Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn partner is verslaafd aan heroine

Help mijn partner is verslaafd aan heroine

407 antwoorden
64 weergaven
18-5-2026
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mrloverdj zei:
Ik mag niet zeggen dat misbruik Y erger is dan misbruik X, .maar ik weet wel dat narcistisch misbruik bijna een meesterwerk is tussen alle soorten misbruik.
Het is zo verfijnd en geraffineerd. Vaak zijn het juist de intellitente gevoelige vrouwen die ze uitzoeken.

Het enige voordeel van een narcist..als hij echt beseft en ervaart dat alle touwtjes zijn doorgeknipt en jij niet meer zijn marionettenpoppetje is, dan is hij alle interesse verloren.. hjj laat je liggen, stapt over je heen en zoekt zijn volgende slachtoffer.

Een narcist zal alleen iets geven in de relatie, als het een investering is voor zichzelf. Jij komt op dat voetstuk zodat je nog meer voor hem over hebt. Voor jou gaat hij smekend op zijn knieën omdat je nog heel bruikbaar bent.

Maar jij hebt zelf de touwtjes doorgeknipt, je wist wat eraan zat te komen dus de val kon je opvangen...en nee het gaat allemaal nog niet soepel , maar voordat hij je kon checken of je nog bruikbaar was, was je al weg. Ik ken je niet, maar als ik je soms lees ben ik zo trots op je!

En als we in deze metafoor blijven hangen en er in verder denken is het helemaal niet zo gek wat je nu ervaart. Nu je écht vrij bent, besef je pas hoe gebonden je aan hem was. Ook al bewoog je zelf..hij was het sturende brein..alles draaide om zijn verslaving. Als jij naar links wilde speelde hij mee of maakte het je heel moeilijk. Maar ook als hij mee speelde.hij bepaalde. Hoe makkelijk je deed(geen ruzies, geen tegenstribbelen) hoe soepeler jullie bewogen(jullie relatie ging) maar het was achteraf fake..niet echt.

Je bent niet op de grond als een hoopje ellende blijven liggen. Je bent weggewandeld en vrij. Toen ik vrij was uit mijn huwelijk(een narcist, gelukkig wel bevestigd door ggz) overviel die vrijheid me zo..alles stond altijd in het teken van partner. Dat was ik gewend hoe rot ook.

Een narcist kent simpelweg geen liefde naar andere mensen. Echt niet. Daarom is er ook geen echte pijn als het voorbij is..wel als ze denken dat jii nog een optie bent..het idee dat niemand hem meer aanbad,dat hij niet meer speciaal is voor iemand.
Daar kunnen ze niet mee omgaan.. dus als er pijn lijkt te zijn..dat is met sneeuw voor de zon verdwenen als er weer een andere vrouw is.

Toen ik aankondigde te scheiden ging ex sigaretten halen en naar bed.. 2 dagen later had ex een ander.

@Modepop2 @De Zandman heeft gelijk..wees blij dat het zo gelopen is.. dit had nog zoveel meer leed kunnen aanbrengen..kunnen? 100% dat het anders was gebeurd.

Je hebt nog gevoelens voor hem. Dat is logisch.. het zit in onze natuur onze partner te behouden..zonder die drang waren we allang uitgestorven. Dit is ook de reden dat vrouwen moeilijker kunnen loslaten dan mannen. Een vrouw word zwanger, is kwetsbaar, moet baren, heeft de man harder nodig dan andersom...dit klinkt zo primitief..maar ons brein werkt nog steeds zo. Het is onnatuurlijk om de moderne manier van relaties te verbreken uit te voeren.

En dat is de reden waarom het soms tegen je gevoel lijkt in te gaan...

Dit komt van Desmond Morris, ik heb hier ongelooflijk veel aan gehad. Het is een vrij onconventionele aanpak hoe ik met dingen omga. Maar ik had daadwerkelijk antwoorden nodig op vragen als..waarom bleef ik bij hem, waarom mis ik hem.

Desmond morris schrijft over de mens alsof hij een aap ras observeert en omschrijft.
Ook deze manier van afstand nemen en analyseren heeft mij enorm geholpen. Het gaf mij rust..gevoelens hebben was normaal..het was verklaarbaar en zelfs logisch. Het zei niets over mijn verstand. Het zei zelfs niet over hem! Ik was een enorme pleaser en zorgen en kon al die dingen bij mijn ex kwijt. Ik miste dat zorgen en pleasen en de waardering die ik ervoor terug kreeg. Het was logisch dat ik dat koppelde aan hem. Ik.miste het om geliefd te zijn en de aandacht te krijgen. Maar uiteraard associeerde ik dat met ex. O wat miste ik ex. Maar achteraf gezien had ex ook een ander kunnen zijn. Ik was verliefd op het verliefd zijn. Je gevoel gaat echt weg voor ex. Ik vind het ergens ook iets wat je moet koesteren. Niet je gevoelens voor hem. Maar jij bent dus wel in staat om lief te hebben, om ondanks je woede empathie te vinden. Dat maakt je mens, en een mooi mens ook.
Klik om te vergroten...
Mooi gezchreven,dankjewel,weet je ik probeer sterk te zijn maar vaak krijg je ongevraagd van bekenden toch informatie waar je niet op zit te wachten..zojuist stuurde iemand..hij heeft jullie foto van zijn whatsapp profiel gehaald....dan kun je 2 dingen denken:
1* hij heeft zich er bij neergelegd en ben ik er dus vanaf.
2* Dit is ook een vorm.van manupilatie om uit te vinden of ik daar op reageer zodat hij af kan tasten of er nog gevoel zit bij mij zodat hij weer kan toeslaan.
Bij een narcist( we hebben geen diagnose) werkt het vaak ook zo dat wanneer ze beter kunnen krijgen ze jouw ook dumpen en gaan!
Ze zijn altijd op zoek naar iets nieuws of iets achter de hand..
Hij heeft mij nooit verlaten,altijd won hij me terug en deed dasr moeite voor( gemeend of niet gemeend) dat houden we maar in het midden.
Als je met een narcist te maken hebt geven die in beginsel niet op..maar je voelt je ( als zij wel opgeven) dan ook als vrouw aangetast! Je word zonder pardon als een zak vuil aan de kant gezet en ingeruild voor een ander.
Ondanks dat mijn keuze de juiste is en ik daar nogsteeds achter sta is dit wel weer op een andere manier een pijnlijk gevoel,ik zie echt op dit moment de bomen door het bos niet meer..puur door het verdriet en de pijn!
Pijn omdat je belazert bent ivm die heroine...dubbel pijn omdat je als vrouw ook blijkbaar niet meer was dan een meubelstuk in huis!
Nu ik.er al dagen over nadenk heb ik ook ervaren dat er nooit echt intimiteit is geweest,niet zoals het hoort te zijn ,heb me nooit echt geliefd en gewild gevoeld...het leek er meer op dat hij alles op de automatische piloot deed,omdat het nou eenmaal bij een relatie hoort...ik ben van nature ook een persoon die graag wil weten waar ze aan toe is en wat ze kan verwachten,nu blijft elke dag een stem in mijn hoofd praten die vraagt...wat gaat hij doen? Moet ik me er op voorbereiden dat hij toch nog contact gaat zoeken? Of kan ik er vanuit gaan dat ik hem nu nooit meer hoor of zie...ik kan het zo moeilijk afsluiten doordat ik gewoonweg niet kan inschatten wat ik nog kan verwachten,kijk continu over mijn schouders als je snapt wat ik bedoel waardoor ik me nog niet vrij voel !
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Anunnaki zei:
Ik bedoelde met wat ik zei dat ik het juist wel allemaal gelezen heb, anders kan ik er ook geen mening over hebben.
Klik om te vergroten...

Ah oké. Vond het al apart. Je mag natuurlijk die mening hebben maar let gewoon even op je toon, dan valt daar ook niemand over.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Ah oké. Vond het al apart. Je mag natuurlijk die mening hebben maar let gewoon even op je toon, dan valt daar ook niemand over.
Klik om te vergroten...
Ik zal er om denken :thumbsup1:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Modepop,

Een verstandige moeder of minnares neemt afstand van de verslaafde, dat doet even goed pijn.
Die pijn is niets vergeleken met de pijn die de verslaafde zijn geliefden aandoet.
Mijn broers hebben mijn moeder vernietigd omdat zij niet voorbereid was op verslaafde kinderen.
Dit is niet mijn advies dit is het advies van de verslavingszorg, de huisartsen etc etc.
Het mag dan wel voelen alsof jij hem in de steek en aan zijn lot overlaat maar het tegendeel is allang in start gezet.
Even een feit: Hij heeft jou voorgelogen door zijn verleden te verzwijgen.
Als ik verliefd ben ga ik niet zwijgen over de tekortkomingen noch mijn strafblad.
Ik heb de moeder van onze kinderen duidelijk gemaakt dat ze achteraf niet moet gaan zeiken over mijn gedragsproblemen.


Daarom zoek je hier antwoorden ...
Ik als jongste telg van 3 jongens heb ervaring met heroine verslaafden, ook ik heb fouten gemaakt door ze te proberen te helpen.
Die hulp is geeindigt in een catastrofe waar ik niet beter van ben geworden.
Wil je voor iemand zorgen met een verslaving of dementie dan moet je zelf ook sterk zijn en jezelf goed voorbereiden.

Ondertussen heb ik 2 kinderen prachtige kinderen helemaal clean.
Mijn allergrootste angst is dat ze ontsporen aan de drugs ...
Iedereen doet hier poesig aardig en lief maar ik ben niet zo. Soms doet de waarheid heel veel pijn.

Je bent er nu al vuistdiep in verzonken, je zoekt kenmerken om hem te betrappen bla bla bla. Je maakt je zorgen om van alles maar dat je je kinderen blootstelt aan het dagelijkse geetter van hem, zij hebben daar echt geen behoefte aan sterker nog het zal je kinderen beschadigen voorgoed. Als VT hier van hoort dan zit je gevangen in hun traject ...
Er is maar 1 oplossing als je hem wilt controleren op drugs gebruik, hij pist in een potje dat jij vasthoud. Je laat hem geen seconde alleen met dat potje.
Je doet dit iedere dag ... als hij loopt te kutten en tegenwerkt dan trap je hem direct je huis uit en je laat hem gewoon vergaan als een paardebloem die uitgebloeit is.


Neem afstand bescherm jezelf en je kinderen en zoek een vent die kerel genoeg is om eerlijk te zijn over alles.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
lysergine25 zei:
Modepop,

Een verstandige moeder of minnares neemt afstand van de verslaafde, dat doet even goed pijn.
Die pijn is niets vergeleken met de pijn die de verslaafde zijn geliefden aandoet.
Mijn broers hebben mijn moeder vernietigd omdat zij niet voorbereid was op verslaafde kinderen.
Dit is niet mijn advies dit is het advies van de verslavingszorg, de huisartsen etc etc.
Het mag dan wel voelen alsof jij hem in de steek en aan zijn lot overlaat maar het tegendeel is allang in start gezet.
Even een feit: Hij heeft jou voorgelogen door zijn verleden te verzwijgen.
Als ik verliefd ben ga ik niet zwijgen over de tekortkomingen noch mijn strafblad.
Ik heb de moeder van onze kinderen duidelijk gemaakt dat ze achteraf niet moet gaan zeiken over mijn gedragsproblemen.


Daarom zoek je hier antwoorden ...
Ik als jongste telg van 3 jongens heb ervaring met heroine verslaafden, ook ik heb fouten gemaakt door ze te proberen te helpen.
Die hulp is geeindigt in een catastrofe waar ik niet beter van ben geworden.
Wil je voor iemand zorgen met een verslaving of dementie dan moet je zelf ook sterk zijn en jezelf goed voorbereiden.

Ondertussen heb ik 2 kinderen prachtige kinderen helemaal clean.
Mijn allergrootste angst is dat ze ontsporen aan de drugs ...
Iedereen doet hier poesig aardig en lief maar ik ben niet zo. Soms doet de waarheid heel veel pijn.

Je bent er nu al vuistdiep in verzonken, je zoekt kenmerken om hem te betrappen bla bla bla. Je maakt je zorgen om van alles maar dat je je kinderen blootstelt aan het dagelijkse geetter van hem, zij hebben daar echt geen behoefte aan sterker nog het zal je kinderen beschadigen voorgoed. Als VT hier van hoort dan zit je gevangen in hun traject ...
Er is maar 1 oplossing als je hem wilt controleren op drugs gebruik, hij pist in een potje dat jij vasthoud. Je laat hem geen seconde alleen met dat potje.
Je doet dit iedere dag ... als hij loopt te kutten en tegenwerkt dan trap je hem direct je huis uit en je laat hem gewoon vergaan als een paardebloem die uitgebloeit is.


Neem afstand bescherm jezelf en je kinderen en zoek een vent die kerel genoeg is om eerlijk te zijn over alles.
Klik om te vergroten...
Dankjewel,dat uit huis trappen is al gebeurd en het afstand nemen ook,heb nu alleen de na weeen waar ik inderdaad doorheen moet.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Op school leer je eigenlijk niets, de regering wil dat je gaat werken en daarop is alles gericht.
Hoe je kinderen moet opvoeden nou dat zoek je maar uit.
Er is niemand die ons op jonge leeftijd leert dat de liefde, het verliefd worden een zeer gevaarlijke aangelegenheid is met heel veel risico's.
De liefde is veel sterker dan heroine ... liefdes verdriet is onbeschrijfbaar pijnlijk.
De liefde is het meest beschreven onderwerp in de literatuur.
De liefde ... je kan het niet kopen ... en net als je je lekker voelt alleen dan wordt je weer verliefd !!
De liefde is eigenlijk 1 grote bad ( maar lees ) unieke trip waarin je moet surfen op de golven van de waanzin
De liefde is niets anders dan een truuk van de evolutie om zo snel mogelijk kinderen te produceren.
Van de liefde wordt je totaal ontoerekenings vatbaar ... je wordt er blind van, je wordt er doof va, ieder goed advies negeer je.
En als alles tegenzit dan pleeg je toch gewoon un crime de passion ...


Modepop 2 .. was je eerst nr 1 ? lol
Modepop 10003456 ik wens jou een goed leven toe, uit elke crisis moet je proberen iets goeds te halen.
Mijn kinderen hebben leren poepen op het potje, het meisje wou nooit kruipen dus die heb ik leren lopen, en praten ...door de lockdown hadden wij plots zoveel contact en tijd ( creche was dicht) met ze dat goed oppakten.

Heroine is een vloek godverdomme !!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een goed geschreven stuk proza!
Heel goed verwoord @ Lysergine25!
Love hurts....er zijn zoveel liederen over geschreven en gezongen.
Ik heb dit ook zo mogen nee, moeten ervaren.
En toen de relatie knapte, ben ik van narigheid domme dingen gaan doen, alles om die hartzeer weg te krijgen...
Is dat gelukt? Nee, dus.
Het is wel veel minder, maar nog iedere dag denk ik daar aan.
I n mijn geval kan ik niemand meer zo diep ofwel zo ver dichtbij mij laten komen.
Want deze pijn, dat gebeurt mij beslist niet nog een keer...
Daarom wil ik geen enkele relatie meer met een vrouwelijke partner.
Mannelijke komen sowieso niet in aanmerking aangezien ik hetero ben.
Nee. Ik ga mij nooit meer die ellende laten welgevallen...

En idd. Heroïne is een vloek!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#8
lysergine25 zei:
Op school leer je eigenlijk niets, de regering wil dat je gaat werken en daarop is alles gericht.
Hoe je kinderen moet opvoeden nou dat zoek je maar uit.
Er is niemand die ons op jonge leeftijd leert dat de liefde, het verliefd worden een zeer gevaarlijke aangelegenheid is met heel veel risico's.
De liefde is veel sterker dan heroine ... liefdes verdriet is onbeschrijfbaar pijnlijk.
De liefde is het meest beschreven onderwerp in de literatuur.
De liefde ... je kan het niet kopen ... en net als je je lekker voelt alleen dan wordt je weer verliefd !!
De liefde is eigenlijk 1 grote bad ( maar lees ) unieke trip waarin je moet surfen op de golven van de waanzin
De liefde is niets anders dan een truuk van de evolutie om zo snel mogelijk kinderen te produceren.
Van de liefde wordt je totaal ontoerekenings vatbaar ... je wordt er blind van, je wordt er doof va, ieder goed advies negeer je.
En als alles tegenzit dan pleeg je toch gewoon un crime de passion ...


Modepop 2 .. was je eerst nr 1 ? lol
Modepop 10003456 ik wens jou een goed leven toe, uit elke crisis moet je proberen iets goeds te halen.
Mijn kinderen hebben leren poepen op het potje, het meisje wou nooit kruipen dus die heb ik leren lopen, en praten ...door de lockdown hadden wij plots zoveel contact en tijd ( creche was dicht) met ze dat goed oppakten.

Heroine is een vloek godverdomme !!
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor deze prachtig omschreven woorden,erg goed geschreven en vol bemoedigingen voor mij maar ook mijn gevoel perfect omschreven .
En de vloek...ja so true!!!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
lysergine25 zei:
Op school leer je eigenlijk niets, de regering wil dat je gaat werken en daarop is alles gericht.
Hoe je kinderen moet opvoeden nou dat zoek je maar uit.
Er is niemand die ons op jonge leeftijd leert dat de liefde, het verliefd worden een zeer gevaarlijke aangelegenheid is met heel veel risico's.
De liefde is veel sterker dan heroine ... liefdes verdriet is onbeschrijfbaar pijnlijk.
De liefde is het meest beschreven onderwerp in de literatuur.
De liefde ... je kan het niet kopen ... en net als je je lekker voelt alleen dan wordt je weer verliefd !!
De liefde is eigenlijk 1 grote bad ( maar lees ) unieke trip waarin je moet surfen op de golven van de waanzin
De liefde is niets anders dan een truuk van de evolutie om zo snel mogelijk kinderen te produceren.
Van de liefde wordt je totaal ontoerekenings vatbaar ... je wordt er blind van, je wordt er doof va, ieder goed advies negeer je.
En als alles tegenzit dan pleeg je toch gewoon un crime de passion ...
Klik om te vergroten...

Daar zit zeker wat in, al is het wellicht niet handig om liefde in zijn geheel af te doen als iets gevaarlijks. Het is sowieso niet handig om maar 1 woord voor liefde te hanteren, gezien er meerdere vormen zijn.

Je hebt het hier eigenlijk over Eros, de (gepassioneerde) liefde die je waarschijnlijk op een punt dom, blind, ontoerekeningsvatbaar en uiteindelijk vaak gebroken maakt.

Maar je hebt ook Philia, de broederlijke (of zusterlijke) liefde. Storge, de liefde voor je kinderen/gezin en Agape, de allesomvattende liefde. Die deze nadelen niet hebben.

Het is eigenlijk Eros waar we voor gewaarschuwd moeten worden. :wink: Het is jammer dat we deze verschillende vormen onder 1 noemer gooien en liefde zo in zijn geheel als iets met grote nadelen zien. Het is slechts Eros die deze nadelen heeft. Eros, dat eigenlijk vooral meer passie en behoeftigheid is dan echt liefde. Het zou beter zijn als we er een aparte naam voor zouden gebruiken...

Sorry voor het een beetje offtopic gaan in dit topic...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Ah oké. Vond het al apart. Je mag natuurlijk die mening hebben maar let gewoon even op je toon, dan valt daar ook niemand over.
Klik om te vergroten...
Wij zeiden in dergelijke gevallen vaak;

C'est la tone, qui fait la musique.
Vrij vertaald:
Het is de toon, die de muziek maakt.
In een discussie met een botte lompe manier van doen je gelijk proberen te halen, nou, dat werkt niet.
Gedraag je gewoon fatsoenlijk, en er zal naar jouw inbreng geluisterd worden..
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Daar zit zeker wat in, al is het wellicht niet handig om liefde in zijn geheel af te doen als iets gevaarlijks. Het is sowieso niet handig om maar 1 woord voor liefde te hanteren, gezien er meerdere vormen zijn.

Je hebt het hier eigenlijk over Eros, de (gepassioneerde) liefde die je waarschijnlijk op een punt dom, blind, ontoerekeningsvatbaar en uiteindelijk vaak gebroken maakt.

Maar je hebt ook Philia, de broederlijke (of zusterlijke) liefde. Storge, de liefde voor je kinderen/gezin en Agape, de allesomvattende liefde. Die deze nadelen niet hebben.

Het is eigenlijk Eros waar we voor gewaarschuwd moeten worden. :wink: Het is jammer dat we deze verschillende vormen onder 1 noemer gooien en liefde zo in zijn geheel als iets met grote nadelen zien. Het is slechts Eros die deze nadelen heeft. Eros, dat eigenlijk vooral meer passie en behoeftigheid is dan echt liefde. Het zou beter zijn als we er een aparte naam voor zouden gebruiken...

Sorry voor het een beetje offtopic gaan in dit topic...
Klik om te vergroten...
Hoe kom je aan die liefdesvormen. Is dat alleen een theorie van iemand of ook uit een boek?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mrloverdj zei:
Hoe kom je aan die liefdesvormen. Is dat alleen een theorie van iemand of ook uit een boek?
Klik om te vergroten...
Ik heb ze eens horen gebruiken door een spreker en toen opgezocht. Ze komen uit de Griekse oudheid.

Het is eigenlijk heel vreemd dat wij maar 1 woord voor liefde hebben. In de oudheid hadden ze er veel meer en bijvoorbeeld in het Oosten nu hebben ze er ook veel meer om de nuances tussen de verschillende vormen duidelijk te maken. Bij Eros zijn het niet eens nuances, maar fundamentele verschillen. Eros valt er duidelijk buiten, omdat Eros vooral draait om passie, lust en behoeftigheid. Elementen die eigenlijk niets met liefde te maken hebben. Het zijn ook deze die ons blind, dom en uiteindelijk kapot maken.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Ik heb ze eens horen gebruiken door een spreker en toen opgezocht. Ze komen uit de Griekse oudheid.

Het is eigenlijk heel vreemd dat wij maar 1 woord voor liefde hebben. In de oudheid hadden ze er veel meer en bijvoorbeeld in het Oosten nu hebben ze er ook veel meer om de nuances tussen de verschillende vormen duidelijk te maken. Bij Eros zijn het niet eens nuances, maar fundamentele verschillen. Eros valt er duidelijk buiten, omdat Eros vooral draait om passie, lust en behoeftigheid. Elementen die eigenlijk niets met liefde te maken hebben. Het zijn ook deze die ons blind, dom en uiteindelijk kapot maken.
Klik om te vergroten...
Ik vind het interresant wat je allemaal schrijft,ik heb namelijk vanaf het begin met de man waar dit topic over gaat gevoeld dat hij niet van mij hield op de manier die je wel verwacht in een relatie,en of dit nu door de heroine kwam of niet...want dat is dus ook iets wat ik me nogsteeds afvraag....wat voor soort liefde had deze man eigenlijk voor mij ?
Er was nooit echte passie! Er was nooit echte verbinding...er was nooit intimiteit....dat heb ik al die jaren gemist,alles leek niet meer te zijn dan een * handeling* dus het was de vorm en niet de intensie....hij uitte zijn vorm.van liefde in het alles doen voor mij,want dat deed hij wel.... het leek er meer op dat hij een hechte vriendschap voor mij voelde terwijl ik diepgaand van hem hield op de manier zoals dit is in een liefdesrelatie...daarom was ussiu 2 in deze rekatie dat ik me nooit echt vrouw heb gevoeld als je snapt wat ik bedoel,dus de pijn die ik nu nog voel is naast het belazeren door het drugs gebruik ook de vraag...was die hele relatie niet fake? Heb ik ook nog eens niet gewoon in een totale leugen geleefd met hem? Dus uiteindelijk voor mij past dit onderwerp best goed in deze topic !
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Modepop2 zei:
Heb ik ook nog eens niet gewoon in een totale leugen geleefd met hem?
Klik om te vergroten...
Het is volkomen begrijpelijk dat dit soort vragen door je hoofd spoken. Het herinnert me aan het einde van een lange relatie (heel lang geleden) toen ik aan de kant werd gezet door mijn toenmalige vriendin. Dus totaal niet vergelijkbaar met jouw situatie!
Ik zat toen ook vol met vragen: waarom is er nooit over gepraat, hoe goed ken ik haar eigenlijk echt, heeft ze wel echt van me gehouden, was ze niet al langer met die ander, wat heeft zich nog meer wellicht afgespeeld waar ik niets van weet.
Uiteindelijk zei een wijze vrouw tegen me dat je nooit antwoord gaat krijgen op die vragen.
En dat klopt tot de dag van vandaag.
Die vragen en twijfels verdwijnen langzaam naar de achtergrond.
Die vragen horen bij je proces van verwerken.
Twee stapjes vooruit en een stapje terug en het zal steeds beter met je gaan.
Je komt hier heel sterk uit en op termijn kun jij je openstellen voor liefde, want echte liefde is prachtig ❤️
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Modepop2: doe je aan meditatie?
Zo niet dan kan ik je dit ontzettend aanraden. Vroeger moest ik er niets van weten, maar weet nu dat het zoeken naar verbinding met jezelf in zo’n fase waar je nu in zit heel erg prettig en ontspannend kan zijn.
Ik maak geen reclame, maar gebruik zelf meditation moments, je hebt een gratis en betaalde versie.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Modepop2 zei:
Ik vind het interresant wat je allemaal schrijft,ik heb namelijk vanaf het begin met de man waar dit topic over gaat gevoeld dat hij niet van mij hield op de manier die je wel verwacht in een relatie,en of dit nu door de heroine kwam of niet...want dat is dus ook iets wat ik me nogsteeds afvraag....wat voor soort liefde had deze man eigenlijk voor mij ?
Er was nooit echte passie! Er was nooit echte verbinding...er was nooit intimiteit....dat heb ik al die jaren gemist,alles leek niet meer te zijn dan een * handeling* dus het was de vorm en niet de intensie....hij uitte zijn vorm.van liefde in het alles doen voor mij,want dat deed hij wel.... het leek er meer op dat hij een hechte vriendschap voor mij voelde terwijl ik diepgaand van hem hield op de manier zoals dit is in een liefdesrelatie...daarom was ussiu 2 in deze rekatie dat ik me nooit echt vrouw heb gevoeld als je snapt wat ik bedoel,dus de pijn die ik nu nog voel is naast het belazeren door het drugs gebruik ook de vraag...was die hele relatie niet fake? Heb ik ook nog eens niet gewoon in een totale leugen geleefd met hem? Dus uiteindelijk voor mij past dit onderwerp best goed in deze topic !
Klik om te vergroten...
Omdat je er interesse in hebt en vindt dat het wel past in dit topic:

Als je mijn mening erover zou vragen (en die is wat controversieel, dus wees gewaarschuwd), zou ik zeggen dat de typische 'romantische liefde' tussen twee partners, een soort gecorrumpeerde, aangetaste liefde is. Dat klinkt nogal hard, maar de zogenaamde 'Eros' bevat een aantal elementen die eigenlijk compleet tegengesteld aan liefde zijn. Namelijk passie, lust en behoeftigheid. Passie is op zich ook een mooi iets, maar het brandt zichzelf op. Het is vurig, hartstochtelijk, bezeten (van de ander) soms zelfs. Ik begrijp goed dat je je als vrouw niet vrouwelijk voelt als de man niet die passie in de relatie brengt. Maar dat is dus allemaal gebaseerd op behoeftigheid, op incompleet voelen zonder de ander, zonder het andere 'element' (man/vrouw, yin/yang).

Of de relatie fake was? Ik denk dat vrijwel élke romantische relatie in bepaalde mate fake is, dus je bent niet de enige. :wink: Omdat het (deels) gebaseerd is op je gevoel van compleet zijn zoeken in de ander, buiten jezelf dus. Het is (meestal) een mengsel van (echte) liefde en valse "liefde": De ander willen bezitten, voor jezelf hebben.

Ik zou zo ver willen gaan dat echte vriendschap (Philia) een hogere vorm van liefde is dan romantische liefde (Eros). Omdat echte vriendschap niets wil van de ander, niet zichzelf compleet wil maken met de ander, maar enkel geeft aan de ander. Platonische liefde dus, waar Agape (de allesomvattende liefde voor het complete bestaan) de hoogste vorm van is. Dat betekent niet dat je er blij mee bent wanneer jij wel romantische passionele gevoelens voor de ander hebt en deze niet beantwoordt worden. Maar van wat ik lees in dit topic (het enige wat ik van jou ken) denk ik dat jouw ex-partner vooral jou gebruikte en dat dit dus niet echte vriendschap was.

Hopelijk voel je je niet persoonlijk beoordeeld door deze vrij directe post van mij. Zoals gezegd ga ik enkel af op wat ik hier lees en interpreteer dat dan ook nog eens op mijn manier. Maar aangezien je het interessant vond wat ik schreef...
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Mindless: wat een prachtige bijdrage weer van jou!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeehond zei:
Het is volkomen begrijpelijk dat dit soort vragen door je hoofd spoken. Het herinnert me aan het einde van een lange relatie (heel lang geleden) toen ik aan de kant werd gezet door mijn toenmalige vriendin. Dus totaal niet vergelijkbaar met jouw situatie!
Ik zat toen ook vol met vragen: waarom is er nooit over gepraat, hoe goed ken ik haar eigenlijk echt, heeft ze wel echt van me gehouden, was ze niet al langer met die ander, wat heeft zich nog meer wellicht afgespeeld waar ik niets van weet.
Uiteindelijk zei een wijze vrouw tegen me dat je nooit antwoord gaat krijgen op die vragen.
En dat klopt tot de dag van vandaag.
Die vragen en twijfels verdwijnen langzaam naar de achtergrond.
Die vragen horen bij je proces van verwerken.
Twee stapjes vooruit en een stapje terug en het zal steeds beter met je gaan.
Je komt hier heel sterk uit en op termijn kun jij je openstellen voor liefde, want echte liefde is prachtig ❤️
Klik om te vergroten...
❤
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Omdat je er interesse in hebt en vindt dat het wel past in dit topic:

Als je mijn mening erover zou vragen (en die is wat controversieel, dus wees gewaarschuwd), zou ik zeggen dat de typische 'romantische liefde' tussen twee partners, een soort gecorrumpeerde, aangetaste liefde is. Dat klinkt nogal hard, maar de zogenaamde 'Eros' bevat een aantal elementen die eigenlijk compleet tegengesteld aan liefde zijn. Namelijk passie, lust en behoeftigheid. Passie is op zich ook een mooi iets, maar het brandt zichzelf op. Het is vurig, hartstochtelijk, bezeten (van de ander) soms zelfs. Ik begrijp goed dat je je als vrouw niet vrouwelijk voelt als de man niet die passie in de relatie brengt. Maar dat is dus allemaal gebaseerd op behoeftigheid, op incompleet voelen zonder de ander, zonder het andere 'element' (man/vrouw, yin/yang).

Of de relatie fake was? Ik denk dat vrijwel élke romantische relatie in bepaalde mate fake is, dus je bent niet de enige. :wink: Omdat het (deels) gebaseerd is op je gevoel van compleet zijn zoeken in de ander, buiten jezelf dus. Het is (meestal) een mengsel van (echte) liefde en valse "liefde": De ander willen bezitten, voor jezelf hebben.

Ik zou zo ver willen gaan dat echte vriendschap (Philia) een hogere vorm van liefde is dan romantische liefde (Eros). Omdat echte vriendschap niets wil van de ander, niet zichzelf compleet wil maken met de ander, maar enkel geeft aan de ander. Platonische liefde dus, waar Agape (de allesomvattende liefde voor het complete bestaan) de hoogste vorm van is. Dat betekent niet dat je er blij mee bent wanneer jij wel romantische passionele gevoelens voor de ander hebt en deze niet beantwoordt worden. Maar van wat ik lees in dit topic (het enige wat ik van jou ken) denk ik dat jouw ex-partner vooral jou gebruikte en dat dit dus niet echte vriendschap was.

Hopelijk voel je je niet persoonlijk beoordeeld door deze vrij directe post van mij. Zoals gezegd ga ik enkel af op wat ik hier lees en interpreteer dat dan ook nog eens op mijn manier. Maar aangezien je het interessant vond wat ik schreef...
Klik om te vergroten...
Ik voel me alles behalve persoonlijk beoordeeld,maar ik vraag mezelf af waarmee hij mij gebruikt zou hebben en voor wat? Hij kreeg van mij liefde,geen geld,geen spullen ,niets van dat.
Daar in tegen gaf hij mij alles,hij betaalde alles deed alles voor me,bovengebruikelijk zorgzaam was hij ook,niet alleen voor mij maar ook voor mijn geliefden( gezin,moeder,familie) seks was er amper en als dat er al was was dat omdat ik dat wilde...de vraag in mijn hoofd is dus...ok hij kan mij gebruikt hebben...maar voor wat? Niet om te koken en niet voor de afwas,niet voor het huishoudelijke werk want dat nam hij allemaal uit handen,niet alleen in zijn eigen huis maar ook in mijn huis,zelfs de zorg voor mijn zieke moeder nam hij mij uit handen...dan denk ik....waarvoor had hij mij nodig dan? De enige reden die ik dan kan bedenken is ...om maar niet alleen te zijn.....kijk het gelieg en bedrog over het gebruik was afschuwelijk maar hij behandelde mij in de dagelijkse bezigheden als een prinses,vroeg me ook nooit om geld en heeft van mij ook nooit geld gestolen..alleen de momenten van stemmingswisselingen hadden we ruzie en dat was heel vaak...te vaak....maar ook dan nog zorgde hij voor me...ik vind het erg gecompliceert...nogmaals ik doe hem niet af als slecht mens...de heroine nam hem over betreft gedrag..het liegen en de stemmingswisselingen die afschuwelijk waren....dat heeft ook deze relatie de kop gekost...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeehond zei:
@Modepop2: doe je aan meditatie?
Zo niet dan kan ik je dit ontzettend aanraden. Vroeger moest ik er niets van weten, maar weet nu dat het zoeken naar verbinding met jezelf in zo’n fase waar je nu in zit heel erg prettig en ontspannend kan zijn.
Ik maak geen reclame, maar gebruik zelf meditation moments, je hebt een gratis en betaalde versie.
Klik om te vergroten...
Ik doe niet aan meditatie,weet niet hoe het werkt en heb er ook het geduld niet voor denk ik...vind het vaak zweverig en ik ben totaal niet zweverig maar wellicht heb je gelijk en moet ik mezelf er eens in verdiepen,heb alleen de innerlijke rust er niet voor wat vaak leid tot er maar niet asn beginnen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."