Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk wil tips voor het stoppen met wiet roken

Ik wil tips voor het stoppen met wiet roken

77 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
@ BenzoLiefhebber,
Stoppen heeft in jouw geval vele voordelen.
Denk eerst eens aan je lichaam, dat weer op de normale stand terugkeert en dat je je op enige termijn beter zult voelen, en daarna kijk eens naar je portemonnee.
Daar blijft aanzienlijk meer geld in zitten, wat je ergens anders voor kunt gebruiken!
Klik om te vergroten...
Ja wat er meestal gebeurd is dat het geld dan weer ergens anders naartoe gaat. Kan van alles zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als het geld maar daarheen gaat, wat je lijf en leden niet vernietigd, dan is de bestemming wel goed..
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gisteren in de stad geweest en ik denk dat ik er echt klaar mee ben met blowen. Ik heb mijn dromen terug in de nacht en geen craving.
Daarbij drink ik ook alleen maar 0.0 en door corona proef ik al ruim 5 maanden niets dus dat maakt ook niet uit.

Het beperkte mijn leven gewoon en ik dacht al die tijd van niet.
Dat ik er niet passief van werd, dat ik beter kon nadenken, en dat is allemaal illusie.
Mijn mentale ziektes haal ik daarmee niet weg, sterker nog, ik stopte het weg met blowen.

De passie die ik heb gehad met wiet kan ik achter me laten. Ik kan mijn oude passie helaas niet oppakken want ik proef niks (ik ben kok van beroep) dus ik zoek andere dingen. Met sociale fobie en angsten gaat dat wel erg veel tijd nemen, maar dat is dan maar zo. Ik blijf realistisch en denk dat ik het zo vol kan houden.

Wat een opname allemaal met je kan doen zodra je nuchter word is bizar. Allemaal onverwerkte pijn over het verleden kwamen naar boven en heb meer gehuild dan in heel mijn leven, en ik ben 25j.

Voor de mensen die ook proberen te stoppen, het lukt alleen als je echt zelf wilt en een streep erachter zet!!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
BenzoLiefhebber zei:
Gisteren in de stad geweest en ik denk dat ik er echt klaar mee ben met blowen.
Klik om te vergroten...
Opm. Goed zo!
BenzoLiefhebber zei:
Het beperkte mijn leven gewoon en ik dacht al die tijd van niet.
Dat ik er niet passief van werd, dat ik beter kon nadenken, en dat is allemaal illusie.
Klik om te vergroten...
Opm. Drugs, ze zijn allemaal hetzelfde.
Ze geven een illusie, meer niet.
Ze liegen tegen je.
BenzoLiefhebber zei:
Voor de mensen die ook proberen te stoppen, het lukt alleen als je echt zelf wilt en een streep erachter zet!!!
Klik om te vergroten...
Opm. Dat echt zelf willen stoppen, dat geldt voor elke verslaving.
Sta je er zelf niet voor 1000 % achter, dan is iedere therapie verspilde tijd en moeite.
Het gaat je niet lukken om te stoppen als je niet echt zelf wilt en ja, je moet wel zelf door de zure appel heen willen bijten!
A
AsiiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jammer dat het je zo moeilijk valt. Na 10 jaar blowen heb totaal geen last gehad van het stoppen. Maar iedereen is anders. (1 jaar clean nu) Het helpt als je er over praat maar mij heeft het vooral geholpen om er niet te vaak over te praten zodat ik het gewoon was vergeten. Probeer lekker te eten en zoek je misschien een nieuw hobby. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Terugvallen is niet erg maar heb je nooit het gevoel dat de joint niet meer smaakt? Hou vast aan dat gevoel..
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#6
Asii zei:
Terugvallen is niet erg maar heb je nooit het gevoel dat de joint niet meer smaakt?
Klik om te vergroten...
Nee. Voor de smaak zou ik het zo opsteken bij wijze van. ( Al proef ik niks al 5 maanden) Maar ik ben er gewoon klaar mee. Hoeveel dingen ik heb laten varen door in mijn eentje jointjes te roken eenzaam in mijn kamer en ik voelde me de koning ermee. Lekker niks doen heel de dag, en dikke wiet soorten roken met muziek op.

Terwijl ik veel leuke dingen had kunnen doen van dat geld of gespaard zou hebben.

Waar ik het meest last van had was dat ik er iedere dag mee bezig was wat ik die dag zou halen. Of niet blowen en uit eindelijk op laatste moment toch nog even wiet halen. Het nam mij over en werd daar erg ongelukkig van en voelde me machteloos.

Het is klaar. Ik zou het alleen sporadisch doen zoals tijdens vakantie ( nooit echt vakantie gehad )
Ik wil dit niet meer. Ik ben er echt klaar mee. Fuck wiet en al die shit. Ik werd ook niet meer stoned, als ik 3gr had gerookt dacht ik altijd van, was dit die 40€ waard? Nee was vaak het antwoord. Maar één dag later deed ik precies hetzelfde weer.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
BenzoLiefhebber zei:
Als ik 3gr had gerookt dacht ik altijd van, was dit die 40€ waard? Nee was vaak het antwoord. Maar één dag later deed ik precies hetzelfde weer.
Klik om te vergroten...
Opm
Dat heet: verslaving.
Ik herken dit verhaal, bij mij ging het net zo....ooit was mijn hasj op, en ik zat ruim 200 km van huis.
En ik heb deze afstand heen en terug gereden, want ik moest en ik zou hasj hebben voor het slapen gaan.
Zo erg was het!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lekker bezig!
BenzoLiefhebber zei:
Het beperkte mijn leven gewoon en ik dacht al die tijd van niet.
Dat ik er niet passief van werd, dat ik beter kon nadenken, en dat is allemaal illusie.
Mijn mentale ziektes haal ik daarmee niet weg, sterker nog, ik stopte het weg met blowen.

-

Wat een opname allemaal met je kan doen zodra je nuchter word is bizar. Allemaal onverwerkte pijn over het verleden kwamen naar boven en heb meer gehuild dan in heel mijn leven, en ik ben 25j.
Klik om te vergroten...
Schrijf dit soort dingen op! Dan blijven ze beter in je geheugen hangen. Want er komt een dag dat die verslaving ergens op je schouder gaat zeggen: ah maar je kan er wel beter van nadenken, je wordt er niet passief van, eentje kan wel.
Hetzij fluisterend, dan wel schreeuwend. Maar kans is groot dat er nog van zulke dagen komen. En dan is het fijn als je helder hebt, dat het allemaal illusie is!


Succes de komende tijd! Lul ze maar de oren van hun kop af met elke poep en scheet die je van binnen dwars zit!
P
Pluto41Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Het zou wel mooi zijn als je een doel had. Bijvoorbeeld sporten. Maakt eigenlijk niet uit wat maar iets waarmee je de gewoonte kunt doorbreken. In ieder geval iets waarmee je jezelf beloont en wat de verveling tegengaat. Misschien een wandeling. Zet je lekker een podcast op je kop en ga je voor jezelf iedere dag een route maken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het vinden en zoeken van activiteiten die afleiding geven van een bepaald gedachten patroon. Daar zit hem het in.
Dat je niet teveel tijd hebt om cravings te gaan ontwikkelen.
Dat heeft mij geholpen toen ik stopte....
Afleiding. Het toverwoord!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pluto41 zei:
Het zou wel mooi zijn als je een doel had. Bijvoorbeeld sporten. Maakt eigenlijk niet uit wat maar iets waarmee je de gewoonte kunt doorbreken. In ieder geval iets waarmee je jezelf beloont en wat de verveling tegengaat. Misschien een wandeling. Zet je lekker een podcast op je kop en ga je voor jezelf iedere dag een route maken.
Klik om te vergroten...
Ik ben ermee bezig om dingen op te bouwen. Maar kan natuurlijk niet allemaal tegelijk. Het begint met mijn omgeving. Dan komt de rest vanzelf.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Het vinden en zoeken van activiteiten die afleiding geven van een bepaald gedachten patroon. Daar zit hem het in.
Dat je niet teveel tijd hebt om cravings te gaan ontwikkelen.
Dat heeft mij geholpen toen ik stopte....
Afleiding. Het toverwoord!
Klik om te vergroten...
Ik moet wel zeggen dat se concentratie veel beter is geworden en ik meer aan dingen toe kom. Dit zorgt ervoor dat ik beter mijn ding kan doen. Dit resultaat is al genoeg voor mij om dit vol ye houden.
A
AsiiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die stap om het niet te halen als het op is, is groot en best eng. Vooral het gevoel en nu, zonder blowen is saai. Maar zoals je zegt je voelt er eigenlijk niks meer van dan is dat al een goed teken. Zo begon het bij mij ook nu is het echt de knoop doorhakken. Haal een dag eens niet je zult je kut voelen maar het fijne aan wiet is dat de cravings snel overgaan. Succes met je Journey je kunt het!
A
AsiiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ohja elke keer als ik zin had in een joint heb ik heel veel water (met prik) gedronken zodat je toch een voldaan gevoel hebt. Klinkt misschien dom...
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#15
Asii zei:
Die stap om het niet te halen als het op is, is groot en best eng. Vooral het gevoel en nu, zonder blowen is saai. Maar zoals je zegt je voelt er eigenlijk niks meer van dan is dat al een goed teken. Zo begon het bij mij ook nu is het echt de knoop doorhakken. Haal een dag eens niet je zult je kut voelen maar het fijne aan wiet is dat de cravings snel overgaan. Succes met je Journey je kunt het!
Klik om te vergroten...
Ik ben al één week clean. Ik kan dit en heb dit besloten. Daar ben ik dan heel standvastig in. Maar bedankt voor je berichten
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#16
BenzoLiefhebber zei:
Kan iemand mij DM sturen, heb last van craving.
Klik om te vergroten...
Te laat. Zo snel gaat dat dus. Onderdeel van het proces...
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
TeveelKaas zei:
Heeft mij geholpen met stoppen met blowen, je ervaart de smaak, word niet stoned en vond het totaal niet verslavend
Klik om te vergroten...
ik blow elke dag maar gewoon niet veel erin en de juiste wiet.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
Bestaat zo'n garantie?
Klik om te vergroten...
Nitpicking. Je snapt best wat ik bedoel toch?
T
TeveelKaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ben nu al bijna 4 maanden gestopt en wil binnenkort wel weer een jointje gaan roken. Wel bang voor terugval maar denk dat het wel mogelijk moet zijn om niet weer dagelijks te gaan blowem
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#20
TeveelKaas zei:
Ben nu al bijna 4 maanden gestopt en wil binnenkort wel weer een jointje gaan roken. Wel bang voor terugval maar denk dat het wel mogelijk moet zijn om niet weer dagelijks te gaan blowem
Klik om te vergroten...
Dat is wel snel. Heb je iets wat garandeerd dat je niet terugvalt? Die andere persoon genaamd verslaving zal aan je gaan trekken, ben je sterk genoeg?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."