Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is er aan je veranderd sinds je verslaving?

Wat is er aan je veranderd sinds je verslaving?

69 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
MaddMonkey zei:
Brrrrr
Bah

Kots kots

@LucidLucy kom erin por favor.


En als ik je vraag dat kutwoord eens los te laten. Wat blijft er dan over @dupont ?
Klik om te vergroten...

Nou vooruit dan!

Je moet helemaal niks! Nooit niet!

Kijk maar eens... Sommige mensen zeggen, je moet belasting betalen, je moet ademen, etc.

Maar dat is helemaal niet zo! Je kan het ook laten! Alleen vaak zijn de consequenties zo vervelend, dus doe je het toch maar. Die opstapelende blauwe brieven of blauw aanlopen is toch ook maar niks.

Met andere woorden je wil of je kan. Maar je moet niks.

Klein literair verschil, maar mentaal verschil van dag en nacht als je dit kan naleven.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Veel maar toch niet echt. Was super ongemakkelijk voorheen, sindsdien ben 'k schaamteloos en heb 'k meer vrienden gemaakt, ben meer open, kan makkelijker op mensen afstappen en al dat. Kan me niks meer herinneren verder, afspraken vergeet 'k vaak, kan niet meer leren en ben snel angstig terwijl ik dat nooit had. Vind mezelf nu niet chill maar vroeger was het 10 keer erger voor m'n gevoel. Die ongemakkelijkheid, tegen niemand kunnen praten. Maar kon wel goed leren, logisch nadenken, enigszins concentreren, zag consequenties in en dat is nu allemaal weg. Voel me hetzelfde als 2 jaar geleden alleen moet 'k me nu constant druk maken dat 'k geen afkick krijg, pakketjes wel op tijd bestel en gvd wat kost het een geld. Kom er ooit wel uit. Was ongelukkig hiervoor, nu en hierna ook waarschijnlijk maar dat zie ik dan wel weer. 'Tis wat het is.
M
MaryseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Laboratoriumrat zei:
Ik was altijd al over-emotioneel. En begin van mn verslaving werd dat zo erg dat het vaak ernstige crisis belandde. Dat had sws met 3mmc verslaving te maken toen maar ik gebruik dat niet meer. Ik weet niet of dit ook door de drugs komt of omdat ik zelf gewoon een mega onstabiel brein heb, maar mijn emoties zijn nu gewoon weg. Ik kan niet eens meer huilen, ergens om lachen is ook moeilijk.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me een rotgevoel. Enerzijds voel je geen pijn, maar ook geen plezier meer. Merk jij ook dat de contacten met anderen daardoor ook afvlakken? Ik hoop voor je dat je een manier vindt dat je weer kunt gaan voelen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik merk dat ik mentaal veel minder sterk ben als dat ik vroeger was en veel sneller overstuur raak om dingen waar ik vroeger totaal schijt aan kon hebben.

Dat ik moeite heb met plezier ervaren en ik voel me alsof ik vastgeketent zit aan kettingen.

Moeite met socialiseren, minder zelfvertrouwen. Veel meer twijfelen.
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik was altijd al over-emotioneel. En begin van mn verslaving werd dat zo erg dat het vaak ernstige crisis belandde. Dat had sws met 3mmc verslaving te maken toen maar ik gebruik dat niet meer. Ik weet niet of dit ook door de drugs komt of omdat ik zelf gewoon een mega onstabiel brein heb, maar mijn emoties zijn nu gewoon weg. Ik kan niet eens meer huilen, ergens om lachen is ook moeilijk.
G
Gunz For HireLid
01-01-2024, 00:00
#6
TheRealKoekert zei:
Mijn verslaving heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer fijn kan slapen zonder wiet. En het fuckt volgens mij behoorlijk met de kwaliteit van mijn slaap. Ik voel mij eigenlijk nooit echt uitgerust als ik opsta. Ongeacht hoeveel uur ik geslapen heb. Dromen doe ik voor mijn gevoel bijna nooit. (Of ik onthoud ze gewoon niet) Terwijl als ik zou stoppen met wiet ik juist weer hele intense dromen zou krijgen. Verder zijn vakanties in het buitenland eigenlijk een no go geworden.
En heb ik het idee dat het mijn concentratie en geheugen niet ten goeden komt. (Mogelijk komt dit ook door mijn nachtrust die verstoord wordt door wiet)

Valt allemaal prima mee te leven hoor. Soms denk ik wel eens aan stoppen. Maar als ik dan weer een werkdag gehad heb denk ik al snel weer van: fuck it. Ik heb de hele dag gewerkt nu mag ik mijzelf belonen. Herkenbaar? Daarnaast helpt het mij ook in zekere zin om te ontspannen en tot rust te komen na werk.
Klik om te vergroten...
Zeer herkenbaar!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Blyatman zei:
Thanks bro 🙏 Het is echt een bepaalde last op de schouders die je naar de grond blijft drukken.
Klik om te vergroten...
En een paradox in mijn belevenis. Hoe meer je gewend bent je problemen te verdoven hoe meer moeite je gaat krijgen met steeds meer bepaalde gevoelens / situaties die je vroeger veel beter kon handelen. Herkenbaar?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Die zooi verandert je gedrag... en je karakter.
Klik om te vergroten...
Niet eens, de zooi zorgde er voor dat ik mentale problemen niet meer besprak.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Rat zei:
Ik was altijd al over-emotioneel. En begin van mn verslaving werd dat zo erg dat het vaak ernstige crisis belandde. Dat had sws met 3mmc verslaving te maken toen maar ik gebruik dat niet meer. Ik weet niet of dit ook door de drugs komt of omdat ik zelf gewoon een mega onstabiel brein heb, maar mijn emoties zijn nu gewoon weg. Ik kan niet eens meer huilen, ergens om lachen is ook moeilijk.
Klik om te vergroten...
Ook dit is herkenbaar. Numb to the core.

Je best moeten doen om je blij te voelen en te lachen ookal ben je omringt door de mensen waar je van houd, geen emotie kunnen tonen aan je oma's sterfbed, een leegte in je ziel alsof je hem aan de duivel verkocht hebt.

Ik hoop dat je weer gaat shinen in het leven het is je gegunt! 😉
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn hele leven en emotie schild is na alles toch een heropbouw na 2 rockbottoms.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
TheRealKoekert zei:
Herkenbaar?
Klik om te vergroten...
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Blyatman zei:
Mijn probleem was/is geworden dat mijn verslaving er domweg gewoon voor gezorgd heeft dat ik nooit echt verteld heb aan iemand/geliefden hoe ik mij werkelijk voel(de). Denkende hun er voor te beschermen, maar zorgt er eerder voor dat ik belangrijke mensen gekwetst had/heb.
Klik om te vergroten...
Die zooi verandert je gedrag... en je karakter.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dopemonster zei:
En een paradox in mijn belevenis. Hoe meer je gewend bent je problemen te verdoven hoe meer moeite je gaat krijgen met steeds meer bepaalde gevoelens / situaties die je vroeger veel beter kon handelen. Herkenbaar?
Klik om te vergroten...
Jep..
Toen ik zelden gebruikte, en na de therapie ging alles stukken beter. Denk rond een jaar dat alles weer in de put is gezakt en alles genegeerd heb. En het langzaam mij veranderde in iets wat ik juist niet meer was.
T
True NorthLid
01-01-2024, 00:00
#14
Blyatman zei:
Niet eens, de zooi zorgde er voor dat ik mentale problemen niet meer besprak.
Klik om te vergroten...
Casrus zei:
Die zooi verandert je gedrag... en je karakter.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat er vaak van beiden sprake is. Zo heb ik het ervaren althans…
Drugs verandert je karakter, maar het verandert vooral de dingen waar je mee bezig bent. Geef dat wat tijd en je bent een ander persoon.

Mijn verslaving heeft me een bijzonder nuttig perspectief gegeven op de manier hoe een mens denkt, hoe een mens beslissingen maakt en wat voor impact allerlei factoren daarop hebben. Het drugsgebruik ompraten, bagataliseren en het onweerstaanbare verlangen naar drugs heeft mij het besef gegeven dat dit soort verlangens zich niet beperken tot drugs en seks (om 2 belangrijke te noemen) maar tot ALLES.
Leren met drugs omgaan (of eigenlijk leren het verlangen te weerstaan) is leren de strijd aan te gaan met de smerige schaduwzijde in jezelf.

Ik heb mezelf van een hele ander kant leren kennen. Enerzijds doet dat me nog elke dag ongelofelijk veel pijn: hoe stom ik had kunnen zijn om als lieve behulpzame tienerjongen mezelf heb kunnen laten veranderen in een nutteloze junkie. Hoe ik mijn moeder doodsangst heb aangejaagd met mijn gedrag en haar hart heb gebroken met míjn fouten… Anderzijds denk ik dat ik er sterker van terug ben gekomen en ik vanuit dit punt terug kan kijken naar deze periode met de gedachte: je hebt jezelf voor de gek gehouden en je weet hoe. Ik heb ervan geleerd.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Blyatman zei:
Mijn probleem was/is geworden dat mijn verslaving er domweg gewoon voor gezorgd heeft dat ik nooit echt verteld heb aan iemand/geliefden hoe ik mij werkelijk voel(de). Denkende hun er voor te beschermen, maar zorgt er eerder voor dat ik belangrijke mensen gekwetst had/heb.
Klik om te vergroten...
Ik hoop echt dat je er nog invloed op hebt om verandering in de situatie te bregen!

En als dat niet meer gaat werken vind ik dat echt jammer man je lijkt me een goede gozer.

Life goes on breek jezelf vrij uit die mentale gevangenis en ga vechten voor wat je lief is!
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
Ik hoop echt dat je er nog invloed op hebt om verandering in de situatie te bregen!

En als dat niet meer gaat werken vind ik dat echt jammer man je lijkt me een goede gozer.

Life goes on breek jezelf vrij uit die mentale gevangenis en ga vechten voor wat je lief is!
Klik om te vergroten...
Ik had eigenlijk een afspraak bij de huisarts om over de problemen te gaan praten. Echter fucking Covid kwam er tussendoor.
En ik ben ook een goede gozer, diep van binnen. Alleen die schaduw van depressieve klachten hebben dat overgenomen.

en vechten voor wat mij lies is, sowieso. Alleen in sommige gevallen kan/zal/is of wordt dat eenzijdig. Puur door dat ik die kut schaduw heb laten overstemmen.

maarja sommige burdens zal je eenmaal moeten blijven dragen hoe kut het ook is.
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dopemonster zei:
no homo
Klik om te vergroten...


Niets mis met homoseksualiteit.. 🌈
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dopemonster zei:
Ook dit is herkenbaar. Numb to the core.

Je best moeten doen om je blij te voelen en te lachen ookal ben je omringt door de mensen waar je van houd, geen emotie kunnen tonen aan je oma's sterfbed, een leegte in je ziel alsof je hem aan de duivel verkocht hebt.

Ik hoop dat je weer gaat shinen in het leven het is je gegunt! 😉
Klik om te vergroten...
Dit is precies hoe ik me iedere dag voel. Voor andere mensen lijk ik een psychopaat soms, maar ik kan die emoties gewoon niet meer opbrengen, hoe hard ik ook probeer. Betekent niet dat ik het niet voel.

Thanks man, ik hoop dat ook echt voor jou!💜
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn ouders vertrouwen mij niet meer, ben vlak, emotieloos, ondervoed, vermoeid en mijn dwangstoornis is erdoor getriggerd.

Kon erger
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ken mezelf niet meer.
mijn ouders hebben 112 gebeld, omdat ze mij niet meer tegen konden houden en ik zodanig onder invloed was, dat ik een gevaar voor hun was, maar vooral een gevaar voor mijzelf was.

Gelukkig binnen nu en enkele dagen een crisisopvang in.

1 ding is mij wel duidelijk nu: “ ik kan nooit meer in mijn leven alcohol of drugs gebruiken “

maar hey! Ik wil dat ook helemaal niet meer… het leuke is er eigenlijk al wel heel lang van af

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."