Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek: ik ga stoppen met roken

Dagboek: ik ga stoppen met roken

262 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#1
I’m rocking this!!🀩 Gaat net zo goed
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou ik had eerder moeten zeuren, een giertank is er niks bij maar ben het kwijt πŸ˜‚
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cruelti. zei:
nice, lijkt wel afrika.
Klik om te vergroten...
Inderdaad ja...

Vreemd dat er zulke omgevingen zijn in Nederland.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Jesse Pinkvrouw
Je bent super goed bezig, vooral lekker in de buitenlucht. Echt schitterende foto’s en een geweldige omgeving: genieten!
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Inderdaad ja...

Vreemd dat er zulke omgevingen zijn in Nederland.
Klik om te vergroten...
Jaa klopt! In de lente/zomer is het gele helemaal paars van de lavendelπŸ₯°

D0AC8DC9-A1F5-468E-9458-E03753A4C647.jpeg
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jesse Pinkvrouw zei:
Jaa klopt! In de lente/zomer is het gele helemaal paars van de lavendelπŸ₯°

Bekijk bijlage 14908
Klik om te vergroten...
Is dat de Posbank...???
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Succes jij!! Super voornemen!!

En wauw mooie omgeving daar zeg! :hearteyes:
Klik om te vergroten...
+1.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#8
Syl zei:
Is dat de Posbank...???
Klik om te vergroten...
Nee is in Drenthe πŸ˜„
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jesse Pinkvrouw zei:
Nee is in Drenthe πŸ˜„
Klik om te vergroten...
Heeeel mooi 😍😍😍
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mam zit nu tegenover me te roken want het regent en waait buiten best hard, dus ik zei β€˜ah doe maar binnen joh’

ik heb er echt geen moeite mee.. Het gaat me echt bijna te makkelijk..
Vanochtend wat opstart problemen maar het gaat super soepel nu
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#11
In slaap komen gaat moeilijk, onrustige benen, piekeren, gedachtes razen veel meer door m’n hoofd dan anders.. En steeds zin om te eten
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jesse Pinkvrouw zei:
steeds zin om te eten
Klik om te vergroten...
Daar hoef je je in principe geen zorgen over te maken. Veel mensen die roken verwarren ontwenningsverschijnselen van nicotine vaak met hongergevoel omdat de twee bijna identiek zijn. Als je stopt met roken is het normaal dat je meer honger krijgt omdat je terwijl je rookte waarschijnlijk vaak hongergevoelens probeerde weg te krijgen door te gaan roken en andersom.

Onthoudt: het een heft het andere niet op. De cravings die je misschien voelt zijn voor nicotine, en na een paar dagen zul je merken dat het al heel erg is afgenomen. Wanneer je een moeilijk moment heb denk eraan dat dat is wat rokers voelen. Niet rokers hebben daar geen last van. Elke keer als je zin krijgt om te roken onthoudt dat dit gevoel verdwijnt voor je er erg in hebt en dat het gevoel zelf helemaal het probleem niet is. Het is de assocosiatie met roken die het moeilijk maakt. En omdat je volgens mij zelf al hebt besloten te gaan stoppen hoeven deze momenten geen probleem te zijn.

Voor je het weet komt er een moment waar je normaal een sigaret had opgestoken, maar je nu realiseerd dat de gedachten aan sigaretten niet eens in je opgekomen was. Vanaf dat moment weet je dat je bevrijd bent.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Daar hoef je je in principe geen zorgen over te maken. Veel mensen die roken verwarren ontwenningsverschijnselen van nicotine vaak met hongergevoel omdat de twee bijna identiek zijn. Als je stopt met roken is het normaal dat je meer honger krijgt omdat je terwijl je rookte waarschijnlijk vaak hongergevoelens probeerde weg te krijgen door te gaan roken en andersom.

Onthoudt: het een heft het andere niet op. De cravings die je misschien voelt zijn voor nicotine, en na een paar dagen zul je merken dat het al heel erg is afgenomen. Wanneer je een moeilijk moment heb denk eraan dat dat is wat rokers voelen. Niet rokers hebben daar geen last van. Elke keer als je zin krijgt om te roken onthoudt dat dit gevoel verdwijnt voor je er erg in hebt en dat het gevoel zelf helemaal het probleem niet is. Het is de assocosiatie met roken die het moeilijk maakt. En omdat je volgens mij zelf al hebt besloten te gaan stoppen hoeven deze momenten geen probleem te zijn.

Voor je het weet komt er een moment waar je normaal een sigaret had opgestoken, maar je nu realiseerd dat de gedachten aan sigaretten niet eens in je opgekomen was. Vanaf dat moment weet je dat je bevrijd bent.
Klik om te vergroten...
Ik rookte indd vaak om het eten nog ff uit te stellen.
Ik merk nu al dat de cravings veel minder zijn, gister ochtend was het heel erg en nu kan ik me er makkelijk overheen zetten πŸ˜„

Op dit moment 1 dag en 10u niet gerookt! Slapen was het heeeel ruk vannacht. Veel gedroomd en erg onrustig
Heb wel het gevoel dat m’n neus al beter aan het ruiken is? Ruik m’n moeder die beneden zit te roken🀭
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jesse Pinkvrouw zei:
Ik rookte indd vaak om het eten nog ff uit te stellen.
Ik merk nu al dat de cravings veel minder zijn, gister ochtend was het heel erg en nu kan ik me er makkelijk overheen zetten πŸ˜„

Op dit moment 1 dag en 10u niet gerookt! Slapen was het heeeel ruk vannacht. Veel gedroomd en erg onrustig
Heb wel het gevoel dat m’n neus al beter aan het ruiken is? Ruik m’n moeder die beneden zit te roken🀭
Klik om te vergroten...
Topper..!!. πŸ‘Œ
Super goed bezig jij..!!
Hou vol, ben trots op jou πŸ’ͺ😘❀️
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#15
Syl zei:
Topper..!!. πŸ‘Œ
Super goed bezig jij..!!
Hou vol, ben trots op jou πŸ’ͺ😘❀️
Klik om te vergroten...
Lief van je, dankjewelπŸ₯°β€οΈ
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben aan het hardlopen πŸ˜ŽπŸƒπŸΌβ€β™€οΈπŸ’¨
24ACD03B-7E75-4D63-806C-7E315AB3C735.jpeg
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jesse Pinkvrouw zei:
Ik ben aan het hardlopen πŸ˜ŽπŸƒπŸΌβ€β™€οΈπŸ’¨
Bekijk bijlage 14939
Klik om te vergroten...
You go girl... πŸ’ͺ😍
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nou dat ging me toch een partij beroerdπŸ˜‚ Nondeju bijna kotsend op straat πŸ˜‚
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heeft iemand hier ook last gehad van constipatie? Elke poging dat ik stopte met roken had ik last van constipatie. Ik ben nu weer vanaf zondag niet naar de wc geweest en ik tik sowieso weer de week aan.
iemand die daar tips voor heeft?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Haha @MaddMonkey today be like 🀣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."