Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ha iedereen, in een eerder topic heb ik steun gezocht om te (opnieuw) te stoppen met blowen. Dit ging voor 14 dagen goed waarna de hoogmoed kwam en ik dacht dat het me wel zou lukken om alleen na 22.00 uur te roken. Dit ging obviously niet zo lang goed en ik viel al redelijk snel terug in mijn oude patroon van amnesia/haze soortjes roken, soms ook in de middag eentje. Nu heb ik al een jaar of 3/4 last van ochtendmisselijkheid zonder duidelijke reden. Dit gebeurt trouwens alleen als ik vroeg op moet staan, waardoor het sterk lijkt op iets wat psychisch is. Sinds deze week ben ik weer begonnen met school waardoor ik dus ook weer vroeg op moet staan, en je raadt het al, ik kots alles onder. Nu ben ik sinds gisteren wat gaan googelen en kwam ik op een gegeven moment uit op een artikel van een huisarts die het 'cannabinoid hyperemesis syndroom' beschreef. Dit bestaat uit episoden van misselijkheid en braken zonder lichamelijke oorzaak, en wat de patienten gemeen hebben is dat er sprake is van chronisch cannabisgebruik. De klachten verdwijnen als sneeuw voor de zon wanneer er met het cannabisgebruik wordt gestopt. Echter is er ook een kenmerk waar ik niet aan voldoe, en dat is dat de patienten overmatig heet gaan baden of douchen omdat dat de symptomen zou verlichten. Het is opmerkelijk omdat er vanuit gegaan wordt dat cannabis de eetlust opwekt, maar er dus in zeldzame gevallen ook deze klachten kunnen optreden. Ik ga zo naar de dokter en ga dit dan ook aankaarten bij hem. Waar ik dus eigenlijk benieuwd naar ben is of er meer mensen zijn met deze klachten. Ik zit niet te wachten op verhalen van mensen die lekker ongestoord kunnen stoppen of juist ongestoord gebruiken, ik ben daar helaas geen van en ik zal dus voorgoed moeten stoppen om deze klachten niet meer te hebben. Er zijn verschillende artikelen op internet beschikbaar mocht je er nieuwsgierig naar zijn."
"Update. De dokter nam me helaas niet al te serieus. Enigzins ook begrijpelijk, op het moment dat hij het woord 'internet' hoort, ontstaat er al een blokkade. Heb maar gevraagd voor een verwijzing naar de lokale kentron voor poliklinische zorg. Zit ondertussen op dag3 van het stoppen en krijg nog steeds geen hap door mn keel. Zelfs water hou ik op momenten niet binnen. Krijg sterk de indruk dat ik naast het stoppen ook misschien wel gewoon echt ziek ben. Zou nog steeds graag horen van anderen die het net zo heftig hebben als ik."
"Ik wil jullie beide erg veel sterkte wensen in de moeilijke tijd die komen gaat. Knap van je @Jdd dat je de moeite hebt genomen om jouw kant van het verhaal te vertellen. Ik denk dat dat @M3OW zal helpen om meer inzicht te krijgen wat zijn drugsgebruik betekent voor zijn omgeving. @M3OW jouw gevoel van eenzaamheid herken ik heel sterk. Probeer het echter de mensen om je heen niet kwalijk te nemen. Zij begrijpen niet waar je doorheen moet, en dat je in de eerste instantie het meest in de knoop zit met jezelf. Als je je verplaatst in de schoenen van je omgeving: het is ook lastig om begrip te tonen aan iemand die het in principe allemaal "zelf" doet, en de zorgen om je zijn gigantisch. Wat ik heb gemerkt dat helpt is om toch je omgeving te betrekken bij je mijlpaaltjes (bijv 24 uur clean, een week clean, omg ik heb er al een uur niet aan gedacht). Probeer jezelf ook te belonen. Je hebt immers al goede eerste stappen gezet. Echter heb ik totaal geen ervaring met de mephedrone, alleen met verslaving."
"Ik heb geen idee naar wat ik op zoek ben, maar ik zou graag mijn verhaal willen delen. Ik ben een jongevrouw van 23 die nu ongeveer 6 jaar verslaafd is aan wiet (haze-soorten), met een stopperiode van een half jaar. Ik ben het gebruiken van wiet gewoon beu. Ik heb het gevoel alsof ik veel dingen misloop; relaties, nieuwe vriendschappen, familie. Ik heb weinig zin in dingen, ben gestopt met school. Ik werk nog wel een aantal uur per week. Ik voel me gewoon een ontzettende loser. Iemand die geen gebruik heeft gemaakt van haar capaciteiten. Suicidale gedachtes zijn mij niet vreemd, maar allé, dat zijn ze voor niemand. Maar in het half jaar dat ik gestopt was merkte ik ook weinig verschil. Ik besteedde weliswaar meer tijd aan familie, maar het effect wat ik verwachtte (meer initiatief, minder lui) bleef uit. Ik werd niet ineens een fitgirl ofzo. En ik kon nog steeds niet kiezen wat ik nou wilde met school. En de eerste dagen/week van het stoppen... jezus. Extreem zweten, niet kunnen slapen, emotioneel wrak, werkelijk niks door je keel krijgen of binnenhouden. Daar zit ik dus echt niet op te wachten, om dat allemaal weer mee te maken. Maar ik ga het wel doen. Ik voel dat ik afstand neem van mijn eigen familie, ik voel de controle over mijn leven wegglippen en ik voel mij vooral zwaar depressief onder deze omstandigheden. En dat terwijl ik een jointje eigenlijk niet eens zo erg vind. Ik bedoel kom op, het is een plant en ik heb me er nooit slecht door gevoeld. Direct dan. Indirect word ik misselijk als ik niet gebruik, ik word bij vroeg opstaan misselijk, ik verander in een boze wolf als ik de kans niet krijg om te gebruiken. En dat kan ik dan weer wel vergelijken met de stopperiode. In de stopperiode kwam ik meer dan 5 kilo aan (voor mij is dat iets positiefs), ik had een goede eetlust, zat een stuk lekkerder in mijn vel en vooral emotioneel had ik overal controle over. Als er iets gebeurde wat me van slag maakte, kon ik daar erg rationeel mee omgaan en veel makkelijker loslaten dan wanneer ik dagelijks blow. Gek hè? Er zijn zoveel voordelen bij stoppen en zo weinig nadelen. Maar ik vind het gewoon zó lekker. Het ideale scenario is om de eerstvolgende 3 dagen in een coma te belanden en daarna prinsheerlijk met honger wakker te worden, en alle verschijnselen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Maar misschien is het ook goed om even te moeten bikkelen. Het voelt als een straf dat ik weer begonnen ben, en die zal ik dan moeten accepteren. Wat zijn jullie ervaringen met stoppen met hardcore wietgebruik?"
"Mijn vader blowt zelf ook, dus daar heb ik heel veel steun aan. Kan echt over alles met hem praten. Heb nu vooral veel last van het emotionele en het niet kunnen eten. Ik ga inderdaad proberen om te beginnen met simpele structuur: op tijd in en uit bed en op vaste tijden eten. Ik denk dat dit wel een opstapje is tot meer initiatief nemen. Het zit nu nog vol op in mijn lichaam en vanavond wordt eigenlijk de eerste echte test. Gelukkig moet ik werken tot 9 uur en zou ik kunnen besluiten om iedere dag om 11 uur naar bed te gaan. Filmpje kijken en dan is de avond ook weer voorbij. Ik zal proberen over een paar dagen nog een update toe te voegen. Bedankt voor je reactie!"
"Het probleem is dat ik me zo ziek voel die eerste dagen... Ik moest van 16.30 tot 21.00 werken en ben een half uur eerder naar huis moeten gaan omdat ik 2 keer had overgegeven op werk. Onderweg nog een keer en nu thuis ook. Ondertussen is de spuug een beetje aan de rode kant dus het is flink geirriteerd bij mijn slokdarm... Een psycholoog van een afkickkliniek vertelde me dat wiet weldegelijk lichamelijk verslavend is, maar dat het wel makkelijker is om 'af te kicken', omdat je je naar verloop van tijd beter gaat voelen. Maar voor nu... wauw. Ik ben al wel erg moe dus ik heb wel hoop dat het slapen gaat lukken. Maar voor de rest, pff."
"Dag allemaal, bedankt voor jullie tips/reacties. Ondertussen bijna een weekje verder en ik voel me al wel iets beter. Het eten gaat nog niet zoals ik wil maar er zit zeker verbetering in. Ik probeer mezelf af te leiden met mijn familie bezoeken en wandelen. Ik had gisteren wel een momentje waarop ik heel erg graag een jointje wilde roken, omdat dan de situatie waar ik in zat, me niet meer zou boeien. Sigaretje gerookt en besloten om te gaan wandelen. Dit is eigenlijk ook een beetje een bewijs voor mezelf dat ik weldegelijk discipline heb... ik moet alleen getriggerd worden. Nog ruim een week en dan zou ik van mezelf wel weer een jointje mogen roken. De nieuwe regel is alleen ná 22.00 uur. Maar dat zie ik dan wel weer. Weet ook niet zeker of het heel verstandig is, maar als ik denk aan algehele onthouding word ik paranoia, dus vond ik deze manier wel een goede."