#1
Babi pang pangja wat is je lievelingseten?
Gebruikte alcohol, benzo's en o-dsmt elke dag (lekker veilig, niet). Nu gestopt met drinken en rook heel af en toe een jointje maar ben geen stoner oid :PWat gebruik en gebruikte je?
Babi pang pangja wat is je lievelingseten?
Gebruikte alcohol, benzo's en o-dsmt elke dag (lekker veilig, niet). Nu gestopt met drinken en rook heel af en toe een jointje maar ben geen stoner oid :PWat gebruik en gebruikte je?
Most of the times it's a gift and a curse.Ben slomer geworden. Vroeger lette ik op mensen, wat ze van me dachten en nu zeg ik gewoon wat ik denk (in zeker mate lol). Door schijt aan alles te hebben heb 'k een hoop voor mezelf verneukt maar ik zou niet terug willen gaan naar pre-verslaving Nausea. Constant zorgen maken over wat mensen van me denken, geen gesprek kunnen beginnen zonder te trillen, geen grapjes kunnen maken, nul connectie voelen met de mensen om me heen. Ben nu wel half debiel maar kan ten minste open en mezelf zijn tegen mensen ipv het perfecte plaatje neer te willen zetten. Kan minder goed nadenken dan vroeger, heb minder fantasie. Vroeger was het enige wat ik deed dagdromen, nu is dat bijna volledig weggezakt. Jammer maar wat doe je er aan. En enorm kunnen omslaan qua emoties. Ik had dat al maar het is 10 keer erger geworden. Psychedelica en disso's (met mate, een keer per maand max) zijn de enige soorten drugs waar je daadwerkelijk wat aan hebt. De rest is troep. Toen ik een half jaar geleden begon met meer gebruiken voelde ik me met de dag dommer worden. Nu wat geminderd en voel dat ik weer de oude aan het worden ben (min de onzekerheid). Een keer is leuk maar het is en blijft vergif. Dit was mijn spreekbeurt zijn er nog vragen.
Zo herkenbaar! Bij mij gaat het precies zo.Vaak betekent dit dat ik me al in een eerder stadia die week geidentificeerd heb met die cravings en gedachtes waardoor ik eigenlijk al een beetje te laat ben want dan ben ik al me gebruik aan het inplannen en verheerlijken, daar is geen terugkomen van.
Nou bedankt weer , moes wel ff wat traantjes wegpinkenIk denk dat er vaak van beiden sprake is. Zo heb ik het ervaren althans…
Drugs verandert je karakter, maar het verandert vooral de dingen waar je mee bezig bent. Geef dat wat tijd en je bent een ander persoon.
Mijn verslaving heeft me een bijzonder nuttig perspectief gegeven op de manier hoe een mens denkt, hoe een mens beslissingen maakt en wat voor impact allerlei factoren daarop hebben. Het drugsgebruik ompraten, bagataliseren en het onweerstaanbare verlangen naar drugs heeft mij het besef gegeven dat dit soort verlangens zich niet beperken tot drugs en seks (om 2 belangrijke te noemen) maar tot ALLES.
Leren met drugs omgaan (of eigenlijk leren het verlangen te weerstaan) is leren de strijd aan te gaan met de smerige schaduwzijde in jezelf.
Ik heb mezelf van een hele ander kant leren kennen. Enerzijds doet dat me nog elke dag ongelofelijk veel pijn: hoe stom ik had kunnen zijn om als lieve behulpzame tienerjongen mezelf heb kunnen laten veranderen in een nutteloze junkie. Hoe ik mijn moeder doodsangst heb aangejaagd met mijn gedrag en haar hart heb gebroken met mĂjn fouten… Anderzijds denk ik dat ik er sterker van terug ben gekomen en ik vanuit dit punt terug kan kijken naar deze periode met de gedachte: je hebt jezelf voor de gek gehouden en je weet hoe. Ik heb ervan geleerd.
nou bedankt weer, nu moes ik ff wat traantjes wegpinkenIk denk dat er vaak van beiden sprake is. Zo heb ik het ervaren althans…
Drugs verandert je karakter, maar het verandert vooral de dingen waar je mee bezig bent. Geef dat wat tijd en je bent een ander persoon.
Mijn verslaving heeft me een bijzonder nuttig perspectief gegeven op de manier hoe een mens denkt, hoe een mens beslissingen maakt en wat voor impact allerlei factoren daarop hebben. Het drugsgebruik ompraten, bagataliseren en het onweerstaanbare verlangen naar drugs heeft mij het besef gegeven dat dit soort verlangens zich niet beperken tot drugs en seks (om 2 belangrijke te noemen) maar tot ALLES.
Leren met drugs omgaan (of eigenlijk leren het verlangen te weerstaan) is leren de strijd aan te gaan met de smerige schaduwzijde in jezelf.
Ik heb mezelf van een hele ander kant leren kennen. Enerzijds doet dat me nog elke dag ongelofelijk veel pijn: hoe stom ik had kunnen zijn om als lieve behulpzame tienerjongen mezelf heb kunnen laten veranderen in een nutteloze junkie. Hoe ik mijn moeder doodsangst heb aangejaagd met mijn gedrag en haar hart heb gebroken met mĂjn fouten… Anderzijds denk ik dat ik er sterker van terug ben gekomen en ik vanuit dit punt terug kan kijken naar deze periode met de gedachte: je hebt jezelf voor de gek gehouden en je weet hoe. Ik heb ervan geleerd.
Ondertussen 4 maanden verder waarvan ik een kleine maand volledig clean was van alles, helaas sinds een paar weken weer een extreme terugval met een opname als gevolgMijn ouders vertrouwen mij niet meer, ben vlak, emotieloos, ondervoed, vermoeid en mijn dwangstoornis is erdoor getriggerd.
Kon erger
Deze is toch wel een beetje pijnlijk om terug te lezenKon erger
Valt wel op dat veel druggebruikers hoog sensitieve mensen zijn of mensen die psychisch wat kwetsbaarder zijn. In mijn omgeving is dat ook zo en bij mezelf ook.Ik zal ongetwijfeld mentaal instabieler zijn nu dat ik veel en vaak drugs gebruikt heb, maar ver voordat ik drugs ging gebruiken was ik al heel hooggevoelig, emotioneel verre van stabiel en suĂŻcidaal. Trauma heeft mij tot nu toe veel meer gevormd/veranderd dan middelengebruik.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."