Ik zou zonder twijfel iemand verrot slaan als ik een dose niet bij zou hebben en withdrawl heb en hij wat bij zou hebben.
En ik ben van nature tege zinloos geweld van elk soort...
Schaam Me rot ,maar je wil de waarheid...


Eens ik afgekickt ben kan ik nooit nog een benzo aan raken.

Ik word morge wrs omgezet van 1mg flualprazolam naar het equalevent in alprazolam of bromazolam ,en van daaruit men taper beginne om dan nooit meer een benzo of pijnstiller aan te raken.


Stoppen met disso's beging morgen , ik heb vandaag van een collega op het werk 5mg 3-meO-PCP op en heb 20mg mee gekregen naar huis (men arts weet hiervan.) Straks binnen een half uurtje gaat de eerste 10mg er in en 2 uurtjes erna de 2de 10mg er in en dan is het gedaan (Ik zal steekproeven krijgen bij de sleutel..).

Weed is een verslaving maar heb redelijk in de hand , ik na het bij 1 joint per dag houden en soms een dag tussen laten (wel met het nodige nacht zweet) dus eerst benzo's hellemaal vanaf , zowel mentaal als fisiek (wat een jaar of meer kan duren) en dan idd ook stoppen met blowen.
Al dan niet ook met hulp van de sleutel.


Dat ik goed in de gaten gehouden word , en dat ik goed gecontroleerd word dagenlijks op de dosisen die ik kan nemen.
En dat ik eventueel een intake kan krijgen asap als ik het niet meer trek van de withdrawl.
Ik wil men vrouw en ouders me niet laten zien in die staat.
Ik volg wat mensen op yt en wat me te wachten staat is geen lachertje , klein voorbeeld van iemand die nog niet de helft nam van wat ik neem.

Dit is natuurlijk cold turkey , daarom dat hij zoon spasme krijgt , ga ik ook Krijgen.
Maar hopelijk niet in die maten omdat ik ga taperen ik samenwerking met de sleutel.

Geen probleem man , als het normale vragen zijn beantwoord ik ze met plezier :wink:

Als ik men vrouw niet gehad, had ik wrs vorige week een overdosis aan benzo's , disso's en weed combo genomen..

Dus de hulp die ik ga krijgen neem ik met beide handen aan, ik heb men wake up cqll gekregen :wink:.


Edit. Sorry voor de spelfouten , typen op gsm en een beetje stoned :)
Klik om te vergroten...
Dat van dat gebruikersmasker, dat klinkt bekend in de oren. Maar een open boek zijn voelt toch beter op termijn. Mijn vriendin weet àlles, net zoals mijn vrienden en hulpverleners. Als er ooit iets misloopt merken ze dat makkelijker op denk ik, wat mij alleen maar ten goede komt. Maar nogmaals, ik herken het zeer zeker. Zeker toen ik veel dronk...

Wel super dat uw ha gewoon helemaal meegaat in het proces! Zelfs mee aansluiten bij de gesprekken! De mijne zou zeggen: bekijk het maar... Maar ik vermoed dat die van u dan ook meer te vertellen heeft dan de mijne. 😉

Ik snap dat jij geen benzo's meer wilt aanraken, maar wat met al die andere miljoenen mensen die ze nog nemen? Wat is uw opinie over het feit dat verslavingsklinieken stilaan vollopen met benzo verslaafden?

Stop je dan ook met DF, of blijf je hangen om goede raad te geven?
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Benzos zijn kut. Ik herinner me ook nog die tijd dat ik wanhoping het hele huis van mn ouders overhoop halen voor uren achtereen om te vinden waar ze ze verstopt hadden, en dan er gewoon glashard over liegen. Kut spul.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb bewondering ,petje af voor jou doorzettingsvermogen!Je weet ik ben ook benzo verslaafd
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoe is het gegaan?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ikbeneenfiets zei:
Hoe is het gegaan?
Klik om te vergroten...
Dag 2.

wel , super eigenlijk !

ik ben deze keer samen met men vrouw geweest voor het éde (echte) intakegesprek.
er is vooral gepraat over men huidige gebruik van alle substanties , en daaruit is besloten dat ze me met rc disso's ook zullen gaan opvolgen.
want daar heb ik tijdens de zwakke momenten toch ook wel moeite mee neen te zeggen als ze er zijn.

volgende week heb ik een 3de gesprek met men contactpersoon , en 19 augustus zit voor de eerste keer bij de verslavingsarts.
ik zal omgezet worden op een equiavlente dosis alprazolam of clonazepam , daar ging ze het nu met de arts over hebben.
ik heb clonazepam als keuze duidelijk gemaakt omdat ikk daar vertrouwd met ben , en voor mij minder sederend werkt dan alprazolam.

ik zit vanaf vandaag terug op een dosis van 3x0.5 flualpra inplaats van men 1mg x3 per dag.
en dat gaat goed als ik niet aan het werk ben , dit blijft zo tot maandag.
dan probeer ik naar .4 te gaan in de dag maar blijf savonds op 0.5 om slaap te kunnen vatten ,
en tegen de 19e wil ik op 0.3/0.3/0.5 zitten , om zo verder te taperen met clona of alpra op voorschrift via de verslavingsarts.

er zijn al afspraken gemaakt voor als de withdrawl te hard word , dat ik opgenomen word intern in de sleutel.
ik wil niet dat men vrouw en ouders me zo zien.

het was enorm fijn men vrouw er bij te hebben vandaag , ik ben een moeilijke prater irl en zij kan perfect men zinnen af maken of woorden toevoegen waar ik blok raak.

na afloop zijn we nog nog even weeste shoppen op de meir in antwerpen en hebben we nog een dunkin donutje meegenomen 😍 (jaaaaaah 8 stuks en die zijn vandaag allemaal op zonder schaamtegevoel 😏)

ik start morgen ook met het microdsen op truffels , 1g atlatis 1 on 2 off.
dit is gemeld aan men contactpersoon en zag er op dit moment geen graten in dit te doen , omdat ik eerder al aangegeven had dat lsd microdosen men benzo withdrawls aangenamer of draaglijker maken.
maar dat kan natuurlijk ontkracht worden eens ik naar de arts moet...
maar ik ben benieuwd hoe de psilo een invloed heeft op men depressieve klachten , en of het en eventuele vervanger kan zijn voor reguliere ad.
want ik sta immers niet zo open voor ad medicijnen en hun bijkomende neveneffecten.

desalniettemin zal ik ook niet weigeren als de verslavingsarts me ze wil voorschrijven , en zal ik elke raad die ik krijg opvolgen.

al bij al was vandaag een heel goede dag geweest , hopenlijk blijf ik zo stabiel als vandaag en lukt het me terug de draad van het sporten terug op te nemen die ik 3 weken geleden laten vallen heb.

zo , dat was het even.
als er vragen zijn , shoot !

ik draai men dagenlijks jointje , en ga umbrella academy seizoen 2 verder kijken.

👋✌
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#19
i
geflipt zei:
Stop je dan ook met DF, of blijf je hangen om goede raad te geven?
Klik om te vergroten...
k blijf zeker hangen !

ik stop niet met psychedelica hoor !
maar dat is een klasse apart die ik nooit of te nimmer zou kunnen misbruiken.

ik start nu wel een psilo md van een maand.

maar daarbuiten zal het nog wel even duren voor ik weer eens een echt volwaardig tripje lsd of dmt zal doen , maar stoppen zeker niet.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Goed bezig @inner_search! Heel veel succes met afkicken 🍀

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."