Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk weet niet waar ik goed aan doe.. even van me afschrijven..

Ik weet niet waar ik goed aan doe.. even van me afschrijven..

152 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
HierEnDaarEenFuifje zei:
Helaas zie je vaak dat zodra er een datum is voor een opname o.i.d. dat tot die tijd het gebruik toeneemt, omdat ze weten dat het einde van het gebruik natuurlijk in zicht komt. Dit gaat een spannende en onzekere periode worden en dat geeft heel veel stress en ongemak, dus hier willen ze van ontsnappen en dat doen ze dan door drugs (extra) te gebruiken. Het zal zwaar zijn, maar probeer positief te blijven denken dat er een opname aan zit te komen. Betekend zeker niet dat je hem zijn gang moet laten gaan zonder tegengas, maar ik denk dat vasthouden aan die opname het beste is.

Het is net zoals.. maandag ga ik beginnen met afvallen. Het is nu zaterdag, dus kan vandaag en morgen nog wel lekker eten en snacken, want maandag is het toch voorbij..

Veel sterkte in ieder geval de komende tijd en als je het moeilijk hebt kun je altijd naar het forum gaan en het van je af schrijven. Blijf vooral ook in gesprek met hem, maar vergeet jezelf niet.
Klik om te vergroten...
Dat is het denk ik ook.. het was een heftige week, dat klopt ook, en van de kliniek moet hij het ook helemaal gedag zeggen. Geen uitzondering mogelijk, als uit controle blijkt dat hij gebruikt of gedronken heeft ligt hij eruit. Dat vind hij ook goed zegt hij.. maar dat stemmetje zegt nu nog anders...
Maar dat neemt niet weg dat hij er nu niet is.. voor mij was/is het ook moeilijk en ik kan er ook niet even tussenuit glippen en denken, zoek het maar even uit daar..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Syl zei:
Wat een zware eenzame strijd voer jij momenteel.. 😔
Je bent deze situatie zo zat maar je moet door blijven strijden voor de Kids.
Hoe gaat het met je kinderen, je was na de hap geweesr met ze????
Klik om te vergroten...
Je verwoord precies hoe ik me voel.. eenzaam.. het is zo kut om te zeggen maar het is wel zo..
De kindjes laten me gelukkig ook veel lachen, die gezichtjes houden me op de been..
De jongste (9mnd) heeft een luchtweginfectie, die is alleen maar aan het brullen, ik heb net nurofen gegeven als nood..
Dochterlief van 2 heeft dubbele oorontsteking, ze heeft antibiotica gekregen en heeft gelukkig weer gegeten en gedronken..
Liggen allebei nu tevreden in hun bedje..
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rozekoekje zei:
Je verwoord precies hoe ik me voel.. eenzaam.. het is zo kut om te zeggen maar het is wel zo..
De kindjes laten me gelukkig ook veel lachen, die gezichtjes houden me op de been..
De jongste (9mnd) heeft een luchtweginfectie, die is alleen maar aan het brullen, ik heb net nurofen gegeven als nood..
Dochterlief van 2 heeft dubbele oorontsteking, ze heeft antibiotica gekregen en heeft gelukkig weer gegeten en gedronken..
Liggen allebei nu tevreden in hun bedje..
Klik om te vergroten...
Jeetje dus beide kinderen ziek joh..
Ja kinderen geven je toch die kracht om door te blijven gaan.
Maar ik begrijp hoe enorm zwaar dit voor jou moet zijn.
Een verslaafde partner is al zwaar, laat staan als daar de zorg van jonge kinderen bij komt.
Respect voor jou.. 💪🙌
Heel veel sterkte met de kinderen, hopelijk worden ze snel beter.
Je mag me altijd pb sturen als je ff wilt praten. 😘❤️
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rozekoekje zei:
Je verwoord precies hoe ik me voel.. eenzaam.. het is zo kut om te zeggen maar het is wel zo..
De kindjes laten me gelukkig ook veel lachen, die gezichtjes houden me op de been..
De jongste (9mnd) heeft een luchtweginfectie, die is alleen maar aan het brullen, ik heb net nurofen gegeven als nood..
Dochterlief van 2 heeft dubbele oorontsteking, ze heeft antibiotica gekregen en heeft gelukkig weer gegeten en gedronken..
Liggen allebei nu tevreden in hun bedje..
Klik om te vergroten...

Een hoop op je bord op dit moment zo te lezen...Tegelijk heb ik ook bewondering en respect voor je dat je hiermee moet dealen, nu ook de kinderen in deze toestand en dat je toch er voor kiest om hem te steunen en aan zijn zijde te zijn nog.
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks.

Soms heb ik ook wel eens de gedachte om te zeggen, krijg de vinketering maar en val dood..
Maar dat kan ik (nog) niet.. ik ben al stappen verder dan vorig jaar maar ik kan hem nog geen gedag zeggen.
Ik geloof oprecht dat hij dit ook niet wilt, je kan mij niet wijsmaken dat dit voldoening geeft.. mocht blijken dat het wel zo is, is dat ook ok.. in de zin van dan gun ik je je geluk met je grote groene vriend en je witte neus..
Ik moet voor mezelf het gevoel hebben dat ik alles heb gedaan, er komt een x een punt dat het genoeg is, dat is in het verleden ook gebeurd..
Ben ik naïef? Hoop ik tegen beter weten in?
Misschien wel, ik weet het niet.. over 6 weken weten we het, aan de ene kant is het zo die datum maar aan de andere kant duurt dat nog vreselijk lang..
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rozekoekje zei:
@HappyMind lief van je, dank je wel! Zo voel ik me op dit moment niet.. en toch.. ergens ook weer wel haha
Klik om te vergroten...
Neem maar van mij aan (en ook 100% van jezelf) dat jij een powerwoman bent!!
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rozekoekje zei:
Thanks.

Soms heb ik ook wel eens de gedachte om te zeggen, krijg de vinketering maar en val dood..
Maar dat kan ik (nog) niet.. ik ben al stappen verder dan vorig jaar maar ik kan hem nog geen gedag zeggen.
Ik geloof oprecht dat hij dit ook niet wilt, je kan mij niet wijsmaken dat dit voldoening geeft.. mocht blijken dat het wel zo is, is dat ook ok.. in de zin van dan gun ik je je geluk met je grote groene vriend en je witte neus..
Ik moet voor mezelf het gevoel hebben dat ik alles heb gedaan, er komt een x een punt dat het genoeg is, dat is in het verleden ook gebeurd..
Ben ik naïef? Hoop ik tegen beter weten in?
Misschien wel, ik weet het niet.. over 6 weken weten we het, aan de ene kant is het zo die datum maar aan de andere kant duurt dat nog vreselijk lang..
Klik om te vergroten...
hoop dat het snel beter gaat! en inderdaad moet er uiteindelijk een punt zijn dat het genoeg is, je moet iemand niet 1000 kansen blijven geven.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rozekoekje zei:
Hi all,


Naar mijn kids voelt dit als falen, weet dat het niet mijn verantwoordelijkheid is maar toch..
Klik om te vergroten...
Het is wel degelijk jouw verantwoordelijkheid, je kinderen opzadelen met een ladderzatte doorgesnoven agressieve vader is
absoluut geen goed idee.
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kwatzakottel zei:
Het is wel degelijk jouw verantwoordelijkheid, je kinderen opzadelen met een ladderzatte doorgesnoven agressieve vader is
absoluut geen goed idee.
Klik om te vergroten...
Het is niet mijn verantwoording dat hij gebruikt, dat bedoelde ik :wink:
De verantwoordelijkheid over mijn kinderen die heb ik zeker.

Waar heb jij iets gelezen over agressie? :)
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rozekoekje zei:
Het is niet mijn verantwoording dat hij gebruikt, dat bedoelde ik :wink:
De verantwoordelijkheid over mijn kinderen die heb ik zeker.

Waar heb jij iets gelezen over agressie? :)
Klik om te vergroten...
"Hij ging vaak weg als we ruzie hadden en kwam dan thuis als tiran.. dan kon ik het ontgelden.."
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het begint hier naar mijn idee toch wel aardig off-topic te gaan.

Ik kijk vooral uit naar een eerstvolgende update van @Rozekoekje en hoop op positieve berichten.
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kwatzakottel zei:
"Hij ging vaak weg als we ruzie hadden en kwam dan thuis als tiran.. dan kon ik het ontgelden.."
Klik om te vergroten...
Ah zo ik snap wat je bedoelt :) dat was voordat we kids hadden. Dat is nu niet meer
B
BrokencurlyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rozekoekje zei:
Thanks.

Soms heb ik ook wel eens de gedachte om te zeggen, krijg de vinketering maar en val dood..
Maar dat kan ik (nog) niet.. ik ben al stappen verder dan vorig jaar maar ik kan hem nog geen gedag zeggen.
Ik geloof oprecht dat hij dit ook niet wilt, je kan mij niet wijsmaken dat dit voldoening geeft.. mocht blijken dat het wel zo is, is dat ook ok.. in de zin van dan gun ik je je geluk met je grote groene vriend en je witte neus..
Ik moet voor mezelf het gevoel hebben dat ik alles heb gedaan, er komt een x een punt dat het genoeg is, dat is in het verleden ook gebeurd..
Ben ik naïef? Hoop ik tegen beter weten in?
Misschien wel, ik weet het niet.. over 6 weken weten we het, aan de ene kant is het zo die datum maar aan de andere kant duurt dat nog vreselijk lang..
Klik om te vergroten...
Geloof me... er komt een tijdstip dat het voor jou echt niet meer gaat..

( en nee.. je bent niet naïef.. je houdt van hem met hart en ziel.. en je weet dat hij buiten zijn duivel een prachtmens is. )

En dan ben je al ver over ( je steeds weer verlengende grenzen ) heen gegaan..
Het maakt je kapot.. en ik weet als geen ander hoe graag je wilt dat het uiteindelijk toch nog goed komt.
Mijn ex is crack verslaafd en veranderde langzaam in een ' monster'
Ik heb alles gegeven.. ontzettend veel geaccepteerd en vergeven .. heeft tot 2 weken geleden me tot op het bot vernederd en pijn gedaan omdat ik niet meer kon en er totaal doorheen zat.
Alle schuld naar mij..
Ben nu een wrak.. heb externe hulp erbij..
Vechten om te verwerken..
Ik kom hier doorheen..
Dat moet!!!
Ik heb nu zero contact .. om mezelf te beschermen tegen zijn gemene uitspattingen..
En hij?
Had direct contact met een andere dame !!!!!!
Hoe dat gaat lopen weet ik niet.. wil ik ook niet weten.. maar kan je zeggen..
Heb zwaar trauma opgelopen door dit alles ..en mezelf in mijn tijd met hem.. totaal verloren..
Was en ben heel vatbaar voor zijn woorden en gedrag..
Onze prachtige tijden blijf ik voelen.. mis die dan ook echt heftig..
Zit nog steeds vol ongeloof hoe dit zo heeft kunnen eindigen..
In een afschuwelijke situatie is onze relatie geëindigd.. hij was totaal doorgeslagen.. heel eng ook.. onder zware invloed van crack.

Ik weet dat het beter is zonder hem verder te gaan.. doet vreselijk veel zeer..

Ik hoop echt dat je voor jezelf en je kids kunt gaan kiezen.. ik wens je daarmee alle sterkte.. let goed op jezelf en je eigen gezondheid fysiek en mentaal..
Probeer te zorgen dat je niet net als mij 1 hoopje ellende wordt..
Want dat verdiend NIEMAND..
Ik ben echt totaal opgevreten door deze relatie.. dat gun ik niemand. Uiterst pijnlijk
Zet hem op.. en kies voor je eigen geluk en dat van je kinderen.. HOE ZWAAR OOK..
met alle liefde en sterkte xxx
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hij moet al blessed zijn dat een jong grietje met zijn oud lichaam een kindje wil. Vind het dan wel weer zonde van jou dat je voor zo een oudje gaat.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Bescherm je kinderen!
Je zegt dat hij ze niets aandoet..maar zoals al word geschreven, dat gebeurt al op een andere manier.

Het afkicken word een zwaar proces, en dan de vraag of hij clean blijft.

Ik zeg het hard maar meen het wel. Doe dit je kinderen niet aan..ze hebben alleen jou nu..en jij bepaalt hun toekomst..je hoeft niet uit elkaar te gaan. Maar gebruiken en afkicken moet hij niet doen waar je kinderen bij zijn. En dat bedoel ik met bescherm je kinderen. Voorkom dit heen en weer verhuizen met je kinderen of hem..
Laat hem ergens anders wonen tot hij opgenomen word of echt gestopt is..en geef je kinderen die veilige ontspannen sfeer terug.

Ja..het zal jou heel veel pijn doen. Maar zie het maar zo..dat jij de pijn draagt om het je kinderen te besparen. Moeders kunnen heel sterk zijn jij ook.


Het klinkt gemeen maar zo blijf je medeplichtig...zo ziet jeugdzorg, veilig thuis etc het als je deze situatie zo door laat gaan.

Ook artsen mogen onder strenge voorwaarden 'zorgen uiten' en ik zeg dit echt niet om het erin te wrijven, maar als wake up call omdat ik je echt graag wil helpen. Maar beperkt ben tot een reactie hier.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Rozekoekje had je nou al anders topics hier weleens gelezen over vrouwen van verslaafde partners? Ik vind het heel goed dat je het hier hebt gedeeld. Pas of voor jeugdzorg maar neem goede vrienden of je moeder..hoe meer mensen je het deelt, hoe meer steun je ook krijgt.

Nu ben je slachtoffer van de situatie. Maar je moet de kracht gaan vinden om weer macht te krijgen over hoe je leven verloopt.

Je moet de kracht krijgen om van passief slachtoffer naar actieve 'redder' van je kids en jezelf te worden.

Mijn ervaring..hoe meer je het deelt..kan ook hier..hoe meer je echt alles gaat beseffen en inzicht krijgen. En dat is het begin van de stappen die je moet nemen.of het nu uit gaat of alles komt goed. Er moeten zowiezo stappen genomen worden door je.

Blijf vooral van je afschrijven hier.
Wat vind je van de optie om niet meer samen te wonen zolang hij nog gebruikt? Schrijf bv ouderwets de voor en nadelen op

Voor"
Geen spanning meer
Rustiger voor de kids
Je staat er alleen voor.maar dan ook niet de teleurstelling dat hij niet helpt.
Je toont zelfrespect
Hij voelt nu echt dat het menens is
En echt nog veel meer

Na:
Je mist hem
Je bent alleenstaand moeder
Meer kan ik niet verzinnen

Dit is maar voorbeeld uiteraard.. waarom zoek jij geen hulp voor jezelf? Het lijkt me heel erg zwaar voor je.
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Mrloverdj thanks voor je berichten :)
Ik heb zeker de andere verhalen gelezen en ook op gereageerd :) het is fijn om herkenning te lezen, natuurlijk niet dat zij hetzelfde meemaken maar je begrijpt wat ik bedoel.

In mijn familie weten onze naasten hoe de situatie in elkaar steekt. Het is geen geheim en we zijn er open over. Iedereen staat voor ons en ook voor hem klaar dus dat is ontzettend fijn.
Het is fijn om hier te praten met mensen, ook met mijn familie.
Voor mijn gevoel is het makkelijk zeggen voor anderen misschien om (tijdelijk) uit elkaar te gaan. Zo voelt het voor mij niet. Dat zou mijn uiterste zijn.

Wel heb ik voor mezelf ook stappen gemaakt. Volgende week heb ik een afspraak met een maatschappelijk werker en ook qua financiën het een en ander uit te zoeken hoe ik er voor zou staan als ik minder zou werken mocht dat zo lopen. Voor mijn gevoel heb ik dan wat meer rust en weet ik waar ik aan toe ben.
Natuurlijk hoop ik dat het niet zo ver komt. Als hij er met de behandeling met de pet naar gooit hebben we een ander gesprek te voeren..
Ik ben al stappen verder dan vorig jaar, dat is al mijn eigen winst :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Blyatman zei:
Als ex verslaafde van cocaïne en alcohol, en een ex partner te hebben die verslaafd was aan cocaïne. Kan ik je 1 ding zeggen:

Zodra een man, in zijn verslaving blijft hangen is het heel menselijk om medelijden en medeleven te hebben en behouden voor zijn aandoening. Maar dat heeft een zekere hoogte, en aan jouw post te merken is dat dat emmertje allang al overgelopen is, en dat hij zeker niet van plan is om de realiteit onder ogen te komen, dat het gedrag wat hij vertoont alles vernietigt waar hij ooit eens voor stond, maar het monster heeft hem in zijn controle.

Het feit hierin wat ik verschrikkelijk vindt is dat hij niet zijn leven ruïneert, maar vooral dat van zijn steun en toeverlaat, en dan niet te spreken over dat van de kinderen.

ja verslaving is overheersend, maar ik vraag me af of bij hem het lampje ooit aan gaat dat alles wat hij had heeft ingeruild voor iets wat nooit verzadigd is.

ik juich nooit toe dat een relatie over moet zijn, of iemands kinderen weg te houden, of een relatie te beëindigen.

maar zet jezelf en de kinderen voorop! Als hij niet zelf er aan wilt werken, heeft het al geen zin. Dan kan je nog zo smeken en nog zo wensen, maar zorg er niet voor dat jullie er aan onder door gaan, omdat hij voor dit extreem zelfdestructieve gedrag kiest.

misschien is het goed om die knoop door te hakken, en hem er alleen voor te laten staan.
vaak kunnen mensen omslaan, wanneer alles dat wat ze hebben bij hun weg gaan.

dan zet je hem er toe om te kiezen wie gaat winnen, zijn verslaving, of zijn toewijding en liefde voor zijn gezin.
Klik om te vergroten...
En wie van de twee gaat dit winnen?
Ik heb een vermoeden...
De alcohol,en drugs.
Deze twee samen zijn een uiterst zware grote tegenstander, en om werkelijk clean te worden en te blijven, daar is professionele hulp voor nodig.
En ook om te winnen, daar is dus veel dan wel heeeeel veel nodig ..het allerbelangrijkste is: de eigen wilskracht.
Niets lukt, als je er zelf niet achterstaat.
Als je de wil daartoe niet hebt.
Maar dit is wel bekend.
Allang.
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
We zijn weer even verder..
Het is vrij rustig en er is nog steeds contact met de kliniek. Volgende week heeft hij daar een afspraak voor een gesprek en een urinetest en vanaf maandag mag hij niet meer drinken. De 13e begint de behandeling. Hij kijkt er naar uit zegt hij, hij trekt dat gedrag niet meer en het moet afgelopen zijn.
Hij heeft vd week een terugval gehad, maar dat kan ik redelijk relativeren voor mezelf omdat iemand die ik destijds had gebeld heeft aangegeven dat als het de hele tijd goed gaat hij wellicht ook het nut van de behandeling niet meer ziet..
Ik kom meer voor mezelf op en loop niet meer op eieren in de hoop dat..
Laat mezelf horen en vind hij het niet leuk? Pech gehad :)
Dat sterkt me en daar ben ik trots op.
Op naar volgende week!
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Precies 4 weken verder en dit is nu de tweede week van de behandeling. De behandeling was wat verlaat gestart door miscommunicatie. In de afgelopen weken heeft hij niet gedronken en niet gebruikt, dat vind ik knap. Ook zijn verjaardag heeft hij niet gedronken terwijl andere mensen wel dronken. Hij daagde zichzelf uit op een goede manier en doet dat nog steeds. Het zal ongetwijfeld onwijs moeilijk zijn maar elke overwinning is er 1.
De behandeling ervaart hij als positief en niet als pfff ik moet er weer heen. Tuurlijk zijn het lange dagen, zowel voor hem als voor mij maar het is voor een goed doel.
Volgende week komt denk ik het moeilijke deel want dan komt hij persoonlijk aan bod en in de weken daarna moet ook ik een inbreng leveren over hoe ik alles heb ervaren. Ook dat zal niet makkelijk zijn maar met de hulp er bij gaat dat ons wel lukken.
Gisteren heb ik zijn werkmap doorgelezen, hij wilde het met me delen en ik vind het rete interessant. Het geeft meer inzicht en de uitgebreide uitleg over de werking van verslaving is fijn.
We zijn er nog lang niet en tuurlijk zijn er nog moeilijke momenten maar het begin is goed :)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."