Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn partner is verslaafd aan heroine

Help mijn partner is verslaafd aan heroine

407 antwoorden
67 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
lysergine25 zei:
Nou nu zien jullie zelf dat de liefde een onderwerp is waar echt nooit een einde aan komt, er is ook een boek ik ben even de titel kwijt maar het gaat over liefde en 100 mensen doen hun zegje geven hun visie, schrijvers, amateurs, psychologen, ze komen allemaal even aan het woord. Het was het meest interessante boek dat ik heb gelezen en het zou verplicht moeten worden als schoolboek. Misschien kan iemand die titel noemen ?
Klik om te vergroten...
Het zegt mij zelf niets maar even gegoogled: "boek liefde 100 mensen aan het woord"

En ik kwam oa dit tegen, is dit hem?

The world book of love

www.lannoo.be www.lannoo.be
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn man is geen herogebruiker. Althans ik moet eerlijk bekennen dat ik weet dat hij alcohol en coke verslaafd is, hij zegt verder niks te gebruiken maar ik herken een hoop uit haar verhaal en jullie info over mensen/gedragingen die erbij passen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dan kan je weten, dat wat iemand die als verslaafde iets
z e g t, dit geenszins de waarheid garantie geeft.
Iedere verslaafde kan jokken als dat nodig is...al helemaal als het over zijn gebruik gaat.
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik hoop het natuurlijk niet, maar ik ben het met je eens, het kan zeker.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou je adviseren eens een urinetest te doen? Als dat kan?
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Rozekoekje zei:
Mijn man is geen herogebruiker. Althans ik moet eerlijk bekennen dat ik weet dat hij alcohol en coke verslaafd is, hij zegt verder niks te gebruiken maar ik herken een hoop uit haar verhaal en jullie info over mensen/gedragingen die erbij passen.
Klik om te vergroten...
Liegen bedriegen en.manipuleren komen zo en zo overeen,agressief gedrag waarschijnlijk ook...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voila.
C'est ca
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mrloverdj zei:
Als iemand stopt met lachgas is er geen fysieke afkick. Doordraaien nog nooit gebeurd.
Als de GHB fysiek moet worden afgebouwd zitten ze nooit gemengd in een groep voor zover ik weet. Want ze moeten in een ziekenhuisbed aan de monitor en krijgen elke 2 uur medicinale GHB dag en nacht. Als ze doordraaien worden ze helemaal apart gehouden!

Coke afkick geen ervaring mee.


Wil met deze post niet perse iets zeggen.Gewoon info geven. Maar de feiten spreken wel voor zich. Misschien schildert hij het bewust negatiever af, ik weet niet waarom. Maar de leden hierweten bij welke drugs je kan doordraaien óf zo goed als niet. Bedoel het goed :)
Klik om te vergroten...

Ik moet hier toch even op reageren....lachas kan je een hele zware geestelijke afkick hebben. GHB wordt gewoon gemengd gedetoxed en al helemaal niet in een ziekenhuisbed met een monitor.

Verder las ik over zelfhulpgroepen voor familie voor verslaafden....dat is ALANON
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb niet het hele topic gelezen, want ik vond dat er weinig emphatie voor de verslaafde partner werd getoond. Dit verbaast me nogal; hoezo bashen ex- verslaafden andere verslaafden? Ik las dat hij een hoog functionerende heroine verslaafde was/is en eerlijk gezegd heb ik daar best respect voor. Het is niet zo gebruikelijk om bij deze drug toch te kunnen werken, een huis te hebben, schoon te zijn, een partner te hebben en diens moeder zelfs met mantelzorg te helpen. Maar in plaats van kudo's, las ik vooral afkrakerij en wantrouwen dat hij het niet zou redden. Dit kan natuurlijk een paar blz. verderop veranderd zijn, maar zover ben ik dus niet gekomen.

Maar evengoed heb ik een vraag en mijn excuses als ik dus iets vraag wat op blz. 5,6 en 7 al aan de orde is geweest. Ik vraag me namelijk af: kan de partner (of inmiddels ex-partner, dat weet ik ook niet, sorry) geen medicinale heroine krijgen? Het lijkt me dat na 36 jaar gebruik hij daar wel voor in aanmerking zou kunnen komen? En dan is dit hele gedoe met wel niet afkicken niet meer aan de orde lijkt me, toch?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
CaRRita zei:
Ik heb niet het hele topic gelezen, want ik vond dat er weinig emphatie voor de verslaafde partner werd getoond. Dit verbaast me nogal; hoezo bashen ex- verslaafden andere verslaafden? Ik las dat hij een hoog functionerende heroine verslaafde was/is en eerlijk gezegd heb ik daar best respect voor. Het is niet zo gebruikelijk om bij deze drug toch te kunnen werken, een huis te hebben, schoon te zijn, een partner te hebben en diens moeder zelfs met mantelzorg te helpen. Maar in plaats van kudo's, las ik vooral afkrakerij en wantrouwen dat hij het niet zou redden. Dit kan natuurlijk een paar blz. verderop veranderd zijn, maar zover ben ik dus niet gekomen.

Maar evengoed heb ik een vraag en mijn excuses als ik dus iets vraag wat op blz. 5,6 en 7 al aan de orde is geweest. Ik vraag me namelijk af: kan de partner (of inmiddels ex-partner, dat weet ik ook niet, sorry) geen medicinale heroine krijgen? Het lijkt me dat na 36 jaar gebruik hij daar wel voor in aanmerking zou kunnen komen? En dan is dit hele gedoe met wel niet afkicken niet meer aan de orde lijkt me, toch?
Klik om te vergroten...
Ik deel dit zeker wat betreft het verslaafden bashen. Ik stoorde mij hier erg aan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tjonge...De verslaafde wordt gebashed...hoe zou dat nou komen?
Waarom zoveel negativiteit naar deze arme stumper toe?!

Welaan, een flink aantal van deze mensen hebben dit z e l f in de hand gewerkt. Laten we elkaar géén mietje noemen!

Want doordat zij hun naasten continue belogen, bedrogen en bestolen hebben, en dit mag beslist niet onderschat worden!
Dit naast een zeer grillig en gecompliceerd gedragspatroon te vertonen, narigheid alom en dus komt er een moment dat de grens van het ( nog) kunnen accepteren, voor de naaste(n) gepasseerd is. Definitief.
Dat kan lang, langer, maar ook korter in tijd zijn.

Vaak gaan deze zaken bij een aantal gebruikers haast identiek.
Daarom hebben verslaafden een negatieve benaming...junk bijvoorbeeld.

Mij is een geval bekend betreffende huiselijk geweld in dit kader, wat 25 (!!) Jaren duurde, en toen barstte de bom.

Toen ik nog zoop, ik was zowat onmogelijk om mee samen te kunnen zijn, laat staan samen mee te leven.
Ik was nou niet bepaald een zeer sympathieke man. Nee. Verre van dat, zelfs.

De alcoholroes nam mijn gedrag over en dat was zacht gezegd niet zo erg best...iedere dag stevig onder invloed zijn! Dan ben je niet aimabel. Echt niet.

Bij mij was op een gegeven moment de maat vol.
Ik dacht: of ik ga hier onder de struiken lekker kapot liggen gaan, of ik ga er iets aan doen.
Maar ik ging niet zomaar kapot.

Wat doe je?
Ik besloot mijzelf nog één kans te geven.
Ik meldde mij met crisissituatie bij een ontwenning kliniek.
De detox waarbij ik ook de benzo's heb aangepakt, duurde 6 weken.
Keiharde aanpak, ik vergeet die 6 weken dus nooit van mijn leven dat kan ik iedereen wel zeggen.
En velen kwamen daar binnen, en velen faalden na enkele uren al, of na een dag....
Ik heb het gered tot nu aan toe. Jazeker.

Een uitvoerige toelichting misschien, maar wellicht heeft iemand hier iets aan...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
CaRRita zei:
Ik heb niet het hele topic gelezen, want ik vond dat er weinig emphatie voor de verslaafde partner werd getoond. Dit verbaast me nogal; hoezo bashen ex- verslaafden andere verslaafden? Ik las dat hij een hoog functionerende heroine verslaafde was/is en eerlijk gezegd heb ik daar best respect voor. Het is niet zo gebruikelijk om bij deze drug toch te kunnen werken, een huis te hebben, schoon te zijn, een partner te hebben en diens moeder zelfs met mantelzorg te helpen. Maar in plaats van kudo's, las ik vooral afkrakerij en wantrouwen dat hij het niet zou redden. Dit kan natuurlijk een paar blz. verderop veranderd zijn, maar zover ben ik dus niet gekomen.

Maar evengoed heb ik een vraag en mijn excuses als ik dus iets vraag wat op blz. 5,6 en 7 al aan de orde is geweest. Ik vraag me namelijk af: kan de partner (of inmiddels ex-partner, dat weet ik ook niet, sorry) geen medicinale heroine krijgen? Het lijkt me dat na 36 jaar gebruik hij daar wel voor in aanmerking zou kunnen komen? En dan is dit hele gedoe met wel niet afkicken niet meer aan de orde lijkt me, toch?
Klik om te vergroten...
Dit is geen kleinigheidje wat je hier zegt...
Medicinale heroïne wordt in slechts zeer speciale gevallen verstrekt, en dit onder zeer strenge controle.
Zo moeten deze mensen die al helemaal niet meer high worden van deze hero, zij gebruiken alleen om niet ziek te worden, naar een speciale " gebruikers ruimte" komen, alwaar de meubels van doorzichtig materiaal zijn, zodat er niets gefoeteld kan worden.
Onder aanwezigheid van een medewerker kunnen zij dan gebruiken, tot de volgende maal dat zij moeten nemen.

Dus, dit gaat niet zomaar. Nee.
Het is de uiterste grens van hulpverlening.
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Onderbuikgevoelens en " iedereen is een junk"zijn 2 zaken die je nu op een manier noemt, waar ik in mijn reactie hier, beslist niet als zodanig gebruikt heb, ofwel wel helemaal niet gezegd heb, in deze context.
We gaan off topic indien we het ineens over mensen in zeer moeilijke omstandigheden erbij gaan halen.
Moeilijke omstandigheden, dan ken ik er zoal wat....
Kommt hier nicht im Frage!
Dat alles en iedereen zich hier " veilig," zou moeten kunnen voelen, dat zou mooi zijn, maar sommige afhankelijke mensen handelen dermate slecht, dat ik iig deze figuren recht to the point aanspreek.
Ik ben ook een verslaafde geweest.
Ik ben daarentegen nooit in de slachtofferrol gekropen.
Nee.
Verder dit nog,:
Als newbie blaas je hoog van de toren met mij te zeggen hoe ik een topic moet zien!
Als FNG zou ik zeker in het begin rustig aan, en zeker niet zodanig, de mensen hier laten wennen aan wie ik ben!
Zo denk ik erover, ik beëindig deze discussie vanuit deze kant.
Klik om te vergroten...

Dussss..... smh

Ik weet gewoon ff helemaal niet hoe ik hiermee om moet gaan. Dus als iemand een andere mening heeft, dan zeg je je zegje en dan stopt de communicatie verder? Ik zou nu van alles kunnen uitleggen, maar dat heeft schijnbaar geen zin. Jammer.

Oké, ik lees net weer een totale bash-reactie op mijn medicinale vraag en ik ben er nu zelf ook wel klaar mee. Toedeledokie guys, ik hoop dat jullie met jezelf in het reine komen, zodat het niet meer nodig is om anderen te vertrappen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
CaRRita zei:
Over de medicinale heroine: mijn vraag ging erover of hij wellicht in aanmerking zou komen. Zijn er hier mensen die daar iets over kunnen zeggen?
Klik om te vergroten...
Over wie hebbie t nou en waarom zouden wij dat weten?
Als die iedere dag drank probeert te jatten uit de winkel om door te verpanden zodat ie heroine kan kopen zal die vast wel in aanmerking komen voor medicinale heroine😂😂🤣

Ik ken iemand die is ook slim, gebruikt al jaren geen heroine meer (20jaar) wel nog steeds methadon maar heeft t zelf deels afgebouwt zonder de GGD dat te laten weten wat inhoudt dat ie maar 40mg meta ipv 80mg meta slikt per dag en dus 7x40mg per week kan doorverpanden op straat om er crack van te kopen😅😅🤣

Die 2 voorbeelden waarbij de tweede real shit is wat een hoop methadon junkies doen noem ik Junklife🙃
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Voila. Hier wordt die andere mening glashard neergezet...en weglopen is altijd de makkelijkste weg, nietwaar.
Het is zonneklaar, dat mijn bijdrage, waarin duidelijk wordt uitgelegd hoe dat mbt medicinale heroïne in zijn werk gaat, niet gelezen is. Tsjaaaa.
Kunnen lezen, is ook niet voor iedereen weggelegd...
Toedelokie, vaya con Dios! F.Y.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Modepop2 zei:
En dan nog iets...hij maakt mij wijs dat hij gebruikt om.zich beter te voelen onder het mom van..heroine niet voor de euforie maar als medicijn tegen ziek zijn en fysieke pijn....en wat ik ook vergat te melden..een dag voor opname nog gebruikt om zich beter te voelen...de eerste keer dat hij daar eerlijk over was dus heb mijn mond gehouden om zijn eerlijkheid..eerder ontkende hij altijd glas hard maar waarom nog een dag voor opname gebruiken ??? Als je er echt vanaf wil...
Klik om te vergroten...
Dag voor opname gebruiken, waarom? Omdat zo vlak voor de opname de paniek toesloeg. Straks kan het niet meer! Als ik het nu niet doe, krijg ik later misschien een terugval! Als ik nu vlak voor opname er zo bewust van geniet zoals ik nog nooit heb gedaan, weet ik zeker dat ik nooit meer terugval! ....... Allemaal onzin natuurlijk, haha. De paniek slaat dan gewoon toe. En verslaafd zijn houdt ook in: paniek Als het einde in zicht komt..
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Modepop2 zei:
Je bent erg duidelijk,fijn want hier heb ik wat aan,jij had het eerder over die pupillen als speldenknoppen...ik dacht tenminste dat jij dat was..correct me if im wrong...kun je mij wellicht nog wat meer aanwijzingen geven over hoe ik het allemaal goed scherp in de gaten kan houden? Elk detaill is welkom want ik wil me niet meer laten bedonderen,word er gebruikt wil ik dat kunnen opmerken,zijn er tevens symptomen waaraan ik kan opmerken dat het uitgewerkt is? Gapen weet ik maar waar kan ik allemaal nog meer signalen uit halen? Voor mij is het van belang dat al mijn atennes op emergency staan..
Klik om te vergroten...
Hij rookt op folie toch? Dat moet heel makkelijk te ruiken zijn als je hem een kus geeft... ook als je net iets teveel tandpasta ruikt 😉
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Topic van modepop is al errug oud...ik denk niet dat deze dit antwoord nog leest.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Idd, het is vreselijk.
En na zo'n ontzettend lange gebruiks periode, helemaal!
Nee, het is geen kleinigheidje
waar je even wat ongemak van hebt...
Hij zal de rest van zijn leven tegen cravings moeten vechten.
En 1 x, 2 x toch maar weer gebruiken betekent
Terug de maalstroom in!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dankjewel voor je bericht,hij hield het inderdaad verborgen,bang dat als ik het meteen zou weten ik geen relatie met hem aan zou gaan,ik dacht in eerste instantie dat ik met een narcist te maken had ivm de stemmingswisselingen,het gedrag...dan snap jij wel wat ik bedoel..hij zat op de methadon maar gebruikte heroine daarbij...later naar de verslavingszorg om over te stappen op suboxone..zelfs daarnaast betrapte ik hem op bij gebruik...en dan nog ontkennen !! Terwijl ik de heroine resten vond...toen over op temgesic en heb ik hem voor de keus gezet...nu opname of einde relatie!! Hij kwam toen op de spoedlijst en zit nu een week in de kliniek...alleen voor detox om daarna op naltroxone te gaan...omdat hij zo zakelijk reageerd over de app vanuit daar wees ik hem er op dat hij zo liefdeloos over kwam...toen begon de ellende...dat hij mij ooit nog wel zou zien want dat hij nu aan zichzelf werkt en dit gezeik er niet bij kan hebben,dat hij hierdoor last krijg van de zucht !!! Echt dit doet zo zeer...alle kansen die ik hem nog gaf naast alle bedrog..heb hem nooit in de steek gelaten en bleef achter hem staan..mij dan zo te behandelen is als een dolk in mijn rug ! Hij mist mij blijkbaar totaal niet en heb wel vaker het gevoel gehad dat hij totaal geen gevoelens heeft...ik verbind dit dan aan de heroine invloed maar dat weet ik dus niet omdat ik hierin een leek ben dus vind het erg fijn om van een ex verslaafde te horen wat er in je omgaat tijdens gebruik en tijdens een detox...en mocht hij straks clean zijn ??? Komt er dan een totaal andere persoonlijkheid tevoorschijn ? Fijn dat je reageerd op mij...heb daar veel aan dankjewel !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."