#1
En nu is er wel genoeg gezeverd over genetische aanleg, want dat is in dit geval natuurlijk niet aan de orde. Inmiddels zijn we weer twee dagen later, houdt de verbetering stand?
ff is ook een foute vorm van Nederlands :PSmartieAndMe zei:Whoops ff te snel getypt haha, excuse me!
Voor deze ene keer zullen we je blunder door de vingers zienSmartieAndMe zei:Whoops ff te snel getypt haha, excuse me!Mindless zei:SmartieAndMe zei:Dat verklaard een hoop. Brabants is geen taal, Brabants is een foute form van Nederlands :P![]()
Sit hem neit zeau te plagen met zein spelvaud, dat is neit liev :P.Psychedelibee zei:ff is ook een foute vorm van Nederlands :P
Wauw man, even een flashback naar 6 jaar geleden.Al enkele maanden een eind gemaakt aan mijn speed verslaving.
Ik heb enkele dagen na dat ik gestopt ben met kortsluitingen rond gelopen.
Zo elektrische shocken in je hersens, ik denk dat iedereen die ooit eens te veel MDMA heeft genomen enkele dagen na elkaar dit wel eens heeft meegemaakt.
Die waren na 3 dagen weg en na 2 weken was ik ook niet meer moe.
Ik heb mijn gewicht van 75kg bereikt. (Dagelijks sporten & lopen, dus veel spiermassa.)
Echter is sinds een paar dagen geleden een bepaalde vorm van paranoia opgetreden.
Ik denk dat verschillende mensen die ik normaal 100% vertrouw complotten aan het maken zijn tegen mij. Zo dacht ik bijvoorbeeld dat ze mijn aankomend kind wouden vermoorden. (Deze indruk kreeg ik echter nadat het leek dat ze niet zo blij waren met de zwangerschap.)
Gaat dit over? Ik las op het internet dat paranoia die komt aanzetten weken na dat je gestopt bent HEEL waarschijnlijk een psychose is. Ik kreeg eigenlijk wel een beetje schrik dus kwam ik hier voor raad.
Ik heb binnen 2 weken een afspraak met de psychiater maar tot dan loop ik toch een beetje ongerust rond.
Dat valt natuurlijk te betwisten. FF is een afkorting die inmiddels zo veel gebruikt wordt, dat je het wel als onderdeel van de taal kunt beschouwen. Net als dat spreektaal kan variëren van schrijftaal. Het is niet opgenomen in de Dikke Van Dale nee, maar verder is het behoorlijk ingeburgerd!Psychedelibee zei:ff is ook een foute vorm van Nederlands :PSmartieAndMe zei:Whoops ff te snel getypt haha, excuse me!
Tekzor668 zei:Je denkt het, maar je weet wel dat het niet zo is. Dat is een stap in de goede richting. Bel gewoon es naar de dokter en spreek er over...
Zonder die andere verschijnselen zou ik dit gooien op een gezonde dosis wantrouwen. Of wellicht is in dit geval voorzichtigheid een beter woord.MentalFucked zei:Ik ben mij er inderdaad van bewust dat dit niet echt is.
Maar vind het toch eng, ook als ik bij vrienden ben controleer ik constant mijn omgeving.
Dit doe ik voor politie te spotten, zelfs als er geen illegale middelen in ons bezit is.
Is dit gewoon een nare gewoonte van toen ik nog altijd drugs op zak had of gaat dit gepaard met de paranoia verschijnselen die ik eerder beschreef?
No way dat ik bevriend zou zijn met een BelgMentalFucked zei:Bijvoorbeeld nu, ik denk dat jullie allemaal accounts zijn van mijn IRL vrienden en jullie me hier gewoon controleren. Dat jullie hier screenshots van maken en via whatsapp over mij zitten te roddelen. Maar aan de andere kant weet ik gewoon dat dit niet waar is.![]()

Tekzor668 zei:MentalFucked zei:Tekzor668 zei:Je denkt het, maar je weet wel dat het niet zo is. Dat is een stap in de goede richting. Bel gewoon es naar de dokter en spreek er over...
Dadelijk een afspraak maken voor morgen online.
De psychiater bel ik nog niet af, ik heb zo mijn vermoeden dat mijn huisarts mij sowieso doorstuurt, zoals altijd.
Huisartsen zijn er om de klachten vast te stellen, als die de klachten niet kan behandelen of het beter vind dat je door gestuurd word naar een specialist zal die dat ook meteen doen dus zie het niet als zomaar afwimpelen.
Sws hou het contact close met je huisarts, die maakt telkens een verslag van de klachten of je bezoek en dat is dan weer handig voor de psychiater. Je kan het hem zelfs vragen je gedachtengang in je dossier te plaatsen zodat de psychiater dit ook makkelijk kan opvolgen.
Voor mijn diagnose spondylartropathie stond ik ook quasi elke dag bij de dokter omdat klachten bijkwamen en niemand een oplossing vond zo een 6 maanden lang. Met verslagen van verschillende dokters kwam de reumatoloog met 1 bloedonderzoek snel op mijn diagnose.
Zo wil ik maar zeggen dat het goed is regelmatig met problemen en klachten direct naar de huisarts te gaan ook al heb je een aankomende afspraak bij een specialist.
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het kind heeft immers niet gebruikt.MentalFucked zei:Nog één laatste vraag die ik morgen ZEKER aan mijn huisarts ga stellen.
Ik was niet onder invloed in de tijd dat mijn vriendin zwanger is geraakt.
Maar kampte toen ook een paar wekenlang met paranoia, deze was niet zo extreem als nu maar is na enkele weken wel weg gegaan. Is er een kans dat dit wordt overgedragen aan mijn kind?
Exceptional Insight zei:Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het kind heeft immers niet gebruikt.MentalFucked zei:Nog één laatste vraag die ik morgen ZEKER aan mijn huisarts ga stellen.
Ik was niet onder invloed in de tijd dat mijn vriendin zwanger is geraakt.
Maar kampte toen ook een paar wekenlang met paranoia, deze was niet zo extreem als nu maar is na enkele weken wel weg gegaan. Is er een kans dat dit wordt overgedragen aan mijn kind?
En ik mag aannemen de moeder ook niet.
Als je psychotisch wordt van drugs is dat meestal 1+1=2. Aanleg + omgeving = psychose. Alleen kun je dat bewijs natuurlijk nooit helemaal los trekkenExceptional Insight zei:Maar een genetische aanleg voor een amfetamine geïnduceerde psychose?MeejheM zei:Ook is er wel sprake van genetische aanleg voor psychoses.
Wel reëel blijven.
SmartieAndMe zei:Er is wel bewezen dat een psychose deels genetisch veroorzaakt kan worden, echter is er niet bewezen dat iedereen die de aanleg heeft het ook krijgt en daarnaast is er ook niet bewezen dat iedereen die de psychose krijgt, genetische aanleg heeft.
Het is wel aan elkaar verbonden, maar het een sluit het ander nog niet uit. Zo zwart op wit kunnen de onderzoeksresultaten niet geïnterpreteerd worden helaas
MeejheM zei:mensen met die genetische aanleg kunnen volgens mij hun hele leven nooit geen psychose krijgen
Exceptional Insight zei:En nu is er wel genoeg gezeverd over genetische aanleg, want dat is in dit geval natuurlijk niet aan de orde. Inmiddels zijn we weer twee dagen later, houdt de verbetering stand?
Als dat alles is, zou ik zeggen dat je wel vooruitgang boektMentalFucked zei:Naar eigen zeggen wel, ik heb wel nog soms momentjes waar ik denk dat iedereen naar mij zit te kijken. (Je weet wel, zoals je op een feest drugs pakt en denkt dat iedereen dat in de gaten heeft.)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."