Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeroïne spuiten?

Heroïne spuiten?

83 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mrloverdj zei:
Als je je vijand niet kent, kan je ook niet garanderen dat je hem verslaat.

Niet dat die uitdrukking bestaat lol,maar hoop er mijn punt mee te maken..
Klik om te vergroten...
Zit natuurlijk zeker wel een waarheid in, maar dat als in je blind een middel zou gebruiken. Het is met heroïne mogelijk om heel veel te weten te komen over de (verslavende) werking van.
Mrloverdj zei:
Al die junks en horrorverhalen.. dat is geen fabeltje.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk is niet alles een fabeltje, maar de gevaren van élke drug worden opgeblazen en de ontvanger van dit soort (ik denk wel dat dit woord wel terecht is) propaganda wordt achtergelaten met een compleet verkeerd beeld. Nu zeg ik niet dat specifiek heroïne zo veilig is om te gebruiken, maar je wordt wel misleidt. Er zijn genoeg fabeltjes te vinden over heroïnegebruik.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken wat ze wel, of niet nemen als drug.
Maar vwb smack?
Dat is de weg naar de duivel!
Uiteindelijk de weg naar.....Charon!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is een feit van algemene bekendheid dat het bij heel veel mensen misgaat, na één keer proberen....tuurlijk zijn er mensen die er meteen klaar mee zijn, ikzelf zal dit goedje nooooit en te nimmer proberen!
@Tijdloos beschreef al uiterst goed, hoe dat een heroïne verslaving ontstaat....
Mij niet gezien.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het gaat er ook om welke factor je bekijkt, want hoe verslavend iets is kun je naast het aantal personen dat verslaafd raakt zien aan hoe mensen verslaafd raken en wat er met ze gebeurt. Mensen zijn bereid alles te verkopen en op te geven voor hun volgende hit. Dat gebeurt bij wiet eigenlijk nooit, maar wiet is weer heel anders verslavend. Wiet ontneemt je energie en motivatie. Het is niet dat ik de ze vergelijk. Maar verslaving is nogal een breed iets.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Daar heb je gelijk in.
Heroïne t.o.v weed, de verslaving daaraan, is appelen met peren vergelijken vind ik,
Alleen al omdat Heroïne een stevige lichamelijke verslaving geeft...en bij weed ligt dit duidelijk anders zoals we allemaal wel weten...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Daar heb je gelijk in.
Heroïne t.o.v weed, de verslaving daaraan, is appelen met peren vergelijken vind ik,
Alleen al omdat Heroïne een stevige lichamelijke verslaving geeft...en bij weed ligt dit duidelijk anders zoals we allemaal wel weten...
Klik om te vergroten...
Klopt, en heroine heeft nog een groot nadeel wat echt gevaarlijk is en mensen vaak geen rekening mee houden: obstipatie (verstopping).

Als je een zak aardappelen steeds blijft vullen zonder hem leeg te gooien scheurt ie ook. Dat is in essentie ook way er gebeurt als je heroïne junk bent.

Dus mensen, lekker een beetje Hero in je drink ontbijt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hero was toch een merk van vruchtensappen en zo? Hoe zat dit ook alweer.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Hero was toch een merk van vruchtensappen en zo? Hoe zat dit ook alweer.
Klik om te vergroten...
Dat was de Joke
Leuk dat je em oppikt
Waar is mijn lach smiley?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Statistisch gezien is het natuurlijk onmogelijk dat er niemand is die het bij een keer heeft kunnen laten. Het gaat om het percentage. Ik heb de cijfers niet maar denk niet dat meer dan 10 procent van de mensen sterk genoeg is om dat te kunnen doen. Ook lastig om te meten omdat je namelijk iets meet dat “niet gebeurt”. Nooit een tweede keer proberen is iets wat je nooit kan bevestigen tot die persoon dood is. Wel verslaafd raken zie je meteen en is meteen duidelijk. Daarom zijn de cijfers zo bedreigend en misleidend.
Klik om te vergroten...

Zelf durf ik er zelfs nog niet aankomen en heb gezworen dat ik meteen weg ben als iemand het me aanbiedt of ik het nog maar zie liggen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lemmy zei:
Zelf durf ik er zelfs nog niet aankomen en heb gezworen dat ik meteen weg ben als iemand het me aanbiedt of ik het nog maar zie liggen.
Klik om te vergroten...
Ik ook niet hoor. Ik ben wel benieuwd, maar ga het niet doen. Gezonde interesse is normaal.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik moet wel zeggen, dat ik ooit b i j n a
Voor de bijl ben gegaan.
Toen mijn leven in elkaar gestort was, zat ik enkele dagen daarna in een gelegenheid, alwaar gebruiken oogluikend toegelaten was.
Ik zag de huisdealer die smack verkocht.
Deze man kwam daar, net zoals ik, wel vaker.
Bijna was ik naar hem toegestapt...net niet.
Vlak daarna was er een inval in die gelegenheid, die acuut gesloten werd en de huisdealer werd opgepakt en langdurig vastgezet.
Bijna ging het mis, en ik was gegarandeerd naar de kloten gegaan.
Bijna....
Ik moet er niet aan denken!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Klopt, en heroine heeft nog een groot nadeel wat echt gevaarlijk is en mensen vaak geen rekening mee houden: obstipatie (verstopping).

Als je een zak aardappelen steeds blijft vullen zonder hem leeg te gooien scheurt ie ook. Dat is in essentie ook way er gebeurt als je heroïne junk bent.

Dus mensen, lekker een beetje Hero in je drink ontbijt.
Klik om te vergroten...
Genoeg brinta eten in de ochtend en je hebt geen probleem op dat vlak. Anders zijn er elektrolyten met vezels wat je opdrinkt, 2 tot 4 zakjes (glazen per dag)

Maar blijf er vanaf er zijn veel leukere stofjes waar je veel ouder en gelukkiger mee kan worden. Denk aan davitamon met mango's bij het ontbijt
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tijdloos zei:
Genoeg brinta eten in de ochtend en je hebt geen probleem op dat vlak. Anders zijn er elektrolyten met vezels wat je opdrinkt, 2 tot 4 zakjes (glazen per dag)

Maar blijf er vanaf er zijn veel leukere stofjes waar je veel ouder en gelukkiger mee kan worden. Denk aan davitamon met mango's bij het ontbijt
Klik om te vergroten...
Een heroine junk gaat niet gezonde sapjes maken, want hij wil namelijk scoren en gebruiken. Bij elke verslaving verdwijnt de behoefte om jezelf te verzorgen en te voeden steeds meer op de achtergrond. Dat zie je ook bij alcoholisten.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Een heroine junk gaat niet gezonde sapjes maken, want hij wil namelijk scoren en gebruiken. Bij elke verslaving verdwijnt de behoefte om jezelf te verzorgen en te voeden steeds meer op de achtergrond. Dat zie je ook bij alcoholisten.
Klik om te vergroten...
Het zijn zakjes poeder alleen water toevoegen om buikpijn te verkomen , 😉
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb geen ervaring met heroïne, wel met spuiten. En dat kan een ervaring behoorlijk intens maken. Maar het brengt meer risico's met zich mee dan je je van tevoren bedenkt.

Als we ervan uitgaan dat je alles netjes schoon doet, geen naalden deelt, elke keer nieuwe spuit + naald etc. Dan nog zijn er flinke gezondheidsrisico's. Van aders slopen tot slagader raken etc.

In mijn injectie periode ben ik op een gegeven moment zo ver gegaan dat de gaten in m'n benen sloegen. Necrotisch weefsel begon te vormen. En ik uiteindelijk bang was om mijn been te verliezen.

Ik spoot weliswaar vaak (15+ keer per dag). En was er geen kei in. Mijn aders zijn ook moeilijk te vinden. Hierdoor zat ik soms urenlang gefrustreerd naar een goede plek te zoeken. Keer op keer jezelf prikken tot alles onder het bloed zat.
Ik heb enorm vaak net iets teveel gepakt, maar het altijd net overleefd.

Als ik achteraf terugkijk en mezelf vraag, was dit het waard?
Dan is het antwoord: nee, absoluut niet!

Stel jezelf eens die vraag. Als de kans dat je het bij 1 keer kan laten minder dan 10% is (zomaar een random nummer, het echte getal is waarschijnlijk veel lager). En het risico dat je hele diepe ellende in gaat. Mogelijk alles gaat verliezen wat je lief is.
En dat om eens te ervaren wat die high nou is.
Is dat het waard?

Er is maar één manier van spuiten die ik het waard vond. Ketamine intramusculair. En zelfs dan moet je héél goed weten wat je doet.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Een keertje heroine gebruiken is ongeveer hetzelfde als een keertje een benzo slikken, alleen is de roes van heroïne wel lekkerder dan benzo's. Maar het beeld dat je na een keertje heroïne gebruiken gelijk helemaal junk bent en je ziel verkocht heb is helemaal niks van waar.

Je kiest er zelf voor om te blijven gebruiken en verslaafd te raken ze roes is niet zo overweldigend als crystal meth dat je na een paar keer gebruik de drug niet meer kunt weerstaan dat is niet het geval. Na een paar keer kun je makkelijk zonder cravings ermee stoppen en er nooit meer aankomen.

Het probleem is net als bij benzo's en net als bij oxycodon dat mensen blijven gebruiken.... En als je dat een paar weken doet raak je lichamelijk afhankelijk en daardoor veranderd je lichaam zo erg dat je totaal niet meer zonder de drug kan en hoe langer je zo doorgaat hoe heftiger het word.

Ik spreek dit uit ervaring maar begrijp me bericht niet verkeerd ik raad het zeker af om te gebruiken! Ik wou gewoon duidelijk maken dat de verhalen rond heroïne vaak niet kloppen en er zwaar overdreven word gedaan over de drug vanwege de mensen die er verslaafd aan zijn en hun lichaam verkopen voor hun volgende fix.

Je kunt tijdelijk oxycodon of heroïne, morfine gebruiken zonder verslaafd te raken maar blijf je gebruiken net als bij benzo's... Raak je zeker weten verslaafd


Wat maakt heroïne zo moeilijk om te stoppen? Omdat je doodziek word en niemand dat een fijne ervaring vind en vanwege de werking op je belongs centrum en verdovende werking op je emoties word je mentaal ook heel erg down/depressief zoals elke drug wel als kenmerk heeft. Stoppen met drugs geeft altijd het gevoel dat de wereld helemaal kut is. Maar de lichamelijke ontwenning is het heftigste gedeelte van opiaten
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Ik spoot weliswaar vaak (15+ keer per dag).
Klik om te vergroten...
Dat je jezelf vijftien keer per dag kunt injecteren met drugs is iets wat ik nooit zal kunnen begrijpen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Dat je jezelf vijftien keer per dag kunt injecteren met drugs is iets wat ik nooit zal kunnen begrijpen.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp het zelf ook nog steeds niet. 😅
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als het zo makkelijk is om heroïne te laten voor wat het is na één of twee keren proberen dan begrijp ik niet dat er zoveel mensen niet meer mee kunnen stoppen....het is denk ik zoals @Tijdloos reeds beschreven heeft. Het gaat sluipend, en ooit sprak ik iemand die heroïne geprobeerd heeft en er zo kotsmisselijk van werd, dat hij het verder naliet om nog te gebruiken...
Ik blijf er verre van. Ik loop dat risico niet. Nee dank u.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Als het zo makkelijk is om heroïne te laten voor wat het is na één of twee keren proberen dan begrijp ik niet dat er zoveel mensen niet meer mee kunnen stoppen....het is denk ik zoals @Tijdloos reeds beschreven heeft. Het gaat sluipend, en ooit sprak ik iemand die heroïne geprobeerd heeft en er zo kotsmisselijk van werd, dat hij het verder naliet om nog te gebruiken...
Ik blijf er verre van. Ik loop dat risico niet. Nee dank u.
Klik om te vergroten...
Kotsmisselijk worden de eerste keer dat maakt niet uit. Eigenlijk maakt dat het alleen maar erger. Net als met roken. Als het de eerste keer niet zo’n succes is wil je juist nog een keer proberen. En als die tweede keer al iets beter is dan de eerste ben je al op het ijs aan het lopen. Het is die gedachte aan de volgende hit die het verschil uitmaakt. Ik weet vrij zeker dat als ik mezelf beloof dat ik één keer ga gebruiken , nee nee echt één EEN KEER, IK ZWEER HET ÉÉN KEER!! dat ik na een week toch besluit om het nog een keer te doen omdat het de eerste keer gewoon goed ging en why nut

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."