Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn partner is verslaafd aan heroine

Help mijn partner is verslaafd aan heroine

407 antwoorden
62 weergaven
18-5-2026
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mrloverdj zei:
Ach wat moet jij je kut voelen zeg. Ook al was je er op voorbereid.
Ook hij is een soort verslaving van je geweest waar je van moet afkicken

In dit geval..geen contact..cold turkey..zero tolerance..

Spullen komen wel. Of zet ze af. Is mijn advies dan.

Echt meid..ik durf niet te zeggen of hij niet genoeg van je hield. Het doet er ook niet meer toe. Liefde tegen een verslaving laten opboksen is zinloos
Alleen hjj kan het.

Hou je sterk. Zoek geen contact. Ga je focussen op jezelf weer. Stap voor stap per dag.

Supertrots op je
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor de lieve woorden !!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
Goeiemorgen, of gewoon morgen,

Eerlijk gezegd zag ik dit al aankomen! Hoe lang jij al aangaf dat hij zich ziek voelt dat kan helemaal niet! Durf dus met 100% zekerheid te zeggen dat dit zeker niet de eerste keer is dat hij weer heeft gebruikt. Volgens mij loopt hij je keihard in de maling te nemen. Van heroïne kun je maximaal, maar dan ook echt maximaal! 14 dagen ziek zijn. Dus als hij na die periode nog loopt te mekkeren dat hij zich ziek voelt loopt ie dus gewoon de boel in de maling te nemen. Als het om methadon ging had hij wel een stuk langer ziek kunnen zijn, maar dat is niet het geval want hij gebruikte suboxone en dan is het hetzelfde geval. Wel vervelend dat het zo gelopen is zeg! Al die moeite die je erin steekt voor nada zoals ik al eerder zei. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor je is! Raad je nu wel echt aan om er gewoon een einde aan te maken, definitief. Vind het ook niet eerlijk voor hem om hem er zo erg mee te belasten, hij krijgt nu constant het gevoel dat het een zielige junk is die niks waard is. Jij wilt met een nuchter iemand zijn, dat is hij niet dus je moet hem direct laten gaan, voor zijn bestwil! Praat dit ook goed met hem uit en geef hem alsjeblieft niet het gevoel dat het een droef toeter is maar toon begrip! Verslaafde gaan nou eenmaal tientallen keren op hun bek, zeker heroïne verslaafden. Ken iemand die 9 maanden intern in een kliniek heeft gezeten ervoor en alsnog in ze eerste maand in de buitenwereld relapste. Dus ook al gaat hij nu langer de kliniek in, zegt alsnog helemaal niks..... Er bestaat geen garantie van slagen bij afkicken. Life is no fairytale. Ik wens je sterkte en ik hoop dat jullie uit elkaar gaan op een goede manier, en als hij contact met je wil blijven houden, doe dat dan ook lowkey voor zijn bestwil. Ik weet nog dat je zei dat hij bijna niemand heeft, zou het superkut vinden als hij van ellende gaat overdoseren. Wens jullie allebei sterkte!
Klik om te vergroten...
Ik vind je laatste zin wel rot..alsof zij dat kan voorkomen en straks gaat ze zich schuldig of verantwoordelijk voelen voor zijn zelfmoord!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrloverdj zei:
Ps troost je met de gedachte dat het zeker wel liefde was, maar je hebt hem verloren aan een ziekte..Die terminaal was voor jullie relatie.

Want na 36 jaar verslaving kan je niet meer spreken van uit de hand gelopen gebruik. Het is een levenswjjze waar je eerst voor kiest maar later omdat je er vervloekt door bent.
Klik om te vergroten...
❤
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mrloverdj zei:
Ik vind je laatste zin wel rot..alsof zij dat kan voorkomen en straks gaat ze zich schuldig of verantwoordelijk voelen voor zijn zelfmoord!
Klik om te vergroten...
Dat is waar. zo bedoel ik het eigenlijk ook niet. Wil alleen meegeven dat je een beetje voorzichtig met hem moet zijn modepop2, verder is zijn leven zijn eigen verantwoordelijkheid. En je moet je ook zeker niet schuldig voor iets voelen, je hebt gedaan wat je kan doen. Nu is het tijd om aan jezelf te gaan denken. Kijk alleen een klein beetje uit met hoe je hem gaat benaderen. Ik hoop dat er betere tijden voor je gaan komen modepop. Fijne dag verder gewenst!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mrloverdj zei:
Ik weet zeker als DF een dorpje was. Dat er vanavond een heleboel voor je deur hadden gestaan.

Je hebt zo hard gevochten. Zo veel emoties en energie..al die boosheid en frustratie.
En dan is het stil..een rust wat niet altijd fijn aanvoelt. Dan komt het moment van verdriet en rouwen...is soms ook wel even goed. Ieder heeft hierin zijn eigen tempo.

Ik hoop dat je veel steun hebt in je omgeving.
Klik om te vergroten...
❤😥😢
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopemonster zei:
Dat is waar. zo bedoel ik het eigenlijk ook niet. Wil alleen meegeven dat je een beetje voorzichtig met hem moet zijn modepop2, verder is zijn leven zijn eigen verantwoordelijkheid. En je moet je ook zeker niet schuldig voor iets voelen, je hebt gedaan wat je kan doen. Nu is het tijd om aan jezelf te gaan denken. Kijk alleen een klein beetje uit met hoe je hem gaat benaderen. Ik hoop dat er betere tijden voor je gaan komen modepop. Fijne dag verder gewenst!
Klik om te vergroten...
Dankjewel,ik neem volledig afstand,wil en kan dit niet meer..wil hem.niet meer zien of spreken ,dat is beter,dank voor de steun,waardeer ik erg !
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
belangrijk @Modepop2
Hij heeft nog steeds een bepaalde macht over je. Je bent veel bezig met of hij contact zoekt.

Stel hij zoekt over 10 dagen contact..in tussentiid haal jij je schouders op. Maak je je weerbaar voor hem en vecht je voor je eigen leven.

Stel hij zoekt over 10 dagen contact.. in tussentijd heb je heel veel stress hierover, je blijft in onzekerheid zitten wat zijn volgende stap gast worden en je kan het maar niet loslaten.

Wat ik ermee wil zeggen..of hij ooit nog contact zoekt hoeft geen grote klap te geven. Hoe jij ermee omgaat, kan je meer kapot maken dan het moment zelf.

En echt, ik weet hoe moeilijk het is. Maar het enige waar je nu invloed op hebt is het eigen reactie. En als je daar geen invloed op hebt is het wel je reactie daarop..

In het het begin is het 100% moeilijk, bloed zweet en tranen.
Uiteindelijk overwin je een stukje en is het 90% bloed,zweet en tranen en 10% steun, zelfliefde en nieuw aangeleerd gedrag en ervaringen.


En zo ga je telkens een stapje verder. Maar het gaat helaas niet vanzelf.
Uitmaken is 1,.je hebt de macht terug of hij een rol speelt in je leven.
En nu moet je knokken voor de rol die hij in je kop speelt en krijgt.

Als ik hier aan je vraag hoe het met je gaat, verwacht ik echt geen reactie dat je al 10 stappen verder bent, niet eens een. Het is gewoon oprechte interesse en een uitnodiging om van je af te schrijven. Heb je verder wat afleiding. Wanneer lukte het je vandaag wel minder met hem bezig te zijn?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Modepop2 zei:
Ik heb vrienden en een groot sociaal netwerk maar wil niet al mijn vuile was op straat gooien, ben erg beschadigd in het vertrouwen in anderen...voel me leeg...eenzaam..naief...maar vooral misbruikt,het is een afschuwelijk gevoel,kan er op dit moment ook niet mee dealen,afleiding zoeken is ook lastig,heb nergens zin in en kan me ook nergens toe zetten,voel me gestraft voor mijn goede intenties,mijn eigenwaarde heeft een klap gehad...heb vandaag een erge slechte dag..
Klik om te vergroten...
Snap ik. Misschien is het een idee om 1 iemand in vertrouwen te nemen.

Liefdesverdriet dekt de lading niet.. er is misbruik gemaakt van je vertrouwen en je hebt het lang te zwaar gehad. Alleen zullen de gevoelens wat je nu ervaart, die depressieve klachten in rap tempo toenemen als je je erdoor mee laat sleuren.
Ook snap ik dat je al zo moe bent van de strijd die je hebt gewonnen. Maar als ik overkom als iemand die er teveel op hamert..dit is de reden.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Hij heeft maar één mogelijkheid om te proberen om contact met je te kunnen krijgen.
En dat is:
Naar jouw huis komen, en proberen bij je te komen om "te kunnen praten met jou" want hoe dan ook, hij zal blijven proberen om je te paaien.
Om je weer voor zijn karretje te spannen.
Te manipuleren.
Daarom:
Laat hem NOOIT MEER binnenkomen!
Ik zou zelfs de deur niet opendoen!
Het leidt tot niets, behalve nog meer ellende.
Deze man weet precies wat jouw zwakke plekjes zijn, en is absoluut een meester in het jou alsnog ompraten, envdan krijg je een herhaling van zetten...wat je niet wil.
Wacht maar af.
Komen zal hij....
Trap er niet in!
Klik om te vergroten...
Pfffffffff...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mrloverdj zei:
belangrijk @Modepop2
Hij heeft nog steeds een bepaalde macht over je. Je bent veel bezig met of hij contact zoekt.

Stel hij zoekt over 10 dagen contact..in tussentiid haal jij je schouders op. Maak je je weerbaar voor hem en vecht je voor je eigen leven.

Stel hij zoekt over 10 dagen contact.. in tussentijd heb je heel veel stress hierover, je blijft in onzekerheid zitten wat zijn volgende stap gast worden en je kan het maar niet loslaten.

Wat ik ermee wil zeggen..of hij ooit nog contact zoekt hoeft geen grote klap te geven. Hoe jij ermee omgaat, kan je meer kapot maken dan het moment zelf.

En echt, ik weet hoe moeilijk het is. Maar het enige waar je nu invloed op hebt is het eigen reactie. En als je daar geen invloed op hebt is het wel je reactie daarop..

In het het begin is het 100% moeilijk, bloed zweet en tranen.
Uiteindelijk overwin je een stukje en is het 90% bloed,zweet en tranen en 10% steun, zelfliefde en nieuw aangeleerd gedrag en ervaringen.


En zo ga je telkens een stapje verder. Maar het gaat helaas niet vanzelf.
Uitmaken is 1,.je hebt de macht terug of hij een rol speelt in je leven.
En nu moet je knokken voor de rol die hij in je kop speelt en krijgt.

Als ik hier aan je vraag hoe het met je gaat, verwacht ik echt geen reactie dat je al 10 stappen verder bent, niet eens een. Het is gewoon oprechte interesse en een uitnodiging om van je af te schrijven. Heb je verder wat afleiding. Wanneer lukte het je vandaag wel minder met hem bezig te zijn?
Klik om te vergroten...
Ik ben vandaag erg druk geweest met werk en administratie,toch speelt het continu door je hoofd,1 masl in tranen uitgebarsten maar herstelde mezelf vrij snel..brienden en fam die een bloemetje komen brengen,lekkere chocolaatjes om me op te fleuren,dan gaat het allemaal aardig,zodra je weer alleen bent hakt het er weer in,het is vallen en opstaan maar doe mijn uiterste best om mijn zinnen te verzetten..
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Heel goed.
Heel verstandig!
Ik ben altijd recht door zee, no bullshit.
Ook al is mijn boodschap niet leuk, ik vind dat ik moet zeggen, wat ik ervan denk...
En mijn bovenstaande vermoeden is wat ik ervan denk.
Aan de anderen, wat denken jullie?
Wat gaat er gebeuren, waar moet modepop zich op voorbereiden?
Klik om te vergroten...
Dat het proces na het verbreken van de relatie mogenlijk net zo zwaar Word als het proces ervoor.

Hoe graag ik ook beter nieuws zou willen geven. Er is alleen 1 verschil. Het oude proces was een recept van ongeluk en leed. De energie die ze in dit proces stopt gaat zichzelf uitbetalen en zorgt juist voor een happy end.

Uiteindelijk moet je je niet meer bezig houden met de acties van je verslaafde (ex)partner. Maar hoe je er zelf mee omgaat.

Ik spreek vanuit het perspectief van TO. Misschien zijn er hier leden die uit het perspectief van haar ex kunnen spreken. Zoals jij @De Zandman vind ik bijzonder waardevol in je bijdragen hier!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Modepop2 zei:
Pfffffffff...
Klik om te vergroten...
Zal me voorbereiden.....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heel goed.
Heel verstandig!
Ik ben altijd recht door zee, no bullshit.
Ook al is mijn boodschap niet leuk, ik vind dat ik moet zeggen, wat ik ervan denk...
En mijn bovenstaande vermoeden is wat ik ervan denk.
Aan de anderen, wat denken jullie?
Wat gaat er gebeuren, waar moet modepop zich op voorbereiden?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Modepop2 zei:
Ik ben vandaag erg druk geweest met werk en administratie,toch speelt het continu door je hoofd,1 masl in tranen uitgebarsten maar herstelde mezelf vrij snel..brienden en fam die een bloemetje komen brengen,lekkere chocolaatjes om me op te fleuren,dan gaat het allemaal aardig,zodra je weer alleen bent hakt het er weer in,het is vallen en opstaan maar doe mijn uiterste best om mijn zinnen te verzetten..
Klik om te vergroten...
Het geeft niet als je huilt. Je kan het zo bekijken dat als je alleen bent, dat het moeilijker gaat.. Maar ik vind het al heel wat dat je zoveel bezig bent geweest en dat je ook daadwerkelijk wat uit handen hebt gekregen!
Het is gewoon een proces wat veel energie kost.
De fake it till you make it werkt wel.
Er zijn genoeg vrouwen die zich ziek melden voor hun werk.
In dit geval.. bouw eerst je leven op,in jouw geval is het meer je leven behouden, en het gevoel volgt vanzelf.

Ik vind het heel knap dat je hem nog steeds blokkeert en je oude patroon nog steeds hebt doorbroken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn dank!
Ik probeer de TS bij te staan.
Zoals ik dit probeer voor iedereen die er iets aan heeft..
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mrloverdj zei:
Het geeft niet als je huilt. Je kan het zo bekijken dat als je alleen bent, dat het moeilijker gaat.. Maar ik vind het al heel wat dat je zoveel bezig bent geweest en dat je ook daadwerkelijk wat uit handen hebt gekregen!
Het is gewoon een proces wat veel energie kost.
De fake it till you make it werkt wel.
Er zijn genoeg vrouwen die zich ziek melden voor hun werk.
In dit geval.. bouw eerst je leven op,in jouw geval is het meer je leven behouden, en het gevoel volgt vanzelf.

Ik vind het heel knap dat je hem nog steeds blokkeert en je oude patroon nog steeds hebt doorbroken.
Klik om te vergroten...
Ik doe mijn best om te volharden 😘😘
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Dit is een mooie, en goede beschrijving!
Loslaten van iemand gaat niet zomaar.... door wat voor reden dan ook!
Klik om te vergroten...
Het is alsof dit voor mij geschreven is,kwam het tegen op internet.
We zijn nu een week verder,gelukkig nog niets vernomen,het heeft eerder nooit zolang geduurd voordat hij weer op de stoep stond dus de hoop begint een beetje te groeien dat het hem wel duidelijk is dat hij het ook niet meer hoeft te proberen,ik werd gisteren gebeld door hulp voor naasten vanuit de verslavingszorg,heb haar gezegd te stoppen met de module omdat ik de relatie heb beeindigd,deze mevrouw gaf echter precies hetzelfde aan als jullie,dat ik voorbereid moet zijn op een opening die hij weer zal zoeken ( wellicht) schijnt ook echt bij verslavingsgedrag te horen.. ik heb dit patroon ook wel gezien bij hem maar het enige verschil nu is dat hij het altijd binnen dag of 3 al deed,het zou in dit geval wel beter voor me zijn dat hij nu zoveel troep gebruikt dat hij daardoor niets voelt en het dus best vind zo ,heroine verdoofd ook eenzaam voelen en hartzeer alhoewel ik me afvraag of deze man wel een hart heeft... ik ontmoette gisteren mijn oude huisarts bij de snackbar,die man is al jaren met pensioen maar zei me...je ziet er niet goed uit,gaat het wel goed met je? Na hem in lange lijnen het verhaal te hebben verteld zei hij...je moet niet vergeten dat deze man *ziek* is...het is niet hij..maar de Heroine die dit met hem doet....nou sorrie maar je kunt alles wel op die zooi afschuiven,natuurlijk is hij ziek maar hij kon tochzeker wel gewoon eerlijk zijn ?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik kan me vinden in je huisarts.
Hij had je nooit zo mogen voorliegen.
Hij was respectloos en heeft je absoluut veel leed aangedaan.

Maar..zolang je het zelf niet hebt meegemaakt, wees voorzichtig met oordelen over een ander.
Net zoals je zelf op veel onbegrip stuitte in je omgeving of gebrek aan herkenning..

Verslaving is afschuwelijk. Als je stopt word je namelijk niet gelukkiger en kan je een mooi leven opbouwen zoals iedereen denkt.

Zeker bij heroïne word je zo doodziek dat je kruipend van ellende wenst dat dit voorbij is hoe dan ook..er komt zelfmoord voor. Maar omdat niemand dat wil grijpen ze terug naar de heroïne.

Hun brein is zo ziek geprogrammeerd.. letterlijk..dat als ze geen heroïne nemen...hun brein ze keihard afstraft om te zorgen dat ze toch heroïne nemen.

Het is dus de wereld op zijn kop..doodziek en de angst in je hoofd is afschuwelijk..dat is niet uit te leggen als je het niet ervaren hebt. Het kan de hel.op aarde zijn
Je voelt je pas weer normaal als je gebruikt..


Betekent dit dat je medelijden moet hebben? Nee.. hij kan er wel voor kiezen af te kicken en niet te liegen..maar de prijs die hij ervoor moet betalen na 36 jaar heroïne is zo hoog.. dat lukt velen gewoon niet.

Iedereen wil leven, maar je kent vast van die verhalen dat mensen zoveel pijn hadden door een ongeluk of ziekte dat het niet meer hoefden voor ze..liever eeuwige rust dan dat lijden.
En zo is het met Heroine ook.

In zekere zin is hij zodanig ziek dst alles wat hij deed door zijn verslaving kwam

Hij heeft niet stiekem in zijn vuistje gelachen en jij met plezier voorgelogen.

Het zou makkelijker zijn dat te geloven..Dan is hij de bad guy en kan je alle woede op hem richten.

Maar het draaide niet om jou..alle leugens..alle truckjes...dat was niet omdat hij jou wilde belazeren. Hij wilde heroïne.

Heroïne dat telde..en hij zal zelf ook vaak geloofd hebben in zijn eigen intenties...

En dat bedoelde ik met..na een tijdje zie je inderdaad het hele plaatje.

Hij was geen goede man
Hij was geen slechte man
Hij was een verslaafde man.

En dat gaat jou nooit gelukkig maken. Dat is het enige wat telt om in te zien.

Iemand vergeven of begrip hebben voor iemand..dat doe je niet zomaar, als het je al lukt.

Maar als je iemand vergeeft(en ik zeg beslist niet dat ik.je daarheen wil sturen, dat zijn 1000 stappen verder)
Dan zeg je niet tegen die persoon..hey ik begrijp wat er is gebeurd en je kon er niets aandoen



Iemand vergeven is zeggen:
Wat (en waarom) er is gebeurd, dat is een stuk van jou en ik laat het los.
Ik zit niet meer vast aan kettingen van woede, vragen en negatieve energie.

het is een stuk uit het verleden
Maar nu leef ik in het heden en ben vrij.


Dat jou vorige huisarts aanstipte dat verslaving een ziekte is,wil niet zeggen dat hij daarmee bedoelt dat hij jouw ex niet verantwoordelijk houd voor zijn daden,.en ook niet dat hij ontkent of onderschat welke pijn je draagt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Laat ik zeggen dat in zijn geval, de heroïne hem heeft " overgenomen ".
Hij heeft geen eigen wil meer....
Het is een bekend feit dat wanneer iemand echt lang gebruikt heeft, niet 1,2,3 de heroïne uit zijn lijf en vooral ook uit zijn geest kan krijgen.
Daarvoor is wel wat nodig. Heel veel zelfs...

Eerlijk zijn is iets, wat verslaafden alleen kennen voor zaken, die in hun voordeel zijn.
Je kunt beter zeggen dat verslaafden absoluut oneerlijk zijn.
Want ze liegen en bedriegen er lustig op los!
Zo ook jouw ex.
En deze man weet nog niet eens meer, wat een nuchter leven inhoudt!
Hij zal toch eerst zichzelf moeten terugvinden, maar in zijn zaak zie ik dit niet meer gebeuren.

In hoeverre verslaafd zijn een ziekte is, daarover is ook hier op df stevig en lang gediscussieerd.
Ikzelf vind dat dit wel klopt.
Je kiest er niet voor om iets te gaan nemen waarvan je doodziek wordt bij niet gebruiken, en waar je zwaar verslaafd aan wordt, voor de lol.
nee, daar zit een veel verder gaan verhaal aan vast..
Om clean verder te kunnen zonder dat middel, is intensieve interne therapie nodig die ook nog eens langdurig moet zijn.
Zoals bijvoorbeeld een TG ( therapeutische gemeenschap)
En daar moet je maar tegen kunnen!

Ik ga ervan uit dat hij zeer zeker weer contact gaat proberen op te nemen.

Houd vol, kop op, en neem de tijd om te verwerken!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zoals ik al zei.
De heroïne heeft hem overgenomen.
Hij is door dit vergif volledig zijn eigen wil kwijtgeraakt...
En dan al zoveel jaren!
Ermee stoppen is zowat onmogelijk geworden...
Zoals gebleken is.
Hij betaalt een zeer hoge prijs...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...161718192021
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."