Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMephedrone verslaving

Mephedrone verslaving

43 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had dit topic wel gelezen maar in eerste instantie niet gereageerd, gewoon omdat ik niet zo goed weet wat te zeggen, behalve: heel heftig dit, veel sterkte. Echt heel lastig dat er ook zoveel onbegrip heerst vanuit je omgeving, ik 'snap' het vanuit bezorgdheid en ontwetendheid wel, maar het helpt jou totaal niet. Goed dat je zo'n sterkte motivatie en wil lijkt te hebben hieruit te komen, houd dat vast en houd vol!
M
M3OWLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze olifant zei:
Die negatieve reacties zullen wel moeilijk zijn, ja... Laatste wat je nu kunt gebruiken, misschien troost het je dat dat onbegrip waarschijnlijk ook voor een groot deel onwetendheid en bezorgdheid is vanuit die mensen.

Maar je hebt gelijk, uiteindelijk sta je er (helaas) vaak alleen voor. Ik denk echter dat het met jouw motivatie zeker moet gaan lukken. Hou dat vol en keep us posted.
Klik om te vergroten...

Dat zijn ze zeker, maar aan de andere kant ook wel weer motiverend. Inmiddels zit ik op dag 3, dat zegt toch al wel iets! Op nog altijd veel bloedneuzen en wat blauwe benen / gevoelloze plekken na beginnen de verschijnselen ook wat af te nemen. Voeding gaat goed, gisteravond veel plezier gehad en goede afleiding. Tuurlijk waren er nog wat momenten dat ik echt zin had, maar die hoop ik ook snel kwijt te raken.


KropSla zei:
Ik had dit topic wel gelezen maar in eerste instantie niet gereageerd, gewoon omdat ik niet zo goed weet wat te zeggen, behalve: heel heftig dit, veel sterkte. Echt heel lastig dat er ook zoveel onbegrip heerst vanuit je omgeving, ik 'snap' het vanuit bezorgdheid en ontwetendheid wel, maar het helpt jou totaal niet. Goed dat je zo'n sterkte motivatie en wil lijkt te hebben hieruit te komen, houd dat vast en houd vol!
Klik om te vergroten...

Dankjewel voor je reactie! Dit soort berichten motiveren en doen me goed. Het is weer tijd voor afleiding en leuke dingen doen, veel aandacht besteden aan de dingen die er echt toe doen. Begin er wel weer van te genieten :)
J
JddLid
01-01-2024, 00:00
#3
In eerste instantie was ik boos, puur omdat ik 5 weken werd voorgelogen. Ik wilde ermee stoppen omdat het me alleen nog maar verdriet gaf hoe ik werd behandeld, hij wilde me niet zien omdat de Mephedrone belangrijker was, praten met hem kon ik op geen enkele manier en op dat moment kreeg ik de link van dit forum toegestuurd, ik begon met lezen en na een paar zinnen brak ik uit in tranen, daarna wilde ik even niets meer van hem weten, hoe kon hij de kinderen en mij dit aan doen, wat bezielt hem? Er werd constant tegen me gelogen, ik werd aan de kant gezet, ik werd genegeerd, drugs was op die momenten belangrijker dan diegene waar hij van houd. Het was een shock voor mij, vooral omdat ik hem vertrouwde, en een diep litteken zal ook blijven. Hij smeekte mij het forum helemaal af te lezen, na een tijdje dit ook gedaan. De vele tranen zullen voorlopig ook blijven. Al die weken deed ik alles omdat hij "ziek zou zijn en slecht zou slapen" ik legde de link niet na vele bloedneuzen, flitsen voor de ogen, constante moeheid en alleen maar willen slapen, opgezwollen vingers en onderarmen, de appjes snachts met ik kan niet slapen, geschreeuw tegen me met laat me met rust ik heb al 40 uur niet geslapen, geschreeuw met ik ben mezelf niet meer, ik wil slapen, een vaas die tegen de deur werd gegooid, een slapende vriend hebben als we samen waren, alle schuld die in mijn schoenen werd geschoven.... dit alles omdat ik hem vertrouwde. Ik deed boodschappen, kookte, paste op de kinderen, maakte het huis schoon, deed de was, deed de afwas, ruimde op. En vaak lag hij slapend op de bank of in bed. En niets kreeg ik ervoor terug behalve veel verdriet en een andere vriend, dan die ik had leren kennen.

Dit valt allemaal niet goed te praten, maar ik ben over de ergste schrik heen ik zal hem helpen er weer bovenop te komen omdat ik ziels veel van hem houd. Hij staat er niet alleen voor. Maar het moet nu van 2 kanten komen waarbij hij mij dus een heleboel vertrouwen terug zal moeten geven, en hij ook mij moet helpen hier boven op te komen. We moeten dit samen doen, niet alleen.

Zaterdag nacht nadat wij hebben gepraat hebben we samen alles opgeruimd. De slaapkamer die helemaal over hoop was getrokken. Beneden lagen lege pakken drinken, borden en stond nog een fles bier. Daarna nog lang verder gepraat en nu gaan we er samen voor. Wel krijg ik te horen dat hij al constant wordt geconfronteerd met de situatie en dat ik hem dan ook nog confronteer. Dat spijt me, maar ik moet het ook even verwerken. Gisteren hebben we samen boodschappen gedaan, zelf pizza gemaakt en samen met de kinderen een kampvuurtje met marshmallows gemaakt. Er is niet veel erger dan dat de man waar je van houd verslaafd raakt aan iets en compleet word overgenomen door de drugs.

Het doet me goed weer de jongen terug te zien waarvan ik ben gaan houden. Ik doe mijn best om hem hier overheen te laten komen, echt heel erg mijn best.
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat een ontzettend heftig verhaal om te lezen! Voornamelijk het bericht hierboven met ingehouden adem gelezen. :frowning:

M3OW:
Ik heb nul ervaring met Mephedrone maar heel veel succes gewenst in deze lastige tijd en met het op de rit krijgen van je lijf en leven! Probeer je afleiding te hebben en wees goed voor jezelf met eten en sporten (wat gelukkig weer afleiding is)

Jdd:
Aan jou mogelijk nog veel meer sterkte gewenst. Je vriend gaat een moeilijke periode tegemoet maar als hij het echt wilt is afkicken nog het makkelijkst. Daarna volgt een periode waarin hij jouw vertrouwen weer moet terugkrijgen en dat kan voor beiden ontzettend pittig en frustrerend zijn. Zoals je zelf al zegt, zit het litteken diep en dat kost veel tijd.

Situaties als "Maar ik ben toch gestopt met die zooi, waarom geloof je me niet!" en "Maar je hebt al die tijd toch ook tegen me gelogen, waarom dan nu niet?" klinken debiel, maar gaan ongetwijfeld komen. In mijn ervaring zijn het juist die momenten die ervoor zorgen dat je er samen sterker uit komt... mits je er natuurlijk met alle geduld van de wereld aan wilt werken.

Nogmaals succes en ontzettend tof dat jullie beiden jullie verhaal hier hebben gedeeld!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jij ook enorm veel sterkte toegewenst @Jdd. Ook van jou super dapper om hier je verhaal te delen. Ik hoop dat jullie hier samen uitkomen!
M
M3OWLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wauw, oke ik had dus echt niet verwacht dat je je zou registreren en zou gaan reageren hier @Jdd...

Nog genoeg om over te praten zo te lezen. Dit weekend was een goed begin.

Ben een beetje sprakeloos, ik zal later inhoudelijk terugkomen op dit alles.. Thanks @MDMAap voor je steun!
J
JddLid
01-01-2024, 00:00
#7
M3OW zei:
Wauw, oke ik had dus echt niet verwacht dat je je zou registreren en zou gaan reageren hier @Jdd...

Nog genoeg om over te praten zo te lezen. Dit weekend was een goed begin.

Ben een beetje sprakeloos, ik zal later inhoudelijk terugkomen op dit alles.. Thanks @MDMAap voor je steun!
Klik om te vergroten...

Ja, we doen het samen toch!
En het weekend was zeker een goed begin!:kissingheart::kissingheart:
N
NotSoLuckyTLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik wil jullie beide erg veel sterkte wensen in de moeilijke tijd die komen gaat. Knap van je @Jdd dat je de moeite hebt genomen om jouw kant van het verhaal te vertellen. Ik denk dat dat @M3OW zal helpen om meer inzicht te krijgen wat zijn drugsgebruik betekent voor zijn omgeving.

@M3OW jouw gevoel van eenzaamheid herken ik heel sterk. Probeer het echter de mensen om je heen niet kwalijk te nemen. Zij begrijpen niet waar je doorheen moet, en dat je in de eerste instantie het meest in de knoop zit met jezelf. Als je je verplaatst in de schoenen van je omgeving: het is ook lastig om begrip te tonen aan iemand die het in principe allemaal "zelf" doet, en de zorgen om je zijn gigantisch. Wat ik heb gemerkt dat helpt is om toch je omgeving te betrekken bij je mijlpaaltjes (bijv 24 uur clean, een week clean, omg ik heb er al een uur niet aan gedacht). Probeer jezelf ook te belonen. Je hebt immers al goede eerste stappen gezet.

Echter heb ik totaal geen ervaring met de mephedrone, alleen met verslaving.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Veel succes met het doorbreken van je verslaving. Heb zelf ook meerdere keren miauwmiauw gehad en kan me goed voorstellen dat het recreatieve gebruik ervan snel kan escaleren tot wekelijks en uiteindelijk dagelijks gebruik. Als tips van mijn kant zou ik je willen meegeven om al je dealers uit je telefoon te verwijderen en vooral ook te blokkeren. Dit om alle 'het is weer actie' smsjes die je kunnen triggeren niet te ontvangen. Verder lijkt het me vanzelfsprekend om een gezonde voeding, voldoende beweging en goede slaaphygiëne te ontwikkelen en hand te haven.

En maar duimen dat de lange termijn gevolgen van mephedrone misbruik niet een impact gaan hebben op je verdere leven. Laat deze gedachte je een goede reminder te zijn om voorgoed afstand te houden van dit spul. Het is tevens een designer-drug dus je weet echt niet wat je in je lichaam stopt en wat voor lichamelijke en geestelijke schade het kan veroorzaken.

Sterkte en houd vol!
M
M3OWLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dag 8 zit er bijna op. Stiekem toch wel wat trots! Thanks @NotSoLuckyT en @Koffieboon voor jullie reacties en support in de tussentijd!

De bloedneuzen beginnen inmiddels wat minder te worden, wel nog wat pijn tijdens het snuiten. Mijn benen zien er nog altijd raar uit, gewoon niet zoals het was... Aderen zijn goed zichtbaar, iets wat eerder totaal niet het geval was. Over het algemeen voel ik me wat beter, ben weer iets meer aanwezig en heb weer wat focus. De eerste paar dagen was ik écht enorm duf achteraf gezien. Vermoeidheid nog altijd wel aanwezig, ik slaap met gemak 2-3x per dag en merk dan ook dat ik na een werkdag helemaal kapot ben. Hopen dat dat zich nog wat beter gaat ontwikkelen, want ik ga zeker wat energie nodig hebben de komende periode!


Ik wil iedereen hier nogmaals bedanken, het van me af schrijven was echt een goede eerste stap en het lezen van andere topics motiveerde om door te zetten. Thanks!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik lees dit topic nu net, en wil jullie alsnog heel veel sterkte wensen met de rest van dit traject!

Daarnet groeide mijn verbazing na elke post weer om nog steeds niet te zien dat je bij de arts langs geweest bent. Mephedrone is een flink schadelijke drug, het staat zelfs bekend om de eventuele hart, vaat- en zenuwschade die het kan veroorzaken.
Wees verstandig en zoek een professional op om te laten kijken of je nog gezond bent!
M
M3OWLid
01-01-2024, 00:00
#12
16 dagen alweer... Als ik dit kan kan ik mijn andere verslaving ook wel aan; roken. Na 10 jaar is het tijd om dan toch echt definitief afscheid te nemen van deze kankerstaafjes, wellicht iets lastiger dan het stoppen met Mephedrone gezien roken toch wel echt een algemeen geaccepteerd iets is en je het overal ziet op straat, maar we zullen zien. Ik heb drie afspraken gemaakt voor hulp bij stoppen met roken, vandaag is afspraak 1! Steek er nu snel nog eentje op terwijl ik onderweg ben naar de afspraak, daarna is het tijd om afscheid te nemen vanm’n pakje!

Let’s gooooooo!
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#13
M3OW zei:
De bloedneuzen beginnen inmiddels wat minder te worden, wel nog wat pijn tijdens het snuiten. Mijn benen zien er nog altijd raar uit, gewoon niet zoals het was... Aderen zijn goed zichtbaar, iets wat eerder totaal niet het geval was.
Klik om te vergroten...

Hoe is het inmiddels hiermee?
M
M3OWLid
01-01-2024, 00:00
#14
MDMAap zei:
Hoe is het inmiddels hiermee?
Klik om te vergroten...

Rechter neusgat heeft nog dagelijks 1 a 2 bloedingen.. De andere sporadisch eens in de zoveel tijd. Het is inmiddels een beetje onder controle, maar het blijft simpelweg vervelend. Ik heb overigens geen idee van de schade aan m’n neus, is dat te onderzoeken/te meten?
J
JddLid
01-01-2024, 00:00
#15
PsyTekZ zei:
Afspraak maken bij de neus keel oor arts die zal wel even een kijkje binnenin nemen.
Klik om te vergroten...

Fijn dat er nog iemand is die aangeeft dat hij ermee naar de arts moet gaan. Misschien wordt het dan nu eindelijk gedaan. Thanks!!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Afspraak maken bij de neus keel oor arts die zal wel even een kijkje binnenin nemen.
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#17
Laat dan gelijk even naar je benen kijken! :sweatsmile:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heftig verhaal man!

Hoe gaat het nu?
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Laat weer even wat van je weten @M3OW . Ik ben erg benieuwd hoe met op dit moment met je gaat.
M
M3OWLid
01-01-2024, 00:00
#20
Koffieboon zei:
Laat weer even wat van je weten @M3OW . Ik ben erg benieuwd hoe met op dit moment met je gaat.
Klik om te vergroten...
Het gaat erg goed! Ik heb weer energie terug, ben actief en de symptomen nemen goed af. Enige wat soms nog merkbaar is zijn m’n vingertoppen welke bij kou nu nog altijd snel helemaal wit worden of bij inspanning wat blauw worden / duidelijk zichtbare aderen vertoont.
De huisarts had niet zo veel te melden destijds, enkel dat ik op moest passen met deze stofjes en mijn hart.

En een aanrader: bij verkoudheid nog even geen neusspray gebruiken, had na 2 dagen weer een flink pijnlijke neus :P Verder geen last gehad van iets!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."