#1
Sorry... Maar waarom date je met een loser?Ik merk het nu al in kleine dingen. Hij wil bijv nooit iets voor mij betalen, koopt geen bloemetje of kadootje voor me (ook niet als ik jarig ben), neemt me nooit mee ergens naar toe enz
Sorry... Maar waarom date je met een loser?Ik merk het nu al in kleine dingen. Hij wil bijv nooit iets voor mij betalen, koopt geen bloemetje of kadootje voor me (ook niet als ik jarig ben), neemt me nooit mee ergens naar toe enz
Omdat je niet kiest op wie je verliefd wordt....Sorry... Maar waarom date je met een loser?
Eens. Maar het is wel een keuze wat je wel of niet acceptabel vindt.Omdat je niet kiest op wie je verliefd wordt....
Omdat je niet kiest op wie je verliefd wordt....
Er zijn altijd leuke kanten. Zelfs vrouwen die jaren lang geslagen worden blijven vaak nog tijden bij hun partner. Kan natuurlijk angst zijn, maar vaak zie je ook dat hij ondanks het slaan heel leuk is.Precies! En hij heeft ook genoeg leuke kanten, anders was ik niet met hem samen. Hij is heel lief voor me. Maar ik maak me zorgen over zijn verslavingen en over onze toekomst
Tuurlijk heeft hij ook zo zijn leuke kanten.
Maar je moet jezef wel afvragen denk ik, hoelang je dit aan blijft kijken.
Als hij zelf niet wil veranderen, dan is aan jou de keus of je dit dus accepteer.
Dus een verdere toekomst met iemand die ondanks zijn leuke kanten ook verslaafd is.
Daar zelf vrede mee heeft...
En dus in zekere zin niet de zelfde toekomst voor zich ziet als jou..
Goed voornemen van je.
Niets belet hem om maandag al naar de huisarts te gaan voor een verwijzing naar verslavingszorg
Bullshit als:
Ik ga minderen
Ik ga eraan werken
Ik ga hulp zoeken(wanneer dan?)
Ik wil voor je gaan.
Allemaal smoesjes om je proberen er in te laten trappen.
Heel goed dat je er klaar mee bent.Ik heb gisteren weer met hem gepraat. Hij zegt dat hij nu geen hulp wil zoeken. Hij zegt dat hij dat wel wil gaan doen zodra ik zwanger ben of als we naar de dokter gaan omdat het zwanger worden niet lukt. Ik werd toen heel erg verdrietig en heb hem toen weggestuurd. Ik ga hem vandaag voor de keuze stellen, of nu hulp zoeken of ik stap uit de relatie. Hij stelt het elke keer uit, ik ben er klaar mee
Zelfs zonder verslaving ben je niet gelukkig in de relatie.In jullie toekomst blijven jullie latten.hij blijft liegen over zijn geld en gebruik, je vriend is verslaafd, heeft geen respect voor je, je zal nooit kinderen krijgen. Je sexleven is slecht, en al zou je samenwonen, dan leef je in zijn troep, financieer je indirect zijn verslaving mee. Je wordt zijn moeder en moet zijn afspraken regelen terwijl hij stoned op de bank ligt.
Heb het verhaal hier al meerdere keren neergezet, maar toen mijn zusje nog met haar ex was die alcohol- en wietverslaafd was, ben ik met haar naar een soort bijeenkomst in Amsterdam geweest, van partners van alcohol- en drugsverslaafden. Dat waren dus allemaal vrouwen en overal ging het eigenlijk hetzelfde. Wat jij zegt, het ontkennen van het diepe probleem, het pappen en nathouden om de relatie maar te "redden". Het eigenlijk wel weten dat de ander niet echt wil stoppen.Ik ben benieuwd naar de 3 stappen. Denk dat je een hoop adviezen hier hebt gekregen. Ik zelf lees het als uitstel van executie, maar wil je geen rotgevoel geven. Het is jouw proces.
Het is alleen wel een herkenbaar proces die duizenden andere relaties met verslaving hebben doorgelopen.
Die ken ik natuurlijk niet allemaal, maar wat ik zelf heb meegemaakt en gehoord zit er een rode draad in het proces. Deze fase is een beetje het 'pappen en nathouden" beide partijen weten diep in hun hart beter, maar willen niet opgeven. Maar ken helaas geen enkel stel met een goede afloop.. alleen diegene die opgenomen zijn en dan nog moet de relatie op andere punten echt ijzersterk zijn.
Zoals ik jouw reactie lees, en dat klinkt heel hard, geloof je het zelf niet en weet je al wat het beste is voor jou en jouw toekomst.Vanmorgen kwam hij met het nieuws dat hij toch wel hulp wil gaan zoeken omdat hij zelf ook door heeft dat het de laatste tijd slechter gaat met hem. Hij kwam zelf met 3 acties die hij wil gaan ondernemen. Ik ben nog een beetje terughoudend omdat ik al eerder woorden heb gekregen en geen daden
Hoe is het nu Catwoman?Vanmorgen kwam hij met het nieuws dat hij toch wel hulp wil gaan zoeken omdat hij zelf ook door heeft dat het de laatste tijd slechter gaat met hem. Hij kwam zelf met 3 acties die hij wil gaan ondernemen. Ik ben nog een beetje terughoudend omdat ik al eerder woorden heb gekregen en geen daden
Hoe is het nu Catwoman?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."