Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

De duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

292 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
N
NeohippieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
Haha hoezo schreeuwen? Was gewoon copy paste omdat ik niet wist hoe je het schrijft 🤣
Klik om te vergroten...
Hahaha dan moet de copy paste niet zo schreeuwen en ik had dat inderdaad ook al gevraagd. Alleen dat is namelijk al de hel!!

@Miems ik hoop dat het goed met je gaat lieve schat en met de kleine ook, weet dat we hier aan je denken en met je meeleven! :redheart:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...101112131415
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi lieve mensen, hier ben ik weer. Sommige dagen voel ik me beter en dan is het weer hel. Momenteel is het gelukt af te bouwen naar 35 mg per dag. Overmorgen word dat 30 en elke 2 dagen weer 5mg eraf. Ik hoop echt dat ik ervan af kom, ben momenteel 8 weken en 2 dagen zwanger. Voor de misselijkheid en braken heb ik als ik het goed typ emefsane zetpillen gehad en die halen echt de scherpe randjes eraf.. Vanmorgen kreeg ik me een onwel gevoel. Pijn in me buik, ik zweer erbij dat de pijn erger was dan weeën. Dit hield ongeveer 1 minuut aan. Zweet droop van mijn lichaam af. Het gaat nu gelukkig beter. Ik heb een hoop lieve zussen die proberen mij te steunen waar ze kunnen. En voor mijn gevoel heb ik er een 2e familie bij op wie ik kan terugvallen en alles van me af kan schrijven. Bedankt hiervoor.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben trouwens nog niet opgenomen. Er is nog geen geschikte plek voor mij gevonden. Dus het afbouwen gebeurd nu gewoon thuis.
N
NeohippieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat ben je een kanjer!!! Je kunt dit, nu al trots op je :blushing: . Emesafene zetpillen heb ik ook gehad, werkte prima om me toch enigszins menselijk te voelen. Heel veel sterkte verder en fijn om te horen dat je zoveel steun van je omgeving hebt :kissingheart:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Miems zei:
Vanmorgen kreeg ik me een onwel gevoel. Pijn in me buik, ik zweer erbij dat de pijn erger was dan weeën. Dit hield ongeveer 1 minuut aan. Zweet droop van mijn lichaam af.
Klik om te vergroten...
Ik zou dit wel ff bespreken met de verloskundige.

Fijn dat je zussen hebt. Sterkte nog!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Niet te geloven.
Deze arts, die pakt jullie beiden toch wel heeel stevig aan.
Maar, je bent een kanjer, ja!
Want, je houdt het vol!
Ik leef met je mee, ik weet zelf maar al te goed hoe zwaar dit is, en, zo snel afbouwen, ik kon het dus niet...
Ga door, jij gaat het redden!
En je kleine dus óók!
Keigoed!
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dag allemaal,

enorm lang geleden dat ik hier nog inlogde of las, per toeval vandaag wel.

Ik heb mijn twee kinderen gekregen (ze zijn nu 19 en 15) terwijl ik op een onderhouds dosis methadon stond (30 mg).

het advies van mijn arts destijds (kan veranderd zijn natuurlijk) was net NIET... ab so luut niet afbouwen of CT stoppen....
Mijn twee jongens zijn geboren met een normaal geboorte gewicht (ik at wel goed etc.) en hebben eigenlijk geen speciale "behandeling" nodig gehad bij geboorte.
Volgens mijn arts toen was het eerder slecht om te gaan afbouwen en onstabiel te zijn tijdens de zwangerschap;
(dit kan waarschijnlijk ook wel afhangen van de dosis dat de moeder neemt??)

Wel dit verhaal ligt dus al lang achter mij en ik heb nu twee knapen die bijna twee koppen groter zijn dan ikzelf; ene unief, ander voorbereiding hotel management...

niet dat het ideaal is, natuurlijk niet...
maar ik bedoel, het kan!

succes iag!
s
shoreline oxyLid
01-01-2024, 00:00
#8
wat naar!! ik ben zelf van 150mg kortwerkend per dag in 1x naar 0 gegaan met naltrexon, en echt, ik kreeg zelfs de neiging iemand wat aan te doen zo erg wilde ik dat het stopte. als je het met een dusdanig middel stopzet, word alle oxy in 1x uit je lichaam gegooid. en dat doet pijn. maar na 5 dagen absolute hel kon ik weer eten! ik kon weer fietsen! de lichamelijke afkick is een kleine week echt enorm doorbijten, en daarna zal je wellicht nog wat maanden last hebben van de mentale dingen, maar tegen de tijd dat je kindje geboren is zullen die ook zo goed als weg zijn. cold turkey is een ware hel, maar wel een van de weinige echt effectieve manieren van stoppen met opiaten!!

edit: NIET ZOMAAR COLD TURKEY GAAN!!!! bij mij kwam er 5x per dag een arts langs om mijn bloeddruk etc te monitoren, en ik nam 8 verschillende medicijnen om het iets dragelijker te maken. GOED LUISTEREN NAAR DE PROFESSIONAL WANT JE BENT ZWANGER!!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Miems zei:
Helaas zojuist te horen gekregen dat de arts niet akkoord gaat met paracetamol. Ik moet het volgens hun gewoon uitzitten. Zo makkelijk gezegd maar voelt als een hel. Eigelijk als ik wat meer discipline had dan had ik dit beter thuis kunnen doen dan had ik tenminste mijn gezin om me heen om me aan vast te houden. Ik krijg hier verder totaal geen ondersteuning wat betreft het afkicken zelf. Dus geen andere soort medicatie wat de ontwenning en de pijn een beetje dragelijk maakt. Ik zit er echt even doorheen. Oxycodon is toch veel erger dan een paracetamol. Dus hoezo geven ze het mij niet. God sta me bij dat dit snel voorbij is. Voor nu staat mijn laaste 5 mg gepland op 2 december tot dan zit ik het uit maar daarna ga ik wel naar huis. Ben gewoon helemaal op.
Klik om te vergroten...
Ik blijf het raar vinden hoor... Dat ze moeilijk doen over een paracetamolletje. Komen ze verder wel een beetje aardig over? Dat ze je mentaal wat steunen? Dit is wel belangrijk denk ik.

Het is sowieso even doorbijten nu, maar je bent sterk genoeg, je kunt dit! Je hebt ook veel om voor te leven... Je kinderen, je man en je kindje die eraan komt.

Sterkte en hou vol!!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ik blijf het raar vinden hoor... Dat ze moeilijk doen over een paracetamolletje. Komen ze verder wel een beetje aardig over? Dat ze je mentaal wat steunen? Dit is wel belangrijk denk ik.

Het is sowieso even doorbijten nu, maar je bent sterk genoeg, je kunt dit! Je hebt ook veel om voor te leven... Je kinderen, je man en je kindje die eraan komt.

Sterkte en hou vol!!
Klik om te vergroten...
Dit is iets wat wel vaker voorkomt soms dat mensen geen dafalgan of paracetamol krijgen. Ik kreeg wel dafalgan door het zeer aan me hoofd maar toen ik er teveel begon te vragen zei de arts dat ik er maar 1 mag krijgen want als je een paar paracetamol slikt per dag is dat slecht voor je buik en zo kwam er geen verslaving aan dafalgan dan.

@Miems Waar je nu zit, zit je het best geloof mij maar want ik heb iemand leren kennen die al 30 jaar verslaafd is en genoeg opnames heeft gedaan en die zegt dat het ziekhuis het beste is om af te kicken. Thuis zijn er teveel verleidingen om te gebruiken als je thuis afkickt en zoals jij hier praat ben ik bijna 100% zeker dat je zou hervallen moest je thuis afkicken. Maar weet als je het echt wil dat je het kan.
Gewoon blijven volhouden zoals je nu doet het zal wel lukken. Je kan altijd hier schrijven want dit topic is heel interessant ook omdat je zwanger bent.
Blijven doorgaan en veel succes💪
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dank voor jullie reacties, ik waardeer het enorm. De begeleiding is hier best verdeeld, sommige zijn echt schatjes en ondanks dat ze niks voor je kunnen/mogen doen zijn ze wel heel erg betrokken en denken echt mee. Sommige zijn weer wat kouder en willen duidelijk laten zien dat zij boven jou staan, dat heb ik zeker wel gemerkt.

@transformated wat je zegt klopt 100% thuis had ik zeker een terugval gehad daar twijfel ik niet aan. Heb totaal niet genoeg discipline voor zo een zure harde appel. Ik vroeg me wel af nadat je de laaste 5 mg hebt gehad hoelang is het dan nog handig om in zo een detox te blijven? Wat rot voelen (lichaamlijk) dat duurt dan nog zeker wel een tijdje. Van de geestelijke ontwenning weet ik dat dat zelfs jaren kan duren. Maar betreft het lichamelijke ontwenning, na die laaste 5 mg. Spreken we over dagen of week of meer? Daar krijg ik niet echt duidelijkheid over.

Sorry voor mijn spelfouten maar mijn handen trillen zo erg dat ik niet eens normaal kan tikken.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Miems zei:
Dank voor jullie reacties, ik waardeer het enorm. De begeleiding is hier best verdeeld, sommige zijn echt schatjes en ondanks dat ze niks voor je kunnen/mogen doen zijn ze wel heel erg betrokken en denken echt mee. Sommige zijn weer wat kouder en willen duidelijk laten zien dat zij boven jou staan, dat heb ik zeker wel gemerkt.

@transformated wat je zegt klopt 100% thuis had ik zeker een terugval gehad daar twijfel ik niet aan. Heb totaal niet genoeg discipline voor zo een zure harde appel. Ik vroeg me wel af nadat je de laaste 5 mg hebt gehad hoelang is het dan nog handig om in zo een detox te blijven? Wat rot voelen (lichaamlijk) dat duurt dan nog zeker wel een tijdje. Van de geestelijke ontwenning weet ik dat dat zelfs jaren kan duren. Maar betreft het lichamelijke ontwenning, na die laaste 5 mg. Spreken we over dagen of week of meer? Daar krijg ik niet echt duidelijkheid over.

Sorry voor mijn spelfouten maar mijn handen trillen zo erg dat ik niet eens normaal kan tikken.
Klik om te vergroten...
De lichamelijke ontwenning kan van 1 tot 3 weken duren maar achter 5 dagen voel je dat het al beter word lichamelijk maar lichamelijke ontwenning kan echt verschillen van persoon. Weet dat je spieren, darmen, pezen en alles in je lichaam verdoofd was van de Oxycodone en die stof zit overal diep je lichaam. Daarom dat het toch wel bijna een maand duurt voor de Oxycodone volledig uit je lichaam is. Achter 72u is het wel uit je bloed. Mentaal zal dit voor altijd zijn helaas. Daarom dat verslaving ook een ziekte is ook al vinden sommige van niet. Als je eenmaal op 0mg zit blijf nog een week of 2. Want als je de eerste dag al direct naar buiten ga zit er een grote kans in op een herval. Blijf eerst een paar goeie 1-2 weken daar en dan kan je zeggen aan je arts hoe je voelt en hij/zij zal wel zeggen dat je naar huis mag.

Maak je geen zorgen over spelfouten. Ik heb ook trillende handen😉 maar dit heb ik al me hele leven en heb me school ook niet afgemaakt dus ben zelf niet de beste in schrijven of alles juist spellen. Zolang het leesbaar is, kan ik alles lezen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
transformated zei:
Mentaal zal dit voor altijd zijn helaas. Daarom dat verslaving ook een ziekte is ook al vinden sommige van niet.
Klik om te vergroten...
Lijkt me niet goed om dit tegen iemand te zeggen. Nu plant je bij haar het idee dat het voor altijd zal zijn. Dat is juist een manier om het mentaal in stand te houden. Geloof is zo'n sterk iets. Beter geloof je dat het niet voor altijd zal zijn, dat dat allemaal in je verleden ligt en dat je los bent daarvan.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Miems zei:
Supee bedankt voor je reactie. Ik voel me hier echt aan me lot overgelaten. Thuis nam ik de teva capsules op een dag tot wel 200 mg. En nu krijg ik hier per keer een andere soort oxycodon de retard en dat doet niks met me. Ik krijg 30 mg per keer want gewoon te snel gaat en ik me zo rot voel.

Ik ben inmiddels 32 weken zwanger want neerkomt op 7.5 maanden geloof ik. Het is zo zwaar ik voel me een slechte moeder maar mijn leven is een en al trauma dus ben zo gevoelig voor terugvallen. Het is niet te beschrijven dit gevoel. Ik zit nu al te denken aan hoe doe ik het als ik straks bevallen ben? Dan is er geen schuldgevoel meer dat ik een baby meebreng in mijn ellende omdat de baby er dan uit is. Hoe ga ik dan om met tegenvallers. Al met al een vreselijke tijd waar ik in zit. Hoe ervaar je het nu na 8 maanden clean te zijn?
Klik om te vergroten...

Logisch dat je je druk maakt om de baby. Ik wil mijn verhaal van zwanger met oxycodon wel met je delen. Iom de gyneacoloog (die weer nauw contact had met de apotheker) heb ik mijn hele zwangerschap 120mg per dag geslikt tegen pijnklachten. Volgens deze 2 specialisten zou mijn kindje geen nadelige gevolgen ervaren na de bevalling als ik minimaal 2 weken voor de bevalling helemaal gestopt zou zijn. De inleiding voor de bevalling werd met 38 weken gepland en met 35 weken zwangerschap ben ik cold turkey gestopt. Wel onder goede controle van de gyneacoloog voor de baby. Het was zwaar maar ik wilde er alles aan doen mijn kindje niet met afkickverschijnselen geboren te laten worden. En dit is gelukt. Ze moest wel 3 dagen ter observatie in de couveuse maar ze heeft nergens last van gehad (volgens de kinderarts tenminste). Ik hoop dat het je lukt. Heel veel sterkte en succes!!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Lijkt me niet goed om dit tegen iemand te zeggen. Nu plant je bij haar het idee dat het voor altijd zal zijn. Dat is juist een manier om het mentaal in stand te houden. Geloof is zo'n sterk iets. Beter geloof je dat het niet voor altijd zal zijn, dat dat allemaal in je verleden ligt en dat je los bent daarvan.
Klik om te vergroten...
Er zullen altijd momenten zijn dat je cravings krijgt en dit is zo. Misschien plant ik een idee in haar hoofd maar het is wel een beetje de harde realiteit ervan van een verslaving. Je kan rond de pot draaien en zeggen van, o geen zorgen als je buiten bent zal alles wel goed komen en daar sta je dan. Wat doe ik tegen die drang? Bel ik me dealer of huisarts voor wat Oxycodone? Als de TS buitenkomt moet ze haar gewoon focussen op haar baby en kinderen en dat zou al genoeg motivatie moeten zijn om clean te blijven. Heb je cravings dat zo lastig is ga buiten wat wandelen, een verandering van omgeving of ga lekker sporten dit zal je zeker nodig hebben voor je herstel ook.
Maar zoals ik me andere comments zei moet je jezelf gewoon bezig houden. Niet omgaan met mensen die gebruiken toch zeker het eerste jaar als je clean ben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
transformated zei:
Er zullen altijd momenten zijn dat je cravings krijgt en dit is zo. Misschien plant ik een idee in haar hoofd maar het is wel een beetje de harde realiteit ervan van een verslaving. Je kan rond de pot draaien en zeggen van, o geen zorgen als je buiten bent zal alles wel goed komen en daar sta je dan. Wat doe ik tegen die drang? Bel ik me dealer of huisarts voor wat Oxycodone? Als de TS buitenkomt moet ze haar gewoon focussen op haar baby en kinderen en dat zou al genoeg motivatie moeten zijn om clean te blijven. Heb je cravings dat zo lastig is ga buiten wat wandelen, een verandering van omgeving of ga lekker sporten dit zal je zeker nodig hebben voor je herstel ook.
Maar zoals ik me andere comments zei moet je jezelf gewoon bezig houden. Niet omgaan met mensen die gebruiken toch zeker het eerste jaar als je clean ben.
Klik om te vergroten...
Heb je misschien ook wel gelijk in dat er altijd mogelijk weer eens een craving kan komen opzetten, maar door jezelf te zien als verslaafd for life, lijkt mij alleen maar mentaal te versterken dat dit echt zo is. Met alles wat we doen en denken programmeren we onszelf.

Wat als TS nu het idee heeft gekregen dat ze er nooit vanaf komt, terwijl dat er eerst niet was. De verdere tips die je geeft lijken me goed. :)
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
maar door jezelf te zien als verslaafd for life, lijkt mij alleen maar mentaal te versterken dat dit echt zo is. Met alles wat we doen en denken programmeren we onszelf.
Klik om te vergroten...
Oh ja, sorry foutje van mij. Ik zie mijzelf niet meer als verslaafde en dat zal de TS ook weten wanneer het moment daar is. Ja daar had ik fout gereageerd @Miems je zal wel zien er zal een moment komen dat je zegt, hé kijk naar ik ik voel me goed en dan realiseer je van ik heb zelf niks genomen, hoe kan dit dan en dan zul je wel weten dat je niet meer verslaafd ben. Zo ging het bij mij en ik denk ook bij veel andere.
Negeer waar ik schreef @Mindless me erop wees wat ik schreef toen. Ik typte wat te vlug.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Miems
Ik heb hier een topic over me verslaving aan Oxycodone en Lormetazepam gemaakt een 2 jaar geleden. Weet niet of je het al eens gelezen hebt maar als je eens wat tijd hebt kan je altijd eens kijken. Hier de link naar me topic: https://drugsforum.nl/threads/oxycodone-verslaving.62011/
Hopelijk heb je er misschien wat aan.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Miems zei:
Helaas heb ik gewoon vanaf kinds af aan behoorlijk wat trauma ervaren waardoor ik nu gewoon vreselijk gevoelig ben voorzoveel dingen. Niet dat ik het goedpraat maar het is wel verdomd moeilijk.
Klik om te vergroten...
Ken nog personen die eigenlijk slikken om niet aan het verleden te denken. Zelf al is het ook niet hun schuld of jou schuld wat er gebeurt is. Voor zulke mensen heb ik dan veel meer begrip ook al nemen ze iets is dit niet de juiste manier.
Anders praat er eens over met je arts dat je ook met trauma's zit en dat je bang bent als je buitenkomt dat het een trigger is om weer te gaan gebruiken. Je arts zal je daarin wel helpen en doorverwijzen of je kan zelf opzoek gaan naar instanties die helpen hoe je met je trauma's kan leven zonder drugs.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Miems zei:
Wat fijn om een keer een verhaal te lezen van iemand met een soortgelijke situatie. Mag ik vragen hoe het was om cold turky te stoppen want dat lijkt me pas echt enkeltje hel. Als het goed is ben ik tegen de tijd dat ik ingeleid word ongeveer 3 a 4 weken clean dus ik hoop echt dat de baby
Klik om te vergroten...

Ik vind cold turkey beter dan afbouwen. Bij afbouwen ervaar ik dezelfde klachten maar in mindere mate. Maar dat duurt wel een week of 10 lang. Cold turkey was ik na een dag of 7 van de ergste ellende af. Het is denk ik heel persoonlijk maar dan voel ik me liever een week als of ik in de hel ben terecht gekomen dan 10 weken lang alsof ik een heftige grIep te pakken heb. Tijdens de cold turkey in mijn zwangerschap ook gestopt met temazepam en oxazepam. Ben na 6 maanden wel weer begonnen helaas. Nu ben ik sinds zondag weer cold turkey gestopt vanaf 200 mg oxycodon, 60mg temazepam en 60 mg oxazepam per dag en ik moet zeggen dat ik me vandaag alweer redelijk oke voel.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."