#1
Kan iemand mij DM sturen, heb last van craving.
Erg bedankt voor je brede reactie. Ik ga hier zeker een aantal dingen van opnemen, zoals de dingen die met blowen te maken gehad hebben. Die ik tegelijkertijd deed.Schroom je niet om extern hulp te vragen hè. Blowen is een hardnekkig ding en hulp vragen betekend niet gelijk dat je wordt afgeschilderd als een junk en je familie wordt ook niet ingelicht, tenzij jij dat wilt.
Als je al zo lang blowt, dan moet je eerst nagaan wat voor functie het heeft gekregen. Je onderdrukt een boel daarbinnen en het kan een soort medicatie zijn geworden.
Daarnaast de verveling invullen die valt. Beweging is uitstekend. En als je lang en intensief genoeg beweegt krijg je ook een high. Daarnaast ‘gewoon’ wat dingen gaan doen waarbij je je aandacht afleid. Tekenen of lezen zijn laagdrempelig, maar je kan ook eens wat dingen proberen zoals speksteen bewerken, elektronica uit elkaar schroeven en terug in elkaar zetten, foto’s buiten maken van een paddestoel en kijken of je jezelf er op kan bewerken. Vanalles. Online schaken, een dorp maken van papieren gebouwen. Maak een lijstje van klusjes die je nog moet/wil doen en je kan verbeteren. Je komt in de tussentijd wat nieuws tegen om aan het lijstje toe te voegen. Zet je pen op papier en schrijf een paar woorden en kijk wat er gebeurd.
Gooi je vloei, tip, pijpje e.d. weg en vermijd even de dingen die je deed toen je blowde. Als dat serie kijken was, dan ga je even andere dingen doen dan serie kijken. Je brein heeft gewoon die connectie hardnekkig gemaakt en die connecties moeten weg. Duurt jaren, maar wordt met de dag wel makkelijker.
Als je nog meer vragen hebt, stuur me maar een persoonlijk bericht. Ik weet precies hoe je je voelt.
Ik heb CGT al gedaan, maar het toepassen is een tweede uitdaging! Daar struikel ik vaak tot bijna altijd over aangezien ik meestal schijt heb aan mezelf (om het even grof te zeggen)Gezien de duur van je gebruik en hoeveelheid denk ik dat het lastig (niet onmogelijk) is om zelf te stoppen. Tijdens mijn therapie ook veel mensen tegengekomen die wilden stoppen met blowen en daar hulp bij kregen. Door middel van CGT krijg je inzicht in je eigen gedrag en leer je met triggers om te gaan. Kan het eigenlijk aan iedereen aanrader, even goed je eigen gedrag analyseren.
Ik ga dit zeker beter toepassen. Ik denk dat ik hier nog wel wat te behalen heb.Alles is een goeie vervanger behalve de routine wat je me blowen aanhield.
Denk dat het met zo'n motivatie wel lastig wordt om te stoppen. Je wil eigenlijk niet stoppen dus?Ik heb CGT al gedaan, maar het toepassen is een tweede uitdaging! Daar struikel ik vaak tot bijna altijd over aangezien ik meestal schijt heb aan mezelf (om het even grof te zeggen)
Het is bij mij eigenlijk een financiële keuze om te stoppen, geen eigen keuze.
Goedenavond,Ik ben nu pas 3 dagen gestopt. Het lukte nog niet, en nu gaat het wat beter wat dat betreft. Heb ook op advies van de psychiater mijn anti psychotica verhoogd. Dit zal helpen met het stoppen.
Ik houd jullie op se hoogte van het proces.
Eeen blowtje kan geen kwaad op zijn tijd
Geen handige post @Danny46. Let er een beetje op!Eeen blowtje kan geen kwaad op zijn tijd
Lul nou niet zo slap..Nee want die garantie bestaat niet.
Eeen blowtje kan geen kwaad op zijn tijdDag allemaal.
Ik wil al weken stoppen met blowen, de ene dag lukt het wel, de andere niet. Toch wil ik volledig stoppen. Ik gebruik 4 jaar lang dagelijks rond de 1/1.5gr pure joints. Want ik rook geen tabak en vind dat vies.
Het zit vast geroest in mijn leven en daar heb ik het meeste moeite mee. Dat zijn dan ook de meest lastige momenten
Dus ik zoek gezonde vervangers (bijvoorbeeld een rondje lopen, iets drinken/eten)
Zelf ben ik niet heel creatief in het verzinnen van goed gedrag, ik hoor graag tips tegemoet en/of advies het mag van alles zijn.
Edit: Ik ben uitbehandeld bij de verslavingszorg, word ingeschreven bij Chronische basis GGZ.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."