#1
Inderdaad,we gaan het ervaren de tijd zal het leren,sprak hem vandaag 2 keer,vanmiddag ging het aardig goed ,tegen de avond hakt het er in..zegt dat hij erg veel *DENKT* dat zijn hoofd erg bezig is,heb maar niet te ver doorgevraagt maar zal er ook wel bij horen,verder heeft hij het moeilijk met alle negativiteit daar in de kliniek om hem heen,zegt dat hij positiviteit nodig hebt en ook dat ik zijn lichtpuntje ben,dat hij erg verlangt naar een nieuw begin met mij samen...vibd het allemaal wel erg complex hoor en vind het ook steeds spannender worden..wat me allemaal nog te wachten staat...Iedere verslaafde is natuurlijk wel anders net zoals het een hoop mensen lukt om op methadon over te stappen en een hoop ook kiezen om er dope bij te blijven gebruiken. Een bekend van me die al sinds ze 25e methadon slikt een geen dope meer en nu 60 is gaat door mijn tip met kratom proberen om van de methadon af te komen. Heb ook gevraagt denk je dan wel zonder methadon te kunnen leven? Hij heeft het dan over dat ie al zo lang klaar is met bruin en dat hij nu al lang alleen die methadon is blijven slikken om er niet ziek van te worden. Hij beseft dan nog niet echt dat de methadon alsnog redelijk sterk invloed heeft op ze mentale leven. Hij is wel bewust dat hij niet kan huilen enzo, maar hoe sterk het verschil gaat worden nu nog niet. Toch heb ik redelijk vertrouwen dat dat hem gaat lukken. Hij strugglet nog wel met andere verslaving, heb hem onlangs in een kliniek leren kennen waar die voor alcohol en crack voornamelijk zat. Iedereen ze process is anders. En sommige halen het en de andere niet. Laten we hopen dat het hem ook gaat lukken verder.