- Verminderde zelfvertrouwen,
- Veel piekeren en negatieve denkpatronen,
- Uberhaupt veeel in gedachtes,
- Enorme onrust 24/7,
- nergens tevreden mee kunnen zijn,
- Mezelf vaker isoleren en goede vrienden niet meer opzoeken,
- Andere mensen heel intellectueel dingen uitleggen wat en hoe ze dingen kunnen doen, maar zelf compleet het tegenovergestelde doen door gebrek aan doorzettingskracht,
- Super gemotiveerd beginnen aan dingen en halverwege afhaken om vervolgens het volgende impulsive ding te ondernemen
- Waarheden verdraaien, liegen. Dit gebeurd tegenwoordig zelfs automatisch zonder dat ik het door heb.
Alles is herkenbaar. Ik was ook nog eens super onzeker over van alles en nog wat. Kwam nooit voor mezelf op en vond mijzelf de moeite niet waard.
Bij bijna alles wat ik deed ging mijn interne criticus aan. Ik dacht bijna altijd dat mensen er op uit waren om mij voor schut te zetten.
En dan nu een paar regels die misschien hoop geven aan mensen die nog worstelen - doe ik soms ook nog wel.
Gelukkig ben ik nu een aardig eind op weg met veranderen door 100% open en eerlijk te zijn naar mijn behandelaars en
echt te
willen veranderen. Zelfs voor mij vanzelfsprekende dingen heb ik verteld, en daar bleek dan nog wat achter te zitten.
Ik krijg er heel veel rust voor terug, voel niets meer als ik fouten maak, en ben niet meer bang voor nieuwe mensen en
stiltes in gesprekken enzo. Ik durf heel veel meer te zeggen, en veel minder BS van anderen te accepteren. Kom meer voor mezelf op.
Het lijkt alsof ik alles nu objectiever kan bekijken inclusief mijn eigen fouten/gedrag (zal vast nog wel enigszins gekleurd zijn hoor). Zoals
in de programma's met de A wel gezegd wordt: geestelijk/spiritueel ontwaken. Het gebeurt echt als je er aan werkt.
Maar 't is wel hard werken, confronterend en soms pijnlijk maar het is het zo onwijs waard. Jammer dat ik er eerst verslaafd
voor moest worden om mezelf te gaan aanpakken en verbeteren maargoed. Beter laat dan nooit. Voelt als een enorme opluchting
van zaken waar ik misschien wel 30 jaar of langer mee worstelde maar nooit aan iemand durfde te vertellen.