Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKortsluiting/Paranoia

Kortsluiting/Paranoia

34 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
En nu is er wel genoeg gezeverd over genetische aanleg, want dat is in dit geval natuurlijk niet aan de orde. Inmiddels zijn we weer twee dagen later, houdt de verbetering stand?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
SmartieAndMe zei:
Whoops ff te snel getypt haha, excuse me!
Klik om te vergroten...
ff is ook een foute vorm van Nederlands :P
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#3
SmartieAndMe zei:
Mindless zei:
SmartieAndMe zei:
Dat verklaard een hoop. Brabants is geen taal, Brabants is een foute form van Nederlands :P
Klik om te vergroten...
:rolleyes:
Klik om te vergroten...
Whoops ff te snel getypt haha, excuse me!
Klik om te vergroten...
Voor deze ene keer zullen we je blunder door de vingers zien :wink:... Whahahaha, lol :tearsofjoy:.

Psychedelibee zei:
ff is ook een foute vorm van Nederlands :P
Klik om te vergroten...
Sit hem neit zeau te plagen met zein spelvaud, dat is neit liev :P.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#4
LiveFastDieYoung zei:
Al enkele maanden een eind gemaakt aan mijn speed verslaving.
Ik heb enkele dagen na dat ik gestopt ben met kortsluitingen rond gelopen.
Zo elektrische shocken in je hersens, ik denk dat iedereen die ooit eens te veel MDMA heeft genomen enkele dagen na elkaar dit wel eens heeft meegemaakt.

Die waren na 3 dagen weg en na 2 weken was ik ook niet meer moe.
Ik heb mijn gewicht van 75kg bereikt. (Dagelijks sporten & lopen, dus veel spiermassa.)

Echter is sinds een paar dagen geleden een bepaalde vorm van paranoia opgetreden.
Ik denk dat verschillende mensen die ik normaal 100% vertrouw complotten aan het maken zijn tegen mij. Zo dacht ik bijvoorbeeld dat ze mijn aankomend kind wouden vermoorden. (Deze indruk kreeg ik echter nadat het leek dat ze niet zo blij waren met de zwangerschap.)

Gaat dit over? Ik las op het internet dat paranoia die komt aanzetten weken na dat je gestopt bent HEEL waarschijnlijk een psychose is. Ik kreeg eigenlijk wel een beetje schrik dus kwam ik hier voor raad.

Ik heb binnen 2 weken een afspraak met de psychiater maar tot dan loop ik toch een beetje ongerust rond.
Klik om te vergroten...
Wauw man, even een flashback naar 6 jaar geleden.
Dat ik na deze ervaring mij opnieuw heb laten vangen 6 maanden terug, gelukkig eindelijk psychologische hulp gezocht, wtf. kut.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
SmartieAndMe zei:
Whoops ff te snel getypt haha, excuse me!
Klik om te vergroten...
ff is ook een foute vorm van Nederlands :P
Klik om te vergroten...
Dat valt natuurlijk te betwisten. FF is een afkorting die inmiddels zo veel gebruikt wordt, dat je het wel als onderdeel van de taal kunt beschouwen. Net als dat spreektaal kan variëren van schrijftaal. Het is niet opgenomen in de Dikke Van Dale nee, maar verder is het behoorlijk ingeburgerd!

Zullen we de grammaticadiscussie weer verplaatsen naar het grote grammaticatopic? :grin:
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tekzor668 zei:
Je denkt het, maar je weet wel dat het niet zo is. Dat is een stap in de goede richting. Bel gewoon es naar de dokter en spreek er over...
Klik om te vergroten...

Dadelijk een afspraak maken voor morgen online.
De psychiater bel ik nog niet af, ik heb zo mijn vermoeden dat mijn huisarts mij sowieso doorstuurt, zoals altijd.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
MentalFucked zei:
Ik ben mij er inderdaad van bewust dat dit niet echt is.
Maar vind het toch eng, ook als ik bij vrienden ben controleer ik constant mijn omgeving.
Dit doe ik voor politie te spotten, zelfs als er geen illegale middelen in ons bezit is.
Is dit gewoon een nare gewoonte van toen ik nog altijd drugs op zak had of gaat dit gepaard met de paranoia verschijnselen die ik eerder beschreef?
Klik om te vergroten...
Zonder die andere verschijnselen zou ik dit gooien op een gezonde dosis wantrouwen. Of wellicht is in dit geval voorzichtigheid een beter woord.

MentalFucked zei:
Bijvoorbeeld nu, ik denk dat jullie allemaal accounts zijn van mijn IRL vrienden en jullie me hier gewoon controleren. Dat jullie hier screenshots van maken en via whatsapp over mij zitten te roddelen. Maar aan de andere kant weet ik gewoon dat dit niet waar is. :confused:
Klik om te vergroten...
No way dat ik bevriend zou zijn met een Belg :beer:
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tekzor668 zei:
MentalFucked zei:
Tekzor668 zei:
Je denkt het, maar je weet wel dat het niet zo is. Dat is een stap in de goede richting. Bel gewoon es naar de dokter en spreek er over...
Klik om te vergroten...

Dadelijk een afspraak maken voor morgen online.
De psychiater bel ik nog niet af, ik heb zo mijn vermoeden dat mijn huisarts mij sowieso doorstuurt, zoals altijd.
Klik om te vergroten...

Huisartsen zijn er om de klachten vast te stellen, als die de klachten niet kan behandelen of het beter vind dat je door gestuurd word naar een specialist zal die dat ook meteen doen dus zie het niet als zomaar afwimpelen.

Sws hou het contact close met je huisarts, die maakt telkens een verslag van de klachten of je bezoek en dat is dan weer handig voor de psychiater. Je kan het hem zelfs vragen je gedachtengang in je dossier te plaatsen zodat de psychiater dit ook makkelijk kan opvolgen.

Voor mijn diagnose spondylartropathie stond ik ook quasi elke dag bij de dokter omdat klachten bijkwamen en niemand een oplossing vond zo een 6 maanden lang. Met verslagen van verschillende dokters kwam de reumatoloog met 1 bloedonderzoek snel op mijn diagnose.

Zo wil ik maar zeggen dat het goed is regelmatig met problemen en klachten direct naar de huisarts te gaan ook al heb je een aankomende afspraak bij een specialist.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor jullie hulp.

Nog één laatste vraag die ik morgen ZEKER aan mijn huisarts ga stellen.
Ik was niet onder invloed in de tijd dat mijn vriendin zwanger is geraakt.
Maar kampte toen ook een paar wekenlang met paranoia, deze was niet zo extreem als nu maar is na enkele weken wel weg gegaan. Is er een kans dat dit wordt overgedragen aan mijn kind?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
MentalFucked zei:
Nog één laatste vraag die ik morgen ZEKER aan mijn huisarts ga stellen.
Ik was niet onder invloed in de tijd dat mijn vriendin zwanger is geraakt.
Maar kampte toen ook een paar wekenlang met paranoia, deze was niet zo extreem als nu maar is na enkele weken wel weg gegaan. Is er een kans dat dit wordt overgedragen aan mijn kind?
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het kind heeft immers niet gebruikt.

En ik mag aannemen de moeder ook niet.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#10
Exceptional Insight zei:
MentalFucked zei:
Nog één laatste vraag die ik morgen ZEKER aan mijn huisarts ga stellen.
Ik was niet onder invloed in de tijd dat mijn vriendin zwanger is geraakt.
Maar kampte toen ook een paar wekenlang met paranoia, deze was niet zo extreem als nu maar is na enkele weken wel weg gegaan. Is er een kans dat dit wordt overgedragen aan mijn kind?
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het kind heeft immers niet gebruikt.

En ik mag aannemen de moeder ook niet.
Klik om te vergroten...

In het verleden wel, zo is onze relatie ontstaan.
Laten we het erop houden dat ze niet extreem gebruikte maar toch 1 of 2 keer per maand.
Op het moment dat ze zwanger geraakte was ze toch al 1 week nuchter.
De eerste paar dagen heeft ze nog gerookt maar daarna gestopt.
Tijdens haar zwangerschap ook niks meer qua drugs aangeraakt, geen alcohol, geen sigaretten, niks.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ook is er wel sprake van genetische aanleg voor psychoses.

maar dat lijkt me even niks om je nu over druk te maken, en als je het vooraf weet is het makkelijker te voorkomen.

nu eerst even voor jezelf zorgen, dat is het belangrijkste.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je echt een psychose zou hebben had je ook volledig in je paranoia gedachten of wanen geloofd. Desalniettemin klink je wel behoorlijk paranoia in enen, dus een afspraak bij de huisarts en later psychiater lijken me wel op zijn plaats. Al is het alleen maar om je gerust te stellen of te voorkomen dat het wel tot een psychose komt.

Blijf je goed realiseren dat het maar gedachten zijn en dat ze gewoon ver gezocht zijn, zolang je dat nog kan zit je goed.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Exceptional Insight zei:
MeejheM zei:
Ook is er wel sprake van genetische aanleg voor psychoses.
Klik om te vergroten...
Maar een genetische aanleg voor een amfetamine geïnduceerde psychose?

Wel reëel blijven.
Klik om te vergroten...
Als je psychotisch wordt van drugs is dat meestal 1+1=2. Aanleg + omgeving = psychose. Alleen kun je dat bewijs natuurlijk nooit helemaal los trekken :tongueout:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik bedoel maar te zeggen, het is wel zo ongeveer bewezen dat de aanleg voor psychose deels genetisch is. dat er evt externe factoren de trigger zijn is algemeen bekend. als je dus weet dat de kans groot is dat iemand genetische aanleg heeft kun je proberen de externe triggers te vermijden. daar is je winst te halen.

mensen met die genetische aanleg kunnen volgens mij hun hele leven nooit geen psychose krijgen en ik denk dat iedereen met of zonder die genen het risico loopt op ooit een psychose mee te maken.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Er is wel bewezen dat een psychose deels genetisch veroorzaakt kan worden, echter is er niet bewezen dat iedereen die de aanleg heeft het ook krijgt en daarnaast is er ook niet bewezen dat iedereen die de psychose krijgt, genetische aanleg heeft.

Het is wel aan elkaar verbonden, maar het een sluit het ander nog niet uit. Zo zwart op wit kunnen de onderzoeksresultaten niet geïnterpreteerd worden helaas
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben dus naar de dokter geweest die me vertelde dat een afspraak bij de psychiater niet nodig was. Deze heb ik dan ook meteen afgebeld. De dokter concludeerde dat het voldoende zou zijn om gewoon meer te slapen. Ik sliep tot maximaal 6 uurtjes per nacht al enkele weken lang. Zo gezegd zo gedaan en slaap al 3 nachten 9 uurtjes per nacht en de paranoia klachten zijn goed aan het verminderen. Echter heb ik wel extreme honger momenteel ik eet tot 3x een grote maaltijd per dag en zit s'avonds nog met een honger gevoel. Raar aangezien mijn reserve's gewoon terug zijn aangevuld.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
SmartieAndMe zei:
Er is wel bewezen dat een psychose deels genetisch veroorzaakt kan worden, echter is er niet bewezen dat iedereen die de aanleg heeft het ook krijgt en daarnaast is er ook niet bewezen dat iedereen die de psychose krijgt, genetische aanleg heeft.

Het is wel aan elkaar verbonden, maar het een sluit het ander nog niet uit. Zo zwart op wit kunnen de onderzoeksresultaten niet geïnterpreteerd worden helaas
Klik om te vergroten...

je zegt precies hetzelfde als mij. lees maar na.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
MeejheM zei:
mensen met die genetische aanleg kunnen volgens mij hun hele leven nooit geen psychose krijgen
Klik om te vergroten...

Deze zin is een beetje vreemd geformuleerd, maar ik maak er uit op dat je beweert dat iedereen met genetische aanleg ook ooit een psychose zal krijgen, en dat is niet waar.

Als je het anders bedoelde, heb ik je waarschijnlijk verkeerd begrepen.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#19
Exceptional Insight zei:
En nu is er wel genoeg gezeverd over genetische aanleg, want dat is in dit geval natuurlijk niet aan de orde. Inmiddels zijn we weer twee dagen later, houdt de verbetering stand?
Klik om te vergroten...

Naar eigen zeggen wel, ik heb wel nog soms momentjes waar ik denk dat iedereen naar mij zit te kijken. (Je weet wel, zoals je op een feest drugs pakt en denkt dat iedereen dat in de gaten heeft.)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
MentalFucked zei:
Naar eigen zeggen wel, ik heb wel nog soms momentjes waar ik denk dat iedereen naar mij zit te kijken. (Je weet wel, zoals je op een feest drugs pakt en denkt dat iedereen dat in de gaten heeft.)
Klik om te vergroten...
Als dat alles is, zou ik zeggen dat je wel vooruitgang boekt :)

Goed bezig!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."