Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeroïne spuiten?

Heroïne spuiten?

83 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
d
dj_jonkoLid
01-01-2024, 00:00
#1
mitchieee zei:
iets minder blowen voor jou gok ik zo
Klik om te vergroten...
Ik ben de adelaar :tongueout:
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij mij werkte 3mmc en meth veel heftiger al kwam ik er met boofen bij 3mmc dichterbij. Wat ik echter niet wil is onomkeerbare ader schade.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Reteketetketapret zei:
Hoi,

Ik had een vraag en wil het van iemand die er ervaring mee heeft horen, is het echt zo dat als je letterlijk 1x heroïne spuit dat je gelijk zwaar lichamelijk verslaafd bent of kun je na 1x spuiten erna gewoon je leven leiden.

Ik vraag het voor iemand die ik ken want zei heeft een soort "bucket list" met drugs die ze wilt doen, en ze wou aankomende week naar mij thuis komen en eens heroïne proberen, en de dag daarna ook crack, maar ze doet zulke dingen letterlijk maar 1x, het enige dat ze vaker doet is jointjes roken maar daar stopt het ook.

Maar ze wilt dus weten of het echt zo zwaar verslavend is om het 1x te spuiten, want als wel dan gaat ze het gewoon roken of snuiven (maar ik denk dat als spuiten niet gaat dat ze het gaat roken)
Klik om te vergroten...
Dat spuitgedoe lijkt me maar niks .Ook niet voor 1 keer maar he its there own choice ik heb van alles overleefd en dat wou ik graag zo houden.Ik raad spuiten iederzo af drugs werkt ook prima zonder spuit oke het scheelt mischien een paar minuten kwa inslag.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Danny46 zei:
oke het scheelt mischien een paar minuten kwa inslag.
Klik om te vergroten...
Nog niet eens... als je het vergelijkt met pluggen.

Casrus zei:
Bij mij werkte 3mmc en meth veel heftiger al kwam ik er met boofen bij 3mmc dichterbij.
Klik om te vergroten...
Ja echt afhankelijk van je plug techniek vs welke ader je pakt. Ik heb zeker keren gehad met injecteren die langer duurde om in te kicken dan met een goede plug.
Of het harder werkt, hangt dan weer erg af van het middel. Veel middelen werken geplugd praktisch net zo goed.

Casrus zei:
Wat ik echter niet wil is onomkeerbare ader schade.
Klik om te vergroten...
Ach... Daar merk je in de praktijk weinig van.
Shhht Lucy shhhht... Harm reduction!

Nee met bepaalde dingen kan je dat wel merken. En als je maar lang genoeg doorgaat, blijft er weinig over. En een geklapte ader, raakt niet meer goed. Zeker zolang je nog actief gebruikt en injecteerd, kunnen er hele nare dingen gebeuren. Maar daar heb ik al eens over geschreven in mijn topic over injecteren van a-pihp.
Het levert vooral ook bijzondere situaties op als je nog eens bloed moet laten prikken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jawel...in zekere zin, genaamd : liefde.
De echte liefde.

( Roxcymusic, live is the drug That I 'm living for)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Reteketetketapret zei:
Jaa het is een meid die daar weinig mee te maken had tot dat ze eens met mij 2cb had gedaan en vanaf toen wou ze weten wat drugs nou allemaal kunnen doen en wat de plus punten en min punten zijn ervan, ze houd ook altijd een heel boekje bij om alles in op te schrijven, maar ze heeft veel mee gemaakt en ik wist wel dat psychedelics kunnen helpen met trauma's en met het eigenbeeld, want zei zag geen nut in het leven tot dat ik haar heb laten zien dat door psychedelics je echt wel een waardering kan krijgen voor alles rond om je, en vanuit daar kwam de bucket list
Klik om te vergroten...
Nou als ze van een keer 2cb naar hero spuiten gaat..ik bedoel het niet lullig naar dat kan ze nog zo'n mooi boekje hebben om alles in te schrijven..maar dit klinkt niet echt als iemand die goed de gevaren van drugs beseft.

Als ze veel trauma's heeft wat zelfs neigde naar suïcidale gedachten dan is hero spuiten wel het laatste wat ze moet doen.


Stel dat het nou hartstikke goed gaat..de hemel gaat voor haar open en dan werkt het uit.. zit ze weer nuchter met het trauma's..dit is een typisch begin hoe verslavingen tot.stand komen.

Heroine kan je niet vergelijken met een mooie trip wat inzichten bied..je voelt je fantastisch door de hero en hoe vaker je het doet hoe kutter je je voelt . zonder.
En als ze zo sterk is eraf te blijven..heeft wel wel een quick fix geleerd.. een optie die jarenlang als een duveltje in je kop blijft zeuren.

Ik zie echt niet 1 reden om het wel te doen.
En 100 om het niet te doen.


Een keertje mdma vind ik ook heel wat anders dan heroine spuiten.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Ik ook niet hoor. Ik ben wel benieuwd, maar ga het niet doen. Gezonde interesse is normaal.
Klik om te vergroten...
Absoluut.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mrloverdj zei:
Ik zie echt niet 1 reden om het wel te doen.
En 100 om het niet te doen.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het persoonlijk wel mee eens want ik heb zelf de behoefte niet, maar dat kunnen wij niet voor haar bepalen. Enige wat we kunnen doen is haar van eerlijke informatie voorzien, zodat ze zelf de afweging kan maken.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
5-ReMI-DMT zei:
Zit natuurlijk zeker wel een waarheid in, maar dat als in je blind een middel zou gebruiken. Het is met heroïne mogelijk om heel veel te weten te komen over de (verslavende) werking van.

Tuurlijk is niet alles een fabeltje, maar de gevaren van élke drug worden opgeblazen en de ontvanger van dit soort (ik denk wel dat dit woord wel terecht is) propaganda wordt achtergelaten met een compleet verkeerd beeld. Nu zeg ik niet dat specifiek heroïne zo veilig is om te gebruiken, maar je wordt wel misleidt. Er zijn genoeg fabeltjes te vinden over heroïnegebruik.
Klik om te vergroten...
Het komt over alsof zij denkt dat ze het risico van verslaving ontloopt omdat ze alles in een boekje bij houd(?) En ze tot nu toe alles 1 x gedaan heeft.
Maar als je
Zware mentale problemen hebt
Blowen al niet kan weerstaan
Van kennismaken met 2cb al hero op het oog hebt..

Dan lees ik iemand die zich ook kan overschatten. En daar wil je niet achterkomen als het al te laat is.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mrloverdj zei:
Maar als je
Zware mentale problemen hebt
Blowen al niet kan weerstaan
Van kennismaken met 2cb al hero op het oog hebt..
Klik om te vergroten...
Dit zijn allemaal onzinnige aannames... Over zware mentale problemen kan je niet oordelen als dit niet eens wordt benoemd (lijkt mij overigens vanzelfsprekend dat je je vriendin met zware mentale problemen niet helpt met heroïne gebruiken).
Waarom ze nogsteeds blowt kan verschillende redenen hebben, niet per se omdat ze het niet kan weerstaan... Ze kan verslavendere drugs ook nog eens wél weerstaan, dus wederom een onterechte aanname.
Als laatste lijkt het me dat er nog heel veel andere drugs tussen 2C-B en heroïne zitten. Ze zegt alleen dat de nieuwsgierigheid naar drugs na een keer 2C-B ontstond...


Mrloverdj zei:
Dan lees ik iemand die zich ook kan overschatten. En daar wil je niet achterkomen als het al te laat is.
Klik om te vergroten...
Iedereen kan zich overschatten, ook mensen denken dat en overkomen alsof ze weten wat ze doen. Veiligste optie is dan om helemaal geen drugs gebruiken, maar dat is natuurlijk duidelijk. Daarnaast lees ik zelf weinig redenen om tot de conclusie te komen dat de vriendin zich overschat.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Reteketetketapret zei:
Hoi,

Ik had een vraag en wil het van iemand die er ervaring mee heeft horen, is het echt zo dat als je letterlijk 1x heroïne spuit dat je gelijk zwaar lichamelijk verslaafd bent of kun je na 1x spuiten erna gewoon je leven leiden.

Ik vraag het voor iemand die ik ken want zei heeft een soort "bucket list" met drugs die ze wilt doen, en ze wou aankomende week naar mij thuis komen en eens heroïne proberen, en de dag daarna ook crack, maar ze doet zulke dingen letterlijk maar 1x, het enige dat ze vaker doet is jointjes roken maar daar stopt het ook.

Maar ze wilt dus weten of het echt zo zwaar verslavend is om het 1x te spuiten, want als wel dan gaat ze het gewoon roken of snuiven (maar ik denk dat als spuiten niet gaat dat ze het gaat roken)
Klik om te vergroten...
Even niet de reacties van de rest gelezen maar gooi gelijk een reactie😅
Neen na 1x heroine spuiten is het onmogelijk lichamelijk EN geestelijk verslaafd te zijn. De kans dat ze het wel weer wilt doen (craving) is wel groot.

Maar vergeet niet, als je voor het eerst heroine spuit en nog nooit heroine hebt gebruikt mag je wel zorgen dat het 20mg is want de kans dat je niet meer wakker word is groter dan dat je hooked raakt😂🤣 dom idee ook heroine roken dom idee!
Waarom niet gewoon ooit high worden van oxycodon of morfine/codeine of wilt ze echt de pure euforie/geluksgevoel/orgasme van het begin van de heroine high ervaren?? Vraag t me altijd af waarom mensen heroine willen uitproberen hoor je niet zovaak meer..
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Is het taboe iets te plaatsen waar de anti hero er niet vanaf schreeuwt? De gemiddelde leeftijd hero gebruikers in 2015 is 41-50 jaar trouwens.

Wat ik vooral uit dit artikel haal is niet zozeer de verslaving maar ook de acceptatie

Wouter Scheepstra - Oud en verslaafd

Wouter Scheepstra - Documentairemaker en Journalist
www.wouterscheepstra.nl www.wouterscheepstra.nl

Ik ben fel tegen heroïne.. maar wat advocaat vd duivel/tegenwicht kan ook leerzame discussies, inzichten, verbrede kennis opleveren.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gelukkig heeft iedereen andere goals in het leven.
Dit is echt een domme bucket list..
Ik denk dat sws niet moet gaan basen!
Dat zet een schakelaar om in je hoofd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flualhamdulillam zei:
Die wil het leven écht uitspelen of niet?
Klik om te vergroten...
noot: idd. Je moet maar durven!
Flualhamdulillam zei:
mij leuk lijkt. Het moet leuk zijn en daarna blijven óf het moet heel nuttig/leerzaam zijn.
Klik om te vergroten...

Flualhamdulillam zei:
n de hoge verslavingspotentie maakt het nog minder aantrekkelijk.
Klik om te vergroten...
Noot: mee eens.
Flualhamdulillam zei:
Ik heb het zelf dus nooit gedaan
Klik om te vergroten...
Noot: gelukkig maar.
Flualhamdulillam zei:
Ik heb gehoord dat je heroïne ook gewoon regelmatig kan gebruiken zonder een die-hard addict te worden.
Klik om te vergroten...
Noot:
Het is juist dit, wat ooooo zo vaak fout gaat... het " eens een keer proberen " van heroïne.
Lees het topic eens van @Tijdloos, waarin hij uitvoerig ingaat op "hoe een heroïne verslaving tot stand komt" .
Een weergaloos goed geschreven topic over deze koning van de drugs, en hoe sluipend dit gaat en wat een verraderlijke teringzooi dat dit is....

Ik ben het dan ook beslist niet eens dat je "af en toe heroïne kunt gebruiken"!
Met deze mensen zitten de afkick klinieken dus stampvol!
Ik heb een junkie in de afkick kliniek moeten beloven, dat ik deze zooi dus NOOIT EN TE NIMMER moet proberen!
En dit heeft ie beslist niet zomaar aan mij verteld.Then gevraagd om dit te beloven...

Nee Theo, als je dit leest,ik heb het nooit gedaan, en ik zal het ook nooit doen!
Daar komt nog bij, dat:

Ik heb in die kliniek wel zoveel shitzooi en diepe, diepe ellende meegemaakt, en er ook heel erg veel over gesproken met de mensen die van deze drug de kennis hadden als junk, en mij hierover volledig op de hoogte hebben gebracht...hoe het is, hoe het voelt, en vooral:
Hoe ziek je ervan kan worden als je dealer ineens achter de deur gestopt is en je even niks meer in voorraad hebt....

Nee, dus !
Geen heroïne.
Nooit. Niet voor mij i.i.g.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken wat ze wel, of niet nemen als drug.
Maar vwb smack?
Dat is de weg naar de duivel!
Uiteindelijk de weg naar.....Charon!
Klik om te vergroten...
Tis natuurlijk ook wel persoonsgebonden hoe erg een drug je in ze macht krijgt maar crack, smack, meth zijn wel middelen waar je van te voren al bij moet weten dat je er niet mee moet fucken😦
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe kan je leven zonder hersencellen? Ben je een robot?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wie bedoel je????
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flualhamdulillam zei:
Ik heb gehoord dat je heroïne ook gewoon regelmatig kan gebruiken zonder een die-hard addict te worden.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk kan dat, maar daar gaat het niet om. Het is niet zo dat elke gebruiker 100 procent zeker een addict wordt. Het probleem met heroine is:

1. De verdovende effecten zijn heel sterk, dus honger en pijn worden niet meer gevoeld.
2. De euforische effecten zijn heel sterk, dus je voelt je extreem gelukkig.
3. De afkick is heftig en begint relatief erg snel.
4. De tolerantie begint eveneneens erg snel vergeleken met andere drugs.
5. De schade aan het lichaam en de geest stijgt snel waardoor een viceuze cirkel onstaat van gebruiken.

De combinatie van die 5 dingen maakt het verslavend.
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#19
Naar mijn mening is het zeker niet zo dat je bij de 1 keer heroïne spuiten gelijk lichamelijk verslaafd bent.
De meesten worden er de eerste paar keren kotsmisselijk van.
Sommige mensen willen gewoon alles een keer proberen, begrijpelijk, maar wel een gevaarlijk ´spelletje´.
Met coke is dat anders, daar plakte ik na 1 shot direct voor een jaar of 2 aan vast.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20

Info - Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Ook dit topic weer terug! ALLE credits naar Berbatov Beste lezers, Met deze tekst wil ik graag duidelijk maken hoe een heroïneverslaving begint ik wil mensen informeren welke kenmerken je wellicht kan herkennen aan verslaafde vrienden of aan jezelf als je het gebruikt op recreatieve basis...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."