Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

De duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

292 antwoorden
38 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Miems zei:
Helaas zojuist te horen gekregen dat de arts niet akkoord gaat met paracetamol. Ik moet het volgens hun gewoon uitzitten. Zo makkelijk gezegd maar voelt als een hel. Eigelijk als ik wat meer discipline had dan had ik dit beter thuis kunnen doen dan had ik tenminste mijn gezin om me heen om me aan vast te houden. Ik krijg hier verder totaal geen ondersteuning wat betreft het afkicken zelf. Dus geen andere soort medicatie wat de ontwenning en de pijn een beetje dragelijk maakt. Ik zit er echt even doorheen. Oxycodon is toch veel erger dan een paracetamol. Dus hoezo geven ze het mij niet. God sta me bij dat dit snel voorbij is. Voor nu staat mijn laaste 5 mg gepland op 2 december tot dan zit ik het uit maar daarna ga ik wel naar huis. Ben gewoon helemaal op.
Klik om te vergroten...
Ik blijf het raar vinden hoor... Dat ze moeilijk doen over een paracetamolletje. Komen ze verder wel een beetje aardig over? Dat ze je mentaal wat steunen? Dit is wel belangrijk denk ik.

Het is sowieso even doorbijten nu, maar je bent sterk genoeg, je kunt dit! Je hebt ook veel om voor te leven... Je kinderen, je man en je kindje die eraan komt.

Sterkte en hou vol!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Ik blijf het raar vinden hoor... Dat ze moeilijk doen over een paracetamolletje. Komen ze verder wel een beetje aardig over? Dat ze je mentaal wat steunen? Dit is wel belangrijk denk ik.

Het is sowieso even doorbijten nu, maar je bent sterk genoeg, je kunt dit! Je hebt ook veel om voor te leven... Je kinderen, je man en je kindje die eraan komt.

Sterkte en hou vol!!
Klik om te vergroten...
Dit is iets wat wel vaker voorkomt soms dat mensen geen dafalgan of paracetamol krijgen. Ik kreeg wel dafalgan door het zeer aan me hoofd maar toen ik er teveel begon te vragen zei de arts dat ik er maar 1 mag krijgen want als je een paar paracetamol slikt per dag is dat slecht voor je buik en zo kwam er geen verslaving aan dafalgan dan.

@Miems Waar je nu zit, zit je het best geloof mij maar want ik heb iemand leren kennen die al 30 jaar verslaafd is en genoeg opnames heeft gedaan en die zegt dat het ziekhuis het beste is om af te kicken. Thuis zijn er teveel verleidingen om te gebruiken als je thuis afkickt en zoals jij hier praat ben ik bijna 100% zeker dat je zou hervallen moest je thuis afkicken. Maar weet als je het echt wil dat je het kan.
Gewoon blijven volhouden zoals je nu doet het zal wel lukken. Je kan altijd hier schrijven want dit topic is heel interessant ook omdat je zwanger bent.
Blijven doorgaan en veel succes💪
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank voor jullie reacties, ik waardeer het enorm. De begeleiding is hier best verdeeld, sommige zijn echt schatjes en ondanks dat ze niks voor je kunnen/mogen doen zijn ze wel heel erg betrokken en denken echt mee. Sommige zijn weer wat kouder en willen duidelijk laten zien dat zij boven jou staan, dat heb ik zeker wel gemerkt.

@transformated wat je zegt klopt 100% thuis had ik zeker een terugval gehad daar twijfel ik niet aan. Heb totaal niet genoeg discipline voor zo een zure harde appel. Ik vroeg me wel af nadat je de laaste 5 mg hebt gehad hoelang is het dan nog handig om in zo een detox te blijven? Wat rot voelen (lichaamlijk) dat duurt dan nog zeker wel een tijdje. Van de geestelijke ontwenning weet ik dat dat zelfs jaren kan duren. Maar betreft het lichamelijke ontwenning, na die laaste 5 mg. Spreken we over dagen of week of meer? Daar krijg ik niet echt duidelijkheid over.

Sorry voor mijn spelfouten maar mijn handen trillen zo erg dat ik niet eens normaal kan tikken.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Miems zei:
Dank voor jullie reacties, ik waardeer het enorm. De begeleiding is hier best verdeeld, sommige zijn echt schatjes en ondanks dat ze niks voor je kunnen/mogen doen zijn ze wel heel erg betrokken en denken echt mee. Sommige zijn weer wat kouder en willen duidelijk laten zien dat zij boven jou staan, dat heb ik zeker wel gemerkt.

@transformated wat je zegt klopt 100% thuis had ik zeker een terugval gehad daar twijfel ik niet aan. Heb totaal niet genoeg discipline voor zo een zure harde appel. Ik vroeg me wel af nadat je de laaste 5 mg hebt gehad hoelang is het dan nog handig om in zo een detox te blijven? Wat rot voelen (lichaamlijk) dat duurt dan nog zeker wel een tijdje. Van de geestelijke ontwenning weet ik dat dat zelfs jaren kan duren. Maar betreft het lichamelijke ontwenning, na die laaste 5 mg. Spreken we over dagen of week of meer? Daar krijg ik niet echt duidelijkheid over.

Sorry voor mijn spelfouten maar mijn handen trillen zo erg dat ik niet eens normaal kan tikken.
Klik om te vergroten...
De lichamelijke ontwenning kan van 1 tot 3 weken duren maar achter 5 dagen voel je dat het al beter word lichamelijk maar lichamelijke ontwenning kan echt verschillen van persoon. Weet dat je spieren, darmen, pezen en alles in je lichaam verdoofd was van de Oxycodone en die stof zit overal diep je lichaam. Daarom dat het toch wel bijna een maand duurt voor de Oxycodone volledig uit je lichaam is. Achter 72u is het wel uit je bloed. Mentaal zal dit voor altijd zijn helaas. Daarom dat verslaving ook een ziekte is ook al vinden sommige van niet. Als je eenmaal op 0mg zit blijf nog een week of 2. Want als je de eerste dag al direct naar buiten ga zit er een grote kans in op een herval. Blijf eerst een paar goeie 1-2 weken daar en dan kan je zeggen aan je arts hoe je voelt en hij/zij zal wel zeggen dat je naar huis mag.

Maak je geen zorgen over spelfouten. Ik heb ook trillende handen😉 maar dit heb ik al me hele leven en heb me school ook niet afgemaakt dus ben zelf niet de beste in schrijven of alles juist spellen. Zolang het leesbaar is, kan ik alles lezen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
transformated zei:
Mentaal zal dit voor altijd zijn helaas. Daarom dat verslaving ook een ziekte is ook al vinden sommige van niet.
Klik om te vergroten...
Lijkt me niet goed om dit tegen iemand te zeggen. Nu plant je bij haar het idee dat het voor altijd zal zijn. Dat is juist een manier om het mentaal in stand te houden. Geloof is zo'n sterk iets. Beter geloof je dat het niet voor altijd zal zijn, dat dat allemaal in je verleden ligt en dat je los bent daarvan.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Miems zei:
Supee bedankt voor je reactie. Ik voel me hier echt aan me lot overgelaten. Thuis nam ik de teva capsules op een dag tot wel 200 mg. En nu krijg ik hier per keer een andere soort oxycodon de retard en dat doet niks met me. Ik krijg 30 mg per keer want gewoon te snel gaat en ik me zo rot voel.

Ik ben inmiddels 32 weken zwanger want neerkomt op 7.5 maanden geloof ik. Het is zo zwaar ik voel me een slechte moeder maar mijn leven is een en al trauma dus ben zo gevoelig voor terugvallen. Het is niet te beschrijven dit gevoel. Ik zit nu al te denken aan hoe doe ik het als ik straks bevallen ben? Dan is er geen schuldgevoel meer dat ik een baby meebreng in mijn ellende omdat de baby er dan uit is. Hoe ga ik dan om met tegenvallers. Al met al een vreselijke tijd waar ik in zit. Hoe ervaar je het nu na 8 maanden clean te zijn?
Klik om te vergroten...

Logisch dat je je druk maakt om de baby. Ik wil mijn verhaal van zwanger met oxycodon wel met je delen. Iom de gyneacoloog (die weer nauw contact had met de apotheker) heb ik mijn hele zwangerschap 120mg per dag geslikt tegen pijnklachten. Volgens deze 2 specialisten zou mijn kindje geen nadelige gevolgen ervaren na de bevalling als ik minimaal 2 weken voor de bevalling helemaal gestopt zou zijn. De inleiding voor de bevalling werd met 38 weken gepland en met 35 weken zwangerschap ben ik cold turkey gestopt. Wel onder goede controle van de gyneacoloog voor de baby. Het was zwaar maar ik wilde er alles aan doen mijn kindje niet met afkickverschijnselen geboren te laten worden. En dit is gelukt. Ze moest wel 3 dagen ter observatie in de couveuse maar ze heeft nergens last van gehad (volgens de kinderarts tenminste). Ik hoop dat het je lukt. Heel veel sterkte en succes!!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Lijkt me niet goed om dit tegen iemand te zeggen. Nu plant je bij haar het idee dat het voor altijd zal zijn. Dat is juist een manier om het mentaal in stand te houden. Geloof is zo'n sterk iets. Beter geloof je dat het niet voor altijd zal zijn, dat dat allemaal in je verleden ligt en dat je los bent daarvan.
Klik om te vergroten...
Er zullen altijd momenten zijn dat je cravings krijgt en dit is zo. Misschien plant ik een idee in haar hoofd maar het is wel een beetje de harde realiteit ervan van een verslaving. Je kan rond de pot draaien en zeggen van, o geen zorgen als je buiten bent zal alles wel goed komen en daar sta je dan. Wat doe ik tegen die drang? Bel ik me dealer of huisarts voor wat Oxycodone? Als de TS buitenkomt moet ze haar gewoon focussen op haar baby en kinderen en dat zou al genoeg motivatie moeten zijn om clean te blijven. Heb je cravings dat zo lastig is ga buiten wat wandelen, een verandering van omgeving of ga lekker sporten dit zal je zeker nodig hebben voor je herstel ook.
Maar zoals ik me andere comments zei moet je jezelf gewoon bezig houden. Niet omgaan met mensen die gebruiken toch zeker het eerste jaar als je clean ben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
transformated zei:
Er zullen altijd momenten zijn dat je cravings krijgt en dit is zo. Misschien plant ik een idee in haar hoofd maar het is wel een beetje de harde realiteit ervan van een verslaving. Je kan rond de pot draaien en zeggen van, o geen zorgen als je buiten bent zal alles wel goed komen en daar sta je dan. Wat doe ik tegen die drang? Bel ik me dealer of huisarts voor wat Oxycodone? Als de TS buitenkomt moet ze haar gewoon focussen op haar baby en kinderen en dat zou al genoeg motivatie moeten zijn om clean te blijven. Heb je cravings dat zo lastig is ga buiten wat wandelen, een verandering van omgeving of ga lekker sporten dit zal je zeker nodig hebben voor je herstel ook.
Maar zoals ik me andere comments zei moet je jezelf gewoon bezig houden. Niet omgaan met mensen die gebruiken toch zeker het eerste jaar als je clean ben.
Klik om te vergroten...
Heb je misschien ook wel gelijk in dat er altijd mogelijk weer eens een craving kan komen opzetten, maar door jezelf te zien als verslaafd for life, lijkt mij alleen maar mentaal te versterken dat dit echt zo is. Met alles wat we doen en denken programmeren we onszelf.

Wat als TS nu het idee heeft gekregen dat ze er nooit vanaf komt, terwijl dat er eerst niet was. De verdere tips die je geeft lijken me goed. :)
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
maar door jezelf te zien als verslaafd for life, lijkt mij alleen maar mentaal te versterken dat dit echt zo is. Met alles wat we doen en denken programmeren we onszelf.
Klik om te vergroten...
Oh ja, sorry foutje van mij. Ik zie mijzelf niet meer als verslaafde en dat zal de TS ook weten wanneer het moment daar is. Ja daar had ik fout gereageerd @Miems je zal wel zien er zal een moment komen dat je zegt, hé kijk naar ik ik voel me goed en dan realiseer je van ik heb zelf niks genomen, hoe kan dit dan en dan zul je wel weten dat je niet meer verslaafd ben. Zo ging het bij mij en ik denk ook bij veel andere.
Negeer waar ik schreef @Mindless me erop wees wat ik schreef toen. Ik typte wat te vlug.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Miems
Ik heb hier een topic over me verslaving aan Oxycodone en Lormetazepam gemaakt een 2 jaar geleden. Weet niet of je het al eens gelezen hebt maar als je eens wat tijd hebt kan je altijd eens kijken. Hier de link naar me topic: https://drugsforum.nl/threads/oxycodone-verslaving.62011/
Hopelijk heb je er misschien wat aan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sterretje1984 zei:
Wat je omschrijf qua kl......
Gisteren had ik het mentaal heel zwaar. Ik verlangde zo naar een avondje ontspanning en zonder kou en 1 goede nacht. Ik ben de fout in gegaan en heb oxycodon en oxazepam genomen. Na 5 minuten had ik al spijt en heb ik mijn vinger in mijn keel gedaan om alles uit te spugen. Denk niet dat alles eruit was want heb heel goed geslapen en vandaag op kou en zweten na weinig last gehad. Ook geen behoefte zoals gisteren gelukkig.
Klik om te vergroten...

Dit te lezen is erg jammer en zonde.
Komop meid.
Kappen met dit gedrag!
Je riskeert zooo veel.
Niet meer doen!
Het zijn deze momenten, die je kunnen nekken en je weet het!!
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Legio Patria Nostra zei:
Dit te lezen is erg jammer en zonde.
Komop meid.
Kappen met dit gedrag!
Je riskeert zooo veel.
Niet meer doen!
Het zijn deze momenten, die je kunnen nekken en je weet het!!
Klik om te vergroten...
Ik weet het baal er zelf ook flink van. Heb afgelopen nacht goed geslapen van mezelf en voel me nu redelijk oke (heb het alleen nog heel koud). Dus heb stille hoop dat het niet veel invloed heeft gehad. Nu weer doorpakken en vooruit kijken.
J
JawzALid
01-01-2024, 00:00
#13
Van zwak zijn is absoluut geen sprake.
Hoe ben je er zo snel aan geraakt?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat wel of niet kunnen overwinnen is natuurlijk heel persoonlijk.
Zo is pijn beleving ook heel persoonlijk.
En dan nog, als je ( in mijn geval beroepshalve) tot het uiterste van je kunnen hebt moeten gaan, dan sta je ook al anders tegen deze vorm van strijden.
Met medicijnen afbouw is het zo, dat je na ongeveer 30 tot 40 minuten echt afzien van ontwenning verschijnselen, meestal weer even lucht krijgt.
En, echt waar, je lijf kan veel meer hebben, dan dat je denkt.
Het is idd tanden op elkaar, en doorbijten.
Je moet door een heel zure appel heen.
Maar het kan!
Niet toegeven, je gooit daar een gele periode van strijd mee weg, zonde...
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goedemiddag lieve mensen. Waar ii voor vreesde is helaas gebeurd. Nee ik ga geen smoesjes voormezelf maken, ben gewoon echt momenteel een waardeloos zwak mens. Helaas eergisteren een terugval gehad op een hele rotte moment. Mijn vriendinetje die mij elke dag opnieuw vertelde dat het goedkomt, bij wie ik er alles uit kon gooien zonder angst op vooroordelens, peet tante van mijn kindjes is op 28 jarige leeftijd gewoon zomaar overleden. Ze was kerngezond. Na het douchen is ze in elkaar gezakt en nooit meer opgestaan. Ze zeggen een natuurlijke dood door een hartaanval. Toen ik dit hoorde was ik eerst heel kwaad, ik denk nog geen 2 uur later zat ik weer aan de oxycodon. Het ergste van alles vind ik nog wel dat ik weet dat ze zooooooo zooooo teleurgesteld zou zijn als ze dit geweten had. Ik mis haar vreselijk en vind het allemaal echt teveel worden. Wat een onmenselijk rot periode is dit. Detox is dus nu voor niks geweest, ongelooflijk wat voor mens ben ik nou? Hoe kan ik dit gedaan hebben? 7 a 8 dagen detox gewoon in 1 klap weggegooid. Wat moet ik nou doen?? Ben hier echt kapot van. Durf er ook echt met niemand over te praten en kan alleen maar janken van ellende maar daar schiet ik gewoon niks mee op. Ik wil echt niet meer zo leven. Ik wil nooit meer aan die rot pillen. Hoe doe ik dit? Hoe vang ik mijn gevoelens op zonder naar die rot pillen te grijpen als ik slecht nieuws krijg. Vandaag is haar begrafenis en heb ze gewoon weer genomen om de pijn niet te voelen en mezelf te verdoven. Wat moet ik nou doen, kan iemand me alstublieft zeggen wat ik moet doen.
J
JawzALid
01-01-2024, 00:00
#16
Vreemd dat je zomaar terug aan de oxycodon kon.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#17
JawzA zei:
Vreemd dat je zomaar terug aan de oxycodon kon.
Klik om te vergroten...
Vreemd in welke zin? Het zou fijn zijn als je wat specifieker kan zijn. Vreemd in de zin hoe ik eraan ben gekomen of hoe zwak je kan zijn het weer te nemen?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Terugval hoort (vaak) bij je weg naar herstel. Praat erover, je bent geen schande of teleurstelling. Het overkomt de meeste.

Heel erg veel sterkte toegewenst. Je bent een krachtige vrouw, je kan dit! Herpak jezelf, een terugval is geen reden om weer bij de pakken neer te zitten. Ga verder waar je gebleven was, ook voor je vriendin. Maar vooral voor jezelf. 🌸
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#19
JawzA zei:
Van zwak zijn is absoluut geen sprake.
Hoe ben je er zo snel aan geraakt?
Klik om te vergroten...
Ik heb het gekocht van iemand die het voorgeschreven krijgt maar het niet meer neemt. Echt heel stom ik weet het. Ik voel me echt enorm gefaald en zeer zeker heel zwak.
J
JawzALid
01-01-2024, 00:00
#20
Nou ja,dat is een terugval en hoort erbij.
Persoonlijk zou ik het wel aan je naasten vertellen
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."