Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is er aan je veranderd sinds je verslaving?

Wat is er aan je veranderd sinds je verslaving?

69 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn ouders vertrouwen mij niet meer, ben vlak, emotieloos, ondervoed, vermoeid en mijn dwangstoornis is erdoor getriggerd.

Kon erger
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ken mezelf niet meer.
mijn ouders hebben 112 gebeld, omdat ze mij niet meer tegen konden houden en ik zodanig onder invloed was, dat ik een gevaar voor hun was, maar vooral een gevaar voor mijzelf was.

Gelukkig binnen nu en enkele dagen een crisisopvang in.

1 ding is mij wel duidelijk nu: “ ik kan nooit meer in mijn leven alcohol of drugs gebruiken “

maar hey! Ik wil dat ook helemaal niet meer… het leuke is er eigenlijk al wel heel lang van af
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spatsen zei:
Ik ken mezelf niet meer.
mijn ouders hebben 112 gebeld, omdat ze mij niet meer tegen konden houden en ik zodanig onder invloed was, dat ik een gevaar voor hun was, maar vooral een gevaar voor mijzelf was.

Gelukkig binnen nu en enkele dagen een crisisopvang in.

1 ding is mij wel duidelijk nu: “ ik kan nooit meer in mijn leven alcohol of drugs gebruiken “

maar hey! Ik wil dat ook helemaal niet meer… het leuke is er eigenlijk al wel heel lang van af
Klik om te vergroten...
Heftig man. Is dit opeens gebeurt of zit er een hele voorgeschiedenis aan?

Wel goed dat je over aardig zelfreflectie beschikt.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Apotheker zei:
Mijn hele leven en emotie schild is na alles toch een heropbouw na 2 rockbottoms.
Klik om te vergroten...
Iedereen moest eens weten wat voor stappen je hebt gezet, stiekem erg trots 🖖
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat alles eigenlijk nu een trigger is voor me als ik bvb iets zie of kijk op tv/stream over drugs of als er iets over drugs in komt.

zo heb ik zelfs moeite met het nieuwe seizoen te kijken van better call saul (stom voorbeeld..)
Of zoals die nieuwe docu over psychedelica op flix kan ik helemaal al niet zien of ik word knetter in men kop.

Ik ben nu na 6 maand terug op het forum en merk alvast dit ook een trigger te zijn , vooral voor rc benzo’s , en ze niet te bestellen.

verder zo goed als alle gebruikelijke hierboven vermelde klachten door de andere leden , maar toch wel het het meeste wat @Blyatman aangeeft , niet kunnen praten over men gevoelens (want ik voelde ze niet door de speed , **-pc-**’s en benzo’s).

en nu ik semi clean ben kan ik niet om met die gevoelens die ineens rechtstreeks als ratten door men brein vliegen en kan ik al Wenen als ik een vlieg doodsa of bvb voor aan men vrouw is of het ete lekker is en ze reageert maar mattig…

dus on dope no feelings , off dope rollercoaster of feelings die er uit moeten.

in huil vaak op werk gewoon zonder aanleiding (die is er wel maar ben me er niet bewust van).

gelukkig heb ik een topvrouw die me na al die fouten en leugens nog enorm steunt en weet wie ik diep vanbinnen werkenlijk ben.

Ik zeg hem nog eens.
Benzo’s ruin lives !
✌️.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik herken zoveel in jullie verhalen. Bedankt hiervoor! :blush:
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Heftig man. Is dit opeens gebeurt of zit er een hele voorgeschiedenis aan?

Wel goed dat je over aardig zelfreflectie beschikt.
Klik om te vergroten...
Het begint zoals het bij zovelen begint he. Eerst als een partydrug, als een soort kers op de taart.. daarna om de katers op te vangen, en daarna om nog enigszins te kunnen functioneren.
Het ergste van alles is nog het gelieg over je gebruik naar anderen toe… maar ik denk dat liegen tegenover jezelf misschien nog wel erger is.

Totdat rockbottom aanbreekt, en er zo’n ingrijpende gebeurtenis heeft plaatsgevonden dat je hulp zoekt, en ambulant hulp krijgt.

Helaas voor mij, bleek rockbottom nog een kelder te hebben😅 blijkt dat ambulant voor mij niet voldoende is, en ik de boel nog makkelijk kon bedriegen. Daarom nu met dikke 200% klinische opname!!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn leeftijd. 😂

*Logisch als je al jaren gebruikt. 🤭
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik hou het nu heel kort maar goed onderwerp!!

Mijn grootste verandering is dat ik het nu nog steeds iets nodig heb om normaal te functioneren. Altijd erom denken het niet te vergeten.. Altijd je voorraad checken enz. In mijn geval roken en nog steeds benzo's. Relatief laag maar dat gebruik ik ook alleen maar als slap excuus. Benzo's zou echt door de duivel gemaakt kunnen zijn als ik daar in geloofde :peace:
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben benieuwd wat jullie opmerken aan jullie zelf en jullie leven wat er veranderd is sinds je verslaafd bent geraakt.

Alle kleine dingetjes mogen gepost worden, misschien kunnen we wat erkenning bij elkaar vinden en handige tips aan elkaar uitdelen 🙂 feel free to share!
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik merk wel dat ik sinds een paar maanden toch wel aan het worstelen ben met verslavings symptomen.
Onder andere minder in echt open contact durven komen met mensen, vooral mensen die dichtbij me staan.
Contact is sowieso al een dingetje vanwege m'n complexe ptss en Asperger, maar kon er voorheen wel soms echt voor kiezen om voor een bepaalde tijd even echt open te staan.
Dat is wel de meest opvallende denk ik.

En ja.. Ook wel dat ik ondanks dat ik lichamelijk ziek was toch gebruikte.
Heb mezelf daar werkelijk over verbaasd, al dan niet geschrokken van mezelf.
Ik kreeg door het microdoseren ineens meer lichaamsbeleving en wist/weet me er denk ik even geen raad mee.
G
Gunz For HireLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sluit mij volledig aan bij @Dopemonster


Kreeg rond m’n 13e 14e methylfenidaat voorgeschreven wat ik voor lange tijd zwáár ben gaan misbruiken, en fysiek en mentaal zo afzwakte dat er nog weinig van me over bleef. Gelukkig al decennia gestopt met die rotzooi (voor mij dan want weet dat anderen er wel baat bij kunnen hebben) maar het slechte zelfbeeld, de onzekerheid en een bepaalde sociale angst -niet altijd maar wel vaak- zijn bij mij nooit meer weg gegaan.

Na de methylfenidaat over gegaan op blowen en doe dit sindsdien dagelijks. Doordat ik op jonge leeftijd in principe altijd onder invloed was, ben ik nu niet tot nauwelijks meer in staat om mijn vrije tijd nuchter door te brengen. M’n jointje bijvoorbeeld, na het werk en in de weekenden is voor mij niet meer weg te denken. Heel triest eigenlijk. Maar heb me erbij neergelegd.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stemwisseling, ik ben minder stabiel in geworden. Ook dipjes zijn langer en heftiger. Verder is alles prima maar ik vind het al erg genoeg dat ik na een feestje 4 dagen nodig heb om bij te komen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ga me best doen om weer contact te zoeken met oude vrienden van me die ik vrijwel niet meer gesproken heb sinds m'n psychoses

Volgensmij durf ik eindelijk die knop in me hoofd om te zetten om me angsten onder ogen te zien en open kaart te spelen.

Ik heb ze gemist en ze hebben vaker pogingen gedaan om weer met mij contact te zoeken maar ik kapte het dan snel af.

Heeft iemand een vergelijkbare situatie meegemaakt en tips?
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dopemonster zei:
Ik ga me best doen om weer contact te zoeken met oude vrienden van me die ik vrijwel niet meer gesproken heb sinds m'n psychoses

Volgensmij durf ik eindelijk die knop in me hoofd om te zetten om me angsten onder ogen te zien en open kaart te spelen.

Ik heb ze gemist en ze hebben vaker pogingen gedaan om weer met mij contact te zoeken maar ik kapte het dan snel af.

Heeft iemand een vergelijkbare situatie meegemaakt en tips?
Klik om te vergroten...
Ga er voor. Als het echte vrienden zijn zullen ze je ontvangen met open armen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
De twinkel in m’n ogen die weg is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dopemonster zei:
Ik merk dat ik mentaal veel minder sterk ben als dat ik vroeger was en veel sneller overstuur raak om dingen waar ik vroeger totaal schijt aan kon hebben.

Dat ik moeite heb met plezier ervaren en ik voel me alsof ik vastgeketent zit aan kettingen.

Moeite met socialiseren, minder zelfvertrouwen. Veel meer twijfelen.
Klik om te vergroten...
Hier sluit ik me volledig bij aan.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
De twinkel in m’n ogen die weg is.
Klik om te vergroten...
Nee hé 😪


Je bent zo leuk met je twinkel!
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat ik niet meer zo makkelijk over problemen praat waar ik mee zit/meer een binnenvetter geworden ben. Wat behoorlijk nadelig is gaan tegenwerken.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blyatman zei:
Dat ik niet meer zo makkelijk over problemen praat waar ik mee zit/meer een binnenvetter geworden ben. Wat behoorlijk nadelig is gaan tegenwerken.
Klik om te vergroten...
Hangt ervanaf met wie je praat. Sommigen zullen je alleen vertellen dat je dom en slecht bent (op een geraffineerde manier omkleed, en ze zullen het NOOIT toegeven) om je te kunnen onderdrukken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."