Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn partner is verslaafd aan heroine

Help mijn partner is verslaafd aan heroine

407 antwoorden
61 weergaven
18-5-2026
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier ben ik weer even met een update en wat vragen,heb hem net gesproken en de onrust en slapeloosheid is extreem erg nu morgen word hij ingesteld op naltrexon,dan worden de ontwenningsverschijnselen dus erger gezien dat medicijn de receptoren leeg trekt,heeft er iemand ervaring met medicatie daar bij wat evt kan ondersteunen bij het minder heftig maken van de ontwennings verschijnselen ? Vanavond krijgt hij er wat diazepam bij voor de nacht...die kratom dat mag daar dus niet! Tips zijn erg welkom!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik blijf me afvragen, waarom gaat hij niet een paar maanden in een safehouse wonen?
De juiste plaats om nog aan je geestelijke verslaving verder te werken...
Waarom dit niet..TS?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Modepop2 zei:
Hier ben ik weer even met een update en wat vragen,heb hem net gesproken en de onrust en slapeloosheid is extreem erg nu morgen word hij ingesteld op naltrexon,dan worden de ontwenningsverschijnselen dus erger gezien dat medicijn de receptoren leeg trekt,heeft er iemand ervaring met medicatie daar bij wat evt kan ondersteunen bij het minder heftig maken van de ontwennings verschijnselen ? Vanavond krijgt hij er wat diazepam bij voor de nacht...die kratom dat mag daar dus niet! Tips zijn erg welkom!!
Klik om te vergroten...
Niks aan te doen. Naltrexon zal hem juist beter laten gaan voelen als alle troep al uit ze lichaam is. Kratom heeft ook geen meerwaarde tijdens naltrexon gebruik, omdat naltrexon een antidote is tegen middelen die op je opiaatreceptoren inwerker. Als je een overdosis dope op hebt geven ze je ook naltrexon zodat de werking van de dope opheft. Diazepam bied wel verlichting maar ook dit kan maar afentoe zodat hij niet verslaafd raakt. Hij moet maar doorbijten, niks aan te veranderen wens hem succes!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dopemonster zei:
Niks aan te doen. Naltrexon zal hem juist beter laten gaan voelen als alle troep al uit ze lichaam is. Kratom heeft ook geen meerwaarde tijdens naltrexon gebruik, omdat naltrexon een antidote is tegen middelen die op je opiaatreceptoren inwerker. Als je een overdosis dope op hebt geven ze je ook naltrexon zodat de werking van de dope opheft. Diazepam bied wel verlichting maar ook dit kan maar afentoe zodat hij niet verslaafd raakt. Hij moet maar doorbijten, niks aan te veranderen wens hem succes!
Klik om te vergroten...
Ok,hij heeft nu net de eerste naltroxon gehad dus afwachten hoe dat gaat,dank voor de info..
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Ik blijf me afvragen, waarom gaat hij niet een paar maanden in een safehouse wonen?
De juiste plaats om nog aan je geestelijke verslaving verder te werken...
Waarom dit niet..TS?
Klik om te vergroten...
Tja dat is waT hij niet wil pfffff....hij blijft volhouden dat hij weinig H *BIJ* gebruikte als zelfmedicatie..dat men hem niet op de grote hoop moet gooien bij de * SENE JUNKS* zo zegt hij dat...heeft zijn leven verder goed op de rit en dat hij eerst deze detox achter de rug wil hebben,daarna verder kijken...ik persoonlijk ben dan wel blij met een nabehandeling bij een psychiater,dat is dan wel niet intern maar we gaan het zien..
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Modepop2 zei:
Tja dat is waT hij niet wil pfffff....hij blijft volhouden dat hij weinig H *BIJ* gebruikte als zelfmedicatie..dat men hem niet op de grote hoop moet gooien bij de * SENE JUNKS* zo zegt hij dat...heeft zijn leven verder goed op de rit en dat hij eerst deze detox achter de rug wil hebben,daarna verder kijken...ik persoonlijk ben dan wel blij met een nabehandeling bij een psychiater,dat is dan wel niet intern maar we gaan het zien..
Klik om te vergroten...
Hij zal het 12 stappen programma moeten gaan volgen samen met NA meetings en nazorg bij een verslavingszorg. Dan maakt ie kans, met een psychiater gaat hij nergens komen.

De 12 stappen van Narcotics Anonymous

Stap 1 – Erken je verslaving en de gevolgen
Stap 2 – Geef toe dat je hulp nodig hebt
Stap 3 – Aanvaard de hulp
Stap 4 – Maak de balans op van je leven
Stap 5 – Ga aan de slag. Allereerst door je uit te spreken naar een vertrouwenspersoon
Stap 6 – Onderzoek je zwakheden en tekortkomingen
Stap 7 – Uit je bereidheid om te werken aan je gedrag
Stap 8 – Ga na wie je schade hebt berokkend
Stap 9 – Maak het goed met deze mensen
Stap 10 – Hou door zelfonderzoek voortdurend een vinger aan de pols
Stap 11 – Creëer stilte in je leven door gebed of meditatie
Stap 12 – Geef je ervaringen door aan lotgenoten
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Safehous is absoluut het beste voor hem. Ook voor jou want dan kan je gewoon weer zijn partner zijn.Je hebt het al zo zwaar. Stom dat ik daar niet aan gedacht hebt want dat zou mijn basisvoorwaarde nmr 1 zijn. Wonen je dochters nog thuis? Zo ja..wil je dit je kids aandoen.júist kids pikken álle signalen op. Ik weet niet hoe oud ze zijn en of ze het weten
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Als hij deze afkick niet trekt..besef dat je dit straks ook thuis hebt. Ik snap dat je niet wilt opgeven. Het is een proces. Goed dat je de input hier waardeert maar het je niet belemmert om hier updates te plaatsen. Dat boek wat hier word geadviseerd is dat niet iets voor jou?

Het is een naar woord maar ik zou hem zeker verplichten om naar de NA te gaan! Als hij dat niet wilt. Heeft hij iets te willen als hij je niet wil verliezen

Als hij weigert..schuift hij alle ellende op naar jou.gesprekken met een psychiater gaat hem niets opleveren. Die gaan enkel over de medicatie. Als je meer uitleg wil wat een afspraak bij de psychiater wilt kan je altijd een prive bericht sturen. Soms moet ik even letten op mijn herkenbaarheid
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben het helemaal eens met beide reacties hierboven.
Praatjes over " ik ben niet zo'n zware junk" en " ik nam maar weinig bij" snijden bij mij geen hout. Nee. Dit vind ik sprookjes...
Dus het safehouse dat wordt jij. Wil je dat wel?
Ik kan je zeggen dat dit buitengewoon zwaar is, en, er zijn ook anderen bij betrokken...is dat echt de juiste oplossing? In wezen heeft hij niets te willen, lijkt mij.
Juist zo'n safehouse, is dus echt safe.
Daar is zeer ervaren begeleiding, die bedrog direct doorhebben, en dit weet hij dus ook...
Denk er eens goed over na!
Een psychiater helpt helemaal niets!!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dopemonster zei:
Hij zal het 12 stappen programma moeten gaan volgen samen met NA meetings en nazorg bij een verslavingszorg. Dan maakt ie kans, met een psychiater gaat hij nergens komen.

De 12 stappen van Narcotics Anonymous

Stap 1 – Erken je verslaving en de gevolgen
Stap 2 – Geef toe dat je hulp nodig hebt
Stap 3 – Aanvaard de hulp
Stap 4 – Maak de balans op van je leven
Stap 5 – Ga aan de slag. Allereerst door je uit te spreken naar een vertrouwenspersoon
Stap 6 – Onderzoek je zwakheden en tekortkomingen
Stap 7 – Uit je bereidheid om te werken aan je gedrag
Stap 8 – Ga na wie je schade hebt berokkend
Stap 9 – Maak het goed met deze mensen
Stap 10 – Hou door zelfonderzoek voortdurend een vinger aan de pols
Stap 11 – Creëer stilte in je leven door gebed of meditatie
Stap 12 – Geef je ervaringen door aan lotgenoten
Klik om te vergroten...
Ik weet het maar kan hem niet dwingen,stap 1 2 3 5 en 7 heeft hij al gedaan ten opzichte van zijn omgeving..mijn en zijn familie...we gaan het zien maar fijn dat je die stappen hebt opgeschreven,kan ik hem onder zijn neus schuiven als hij straks uit die detox komt !
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Ik ben het helemaal eens met beide reacties hierboven.
Praatjes over " ik ben niet zo'n zware junk" en " ik nam maar weinig bij" snijden bij mij geen hout. Nee. Dit vind ik sprookjes...
Dus het safehouse dat wordt jij. Wil je dat wel?
Ik kan je zeggen dat dit buitengewoon zwaar is, en, er zijn ook anderen bij betrokken...is dat echt de juiste oplossing? In wezen heeft hij niets te willen, lijkt mij.
Juist zo'n safehouse, is dus echt safe.
Daar is zeer ervaren begeleiding, die bedrog direct doorhebben, en dit weet hij dus ook...
Denk er eens goed over na!
Een psychiater helpt helemaal niets!!
Klik om te vergroten...
Alle vormen van bedrog..de smoesjes zou ik graag horen ,de geeikte smoesjes/ gedrag wat in deze fase ingezet word door de verslaafde,zo herken ik het wellicht ook eerder..hebben jullie tips?
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mrloverdj zei:
Als hij deze afkick niet trekt..besef dat je dit straks ook thuis hebt. Ik snap dat je niet wilt opgeven. Het is een proces. Goed dat je de input hier waardeert maar het je niet belemmert om hier updates te plaatsen. Dat boek wat hier word geadviseerd is dat niet iets voor jou?

Het is een naar woord maar ik zou hem zeker verplichten om naar de NA te gaan! Als hij dat niet wilt. Heeft hij iets te willen als hij je niet wil verliezen

Als hij weigert..schuift hij alle ellende op naar jou.gesprekken met een psychiater gaat hem niets opleveren. Die gaan enkel over de medicatie. Als je meer uitleg wil wat een afspraak bij de psychiater wilt kan je altijd een prive bericht sturen. Soms moet ik even letten op mijn herkenbaarheid
Klik om te vergroten...
De psychiater behandeld hem een vervolg behandeling op de trauma behandeling die hij reeds heeft gehad,dus er komt therapie en daarbij word rekening gehouden met de dan reeds plaatsgevonden detox,dus er word zeker wel iets gedaan,dat het voldoende is hoor je mij niet zeggen maar het is zeer zeker meer dan alleen medicatie.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Modepop2 zei:
Ik weet het maar kan hem niet dwingen,stap 1 2 3 5 en 7 heeft hij al gedaan ten opzichte van zijn omgeving..mijn en zijn familie...we gaan het zien maar fijn dat je die stappen hebt opgeschreven,kan ik hem onder zijn neus schuiven als hij straks uit die detox komt !
Klik om te vergroten...
Dat kan helemaal niet, het gaat stap voor stap en hij kan niet stap 4 doen voordat hij buiten is, je kan ook geen stappen overslaan.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Ik heb in mijn kliniektijd nog nooit iemand zien " doordraaien".
Ja, je bent beroerd. Ja, je hebt pijn. Overal.
Maar. Je staat er niet alleen voor. Iedereen daar heeft het zwaar...

Wat ik zo graag zou willen weten is dit:
Waarom had hij dat " bijnemen" nou zo nodig?
Hij had medicinale dope, Waarom nou nog méér willen hebben?
Wetende, wat er gebeuren ging?
Klik om te vergroten...
Er zullen een heleboel leugens geweest zijn om zijn gebruik goed te praten. Dat liegen..dat stopt niet automatisch als het gebruik stopt.
Juist..liegen is als een 2e natuur voor ze geworden.dat is de enige manier om hun doel te bereiken(doen wat hij zelf wil en ook zijn naasten pleasen)

Ik denk..dat hij overdrijft/liegt over hoe verschrikkelijk het daar is. Dit is niet zeer zeker niet ongewoon op de detox!! Het is manipulatie om hun doel weer te bereiken(asap weg uit de detox)

Ik lees ook dat hij het accepteert en dat hoop ik ook van harte. Want als hij weer denkt..als dit en dit verandert(weg uit detox) gaat het vast beter

Dat zie je ook met mensen op dieet...als het geen kerst is of mensen om mij stoppen met lekkernijen nemen lukt het mij ook.

Neen! Motivatie en wilskracht is als een spier die je traint, je kan er niemand anders verantwoordelijk voor houden.


Ps juist in detox zoeken sommige.mensen elkaar.ook.op
Ze snappen elkaar en steunen elkaar. Je moet er zelf voor openstaan en het positieve opzoeken.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Modepop2 mag je op bezoek? Ivm corona ook.
En wat bepaalt hoe lang hij daar blijft? Of hebben ze al een verwachting.

Voor als je het nog niet gedaan hebt...vertel diegene die het weten dat je de relatie verbreekt als hij ook maar 1 x gebruikt.

Ik vind je supersterk maar als het moment daar is kanje in je oude patroon blijven steken. Dan helpt.een stok achter de deur.

Zijn er meer punten waarbij je de relatie helaas moet verbreken?
Bv als hij stopt met na hulp ofzo.
.ondanks alles hoop ik dat deze weken dat je zonder hem bent wat op adem.kan komen.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mrloverdj zei:
@Modepop2 mag je op bezoek? Ivm corona ook.
En wat bepaalt hoe lang hij daar blijft? Of hebben ze al een verwachting.

Voor als je het nog niet gedaan hebt...vertel diegene die het weten dat je de relatie verbreekt als hij ook maar 1 x gebruikt.

Ik vind je supersterk maar als het moment daar is kanje in je oude patroon blijven steken. Dan helpt.een stok achter de deur.

Zijn er meer punten waarbij je de relatie helaas moet verbreken?
Bv als hij stopt met na hulp ofzo.
.ondanks alles hoop ik dat deze weken dat je zonder hem bent wat op adem.kan komen.
Klik om te vergroten...
Ik mag op bezoek maar ga niet !! Hij moet het maar lekker moeilijk hebben,ik heb het 3 jaar moeilijk gehad ! Ik heb overal aangegeven aan de mensen die het weten dat ik de relatie verbreek na opnieuw gebruik,dat statement blijft staan.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Ik heb in mijn kliniektijd nog nooit iemand zien " doordraaien".
Ja, je bent beroerd. Ja, je hebt pijn. Overal.
Maar. Je staat er niet alleen voor. Iedereen daar heeft het zwaar...

Wat ik zo graag zou willen weten is dit:
Waarom had hij dat " bijnemen" nou zo nodig?
Hij had medicinale dope, Waarom nou nog méér willen hebben?
Wetende, wat er gebeuren ging?
Klik om te vergroten...
Hij had geen medicinale dope..hij zat aan de methadon en later op de suboxone...om zich beter te voelen gebruikte hij als argument voor het bij gebruik,ook wanneer de verveling toe sloeg gebruikte hij als argument...en de dag voor opname...hij was temgesic aan het afbouwen en was daardoor niet lekker,beetje ziek dus dat hij toen nog gebruikte die laatste keer kwam ook neer op mezelf wat beter voelen.....omdat hij waarschijnlijk wist wat er komen ging ja..
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Modepop2 zei:
Hij had geen medicinale dope..hij zat aan de methadon en later op de suboxone...om zich beter te voelen gebruikte hij als argument voor het bij gebruik,ook wanneer de verveling toe sloeg gebruikte hij als argument...en de dag voor opname...hij was temgesic aan het afbouwen en was daardoor niet lekker,beetje ziek dus dat hij toen nog gebruikte die laatste keer kwam ook neer op mezelf wat beter voelen.....omdat hij waarschijnlijk wist wat er komen ging ja..
Klik om te vergroten...
Methadon of suboxone verhelpt het probleem niet. Sterker nog het houdt de verslaving in stand. Hun noemen het medicatie, ik noem het harddrugs! In 7 van de 10 gevallen word de methadon of suboxone alleen maar een middeltje extra op de lijst van verslavingen. Bijna niemand lukt het om op alleen methadon verder te gaan. Enige oplossing is echt met alles stoppen. Zelfs kratom houdt de verslaving in stand heb ik ondervonden. Want ik word nu dan wel niet ziek nu ik niet gebruik, maaar mentaal.... Ik loop met me kop tegen de muur te rammen en ik word helemaal leip!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja, het valt niet mee, ontwenning.
Ik was zwaar ziek van de ontwenning van oxcycodon.
Toen ik van de verslavingsarts methadon voorgeschreven kreeg, was die ziekte in 15 minuten volledig verdwenen.
En die narigheden heb ik niet meer gehad.
Ik houd me strikt aan de voorgeschreven hoeveelheid.
Al neem je het dubbele, dat is eventjes lekker, maar daarna?
Dan besef je, dat je jezelf een oor aan het aannaaien bent.
Foute koek!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Idd, het is vreselijk.
En na zo'n ontzettend lange gebruiks periode, helemaal!
Nee, het is geen kleinigheidje
waar je even wat ongemak van hebt...
Hij zal de rest van zijn leven tegen cravings moeten vechten.
En 1 x, 2 x toch maar weer gebruiken betekent
Terug de maalstroom in!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."