Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMephedrone verslaving

Mephedrone verslaving

43 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Afspraak maken bij de neus keel oor arts die zal wel even een kijkje binnenin nemen.
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#2
Laat dan gelijk even naar je benen kijken! :sweatsmile:
M
M3OWLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo allemaal,

Beetje vreemd eigenlijk voor mijn gevoel, zo als 2de bericht eigenlijk al openen met m'n verslaving. Ik ben eigenlijk vooral koppig geweest, want ik ben zo iemand die tóch nooit verslaafd zou raken aan iets volgens zichzelf.

Ik heb ruime ervaring met drugs, nooit echt ergens in blijven hangen en nooit wekelijks gebruikt, maar wel met de feestjes altijd van alles gehad en geprobeerd. Over de jaren heen veel beleefd, maar eigenlijk enkel positieve en leuke ervaringen.

Recentelijk stond m'n leven even totaal op z'n kop. Mijn partner verliet mij na 6 jaar, ondanks dat we samen twee kindjes hebben en alles samen opgebouwd hebben. Dit veranderde natuurlijk heel erg veel. Een brief van haar advocaat met nogal wat eisen was een beetje de druppel. Twee weken later kwam ik voor het eerst in aanraking met Mephedrone/miauw miauw/meow meow/4MMC/MMCAT.

De eerste keer was meteen raak; ik had twee lijntjes gehad en daarna ben ik eigenlijk de hele nacht doorgegaan tot in de middag de volgende dag. Dit pakte ook direct fout uit, ik had in totaal iets meer dan een gram gehad in totaal en na lang slapen werd ik wakker met een enorme druk op m'n borst, kortademigheid en een flink opgezwollen en pijnlijke strot. Daar heb ik nog 2 dagen flink last van gehad.

Een week later kon ik het toch niet weerstaan en ik begon weer, iets rustiger aan. Vanaf toen ben ik eigenlijk verslaafd geraakt. We zijn inmiddels 3 weken verder en er is geen dag voorbij gegaan zonder te gebruiken. Heb nu 3 maal een nacht doorgehaald en andere nachten moeten slapen op slaappillen om m'n lichaam rust te geven. Dit alles heeft natuurlijk nogal wat impact gehad op m'n lichaam. 4 dagen geleden startte mijn knieën en handen blauw te worden. Dit beangstigde me enorm en ik stopte direct. De dag erop was het weg en nam ik helaas weer, dit is direct ook de laatste keer dat ik een nacht doorhaalde. De volgende ochtend (gisteren) kwam ik op m'n werk en heb ik expres niks meegenomen. Ik kreeg tintelingen in m'n handen, kreeg regelmatig flitsen voor m'n ogen en viel constant bijna in slaap. Mijn lichaam is op..

Ik heb gisteren veel last gehad van de slagader bovenin mijn buik, die klopte enorm hard en met pijn als gevolg. Mijn pinken deden allebei zeer en mijn onderarm had blauwe vlekken. Dit was écht too much en ik raakte in paniek. I told myself; Don't do this again, EVER.

Ik ben naar huis gegaan en heb goed geslapen, vanochtend voelde ik me goed, heb veel en gezond gegeten, extra vitaminen geslikt en voelde me dan ook weer herboren. Ik heb mezelf voorgenomen definitief te stoppen.

Maar, helaas.... Op moment van schrijven heeft een carving me te pakken gehad. Ik heb 2 lijnen op en een capsule gevuld en geslikt. Die kickt straks waarschijnlijk hard in. DOM, zo verschrikkelijk dom. Ik snap mezelf niet meer, ik ben er in blijven hangen en baal enorm. Nu snap ik wat verslaving betekend en het is denk ik tijd om aan de bel te trekken. Ik heb altijd enorm stevig in mijn schoenen gestaan, ik ben zo iemand die zegt: ik kap met roken en die dan ook een half jaar niet rookt. Dit is te veel geworden en ik denk dat de timing met de emoties van het scheiden daarin een grote rol spelen.

Morgen ochtend dan ook voor het eerst naar de huisarts om mijn verslaving toe te geven. Dit topic zie ik een beetje als mijn allereerste keer dat ik het durf te erkennen. Best een stap!

Mochten er mensen zijn die dit lezen en ervaringen hebben in een verslaving aan mephedrone, ik hoop dat je je verhaal deelt! Wellicht kunnen we elkaar helpen.

Als laatste wil ik toevoegen; wat een rotspul is het eigenlijk... Ik ben enorm geschrokken van de impact op m'n lichaam en het is natuurlijk in mijn geval super dom om dagelijks te gebruiken, maar in vergelijking met andere drugs denk ik oprecht dat dit valt onder de categorie 'damage your body for just a bit of fun'.


Mijn ervaring samengevat:

Positieve kanten
  • Veel focus, sneller werken (in 3 uur tijd had ik werk van een dag klaar)
  • Goed gevoel overall
  • Bij constante kleine hoeveelheden geen wauw gevoel, maar gewoon euforisch en veel energie
  • Muziek is heeeeerlijk

Negatieve kanten
  • Enorme behoefte aan meer
  • Slechte doorbloeding, daardoor weinig gevoel in handen en voeten en veel blauwe plekken
  • Benauwdheid een aantal keren
  • Eenmaal een gezwollen strot
  • Na lang gebruik soms ineens een blackout, totaal de weg kwijt
  • Na een dag niks gebruiken had ik een woedeuitbarsting waarbij ik van mezelf schrok en dacht; waar de fuck ben ik mee bezig?


Ga er nu alles aan doen om niet bij te nemen vanavond. Hopen dat deze lading snel uitgewerkt is en ik gewoon rustig kan gaan slapen. Om mezelf in bescherming te nemen heb ik het spul driedubbel ingewikkeld met ductape, in een doosje gestopt met sleutel en de sleutel in de wc weggespoeld, die ook weer ingewikkeld met ductape en helemaal achter een lading van spullen op zolder achter het schot gegooid. Hahahaha
Mocht ik dus meer willen heb ik daar heel veel moeite voor nodig. Wellicht geeft dat de tijd en een kans om te bedaren en weer rustig na te denken om niet te nemen.


Groet,
M3OW
M
M3OWLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inmiddels is het al weer 6:10 in de ochtend. Het gevoel van falen komt omhoog, wetende dat ik over een uurtje al richting werk moet. Opnieuw te gek gemaakt, opnieuw de drang niet kunnen weerstaan en opnieuw dus de dag door zien te komen.

Over iets meer dan twee uurtjes kan ik de huisarts bereiken, tijd voor actie.. :(
M
M3OWLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een kleine update, wel jammer om te zien dat het topic al meer dan 150x gelezen is en er nog geen reacties zijn..


Gisteren baalde ik enorm ‘s ochtends, zoals je leest in m’n vorige bericht. Het spul had me weer in de ban.. Na mijn bericht ben ik gaan douchen en ging ik rond 7:00 naar m’n werk. Daar aangekomen begon ik me moe te voelen, wat opzich natuurlijk best logisch is.

Door de dag heen kleine hoeveelheden ehad om wakker te blijven. Ik voelde me niet top, maar ook niet slecht. Helaas verhinderde het werk- ik kon geen moment alleen zijn om rustig zonder dat anderen mee konden luisteren de huisarts bellen. Ik heb dan ook m’n baas geinformeerd dat ik me de laatste tijd niet lekker voel en dus “een afspraak heb gemaakt bij de huisarts voor maandag ochtend”. Ik ben die ochtend dan ook vrij van werk en kan dus naar m’n huisarts die dan vrije inloop heeft.

Na 17:00 was het tijd voor een biertje, ik dronk er een paar op het werk en ging toen richting huis. Het weekend gevoel kwam op en eenmaal thuis aangekomen (17:45) opende ik dan ook m’n laatste zakje waar nog zo’n 1 gram in zat. Even plat walzen tot poeder en voor ik het wist was het ineens 19:30 en was alles op. Totale verbijstering; huh? Hoe kan dit nou?

Ik was in alle staten, totaal verbijsterd, heb ik niet wat apart gelegd? Waar heb ik het gelaten? Heb ik dan echt alles weg gesnoven? Ik begreep er niks meer van.

Kort daarna beleefde ik het toppunt van verslaving. Ik lag met het lampje op m’n mobiel op de grond om te zoeken naar korrels die weggesprongen konden zijn van het pletten van de kristallen tot poeder. Een uur lang, op alle plekken in huis waar ik ooit gesnoven heb. Ik heb op alle plekken waar ik ooit gesnoven heb met een pinpas alles bij elkaar geschraapt wat er op die plek lag (veelal enkel stof...) en maar gewoon weggesnoven wat er ook lag... Een uur lang ben ik druk geweest tot ik op een gegeven moment onder de keukentafel lag en me bestefte; waar de fuck ben ik mee bezig?

Ik stond op, pakte een biertje uit de koelkast en ging buiten zitten om een sigaretje te roken. Bestelde nog even wat te eten en ben toen op de bank gaan liggen. Ik begon nu echt moe te worden, en ik schrok op toen ik de bel hoorde.. De bezorger stond voor de deur met m’n eten en die lachtte; Was je nou in slaap gevallen? Haha mooi stom, hij heeft dus blijkbaar 5x aangebeld en nog op het raam staan kloppen..... Oeps!

Ik heb de helft van m’n eten opgegeten en ben toen gaan slapen. Vandaag werd ik om 13:00 uur wakker, met als eerste gedachte: Ik moet even weer nieuwe mephedrone halen.. Die gedachte heb ik nu maar van me af gezet. Net was ik aan het lezen over LSD en 2C-B.. Beide nog nooit gehad en wil het graag proberen. Ik stuurde m’n dealer (overigens ook een goede vriend van me) een berichtje met de vraag of hij 2C-B kon krijgen. Ik kreeg net een antwoord terug: “Gozer, je hebt voorlopig wel even genoeg gehad”. Ja, het was dus verstandig van me om hem te informeren gisteren dat ik in een verslaving bleef hangen. Ik krijg niks meer.....

Eerste stappen zijn nu volgens mij gezet. Vanavond ga ik weer voor het eerst “gewoon” uit en op stap met enkel wat drankjes. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, ben ergens wel bang dat ik me dan depressief ga voelen ofzo of niet gezellig ben. We zullen zien.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zo wat een verhaal zeg. Goed dat je je realiseert dat dit echt niet zo verder kan in ieder geval. Het erkennen van de verslaving en het van je afschrijven hier is de eerste stap in ieder geval. Hoop voor je dat je nu sterk kunt zijn en aan je lichaam, geest en ook je gezin denkt wanneer er toch weer drang om te gebruiken ontstaat.

Mephedrone is wel echt een van de meest nare middelen om aan verslaafd te zijn, zoals je al gemerkt hebt zorgt het nogal snel voor vaatvernauwing wat in grote hoeveelheden nog best gevaarlijk kan worden.
M
M3OWLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Zo wat een verhaal zeg. Goed dat je je realiseert dat dit echt niet zo verder kan in ieder geval. Het erkennen van de verslaving en het van je afschrijven hier is de eerste stap in ieder geval. Hoop voor je dat je nu sterk kunt zijn en aan je lichaam, geest en ook je gezin denkt wanneer er toch weer drang om te gebruiken ontstaat.

Mephedrone is wel echt een van de meest nare middelen om aan verslaafd te zijn, zoals je al gemerkt hebt zorgt het nogal snel voor vaatvernauwing wat in grote hoeveelheden nog best gevaarlijk kan worden.
Klik om te vergroten...

Ja, de gevolgen zijn duidelijk voel en zichtbaar inmiddels. Het voelt tegelijkertijd goed en slecht dat ik niks meer heb en kan gebruiken. Inmiddels zit ik bij een maat in de auto om er even uit te gaan vandaag, tijd voor afleiding en plezier zoeken zonder deze troep :grin:

Ik ga proberen de komende week een soort van logboekje bij te houden over hoe het me af gaat. Het feit dat er nog altijd zo weinig informatie is over deze drug maakt dat voorlichting erover natuurlijk erg lastig is. Ik hoop dan ook dat mijn verhaal bij zal dragen. Voor mensen die verslavingsgevoelig zijn: blijf uit de buurt van Mephedrone!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
M3OW zei:
Het feit dat er nog altijd zo weinig informatie is over deze drug maakt dat voorlichting erover natuurlijk erg lastig is.
Klik om te vergroten...
Op engelse sites is veel informatie over Mephedrone te vinden hoor, het was daar enorm populair toen het nog legaal online verkocht mocht worden.
M
M3OWLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
Op engelse sites is veel informatie over Mephedrone te vinden hoor, het was daar enorm populair toen het nog legaal online verkocht mocht worden.
Klik om te vergroten...

Klopt, ook die heb ik veelvuldig gelezen. Toch is er maar een beperkte aanwezigheid van bijvoorbeeld verslagen van verslaafden en de gevolgen op lange termijn.


Nu, na laatste gebruik bijna 20 uur geleden:

Mijn pinken zijn beide nog altijd wit en vrij gevoelloos, ook mijn knokkels zijn nog steeds paars. Blauwe plekken op benen en onderarmen. Constante behoefte is nog aanwezig. Veel dagdromen, wazig zien en soms flitsen voor m’n ogen. Hoofdpijn komt en gaat.. Soms ineens heel erg hoofdpijn voor 10-15 minuten en dan trekt het weer weg. Ruis in mijn rechteroor is nieuw, daar heb ik het afgelopen uur last van. Geen idee of dit door gebruik is ontstaan of niet.




Morgen ga ik een eet schema opzetten en de vitamines berekenen die ik dan uit m’n voeding haal. Eventueel aanvullen met supplementen wanneer nodig. Hopen dat ik snel de oude ben :confused:mile:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heftig verhaal man!

Hoe gaat het nu?
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Laat weer even wat van je weten @M3OW . Ik ben erg benieuwd hoe met op dit moment met je gaat.
M
M3OWLid
01-01-2024, 00:00
#12
Koffieboon zei:
Laat weer even wat van je weten @M3OW . Ik ben erg benieuwd hoe met op dit moment met je gaat.
Klik om te vergroten...
Het gaat erg goed! Ik heb weer energie terug, ben actief en de symptomen nemen goed af. Enige wat soms nog merkbaar is zijn m’n vingertoppen welke bij kou nu nog altijd snel helemaal wit worden of bij inspanning wat blauw worden / duidelijk zichtbare aderen vertoont.
De huisarts had niet zo veel te melden destijds, enkel dat ik op moest passen met deze stofjes en mijn hart.

En een aanrader: bij verkoudheid nog even geen neusspray gebruiken, had na 2 dagen weer een flink pijnlijke neus :P Verder geen last gehad van iets!
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#13
M3OW zei:
Het gaat erg goed! Ik heb weer energie terug, ben actief en de symptomen nemen goed af. Enige wat soms nog merkbaar is zijn m’n vingertoppen welke bij kou nu nog altijd snel helemaal wit worden of bij inspanning wat blauw worden / duidelijk zichtbare aderen vertoont.
De huisarts had niet zo veel te melden destijds, enkel dat ik op moest passen met deze stofjes en mijn hart.

En een aanrader: bij verkoudheid nog even geen neusspray gebruiken, had na 2 dagen weer een flink pijnlijke neus :P Verder geen last gehad van iets!
Klik om te vergroten...

Top om te horen, houd het zo vol!
M
M3OWLid
01-01-2024, 00:00
#14
Koffieboon zei:
Top om te horen, houd het zo vol!
Klik om te vergroten...
Dat komt zeker goed! Het is fijn om weer ritme te hebben. Als ik er nu op terug kijk, die gedachte ‘s avonds “ahhh nog 1tje” en dan toch weer een nacht doorhalen.... Jezus, heb echt in een waas geleefd ofzo. Heel vreemd om op terug te kijken.
Heb eigenlijk pas twee/drie weken pas echt weer het gevoel dat ik met twee benen op de grond sta.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat fijn om te horen, goed! Lijkt me ook raar om inderdaad terug te kijken op zo'n periode. Wel heftig btw dat je soms nog steeds de effecten/symptomen ervaart, zoals met die vingertoppen, jeetje.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Goed om te horen dat je die donkere periode achter je hebt gelaten!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Top dat het weer beter gaat!

Vind die bijwerking van een slechte doorbloeding echt heel heftig. Je weet ook nooit goed waar elders in je lijf de doorbloeding minder goed was. Dat kan bij je hart, hersenen en longen ernstige gevolgen hebben. Ben je er nog mee naar een arts geweest?
I
ICeWolfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Beste m3ow ik verwacht niet dat je nog reageert maar ik lees t nu pas en ik wilde nog even zeggen wat een verhaal man en diepe respect voor jouw en je vriendin, hoop dat je er nog steeds vanaf heb kunnen blijven.

Uit eige ervaring: mijn vriendin maakte het in januari uit na een half jaar vanwege prive redenen (ze was blijkbaar weer in een depressie gevallen) hier was ik echt kapot van en ging "troost" zoeken dit was eerst in drank en dit maakte m'n gevoelens alleen maar sterker en ben toen zelf in een middelmatige tot zware depressie met alles erbij (including self harm).

Uieindelijk was voor mijn gevoel drank niet meer genoeg (dronk toch wel 5 dagen in de week) ik rookte al en begon toen ook met weed uiteindelijk dagelijks, heb dit nou een kleine drie kwart jaar gedaan en toen ontdekte ik mephedrone wat een geweldig spul was mn eerste gedachte t nadeel is wel dat ik nu weinig slaap en dit niet echt goed is voor mn school en werk. Zit er nu bijna dagelijks wel aan vast en dan niet echt overdag maar vooral savonds en sochtends als ik alleen ben en me eige kut, nutteloos en alleen voel.

Dan heb ik nog een vraag, heb je nog tips om er mee te stoppen of gwn instant zijn er bijvoorbeeld dingen die ik kan doen om het stoppen van de drugs makkelijker te maken.

En hoe gaat het nu met jouw??

Ps: hoop dat je t niet erg vind dat ik dit op jouw forum plaats
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#19
ICeWolf zei:
Beste m3ow ik verwacht niet dat je nog reageert maar ik lees t nu pas en ik wilde nog even zeggen wat een verhaal man en diepe respect voor jouw en je vriendin, hoop dat je er nog steeds vanaf heb kunnen blijven.

Uit eige ervaring: mijn vriendin maakte het in januari uit na een half jaar vanwege prive redenen (ze was blijkbaar weer in een depressie gevallen) hier was ik echt kapot van en ging "troost" zoeken dit was eerst in drank en dit maakte m'n gevoelens alleen maar sterker en ben toen zelf in een middelmatige tot zware depressie met alles erbij (including self harm).

Uieindelijk was voor mijn gevoel drank niet meer genoeg (dronk toch wel 5 dagen in de week) ik rookte al en begon toen ook met weed uiteindelijk dagelijks, heb dit nou een kleine drie kwart jaar gedaan en toen ontdekte ik mephedrone wat een geweldig spul was mn eerste gedachte t nadeel is wel dat ik nu weinig slaap en dit niet echt goed is voor mn school en werk. Zit er nu bijna dagelijks wel aan vast en dan niet echt overdag maar vooral savonds en sochtends als ik alleen ben en me eige kut, nutteloos en alleen voel.

Dan heb ik nog een vraag, heb je nog tips om er mee te stoppen of gwn instant zijn er bijvoorbeeld dingen die ik kan doen om het stoppen van de drugs makkelijker te maken.

En hoe gaat het nu met jouw??

Ps: hoop dat je t niet erg vind dat ik dit op jouw forum plaats
Klik om te vergroten...

Wees niet bang om hulp in te schakelen! Ik zie namelijk dat je veel drinkt en de afkick van drank kan zonder begeleiding levensgevaarlijk zijn!
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hey gozer als je dit nog leest laat een berichtje achter, heb zelf een vieze verslaving gehad aan dat spul, gelukkig al jaren geleden en net op tijd kunnen stoppen. Maar ik heb nog nooit zo'n gestoorde craving meegemaakt, nog steeds denk ik er regelmatig aan

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."