Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeroïne spuiten?

Heroïne spuiten?

83 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat je op voorschrift krijgt, dat ” voelt" toch anders dan heroïne.
Als ik zie waartoe mensen in staat zijn om die heroïne te bemachtigen, dan is die verslaving toch wel erg, erg moeilijk te verdragen.
Qua methadon heb je gelijk, je wordt doodziek als je deze niet op tijd krijgt..
Van oxcycodon verslaving was de afkick afschuwelijk, dat heb ik niet kunnen redden en daarom krijg ik als pijnstiller die methadon 20 mg...
Maar met bruin heb ik geen enkele ervaring.
Dat wil ik ook zo houden.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
Neehoor het gevoel is echt vrijwel identiek aan oxycodon, het verschil is dat de heroïne roes direct inkickt vergeleken het slikken van een pil wat pas na een halfuur / uur inwerkt. En de heroïne is ook sneller uitgewerkt, zeker als je het vergelijkt met de verlengde afgifte van oxycontin.... Dat is het gene wat heroïne verslavender maakt dan oxy. Want als je een oxy pilletje 'teveel' inneemt ga je net zo hard nodden en in slaap vallen als je van je dosis heroïne zou doen. Of bijvoorbeeld wanneer je je oxy pilletje fijnmaalt en dat opsnuift beland je in hetzelfde schuitje als hoe je je dosis heroïne inneemt.

Maar als je heroïne met oxycodon vergelijkt moet je kijken naar het feit dat oxycodon 2 keer zo sterk als morfine is, en heroïne 3 keer zo sterk als morfine is dus iemand die 100mg oxycodon per dag gebruikt kan een heftigere afkick verwachten dan iemand die 70mg heroïne per dag gebruikt bij wijze van.

Hiermee probeer ik duidelijk te maken dat farmaceutische opioïden net zo rampzalig (kunnen) zijn als heroïne is en zeker wel veiliger zijn dan illegale straat heroïne, maar bijvoorbeeld in Amerika zie je dat meer dan 1/2e dood is gegaan aan farmaceutische opioïden en minder aan heroïne. Onderschat dat pilletje dus zeker niet!
Klik om te vergroten...
maar is het dan niet apart dat er veel vaker heroine wordt gemaakt in illegale laboratoria en niet oxycodone hydrocodone morfine etc? Dat zou je dan toch veel vaker op staraat moet tegenkomen?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Wat je op voorschrift krijgt, dat ” voelt" toch anders dan heroïne.
Als ik zie waartoe mensen in staat zijn om die heroïne te bemachtigen, dan is die verslaving toch wel erg, erg moeilijk te verdragen.
Qua methadon heb je gelijk, je wordt doodziek als je deze niet op tijd krijgt..
Van oxcycodon verslaving was de afkick afschuwelijk, dat heb ik niet kunnen redden en daarom krijg ik als pijnstiller die methadon 20 mg...
Maar met bruin heb ik geen enkele ervaring.
Dat wil ik ook zo houden.
Klik om te vergroten...
Neehoor het gevoel is echt vrijwel identiek aan oxycodon, het verschil is dat de heroïne roes direct inkickt vergeleken het slikken van een pil wat pas na een halfuur / uur inwerkt. En de heroïne is ook sneller uitgewerkt, zeker als je het vergelijkt met de verlengde afgifte van oxycontin.... Dat is het gene wat heroïne verslavender maakt dan oxy. Want als je een oxy pilletje 'teveel' inneemt ga je net zo hard nodden en in slaap vallen als je van je dosis heroïne zou doen. Of bijvoorbeeld wanneer je je oxy pilletje fijnmaalt en dat opsnuift beland je in hetzelfde schuitje als hoe je je dosis heroïne inneemt.

Maar als je heroïne met oxycodon vergelijkt moet je kijken naar het feit dat oxycodon 2 keer zo sterk als morfine is, en heroïne 3 keer zo sterk als morfine is dus iemand die 100mg oxycodon per dag gebruikt kan een heftigere afkick verwachten dan iemand die 70mg heroïne per dag gebruikt bij wijze van.

Hiermee probeer ik duidelijk te maken dat farmaceutische opioïden net zo rampzalig (kunnen) zijn als heroïne is en zeker wel veiliger zijn dan illegale straat heroïne, maar bijvoorbeeld in Amerika zie je dat meer dan 1/2e dood is gegaan aan farmaceutische opioïden en minder aan heroïne. Onderschat dat pilletje dus zeker niet!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
I.i.g. onderschat ik die oxcycodon niet, zeer zeker niet!
Ik ben er ontzettend beroerd van geweest bij het stoppen met dat spul, en werd overgezet op methadon. Van 60 tot 80 mg oxcycodon naar 20 mg methadon, voor mijn rugpijn te bestrijden, met oxcycodon kon ik sowieso niet omgaan omdat ik mijn week hoeveelheid in 1 dag al opmaakte....want dat was lekker die rush....als heroïne een vergelijkbare high geeft, dan is dit een high waarom maar beter niet aan moet beginnen!
En een partij ziekzijn wat je bij afkick krijgt daar wil je ook asap vanaf!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."