Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKortsluiting/Paranoia

Kortsluiting/Paranoia

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
MeejheM zei:
mensen met die genetische aanleg kunnen volgens mij hun hele leven nooit geen psychose krijgen
Klik om te vergroten...

Deze zin is een beetje vreemd geformuleerd, maar ik maak er uit op dat je beweert dat iedereen met genetische aanleg ook ooit een psychose zal krijgen, en dat is niet waar.

Als je het anders bedoelde, heb ik je waarschijnlijk verkeerd begrepen.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#2
Exceptional Insight zei:
En nu is er wel genoeg gezeverd over genetische aanleg, want dat is in dit geval natuurlijk niet aan de orde. Inmiddels zijn we weer twee dagen later, houdt de verbetering stand?
Klik om te vergroten...

Naar eigen zeggen wel, ik heb wel nog soms momentjes waar ik denk dat iedereen naar mij zit te kijken. (Je weet wel, zoals je op een feest drugs pakt en denkt dat iedereen dat in de gaten heeft.)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
MentalFucked zei:
Naar eigen zeggen wel, ik heb wel nog soms momentjes waar ik denk dat iedereen naar mij zit te kijken. (Je weet wel, zoals je op een feest drugs pakt en denkt dat iedereen dat in de gaten heeft.)
Klik om te vergroten...
Als dat alles is, zou ik zeggen dat je wel vooruitgang boekt :)

Goed bezig!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
MeejheM zei:
Ook is er wel sprake van genetische aanleg voor psychoses.
Klik om te vergroten...
Maar een genetische aanleg voor een amfetamine geïnduceerde psychose?

Wel reëel blijven.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
MeejheM zei:
Dat is brabants, die dubbele ontkenning.
Klik om te vergroten...
Nee. Dat is gewoon fout.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#6
Al enkele maanden een eind gemaakt aan mijn speed verslaving.
Ik heb enkele dagen na dat ik gestopt ben met kortsluitingen rond gelopen.
Zo elektrische shocken in je hersens, ik denk dat iedereen die ooit eens te veel MDMA heeft genomen enkele dagen na elkaar dit wel eens heeft meegemaakt.

Die waren na 3 dagen weg en na 2 weken was ik ook niet meer moe.
Ik heb mijn gewicht van 75kg bereikt. (Dagelijks sporten & lopen, dus veel spiermassa.)

Echter is sinds een paar dagen geleden een bepaalde vorm van paranoia opgetreden.
Ik denk dat verschillende mensen die ik normaal 100% vertrouw complotten aan het maken zijn tegen mij. Zo dacht ik bijvoorbeeld dat ze mijn aankomend kind wouden vermoorden. (Deze indruk kreeg ik echter nadat het leek dat ze niet zo blij waren met de zwangerschap.)

Gaat dit over? Ik las op het internet dat paranoia die komt aanzetten weken na dat je gestopt bent HEEL waarschijnlijk een psychose is. Ik kreeg eigenlijk wel een beetje schrik dus kwam ik hier voor raad.

Ik heb binnen 2 weken een afspraak met de psychiater maar tot dan loop ik toch een beetje ongerust rond.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
SmartieAndMe zei:
MeejheM zei:
mensen met die genetische aanleg kunnen volgens mij hun hele leven nooit geen psychose krijgen
Klik om te vergroten...

Deze zin is een beetje vreemd geformuleerd, maar ik maak er uit op dat je beweert dat iedereen met genetische aanleg ook ooit een psychose zal krijgen, en dat is niet waar.

Als je het anders bedoelde, heb ik je waarschijnlijk verkeerd begrepen.
Klik om te vergroten...

Dat is brabants, die dubbele ontkenning. ik bedoelde te zeggen dat als je ervanaf weet dat iemand aaleg heeft(of niet) dat kan betekenen dat je die persoon kan beschermen tegen de triggers, of dat die persoon de triggers nooit tegenkomt. en zodoende ondanks de genen nooit geen psychotiche episode mee hoeft te maken.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja zeg, dit is drugsforum.nl en niet drugsforum.brabant! :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat verklaard een hoop. Brabants is geen taal, Brabants is een foute form van Nederlands :P

MentalFucked zei:
Naar eigen zeggen wel, ik heb wel nog soms momentjes waar ik denk dat iedereen naar mij zit te kijken. (Je weet wel, zoals je op een feest drugs pakt en denkt dat iedereen dat in de gaten heeft.)
Klik om te vergroten...

Klinkt al een stuk beter inderdaad :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
SmartieAndMe zei:
Dat verklaard een hoop. Brabants is geen taal, Brabants is een foute form van Nederlands :P
Klik om te vergroten...
:rolleyes:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Whoops ff te snel getypt haha, excuse me!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
SmartieAndMe zei:
Whoops ff te snel getypt haha, excuse me!
Klik om te vergroten...
ff is ook een foute vorm van Nederlands :P
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#13
SmartieAndMe zei:
Mindless zei:
SmartieAndMe zei:
Dat verklaard een hoop. Brabants is geen taal, Brabants is een foute form van Nederlands :P
Klik om te vergroten...
:rolleyes:
Klik om te vergroten...
Whoops ff te snel getypt haha, excuse me!
Klik om te vergroten...
Voor deze ene keer zullen we je blunder door de vingers zien :wink:... Whahahaha, lol :tearsofjoy:.

Psychedelibee zei:
ff is ook een foute vorm van Nederlands :P
Klik om te vergroten...
Sit hem neit zeau te plagen met zein spelvaud, dat is neit liev :P.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#14
LiveFastDieYoung zei:
Al enkele maanden een eind gemaakt aan mijn speed verslaving.
Ik heb enkele dagen na dat ik gestopt ben met kortsluitingen rond gelopen.
Zo elektrische shocken in je hersens, ik denk dat iedereen die ooit eens te veel MDMA heeft genomen enkele dagen na elkaar dit wel eens heeft meegemaakt.

Die waren na 3 dagen weg en na 2 weken was ik ook niet meer moe.
Ik heb mijn gewicht van 75kg bereikt. (Dagelijks sporten & lopen, dus veel spiermassa.)

Echter is sinds een paar dagen geleden een bepaalde vorm van paranoia opgetreden.
Ik denk dat verschillende mensen die ik normaal 100% vertrouw complotten aan het maken zijn tegen mij. Zo dacht ik bijvoorbeeld dat ze mijn aankomend kind wouden vermoorden. (Deze indruk kreeg ik echter nadat het leek dat ze niet zo blij waren met de zwangerschap.)

Gaat dit over? Ik las op het internet dat paranoia die komt aanzetten weken na dat je gestopt bent HEEL waarschijnlijk een psychose is. Ik kreeg eigenlijk wel een beetje schrik dus kwam ik hier voor raad.

Ik heb binnen 2 weken een afspraak met de psychiater maar tot dan loop ik toch een beetje ongerust rond.
Klik om te vergroten...
Wauw man, even een flashback naar 6 jaar geleden.
Dat ik na deze ervaring mij opnieuw heb laten vangen 6 maanden terug, gelukkig eindelijk psychologische hulp gezocht, wtf. kut.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
SmartieAndMe zei:
Whoops ff te snel getypt haha, excuse me!
Klik om te vergroten...
ff is ook een foute vorm van Nederlands :P
Klik om te vergroten...
Dat valt natuurlijk te betwisten. FF is een afkorting die inmiddels zo veel gebruikt wordt, dat je het wel als onderdeel van de taal kunt beschouwen. Net als dat spreektaal kan variëren van schrijftaal. Het is niet opgenomen in de Dikke Van Dale nee, maar verder is het behoorlijk ingeburgerd!

Zullen we de grammaticadiscussie weer verplaatsen naar het grote grammaticatopic? :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."