Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk wil tips voor het stoppen met wiet roken

Ik wil tips voor het stoppen met wiet roken

77 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Daar had ik geen moeite mee. Nee. Ik heb geweigerd, toen ik gestopt ben, en dat doe ik nog steeds als ik in zo'n situatie terecht kom.
Ik kan heel goed duidelijk maken dat als ik mee doe met drinken, er allemaal vervelende situaties ontstaan waar niemand op zit te wachten. Ikzelf al helemaal niet...en dit werd en wordt geaccepteerd.
Ik heb nogal wat aangericht in mijn drank tijd en dat wil ik echt niet meer. Nee. Die tijd is voorbij.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Daar had ik geen moeite mee. Nee.
Ik kon heel goed duidelijk maken dat als ik mee zou doen met drinken, er allemaal vervelende situaties zouden ontstaan waar niemand op zou zitten te wachten. Ikzelf al helemaal niet...en dit werd geaccepteerd.
Klik om te vergroten...
Ik praat natuurlijk in algemeenheden en we praten hier in een cannabis topic verder. Enigszins relevant, maar wellicht goed voor OP om. Te weten dat het maar weinig mensen lukt om echt gecontroleerd te gebruiken.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oké na een lange periode weer volledig geblowd te hebben probeer ik het weer.
Ik ben op een vakantie in Limburg geweest en besloot 1 dag van te voren daar niet te roken. Dat is tot nu toe gelukt en ik merk al verbeteringen, ben nu alweer 4 dagen schoon.

Ik ben nu al een paar uur thuis weer en ik heb er een beter gevoel bij als een tijd terug. Ik ben net langs een aantal shops gelopen en heb niet gehaald! Dat is echt een overwinning voor mij. Als de nood hoog zit heb ik wat sigaartjes in huis, puur voor het feit dat ik dan nog wat kan roken als ik denk dat het niet lukt.

Dit was even een update voor de mensen die geintresseerd zijn.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
Toondoof?
Klik om te vergroten...
Hij leest het wel, maar hij heeft de capaciteit niet om het te verwerken. Hij leest: "ik wil stoppen met blowen" maar in zijn hoofd komt er: "appelsientje!".
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
BenzoLiefhebber zei:
Kan iemand mij DM sturen, heb last van craving.
Klik om te vergroten...
Te laat. Zo snel gaat dat dus. Onderdeel van het proces...
J
JakeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik was zelf jaren verslaaft en rookte per dag 5 gram. Ben nu 6 jaar gestopt en de tips die ik kan mee geven zijn: heb je zin wacht 5 minuten dan is de drang weg of minder. Ga wat anders doen. Doe iets van sport. Beloon jezelf per week of maand dat je bent gestopt. Kan je moeilijk slapen neem melatonine (natuurlijk slaap supplement) denk aan het geld wat je bespaart.

Jake
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#7
vapen baby
T
TeveelKaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cbd wiet roken
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
TeveelKaas zei:
Cbd wiet roken
Klik om te vergroten...
:hearteyes:
T
TeveelKaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heeft mij geholpen met stoppen met blowen, je ervaart de smaak, word niet stoned en vond het totaal niet verslavend
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
TeveelKaas zei:
Heeft mij geholpen met stoppen met blowen, je ervaart de smaak, word niet stoned en vond het totaal niet verslavend
Klik om te vergroten...
ik blow elke dag maar gewoon niet veel erin en de juiste wiet.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
Bestaat zo'n garantie?
Klik om te vergroten...
Nitpicking. Je snapt best wat ik bedoel toch?
T
TeveelKaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ben nu al bijna 4 maanden gestopt en wil binnenkort wel weer een jointje gaan roken. Wel bang voor terugval maar denk dat het wel mogelijk moet zijn om niet weer dagelijks te gaan blowem
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#14
TeveelKaas zei:
Ben nu al bijna 4 maanden gestopt en wil binnenkort wel weer een jointje gaan roken. Wel bang voor terugval maar denk dat het wel mogelijk moet zijn om niet weer dagelijks te gaan blowem
Klik om te vergroten...
Dat is wel snel. Heb je iets wat garandeerd dat je niet terugvalt? Die andere persoon genaamd verslaving zal aan je gaan trekken, ben je sterk genoeg?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rotjoch zei:
Dat is wel snel. Heb je iets wat garandeerd dat je niet terugvalt? Die andere persoon genaamd verslaving zal aan je gaan trekken, ben je sterk genoeg?
Klik om te vergroten...
Bestaat zo'n garantie?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rotjoch zei:
Nitpicking. Je snapt best wat ik bedoel toch?
Klik om te vergroten...
Nee want die garantie bestaat niet.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
FredKroket zei:
Nee want die garantie bestaat niet.
Klik om te vergroten...
Er is maar één echte garantie in ons leven. Een van de volle 100 procent.
Dat is het gegeven dat we allemaal een keer doodgaan.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rotjoch zei:
Lul nou niet zo slap..
Klik om te vergroten...
Een terugval kan je nooit uitsluiten naar mijn mening.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#19
FredKroket zei:
Een terugval kan je nooit uitsluiten naar mijn mening.
Klik om te vergroten...
Nee true maar je neemt het zo letterlijk. Wat ik bedoelde is meer dat hij een stok achter de deur nodig heeft, een soort garantie. geen waterdichte maar toch iets waardoor een terugval voorkomen zou kunnen worden.

je hebt gelijk, een 100% garantie bestaat wat dat betreft niet. Misschien had ik andere woorden moeten gebruiken. Al ben ik van mening dat hij het beter niet kan doen na 4 maanden al. De intrinsieke motivatie zou er wel zijn maar zodra je verslaving aan je gaat trekken gooi je al snel je principes overboord.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rotjoch zei:
Nee true maar je neemt het zo letterlijk.
Klik om te vergroten...
Tis ook een forum met letters.
Rotjoch zei:
Al ben ik van mening dat hij het beter niet kan doen na 4 maanden al. De intrinsieke motivatie zou er wel zijn maar zodra je verslaving aan je gaat trekken gooi je al snel je principes overboord.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens, 4 maand is te kort denk ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."