Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVriend verslaafd aan blowen en pokeren

Vriend verslaafd aan blowen en pokeren

190 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Het is een zeer goede zaak, dat je alles wat je dwars zat, hebt kunnen uitspreken!
Dat lucht idd op!
Maar nu het vervolg.
Ik hoop, dat hij toch verandert, en stopt met die drugs.
Stopt hij dan verandert hij uit zichzelf al.
Doet hij dat niet, dan is het een kwestie van tijd tot het weer misgaat.
Daar zou ik heel goed op letten, stiekem gebruik...want mensen die verslaafd zijn, zijn ware meesters in het verstoppen en heimelijk gebruiken van hun drugs.

Ik hoop dat dit alles lukt!
Lukt het niet, dan moet je voor jezelf kiezen en met deze relatie kappen.
Er zijn genoeg " betere" kandidaten in dat geval.
Klik om te vergroten...

Ja ik voelde me na het gesprek ook erg opgelucht. Ik merk wel aan mezelf dat er nog boosheid zit bij mij. En ik vind het heel moeilijk om hem het vertrouwen weer te geven. Vanavond zie ik hem weer en dan gaan we verder praten en dan hoop ik dat hij met concrete stappen komt. Zo niet, dan stop ik ermee. Hij is nu aan zet. Ik heb de afgelopen 2 jaar genoeg gedaan voor deze relatie, nu is hij aan de beurt
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed voornemen van je.
Niets belet hem om maandag al naar de huisarts te gaan voor een verwijzing naar verslavingszorg
Bullshit als:
Ik ga minderen
Ik ga eraan werken
Ik ga hulp zoeken(wanneer dan?)
Ik wil voor je gaan.

Allemaal smoesjes om je proberen er in te laten trappen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Catwoman zei:
Ik heb gisteren weer met hem gepraat. Hij zegt dat hij nu geen hulp wil zoeken. Hij zegt dat hij dat wel wil gaan doen zodra ik zwanger ben of als we naar de dokter gaan omdat het zwanger worden niet lukt. Ik werd toen heel erg verdrietig en heb hem toen weggestuurd. Ik ga hem vandaag voor de keuze stellen, of nu hulp zoeken of ik stap uit de relatie. Hij stelt het elke keer uit, ik ben er klaar mee
Klik om te vergroten...
Het is ook zijn keuze. Als hij niet uit zichzelf wil stoppen, moet hij dat ook niet voor een ander doen want dat werkt nooit. Maar zijn keuze heeft dus wel consequenties. Jij ziet nu denk ik goed in dat het maar praatjes van hem zijn en hij zelf niet wil stoppen.

Het lijkt me heel moeilijk voor jou, maar ik denk dat je wel weet waar dit heen gaat... Beter nu eruit stappen dan vele (verloren) jaren later.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mrloverdj zei:
Goed voornemen van je.
Niets belet hem om maandag al naar de huisarts te gaan voor een verwijzing naar verslavingszorg
Bullshit als:
Ik ga minderen
Ik ga eraan werken
Ik ga hulp zoeken(wanneer dan?)
Ik wil voor je gaan.

Allemaal smoesjes om je proberen er in te laten trappen.
Klik om te vergroten...

Ik heb gisteren weer met hem gepraat. Hij zegt dat hij nu geen hulp wil zoeken. Hij zegt dat hij dat wel wil gaan doen zodra ik zwanger ben of als we naar de dokter gaan omdat het zwanger worden niet lukt. Ik werd toen heel erg verdrietig en heb hem toen weggestuurd. Ik ga hem vandaag voor de keuze stellen, of nu hulp zoeken of ik stap uit de relatie. Hij stelt het elke keer uit, ik ben er klaar mee
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Catwoman zei:
Ik heb gisteren weer met hem gepraat. Hij zegt dat hij nu geen hulp wil zoeken. Hij zegt dat hij dat wel wil gaan doen zodra ik zwanger ben of als we naar de dokter gaan omdat het zwanger worden niet lukt. Ik werd toen heel erg verdrietig en heb hem toen weggestuurd. Ik ga hem vandaag voor de keuze stellen, of nu hulp zoeken of ik stap uit de relatie. Hij stelt het elke keer uit, ik ben er klaar mee
Klik om te vergroten...
Heel goed dat je er klaar mee bent.
Maar heel eerlijk Catwoman..jij stelt het nu uit!
Hij heeft zijn keus gemaakt en nu ga je vandaag weer zijn keus vragen.

Ik bedoel het echt niet lullig. Maar de feiten liggen op tafel. Stel hij gaat wel hulp zoeken, wie geeft jou de garantie dat hij niet terug gaat vallen? Of erger nog.. als je al zwanger bent.

Vergeet ook niet deze punten..
Mrloverdj zei:
In jullie toekomst blijven jullie latten.hij blijft liegen over zijn geld en gebruik, je vriend is verslaafd, heeft geen respect voor je, je zal nooit kinderen krijgen. Je sexleven is slecht, en al zou je samenwonen, dan leef je in zijn troep, financieer je indirect zijn verslaving mee. Je wordt zijn moeder en moet zijn afspraken regelen terwijl hij stoned op de bank ligt.
Klik om te vergroten...
Zelfs zonder verslaving ben je niet gelukkig in de relatie.
Kom op meid! Hij heeft zijn keuze al gemaakt. Kies voor jezelf.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vanmorgen kwam hij met het nieuws dat hij toch wel hulp wil gaan zoeken omdat hij zelf ook door heeft dat het de laatste tijd slechter gaat met hem. Hij kwam zelf met 3 acties die hij wil gaan ondernemen. Ik ben nog een beetje terughoudend omdat ik al eerder woorden heb gekregen en geen daden
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik sluit me aan bij de anderen.
Hij is domweg een meester in het manipuleren van jou!
Hij zegt op precies het juiste moment datgene, wat jij graag wil horen...
Deze man is helemaal niet gemotiveerd om te stoppen. Hij zegt dat hij dit voor jou zal doen, maar afkicken werkt alleen als de verslaafde ZELF er vanaf wil.
En dat wil hij volgens mij niet.
Trap er niet in....en wijs dit figuur de deur.
Iig voor een zekere tijd, mss schrikt hij zó dat hij toch actie gaat ondernemen om er echt mee te stoppen.
En een baby? Met zo iemand?
Beste meid, er zijn veeeeel betere kandidaten!
Sterkte!!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben benieuwd naar de 3 stappen. Denk dat je een hoop adviezen hier hebt gekregen. Ik zelf lees het als uitstel van executie, maar wil je geen rotgevoel geven. Het is jouw proces.

Het is alleen wel een herkenbaar proces die duizenden andere relaties met verslaving hebben doorgelopen.
Die ken ik natuurlijk niet allemaal, maar wat ik zelf heb meegemaakt en gehoord zit er een rode draad in het proces. Deze fase is een beetje het 'pappen en nathouden" beide partijen weten diep in hun hart beter, maar willen niet opgeven. Maar ken helaas geen enkel stel met een goede afloop.. alleen diegene die opgenomen zijn en dan nog moet de relatie op andere punten echt ijzersterk zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
Ik ben benieuwd naar de 3 stappen. Denk dat je een hoop adviezen hier hebt gekregen. Ik zelf lees het als uitstel van executie, maar wil je geen rotgevoel geven. Het is jouw proces.

Het is alleen wel een herkenbaar proces die duizenden andere relaties met verslaving hebben doorgelopen.
Die ken ik natuurlijk niet allemaal, maar wat ik zelf heb meegemaakt en gehoord zit er een rode draad in het proces. Deze fase is een beetje het 'pappen en nathouden" beide partijen weten diep in hun hart beter, maar willen niet opgeven. Maar ken helaas geen enkel stel met een goede afloop.. alleen diegene die opgenomen zijn en dan nog moet de relatie op andere punten echt ijzersterk zijn.
Klik om te vergroten...
Heb het verhaal hier al meerdere keren neergezet, maar toen mijn zusje nog met haar ex was die alcohol- en wietverslaafd was, ben ik met haar naar een soort bijeenkomst in Amsterdam geweest, van partners van alcohol- en drugsverslaafden. Dat waren dus allemaal vrouwen en overal ging het eigenlijk hetzelfde. Wat jij zegt, het ontkennen van het diepe probleem, het pappen en nathouden om de relatie maar te "redden". Het eigenlijk wel weten dat de ander niet echt wil stoppen.

Natuurlijk kan er altijd die uitzondering zijn waarbij het echt lukt, maar statistisch gezien sta je er in zo'n situatie niet goed voor denk ik.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
Catwoman zei:
Vanmorgen kwam hij met het nieuws dat hij toch wel hulp wil gaan zoeken omdat hij zelf ook door heeft dat het de laatste tijd slechter gaat met hem. Hij kwam zelf met 3 acties die hij wil gaan ondernemen. Ik ben nog een beetje terughoudend omdat ik al eerder woorden heb gekregen en geen daden
Klik om te vergroten...
Zoals ik jouw reactie lees, en dat klinkt heel hard, geloof je het zelf niet en weet je al wat het beste is voor jou en jouw toekomst.
Ik denk zelf dat je de beslissing uit stelt, omdat je deze beslissing niet durft te nemen.
En het is ook heel moeilijk om zo’n besluit te nemen, maar ben jij de enige die dit besluit kunt nemen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Als hij je appt dat hij je mist, beeld je even in dat hij high van de wiet op de bank ligt, zijn laptop open voor online gokken, in de rest van zijn huis/kamer wat een t*****zooi is.
Want dat is de realiteit.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mrloverdj zei:
Als hij je appt dat hij je mist, beeld je even in dat hij high van de coke zijn app typt zijn poederlijntje op tafel ligt, zijn laptop open voor online gokken, in de rest van zijn huis/kamer wat een t*****zooi is.
Want dat is de realiteit.
Klik om te vergroten...

Hoe kom je erbij dat hij coke gebruikt? Hij is verslaafd aan blowen, dat is heel iets anders. Maar hij zal vast al wat gebruikt hebben en zijn huis is waarschijnlijk een bende inderdaad.

Ik denk dat hij het heeft gestuurd om te kijken of ik overstag ga. Hij weet dat ik gevoelig ben voor dat soort berichten. Maar nu trap ik daar niet meer in.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Catwoman zei:
Hoe kom je erbij dat hij coke gebruikt? Hij is verslaafd aan blowen, dat is heel iets anders. Maar hij zal vast al wat gebruikt hebben en zijn huis is waarschijnlijk een bende inderdaad.

Ik denk dat hij het heeft gestuurd om te kijken of ik overstag ga. Hij weet dat ik gevoelig ben voor dat soort berichten. Maar nu trap ik daar niet meer in.
Klik om te vergroten...
Maar je zegt dat als hij je terug wil hij aan zichzelf moet werken. Als hij een beetje listig is kan hij dan niet zo weer een ingang bij je vinden?

Vind het goed van je dat je niet op hem hebt gereageerd, maar kun je dat ook volhouden? Ergens wil je hem terug en hij weet dat waarschijnlijk en kan daar op in gaan spelen. Ik ken jullie natuurlijk niet persoonlijk, maar zo gaat het zo vaak...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Catwoman zei:
Hoe kom je erbij dat hij coke gebruikt? Hij is verslaafd aan blowen, dat is heel iets anders. Maar hij zal vast al wat gebruikt hebben en zijn huis is waarschijnlijk een bende inderdaad.

Ik denk dat hij het heeft gestuurd om te kijken of ik overstag ga. Hij weet dat ik gevoelig ben voor dat soort berichten. Maar nu trap ik daar niet meer in.
Klik om te vergroten...
Foutje van mijn kant, sorry! Bericht is aangepast en klopt nu wel. Goed dat je er niet meer intrapt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind zelf dat het stadium van in gesprek gaan, duidelijk voorbij is.
TS is zo vaak in gesprek gegaan. Vele, vele malen, zonder resultaten. Jammer maar helaas.
Op een gegeven moment is de koek op, en moet je voor jezelf gaan zorgen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het zou een veel ergere kwestie zijn, als er gebruik van perico aan de orde zou zijn...
Dit is dus goddank niet het geval volgens de TS...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Als (ex)verslaafde wil ik meegeven dat dit lastig en vervelend voor je is zeg! Ik herken de beloftes en ultimatums maar al te goed en zal je vertellen dat het alleen maar jezelf voor de gek houden is en dus ook jou daarbij. Misschien dat iemand dit al heeft gezegd maar je kan helaas niet hem / zijn gedrag veranderen, als hij het zelf niet wilt veranderen zal er dus ook niks gebeuren. Als hij er zelf achterstaat om te stoppen dan zal die dit dus ook doen!
Probeer hierover met hem in gesprek te gaan en duidelijk aan te geven dat als jij hier niet meer mee te maken wilt hebben, hij toch veranderingen moet gaan maken en anders gevolgen die zich af gaan spelen. Ik zou hem als tip meegeven om professionele hulp in te gaan schakelen, misschien ambulante hulp wat normaal gesproken voor blowen wel voldoende zou moeten zijn maar bij gokken durf ik dat niet te zeggen! Maar dat weten de professionals wel beter te vertellen. Maar in ieder geval hoop ik oprecht voor je dat het allemaal goed gaat komen tussen jullie, je houdt neem ik aan immers van hem als persoon ondanks ze gebreken maar tegelijkertijd kan het inderdaad zeer vervelend zijn wanneer diegene met verslavingen kampt. De problemen die erbij komen kijken het is allemaal zeker niet niks ook gokken maakt helaas levens kapot :(
Mocht je nog vragen hebben kun je me ook altijd een PM sturen. Ik ken een hoop verslavingszorgen en heb zelf pasgeleden in een afkickopname gezeten.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Maar je zegt dat als hij je terug wil hij aan zichzelf moet werken. Als hij een beetje listig is kan hij dan niet zo weer een ingang bij je vinden?

Vind het goed van je dat je niet op hem hebt gereageerd, maar kun je dat ook volhouden? Ergens wil je hem terug en hij weet dat waarschijnlijk en kan daar op in gaan spelen. Ik ken jullie natuurlijk niet persoonlijk, maar zo gaat het zo vaak...
Klik om te vergroten...

Wat voor ingang zou hij kunnen vinden?

Ik vind het inderdaad moeilijk om hem los te laten maar ik weet dat het niet werkt tussen ons op deze manier dus ik ga echt niet naar hem terug.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Het zou een veel ergere kwestie zijn, als er gebruik van perico aan de orde zou zijn...
Dit is dus goddank niet het geval volgens de TS...
Klik om te vergroten...

Wat is perico?
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
MrJunkieXL zei:
Als (ex)verslaafde wil ik meegeven dat dit lastig en vervelend voor je is zeg! Ik herken de beloftes en ultimatums maar al te goed en zal je vertellen dat het alleen maar jezelf voor de gek houden is en dus ook jou daarbij. Misschien dat iemand dit al heeft gezegd maar je kan helaas niet hem / zijn gedrag veranderen, als hij het zelf niet wilt veranderen zal er dus ook niks gebeuren. Als hij er zelf achterstaat om te stoppen dan zal die dit dus ook doen!
Probeer hierover met hem in gesprek te gaan en duidelijk aan te geven dat als jij hier niet meer mee te maken wilt hebben, hij toch veranderingen moet gaan maken en anders gevolgen die zich af gaan spelen. Ik zou hem als tip meegeven om professionele hulp in te gaan schakelen, misschien ambulante hulp wat normaal gesproken voor blowen wel voldoende zou moeten zijn maar bij gokken durf ik dat niet te zeggen! Maar dat weten de professionals wel beter te vertellen. Maar in ieder geval hoop ik oprecht voor je dat het allemaal goed gaat komen tussen jullie, je houdt neem ik aan immers van hem als persoon ondanks ze gebreken maar tegelijkertijd kan het inderdaad zeer vervelend zijn wanneer diegene met verslavingen kampt. De problemen die erbij komen kijken het is allemaal zeker niet niks ook gokken maakt helaas levens kapot :(
Mocht je nog vragen hebben kun je me ook altijd een PM sturen. Ik ken een hoop verslavingszorgen en heb zelf pasgeleden in een afkickopname gezeten.
Klik om te vergroten...

Ik heb al meerdere gesprekken met hem gevoerd. Hij wilde uiteindelijk wel hulp zoeken maar had er geen haast mee. Ik merkte aan mezelf dat mijn geduld op was. Ik hield het niet meer vol. Er was ook al een afstand ontstaan tussen ons. Ik heb daarom vorige week onze relatie verbroken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."