Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn partner is verslaafd aan heroine

Help mijn partner is verslaafd aan heroine

407 antwoorden
63 weergaven
18-5-2026
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
MrJunkieXL zei:
Iedere verslaafde is natuurlijk wel anders net zoals het een hoop mensen lukt om op methadon over te stappen en een hoop ook kiezen om er dope bij te blijven gebruiken. Een bekend van me die al sinds ze 25e methadon slikt een geen dope meer en nu 60 is gaat door mijn tip met kratom proberen om van de methadon af te komen. Heb ook gevraagt denk je dan wel zonder methadon te kunnen leven? Hij heeft het dan over dat ie al zo lang klaar is met bruin en dat hij nu al lang alleen die methadon is blijven slikken om er niet ziek van te worden. Hij beseft dan nog niet echt dat de methadon alsnog redelijk sterk invloed heeft op ze mentale leven. Hij is wel bewust dat hij niet kan huilen enzo, maar hoe sterk het verschil gaat worden nu nog niet. Toch heb ik redelijk vertrouwen dat dat hem gaat lukken. Hij strugglet nog wel met andere verslaving, heb hem onlangs in een kliniek leren kennen waar die voor alcohol en crack voornamelijk zat. Iedereen ze process is anders. En sommige halen het en de andere niet. Laten we hopen dat het hem ook gaat lukken verder.
Klik om te vergroten...
Inderdaad,we gaan het ervaren de tijd zal het leren,sprak hem vandaag 2 keer,vanmiddag ging het aardig goed ,tegen de avond hakt het er in..zegt dat hij erg veel *DENKT* dat zijn hoofd erg bezig is,heb maar niet te ver doorgevraagt maar zal er ook wel bij horen,verder heeft hij het moeilijk met alle negativiteit daar in de kliniek om hem heen,zegt dat hij positiviteit nodig hebt en ook dat ik zijn lichtpuntje ben,dat hij erg verlangt naar een nieuw begin met mij samen...vibd het allemaal wel erg complex hoor en vind het ook steeds spannender worden..wat me allemaal nog te wachten staat...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Casaan zei:
In mijn boekenkast staat het boek: Mam, kun je me geld lenen? van Elizabeth Burton Phillips. Het verhaal van een moeder met twee aan hero verslaafde zonen.

Bij mijn weten zijn er programma's voor partners van verslaafden, verslavingsklinieken kunnen daar vast meer informatie over geven.
Kijk eens op https://helpmijndierbareisverslaafd.nl bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Ik krijg ook hulp..in de vorm.van een module..erg theoretisch !! De praktijk is anders !! Ze gooien iedere verslaafde op 1 en dezelfde hoop...heb meer aan dit forum.dan aan de hulp via de kliniek!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is altijd goed om te horen.. al is het de taal van de verslavingskliniek.
Wat mij betreft ik doe dit graag. Luisteren, en zo mogelijk raad geven.
Helaas heb ik ook ervaring op dit vlak met de naam verslaving...
Als ik er ook maar één persoon mee kan helpen, dan is mijn dag weer goed.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hier ben ik weer even met een update en wat vragen,heb hem net gesproken en de onrust en slapeloosheid is extreem erg nu morgen word hij ingesteld op naltrexon,dan worden de ontwenningsverschijnselen dus erger gezien dat medicijn de receptoren leeg trekt,heeft er iemand ervaring met medicatie daar bij wat evt kan ondersteunen bij het minder heftig maken van de ontwennings verschijnselen ? Vanavond krijgt hij er wat diazepam bij voor de nacht...die kratom dat mag daar dus niet! Tips zijn erg welkom!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik blijf me afvragen, waarom gaat hij niet een paar maanden in een safehouse wonen?
De juiste plaats om nog aan je geestelijke verslaving verder te werken...
Waarom dit niet..TS?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Modepop2 zei:
Hier ben ik weer even met een update en wat vragen,heb hem net gesproken en de onrust en slapeloosheid is extreem erg nu morgen word hij ingesteld op naltrexon,dan worden de ontwenningsverschijnselen dus erger gezien dat medicijn de receptoren leeg trekt,heeft er iemand ervaring met medicatie daar bij wat evt kan ondersteunen bij het minder heftig maken van de ontwennings verschijnselen ? Vanavond krijgt hij er wat diazepam bij voor de nacht...die kratom dat mag daar dus niet! Tips zijn erg welkom!!
Klik om te vergroten...
Niks aan te doen. Naltrexon zal hem juist beter laten gaan voelen als alle troep al uit ze lichaam is. Kratom heeft ook geen meerwaarde tijdens naltrexon gebruik, omdat naltrexon een antidote is tegen middelen die op je opiaatreceptoren inwerker. Als je een overdosis dope op hebt geven ze je ook naltrexon zodat de werking van de dope opheft. Diazepam bied wel verlichting maar ook dit kan maar afentoe zodat hij niet verslaafd raakt. Hij moet maar doorbijten, niks aan te veranderen wens hem succes!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dopemonster zei:
Niks aan te doen. Naltrexon zal hem juist beter laten gaan voelen als alle troep al uit ze lichaam is. Kratom heeft ook geen meerwaarde tijdens naltrexon gebruik, omdat naltrexon een antidote is tegen middelen die op je opiaatreceptoren inwerker. Als je een overdosis dope op hebt geven ze je ook naltrexon zodat de werking van de dope opheft. Diazepam bied wel verlichting maar ook dit kan maar afentoe zodat hij niet verslaafd raakt. Hij moet maar doorbijten, niks aan te veranderen wens hem succes!
Klik om te vergroten...
Ok,hij heeft nu net de eerste naltroxon gehad dus afwachten hoe dat gaat,dank voor de info..
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dopemonster zei:
Klopt inderdaad. Van opiaten afkicken is onmenselijk. Er was ook zo'n bekende artiest kapot gegaan aan het gebruik ervan. (zoals velen) Toen die er probeerde af te komen had ie zich een week lang in ze suite verstopt van het hotel. Mensen wisten niet wat er aan de hand met hem was. Als ze het vroegen waarom die zo raar deed zij die dat die met angst en drugsgebruik struggelde. Week later in het vliegtuig od op oxycodon en codeine en dood gegaan aan een beroerte. Leeftijd 21
Klik om te vergroten...
Vreselijk!!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Idd, het is vreselijk.
En na zo'n ontzettend lange gebruiks periode, helemaal!
Nee, het is geen kleinigheidje
waar je even wat ongemak van hebt...
Hij zal de rest van zijn leven tegen cravings moeten vechten.
En 1 x, 2 x toch maar weer gebruiken betekent
Terug de maalstroom in!
Klik om te vergroten...
Ja ik weet het ik hou hier jullie op de hoogte want als hij thuis komt dan zal ik jullie nog heel hard nodig hebben
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Modepop2 zei:
Ja ik weet het ik hou hier jullie op de hoogte want als hij thuis komt dan zal ik jullie nog heel hard nodig hebben
Klik om te vergroten...
Het is ook belangrijk dat je partner lotgenoten op gaat zoeken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Het is ook belangrijk dat je partner lotgenoten op gaat zoeken.
Klik om te vergroten...

Dat weet ik niet, of lotgenoten iets anders kunnen betekenen dan ervoor zorgen dat je vrij snel weer terugdondert de draaikolk in...
Hooguit een NA meetingbezoek. Dat kan je iedere avond doen, als dat nodig is.
Maar verder in je dagelijks leven?
Afscheid nemen van die scène! Niet naar ( oude) dopemaatjes gaan klagen dat het leven zonder de dope zo ontzettend kut is.
Want zo gaat dat...
Doe je dit toch?
Terugval is gegarandeerd. Dat houdt nog geen paard vol...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zelfs als hij niet clean is, kan hij erheen.
Alhoewel men wel vraagt om toch zo mogelijk clean te komen...
Het bezoeken van meetings (controleer of hij daar echt naar binnen gaat!) kan net dat beetje steun geven wat ervoor zorgt, dat hij motivatie krijgt om niet terug te vallen.
Ikzelf heb heel veel steun aan AA meetings gehad, waar ik iedere week gedurende 2 1/2 jaar heenging.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als echte junk kijkt hij zeer waarschijnlijk alleen naar zichzelf.
Want junks hebben geen echte vrienden.
Het enige wat belangrijk is, is het kunnen scoren van dope.
Maar ze hebben een gemeenschappelijk belang, en werken weleens samen of geven elkaar info waar er ( goed) spul te scoren valt.
Waar het mij om gaat nu is a l l e elementen van gebruiken weg te nemen.
Want als je het zwaar hebt, en je wordt getriggerd ergens door, zit je er binnen no time weer aan.
Al helemaal na zo lang gebruiken...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Dat weet ik niet, of lotgenoten iets anders kunnen betekenen dan ervoor zorgen dat je vrij snel weer terugdondert de draaikolk in...
Hooguit een NA meetingbezoek. Dat kan je iedere avond doen, als dat nodig is.
Maar verder in je dagelijks leven?
Afscheid nemen van die scène! Niet naar ( oude) dopemaatjes gaan klagen dat het leven zonder de dope zo ontzettend kut is.
Want zo gaat dat...
Doe je dit toch?
Terugval is gegarandeerd. Dat houdt nog geen paard vol...
Klik om te vergroten...
Hij heeft geen dope vriendjes gelukkig,hij gebruikte alleen thuis,geen vrienden niets ! Dat is dus 1 voordeel
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Modepop2 zei:
Hij heeft geen dope vriendjes gelukkig,hij gebruikte alleen thuis,geen vrienden niets ! Dat is dus 1 voordeel
Klik om te vergroten...
Maar waarom gaat hij dan niet naar de.NA.Meeting?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Dat weet ik niet, of lotgenoten iets anders kunnen betekenen dan ervoor zorgen dat je vrij snel weer terugdondert de draaikolk in...
Hooguit een NA meetingbezoek. Dat kan je iedere avond doen, als dat nodig is.
Maar verder in je dagelijks leven?
Afscheid nemen van die scène! Niet naar ( oude) dopemaatjes gaan klagen dat het leven zonder de dope zo ontzettend kut is.
Want zo gaat dat...
Doe je dit toch?
Terugval is gegarandeerd. Dat houdt nog geen paard vol...
Klik om te vergroten...
Mensen opzoeken die ervaring met verslaafd zijn hebben kan wel gunstig zijn. Bijvoorbeeld een clean persoon met soortgelijke levenservaring. Kan zelfs je sponsor worden bij je herstel. Genoeg mensen hebben dat. Verder NA meetings volgen en professionele hulp blijven behouden. Je kan de verslaving beter goed aanpakken om terugval te voorkomen!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Dat laatste is een waarheid, die sluit als een bankkluis.
Absoluut.
Ikzelf vind het treffen van lotgenoten uit de scène afkomstig, op zijn minst riskant.
Waar gaan de gesprekken over?
Al heel gauw niet de goede richting uit.
Dat heb ik zelf mogen ervaren vwb alcohol...
Klik om te vergroten...
Klopt het kan ook averechts werken. Tegelijkertijd kan het ook wel helpen. Iemand die begrijpt waar je mee gaat struggelen als je clean word. Slecht zelfbeeld, angst, depressie, schaamte etc. Diegene begrijpt jou dan en kan je steunen waar nodig. Word wel aangeraden om mensen om hulp te vragen die minimaal 1 jaar clean zijn. Hoe langer hoe beter!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Lieve allen,hier weer een berichtje van mij,het is zo ver..hij komt dit weekend thyis en ik voel de zenuwen in elke vezel van mijn lichaam,ik zie er zwaar tegenop! Heb niet langer zin om als moeder te fungeren,ik ben partner en dat wil ik ook zijn,geen oppas of buddy...de stand van zaken is alsvolgt:
Het was te vroeg voor naltrexon,dat ging te hard en de arts vond dat niet verantwoord.
Hij zit nu op diazepam en zodra hij thuis komt moet hij de komende 2 weken zich elke dag melden om te plassen en om de vervolgbehandeling in te zetten...naltroxon.
Ik heb besloten hem alleen te laten gaan,ik hou het niet langer vol om elke stap die hij zet in zijn aanwezigheid te zijn,puur om hem een terugval moeilijker te maken.
Ik laat hem zijn ding doen en zodra de avond is gevallen en hij weer thuis bij mij is zal hij moeten plassen zodat ik kan checken met een test of hij gebruikt heeft of niet.
Al is dit elke dag!
Ik bedacht mezelf...dan hoef ik ook niet zo alert te zijn want de drugs test wijst het wel uit.
Zodra hij blijkt gebruikt te hebben scheiden daar onze wegen,dat zal ik hem ook duidelijk maken..vinden jullie dit een ok plan?
Wil mezelf beschermen door niet de hele dag op stand emergency te hoeven staan,daar word ik obsessief van en wil dat leven niet meer.
De verantwoordelijkheid ligt dan bij hem ,mijn eerdere plan was om continu bij hem.te blijven maar dat overzie ik niet meer,heb ook mijn bezigheden en werk dus elke avond een test zal voldoende uitwijzen.
De bedoeling is dat hij op de naltroxon gaat voor minimaal 9 maanden,dat zou 70% bescherming bieden tegen de zucht...de komende 2 weken gaat de verslavingszorg het overnemen van de kliniek om hem te laten stabiliseren op de naltroxon...tot zover de nieuwe ontwikkelingen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Modepop2 zei:
Lieve allen,hier weer een berichtje van mij,het is zo ver..hij komt dit weekend thyis en ik voel de zenuwen in elke vezel van mijn lichaam,ik zie er zwaar tegenop! Heb niet langer zin om als moeder te fungeren,ik ben partner en dat wil ik ook zijn,geen oppas of buddy...de stand van zaken is alsvolgt:
Het was te vroeg voor naltrexon,dat ging te hard en de arts vond dat niet verantwoord.
Hij zit nu op diazepam en zodra hij thuis komt moet hij de komende 2 weken zich elke dag melden om te plassen en om de vervolgbehandeling in te zetten...naltroxon.
Ik heb besloten hem alleen te laten gaan,ik hou het niet langer vol om elke stap die hij zet in zijn aanwezigheid te zijn,puur om hem een terugval moeilijker te maken.
Ik laat hem zijn ding doen en zodra de avond is gevallen en hij weer thuis bij mij is zal hij moeten plassen zodat ik kan checken met een test of hij gebruikt heeft of niet.
Al is dit elke dag!
Ik bedacht mezelf...dan hoef ik ook niet zo alert te zijn want de drugs test wijst het wel uit.
Zodra hij blijkt gebruikt te hebben scheiden daar onze wegen,dat zal ik hem ook duidelijk maken..vinden jullie dit een ok plan?
Wil mezelf beschermen door niet de hele dag op stand emergency te hoeven staan,daar word ik obsessief van en wil dat leven niet meer.
De verantwoordelijkheid ligt dan bij hem ,mijn eerdere plan was om continu bij hem.te blijven maar dat overzie ik niet meer,heb ook mijn bezigheden en werk dus elke avond een test zal voldoende uitwijzen.
De bedoeling is dat hij op de naltroxon gaat voor minimaal 9 maanden,dat zou 70% bescherming bieden tegen de zucht...de komende 2 weken gaat de verslavingszorg het overnemen van de kliniek om hem te laten stabiliseren op de naltroxon...tot zover de nieuwe ontwikkelingen.
Klik om te vergroten...
Goed om te horen dat hij al iets verder is in ze proces. Wil wel zeggen dat het goed is dat je hem ze ding laat doen, het is niet goed als je hem 24/7 achter ze hol aanzit. Het gaat erop dat hij eerlijk tegen je is, al heeft ie een terugval je moet hem het gevoel geven dat hij dat eerlijk tegen je kan zeggen al betekend het einde relatie. Verslaving is een moeilijke ziekte wat zoals je zelf weet niet alleen om gebruiken draait, maar om de dingen daar om heen. Hij moet het zelf gaan uitvinden en niet alleen clean blijven omdat hij anders elke dag van jou een test gaat krijgen, dit gaat niet werken. Hij moet voor zichzelf zorgen! Jij bent een pluspunt in ze leven maar niet de reden waar hij voor nuchter moet leven. Wens jullie succes en ik zal duimen....
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Supergoed modepop! Jij hoeft het niet voor hem te doen. Hij moet het bewijzen en.jjj moet er niet mee bezig zijn op de testen na. Zo beseft hij ook dat hij geen uitspraken kan doen als: zonder jou lukt het niet..ik heb je ervoor nodig
Lekker dan..Word het ineens ook jouw verantwoordelijk...
Goed bezig, ik duim voor jullie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1516171819...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."