Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk wil tips voor het stoppen met wiet roken

Ik wil tips voor het stoppen met wiet roken

77 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Asii zei:
Terugvallen is niet erg maar heb je nooit het gevoel dat de joint niet meer smaakt?
Klik om te vergroten...
Nee. Voor de smaak zou ik het zo opsteken bij wijze van. ( Al proef ik niks al 5 maanden) Maar ik ben er gewoon klaar mee. Hoeveel dingen ik heb laten varen door in mijn eentje jointjes te roken eenzaam in mijn kamer en ik voelde me de koning ermee. Lekker niks doen heel de dag, en dikke wiet soorten roken met muziek op.

Terwijl ik veel leuke dingen had kunnen doen van dat geld of gespaard zou hebben.

Waar ik het meest last van had was dat ik er iedere dag mee bezig was wat ik die dag zou halen. Of niet blowen en uit eindelijk op laatste moment toch nog even wiet halen. Het nam mij over en werd daar erg ongelukkig van en voelde me machteloos.

Het is klaar. Ik zou het alleen sporadisch doen zoals tijdens vakantie ( nooit echt vakantie gehad )
Ik wil dit niet meer. Ik ben er echt klaar mee. Fuck wiet en al die shit. Ik werd ook niet meer stoned, als ik 3gr had gerookt dacht ik altijd van, was dit die 40€ waard? Nee was vaak het antwoord. Maar één dag later deed ik precies hetzelfde weer.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
BenzoLiefhebber zei:
Als ik 3gr had gerookt dacht ik altijd van, was dit die 40€ waard? Nee was vaak het antwoord. Maar één dag later deed ik precies hetzelfde weer.
Klik om te vergroten...
Opm
Dat heet: verslaving.
Ik herken dit verhaal, bij mij ging het net zo....ooit was mijn hasj op, en ik zat ruim 200 km van huis.
En ik heb deze afstand heen en terug gereden, want ik moest en ik zou hasj hebben voor het slapen gaan.
Zo erg was het!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lekker bezig!
BenzoLiefhebber zei:
Het beperkte mijn leven gewoon en ik dacht al die tijd van niet.
Dat ik er niet passief van werd, dat ik beter kon nadenken, en dat is allemaal illusie.
Mijn mentale ziektes haal ik daarmee niet weg, sterker nog, ik stopte het weg met blowen.

-

Wat een opname allemaal met je kan doen zodra je nuchter word is bizar. Allemaal onverwerkte pijn over het verleden kwamen naar boven en heb meer gehuild dan in heel mijn leven, en ik ben 25j.
Klik om te vergroten...
Schrijf dit soort dingen op! Dan blijven ze beter in je geheugen hangen. Want er komt een dag dat die verslaving ergens op je schouder gaat zeggen: ah maar je kan er wel beter van nadenken, je wordt er niet passief van, eentje kan wel.
Hetzij fluisterend, dan wel schreeuwend. Maar kans is groot dat er nog van zulke dagen komen. En dan is het fijn als je helder hebt, dat het allemaal illusie is!


Succes de komende tijd! Lul ze maar de oren van hun kop af met elke poep en scheet die je van binnen dwars zit!
P
Pluto41Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Het zou wel mooi zijn als je een doel had. Bijvoorbeeld sporten. Maakt eigenlijk niet uit wat maar iets waarmee je de gewoonte kunt doorbreken. In ieder geval iets waarmee je jezelf beloont en wat de verveling tegengaat. Misschien een wandeling. Zet je lekker een podcast op je kop en ga je voor jezelf iedere dag een route maken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het vinden en zoeken van activiteiten die afleiding geven van een bepaald gedachten patroon. Daar zit hem het in.
Dat je niet teveel tijd hebt om cravings te gaan ontwikkelen.
Dat heeft mij geholpen toen ik stopte....
Afleiding. Het toverwoord!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pluto41 zei:
Het zou wel mooi zijn als je een doel had. Bijvoorbeeld sporten. Maakt eigenlijk niet uit wat maar iets waarmee je de gewoonte kunt doorbreken. In ieder geval iets waarmee je jezelf beloont en wat de verveling tegengaat. Misschien een wandeling. Zet je lekker een podcast op je kop en ga je voor jezelf iedere dag een route maken.
Klik om te vergroten...
Ik ben ermee bezig om dingen op te bouwen. Maar kan natuurlijk niet allemaal tegelijk. Het begint met mijn omgeving. Dan komt de rest vanzelf.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Het vinden en zoeken van activiteiten die afleiding geven van een bepaald gedachten patroon. Daar zit hem het in.
Dat je niet teveel tijd hebt om cravings te gaan ontwikkelen.
Dat heeft mij geholpen toen ik stopte....
Afleiding. Het toverwoord!
Klik om te vergroten...
Ik moet wel zeggen dat se concentratie veel beter is geworden en ik meer aan dingen toe kom. Dit zorgt ervoor dat ik beter mijn ding kan doen. Dit resultaat is al genoeg voor mij om dit vol ye houden.
A
AsiiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Die stap om het niet te halen als het op is, is groot en best eng. Vooral het gevoel en nu, zonder blowen is saai. Maar zoals je zegt je voelt er eigenlijk niks meer van dan is dat al een goed teken. Zo begon het bij mij ook nu is het echt de knoop doorhakken. Haal een dag eens niet je zult je kut voelen maar het fijne aan wiet is dat de cravings snel overgaan. Succes met je Journey je kunt het!
A
AsiiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ohja elke keer als ik zin had in een joint heb ik heel veel water (met prik) gedronken zodat je toch een voldaan gevoel hebt. Klinkt misschien dom...
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#10
Asii zei:
Die stap om het niet te halen als het op is, is groot en best eng. Vooral het gevoel en nu, zonder blowen is saai. Maar zoals je zegt je voelt er eigenlijk niks meer van dan is dat al een goed teken. Zo begon het bij mij ook nu is het echt de knoop doorhakken. Haal een dag eens niet je zult je kut voelen maar het fijne aan wiet is dat de cravings snel overgaan. Succes met je Journey je kunt het!
Klik om te vergroten...
Ik ben al één week clean. Ik kan dit en heb dit besloten. Daar ben ik dan heel standvastig in. Maar bedankt voor je berichten
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
BenzoLiefhebber zei:
Kan iemand mij DM sturen, heb last van craving.
Klik om te vergroten...
Te laat. Zo snel gaat dat dus. Onderdeel van het proces...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gezien de duur van je gebruik en hoeveelheid denk ik dat het lastig (niet onmogelijk) is om zelf te stoppen. Tijdens mijn therapie ook veel mensen tegengekomen die wilden stoppen met blowen en daar hulp bij kregen. Door middel van CGT krijg je inzicht in je eigen gedrag en leer je met triggers om te gaan. Kan het eigenlijk aan iedereen aanrader, even goed je eigen gedrag analyseren.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rotjoch zei:
Schroom je niet om extern hulp te vragen hè. Blowen is een hardnekkig ding en hulp vragen betekend niet gelijk dat je wordt afgeschilderd als een junk en je familie wordt ook niet ingelicht, tenzij jij dat wilt.

Als je al zo lang blowt, dan moet je eerst nagaan wat voor functie het heeft gekregen. Je onderdrukt een boel daarbinnen en het kan een soort medicatie zijn geworden.

Daarnaast de verveling invullen die valt. Beweging is uitstekend. En als je lang en intensief genoeg beweegt krijg je ook een high. Daarnaast ‘gewoon’ wat dingen gaan doen waarbij je je aandacht afleid. Tekenen of lezen zijn laagdrempelig, maar je kan ook eens wat dingen proberen zoals speksteen bewerken, elektronica uit elkaar schroeven en terug in elkaar zetten, foto’s buiten maken van een paddestoel en kijken of je jezelf er op kan bewerken. Vanalles. Online schaken, een dorp maken van papieren gebouwen. Maak een lijstje van klusjes die je nog moet/wil doen en je kan verbeteren. Je komt in de tussentijd wat nieuws tegen om aan het lijstje toe te voegen. Zet je pen op papier en schrijf een paar woorden en kijk wat er gebeurd.

Gooi je vloei, tip, pijpje e.d. weg en vermijd even de dingen die je deed toen je blowde. Als dat serie kijken was, dan ga je even andere dingen doen dan serie kijken. Je brein heeft gewoon die connectie hardnekkig gemaakt en die connecties moeten weg. Duurt jaren, maar wordt met de dag wel makkelijker.

Als je nog meer vragen hebt, stuur me maar een persoonlijk bericht. Ik weet precies hoe je je voelt.
Klik om te vergroten...
Erg bedankt voor je brede reactie. Ik ga hier zeker een aantal dingen van opnemen, zoals de dingen die met blowen te maken gehad hebben. Die ik tegelijkertijd deed.

De coffeeshops en dergelijke vermijden is lastig aangezien ik midden in het centrum woon, komt binnekort een einde aan want ik moet verhuizen. In dit geval heeft dat een positieve werking.

Hulp zoeken is, vind ik, erg lastig met verslaving omdat ik weinig mensen in mijn omgeving heb die verslaafd zijn.
Ik heb überhaupt niet veel mensen in mijn omgeving
Dit is ook bewust en geen ruimte om meer mensen in mijn leven te binden.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#14
BenzoLiefhebber zei:
Dag allemaal.
Ik wil al weken stoppen met blowen, de ene dag lukt het wel, de andere niet. Toch wil ik volledig stoppen. Ik gebruik 4 jaar lang dagelijks rond de 1/1.5gr pure joints. Want ik rook geen tabak en vind dat vies.
Het zit vast geroest in mijn leven en daar heb ik het meeste moeite mee. Dat zijn dan ook de meest lastige momenten
Dus ik zoek gezonde vervangers (bijvoorbeeld een rondje lopen, iets drinken/eten)
Zelf ben ik niet heel creatief in het verzinnen van goed gedrag, ik hoor graag tips tegemoet en/of advies het mag van alles zijn.

Edit: Ik ben uitbehandeld bij de verslavingszorg, word ingeschreven bij Chronische basis GGZ.
Klik om te vergroten...
Eeen blowtje kan geen kwaad op zijn tijd
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alles is een goeie vervanger behalve de routine wat je me blowen aanhield.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kan iemand mij DM sturen, heb last van craving.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dag allemaal.
Ik wil al weken stoppen met blowen, de ene dag lukt het wel, de andere niet. Toch wil ik volledig stoppen. Ik gebruik 4 jaar lang dagelijks rond de 1/1.5gr pure joints. Want ik rook geen tabak en vind dat vies.
Het zit vast geroest in mijn leven en daar heb ik het meeste moeite mee. Dat zijn dan ook de meest lastige momenten
Dus ik zoek gezonde vervangers (bijvoorbeeld een rondje lopen, iets drinken/eten)
Zelf ben ik niet heel creatief in het verzinnen van goed gedrag, ik hoor graag tips tegemoet en/of advies het mag van alles zijn.

Edit: Ik ben uitbehandeld bij de verslavingszorg, word ingeschreven bij Chronische basis GGZ.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Schroom je niet om extern hulp te vragen hè. Blowen is een hardnekkig ding en hulp vragen betekend niet gelijk dat je wordt afgeschilderd als een junk en je familie wordt ook niet ingelicht, tenzij jij dat wilt.

Als je al zo lang blowt, dan moet je eerst nagaan wat voor functie het heeft gekregen. Je onderdrukt een boel daarbinnen en het kan een soort medicatie zijn geworden.

Daarnaast de verveling invullen die valt. Beweging is uitstekend. En als je lang en intensief genoeg beweegt krijg je ook een high. Daarnaast ‘gewoon’ wat dingen gaan doen waarbij je je aandacht afleid. Tekenen of lezen zijn laagdrempelig, maar je kan ook eens wat dingen proberen zoals speksteen bewerken, elektronica uit elkaar schroeven en terug in elkaar zetten, foto’s buiten maken van een paddestoel en kijken of je jezelf er op kan bewerken. Vanalles. Online schaken, een dorp maken van papieren gebouwen. Maak een lijstje van klusjes die je nog moet/wil doen en je kan verbeteren. Je komt in de tussentijd wat nieuws tegen om aan het lijstje toe te voegen. Zet je pen op papier en schrijf een paar woorden en kijk wat er gebeurd.

Gooi je vloei, tip, pijpje e.d. weg en vermijd even de dingen die je deed toen je blowde. Als dat serie kijken was, dan ga je even andere dingen doen dan serie kijken. Je brein heeft gewoon die connectie hardnekkig gemaakt en die connecties moeten weg. Duurt jaren, maar wordt met de dag wel makkelijker.

Als je nog meer vragen hebt, stuur me maar een persoonlijk bericht. Ik weet precies hoe je je voelt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."