#1
Ik merkte dat er destijds, vooral in Duitsland, eerder gesnoven werd heroïne dan.Snuiven toch meer of heb ik dat mis?
Ik merkte dat er destijds, vooral in Duitsland, eerder gesnoven werd heroïne dan.Snuiven toch meer of heb ik dat mis?
Hier beschrijf je zelf al het probleem waarom mensen niet kunnen stoppem, niet omdat na een paar keer gebruik je er zo weg van bent dat je niet anders meer wilt maar omdat de afkick zo heftig is als je er eenmaal verslaafd aan bent. Maar heroine is niet zo verschillend vergeleken oxycodon elke opiaat word verslavend na een week a 2 gebruikAls het zo makkelijk is om heroïne te laten voor wat het is na één of twee keren proberen dan begrijp ik niet dat er zoveel mensen niet meer mee kunnen stoppen....het is denk ik zoals @Tijdloos reeds beschreven heeft. Het gaat sluipend, en ooit sprak ik iemand die heroïne geprobeerd heeft en er zo kotsmisselijk van werd, dat hij het verder naliet om nog te gebruiken...
Ik blijf er verre van. Ik loop dat risico niet. Nee dank u.
Daarom zeg ik hier al vaker wat ook echt zo is : gebruik geen oxycodon of opiaten als je het niet medisch nodig hebt. Het wordt voor mensen die het echt nodig hebben een hele strijd onderhand om het eindelijk te krijgen vanwege het vele misbruik van met name oxycodon. Heb eerst allerlei troep moeten proberen en daarna een waarschuwing ( terecht) van de neuroloog dat het iets is waar je zo aan vast zit.Hier beschrijf je zelf al het probleem waarom mensen niet kunnen stoppem, niet omdat na een paar keer gebruik je er zo weg van bent dat je niet anders meer wilt maar omdat de afkick zo heftig is als je er eenmaal verslaafd aan bent. Maar heroine is niet zo verschillend vergeleken oxycodon elke opiaat word verslavend na een week a 2 gebruik
Is ook zo hoor, maar een hoop pijn patiënten verliezen ook de controle vanwege het lekkere gevoel maar zijn begonnen in eerste instantie vanwege pijnklachten dat moet je ook niet vergetenDaarom zeg ik hier al vaker wat ook echt zo is : gebruik geen oxycodon of opiaten als je het niet medisch nodig hebt. Het wordt voor mensen die het echt nodig hebben een hele strijd onderhand om het eindelijk te krijgen vanwege het vele misbruik van met name oxycodon. Heb eerst allerlei troep moeten proberen en daarna een waarschuwing ( terecht) van de neuroloog dat het iets is waar je zo aan vast zit.
Helaas is mijn aandoening / letsel niet te opereren en zal ik het waarschijnlijk nog jaren blijven gebruiken. High wordt ik er niet van maar mijn levenskwaliteit (de scherpe pijn haalt het genoeg weg) is nu genoeg om door te gaan.
Misbruik het niet benzodiazepines is makkelijker om mee te stoppen (Ashton manual raad ik aan mocht die ook bij Jellinek toe passen) na langdurig gebruik.
je zus is een watje.kkr watje![]()
Het lekkere gevoel verdwijnt binnen 2 weken dagelijks.Is ook zo hoor, maar een hoop pijn patiënten verliezen ook de controle vanwege het lekkere gevoel maar zijn begonnen in eerste instantie vanwege pijnklachten dat moet je ook niet vergeten
Uhu, daarom gaan een hoop pijn patiënten de mist in, omdat ze dat lekkere gevoel willen behouden en gaan ophogen... Ik zeg nou ook niet dat iedereen zo is maar veel pijn patiënten raken op die manier verslaafd aan opiaten omdat het voor hun bijv ook als 'antidepressiva' werkt en ze het dubbelop gaan gebruiken zowel met lichamelijke als geestelijke reden.Het lekkere gevoel verdwijnt binnen 2 weken dagelijks.
Dat is bij elke drug hoorDat beter ermee omgaan, als pijnpatient, dat gaat heel vaak volkomen de mist in...Al de opiaten hebben als nare eigenschap dat ze tolerantie opbouwen en je hebt steeds meer nodig om effect te houden en zo kom je op een gegeven moment op krankzinnig hoge doseringen uit. Bv. 900 mg oxcycodon per dag en zo
Of 3 gram smack. 15 x spuiten per dag.
Of....enz enz.
Dat verschilt per persoon en hoe verslaving gevoelig je bent. Maar ik zeg je wel dat heroïne geen middel is dat je moet gebruiken om te proberen en zeker niet moet spuiten want dat is toch wel een hele grote stap(dat is mijn mening) en zeker al helemaal als ze alleen een jointje rookt. Het is spelen met de duivel!Hoi,
Ik had een vraag en wil het van iemand die er ervaring mee heeft horen, is het echt zo dat als je letterlijk 1x heroïne spuit dat je gelijk zwaar lichamelijk verslaafd bent of kun je na 1x spuiten erna gewoon je leven leiden.
Ik vraag het voor iemand die ik ken want zei heeft een soort "bucket list" met drugs die ze wilt doen, en ze wou aankomende week naar mij thuis komen en eens heroïne proberen, en de dag daarna ook crack, maar ze doet zulke dingen letterlijk maar 1x, het enige dat ze vaker doet is jointjes roken maar daar stopt het ook.
Maar ze wilt dus weten of het echt zo zwaar verslavend is om het 1x te spuiten, want als wel dan gaat ze het gewoon roken of snuiven (maar ik denk dat als spuiten niet gaat dat ze het gaat roken)
Mijn ervaring is dat je pas echt na 1 a 2 weken dagelijks gebruik een verslaving begint op te bouwen en je in die eerste 2 weken nog wel redelijk makkelijk ermee weet te stoppen maar ga je verder word het met de dag moeilijker voorral omdat de lichamelijke afkick dan steeds zwaarder wordDat verschilt per persoon en hoe verslaving gevoelig je bent. Maar ik zeg je wel dat heroïne geen middel is dat je moet gebruiken om te proberen en zeker niet moet spuiten want dat is toch wel een hele grote stap(dat is mijn mening) en zeker al helemaal als ze alleen een jointje rookt. Het is spelen met de duivel!
Jij bent verslaafd geweest aan oxycodon toch? Dan weet je precies hoe het is om heroïne verslaafde te zijn want 30mg oxycodon staat gelijk aan 20mg heroïne. Plus dat de afkick van methadon waar je nu aan zit nog zwaarder is dan de afkick van heroïne dus ik vind het een beetje niet kloppend wat je nu zegt maar dat geeft niet want mensen realiseren vaak niet dat voorgeschreven opiaten net zo verslavend kunnen zijn en eve erge ontwenningsverschijnselen veroorzaken.Aangezien ik verslaving gevoelig ben, zal ik de koning van de drugs zijnde heroïne, n o o i t proberen! Er zijn nogal wat verslaafden, die op deze manier begonnen zijn met junk te worden .. ik heb gezien hoe je dan naar de kloten gaat en nee, daar pas ik voor!
maar is het dan niet apart dat er veel vaker heroine wordt gemaakt in illegale laboratoria en niet oxycodone hydrocodone morfine etc? Dat zou je dan toch veel vaker op staraat moet tegenkomen?Neehoor het gevoel is echt vrijwel identiek aan oxycodon, het verschil is dat de heroïne roes direct inkickt vergeleken het slikken van een pil wat pas na een halfuur / uur inwerkt. En de heroïne is ook sneller uitgewerkt, zeker als je het vergelijkt met de verlengde afgifte van oxycontin.... Dat is het gene wat heroïne verslavender maakt dan oxy. Want als je een oxy pilletje 'teveel' inneemt ga je net zo hard nodden en in slaap vallen als je van je dosis heroïne zou doen. Of bijvoorbeeld wanneer je je oxy pilletje fijnmaalt en dat opsnuift beland je in hetzelfde schuitje als hoe je je dosis heroïne inneemt.
Maar als je heroïne met oxycodon vergelijkt moet je kijken naar het feit dat oxycodon 2 keer zo sterk als morfine is, en heroïne 3 keer zo sterk als morfine is dus iemand die 100mg oxycodon per dag gebruikt kan een heftigere afkick verwachten dan iemand die 70mg heroïne per dag gebruikt bij wijze van.
Hiermee probeer ik duidelijk te maken dat farmaceutische opioïden net zo rampzalig (kunnen) zijn als heroïne is en zeker wel veiliger zijn dan illegale straat heroïne, maar bijvoorbeeld in Amerika zie je dat meer dan 1/2e dood is gegaan aan farmaceutische opioïden en minder aan heroïne. Onderschat dat pilletje dus zeker niet!
Neehoor het gevoel is echt vrijwel identiek aan oxycodon, het verschil is dat de heroïne roes direct inkickt vergeleken het slikken van een pil wat pas na een halfuur / uur inwerkt. En de heroïne is ook sneller uitgewerkt, zeker als je het vergelijkt met de verlengde afgifte van oxycontin.... Dat is het gene wat heroïne verslavender maakt dan oxy. Want als je een oxy pilletje 'teveel' inneemt ga je net zo hard nodden en in slaap vallen als je van je dosis heroïne zou doen. Of bijvoorbeeld wanneer je je oxy pilletje fijnmaalt en dat opsnuift beland je in hetzelfde schuitje als hoe je je dosis heroïne inneemt.Wat je op voorschrift krijgt, dat ” voelt" toch anders dan heroïne.
Als ik zie waartoe mensen in staat zijn om die heroïne te bemachtigen, dan is die verslaving toch wel erg, erg moeilijk te verdragen.
Qua methadon heb je gelijk, je wordt doodziek als je deze niet op tijd krijgt..
Van oxcycodon verslaving was de afkick afschuwelijk, dat heb ik niet kunnen redden en daarom krijg ik als pijnstiller die methadon 20 mg...
Maar met bruin heb ik geen enkele ervaring.
Dat wil ik ook zo houden.
Ik ben de adelaariets minder blowen voor jou gok ik zo
Dat spuitgedoe lijkt me maar niks .Ook niet voor 1 keer maar he its there own choice ik heb van alles overleefd en dat wou ik graag zo houden.Ik raad spuiten iederzo af drugs werkt ook prima zonder spuit oke het scheelt mischien een paar minuten kwa inslag.Hoi,
Ik had een vraag en wil het van iemand die er ervaring mee heeft horen, is het echt zo dat als je letterlijk 1x heroïne spuit dat je gelijk zwaar lichamelijk verslaafd bent of kun je na 1x spuiten erna gewoon je leven leiden.
Ik vraag het voor iemand die ik ken want zei heeft een soort "bucket list" met drugs die ze wilt doen, en ze wou aankomende week naar mij thuis komen en eens heroïne proberen, en de dag daarna ook crack, maar ze doet zulke dingen letterlijk maar 1x, het enige dat ze vaker doet is jointjes roken maar daar stopt het ook.
Maar ze wilt dus weten of het echt zo zwaar verslavend is om het 1x te spuiten, want als wel dan gaat ze het gewoon roken of snuiven (maar ik denk dat als spuiten niet gaat dat ze het gaat roken)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."