Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn beste vriendin...

Mijn beste vriendin...

73 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ze lijkt weer terug gevallen in haar oude gedrag, ze is momenteel sinds gisternacht weer eens spoorloos verdwenen. Ik maak me zo ongerust!!!!! :(
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ze "aan de vroege kant" al 3 irish coffee's binnen klokt dan gaat het inderdaad zeer slecht met haar drinkgedrag, probleem is dat alcoholisten zeer moeilijk kunnen toegeven dat ze problemen hebben. Er moet een manier zijn om haar "echt" te confronteren met haar gedrag onder invloed van alcohol, probleem is dat ze hoogstwaarschijnlijk elke dag in contact komt met mensen die ook spertelzat zijn en haar eigen gedrag dan ook niet zo opvalt.

Veel sterkte, ik hoop dat jij haar van alcohol af kan helpen want dit drink- en feesttempo is niet te houden zonder ernstige bijkomende problemen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
geekos zei:
ik hoop dat jij haar van alcohol af kan helpen
Klik om te vergroten...
Nu klinkt het net alsof het Marla's schuld is als het niet lukt (neem aan dat je dat niet bedoeld natuurlijk :P)
Heb zelf een vader gehad die toch wel een beginnende/redelijke alcohol verslaving had en je kan trekken aan zo'n persoon wat je wilt maar het heeft gewoon geen drol nut.
Natuurlijk wil je ook niet niets doen maar hoe het ook loopt, neem jezelf niets kwalijk.

nogmaals succes
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ze geeft wel toe dat ze een alcoholprobleem heeft, maar haar zelfstandige stoppogingen (en die zijn inmiddels dus echt al op twee handen te tellen) mislukken tot nu toe iedere keer weer. De echte wil om dan toch maar eens naar de professionele hulpverlening toe te stappen, ontbreekt vooralsnog. We gaan haar ook echt niet dwingen ofzo en iemand die diep van binnen dus blijkbaar toch nog niet echt wil stoppen, kun je eigenlijk dan ook niet verder helpen. Dat stoppen moet ze sowieso toch echt helemaal zelf doen, het is niet mijn verantwoordelijkheid om haar er vanaf te helpen, ik steun haar uiteraard wel....

Het enige wat ik nu kan doen, is er - op de schaarse momenten die we elkaar momenteel nog spreken/zien - voor haar zijn en gewoon heel erg blijven hopen, dat als haar leven haar lief is, ze toch een keer moet gaan inzien dat ze zichzelf nog eens een keer kapot drinkt en zo dus echt niet verder door kan gaan.
Op haar in praten heb ik eigenlijk ook helemaal geen zin meer in, daar heb ik inmiddels al zoooo vaak mijn tijd en moeite in gestoken en het heeft tot nu toe allemaal toch nog nooit iets uitgehaald (integendeel zelfs, het gaat de laatste jaren eigenlijk alleen maar langzaam meer bergafwaarts met haar :( ). Ze weet inmiddels iig dus ook al lang wel hoe ik er over denk en dat ik haar sowieso ten alle tijden zal steunen bij het zoeken naar professionele hulp, maar ze moet nu wel zelf die eerste stap daar naar toe willen zetten! Wat heeft het nou nog voor zin, om nu weer voor de tigste keer hetzelfde verhaal tegen haar af te steken? Daar word ik ondertussen zelf echt ook alleen maar moedeloos van en daar heb ik dus helemaal geen zin meer in. Ik heb zelf namelijk ook een leven waarbij ik oude patronen heb moeten doorbreken, en waar ik nu dus iets van probeer te maken. Dat is iets wat zij ook gewoon eens zou moeten doen, hoe moeilijk dat ook is! Doch, ze is en blijft dus wel nog steeds "mijn zorgenkindje", want ik geef gewoon ontzettend veel om haar en zal hoe dan ook altijd voor haar klaarstaan... Daarom blijf ik dus wel nog steeds om de zoveel tijd contact met haar opnemen en gelukkig doet ze dat ook nog altijd richting mij toe! Ondanks dat onze levens dus nu wel toch echt behoorlijk zijn gaan verschillen van elkaar, zie ik dat tenminste nog als een lichtpuntje in onze vriendschap!

Ik kijk dus eigenlijk tegenwoordig maar met lede ogen toe, ik geniet gewoon wel extra van de momenten die ik nog op een gezellige manier met haar door kan brengen en blijf ondertussen dus maar echt heel erg hopen, dat ze dan toch een keer uit haarzelf die grote stap richting de verslavingszorg gaat zetten... Ik zal er dan iig wel weer als eerste voor haar zijn!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoera, ze is weer gestopt met drinken! :wave: Ik hoop echt zo dat het dit keer menens is.... Ze heeft sinds een aantal maanden een relatie met iemand die ook niet (meer) drinkt. Nou is ze dus laatst wel in een zwaar beschonken toestand met iemand anders in bed beland, maar daar had ze achteraf zoveel verdriet en spijt van, dat ze nu helemaal klaar is met de drank en haar dronken "alter-ego". Ondanks dat haar vriend zich nu wel zwaar gekwetst en bedrogen voelt, wil hij haar toch nog wel een kans geven. Daar ben ik echt heel blij om, want juist zo iemand als hij, een ex-alcoholist, zou zo'n goede invloed op haar kunnen hebben! Hij weet ook zelf als geen ander hoe het is om heel erg dronken te zijn en dan onder invloed dingen te doen waar je achteraf heel veel spijt van krijgt. Het is natuurlijk eigenlijk niet goed te praten wat ze heeft gedaan, maar dit voorval heeft haar wel echt doen inzien dat ze niet alleen zichzelf kapot maakt met die drank, maar dat ze haar omgeving ook veel pijn ermee doet.

Ondertussen heeft ze ook een soort toevlucht gevonden in de kerk (ze is dus van Ierse afkomst en heeft een katholieke achtergrond). Nou heb ik daar zelf persoonlijk weinig mee, maar iedereen moet zulke dingen natuurlijk helemaal zelf weten. Ik heb veel liever dat ze op zondag bidt en kaarsjes brandt, dan dat ze uitgevloerd in bed ligt en dan voor iedereen onbereikbaar is. Ze heeft gevraagd of ik volgende week zondag met haar mee wil gaan naar die kerk en als vriendin doe ik dat natuurlijk voor haar (ik steek dan wel gewoon een kaarsje op voor mijn zwangere buikje :wink: ).

Dit is wel de eerste keer dat ik echt zo'n stellige overtuiging achter haar stoppoging zie. Dat hele kerkgedoe van haar is ook nieuw voor me. Nou hoor je wel vaker dat ex-criminelen, of ex-gebruikers zich hebben laten bekeren door de kerk en daardoor niet meer in de shit zitten. Als het voor haar haar redding betekent, sta ik voor 100% achter haar!

Wordt vervolg... :wave:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mooi Marla .... ik hoop van harte dat ze ermee kan stoppen!
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#7
hoe gaat het met de vriendin nu?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog steeds alcoholvrij geloof ik. Ik ben zelf afgelopen week een aantal dagen weggeweest met school, dus ik heb eigenlijk nog niet veel contact met haar gehad na vorige week. Ik ga d'r van de week maar weer even bellen denk ik.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik hoop dat je beste vriendin kan stoppen Marla!!!!!!!! Dat zou echt geweldig zijn :rock:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hartstikke goed, ze drinkt nog steeds geen druppel! Het blijft natuurlijk nog even aankijken, ik heb het eerder tijdens haar stoppogingen toch zo vaak weer mis zien gaan, maar voor nu ben ik echt heel erg trots op haar!!!! Ik zie haar nu ook weer als vanouds bijna wekelijks en ik ben dolblij dat ik beetje bij beetje mijn vriendin - zoals ze was - weer terug begin te krijgen! :wave:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
soldiermoney zei:
Ik hoop dat je beste vriendin kan stoppen Marla!!!!!!!! Dat zou echt geweldig zijn :rock:
Klik om te vergroten...


Dat zou het zeker zijn!! Ze is nog steeds helemaal clean en ik begin nu toch langzaam eindelijk weer een beetje goede hoop te krijgen. Morgenmiddag heb ik trouwens weer met haar afgesproken, ik verheug me er op haar te zien! :)
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#12
En? Hoe gaat het ermee?
w
wendelaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Marla, ga met haar naar een AA-meeting; er zijn er meerderde per dag door het hele land (ook in Miami).
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
wendela zei:
Marla, ga met haar naar een AA-meeting; er zijn er meerderde per dag door het hele land (ook in Miami).
Klik om te vergroten...

Tsja, ze drinkt momenteel niet meer... Als je het hele topic had gelezen, dan had je dat ook kunnen zien.

Maar toch bedankt voor je tip!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Even een update:

Ik ben blij dat ik geen punt achter de vriendschap heb gezet. In september is ze namelijk precies een jaar clean! :wave: Ik ben heel erg trots op haar en onze vriendschap is weer helemaal opgebloeid. Ben zo blij dat ik haar weer terug heb!
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#16
BADJASMAN zei:
Omdat sommige mensen niet met mate kunnen drinken..
Maar als je dat wel kunt, moet je dat zeker doen. :wave:
Klik om te vergroten...
je kan ook veel beter met je maten drinken :grin:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Moet trouwens zeggen dat ik echt respect heb voor de manier waarop je met jullie vriendschap omgaat en haar steunt ten allen tijden..

Denk dat een hoop mensen al een punt achter de vriendschap gezet hadden...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ohhhhh wat knap ... helemaal cold turkye?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flameon zei:
helemaal cold turkye?
Klik om te vergroten...

Yep! :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Marla Singer zei:
Flameon zei:
helemaal cold turkye?
Klik om te vergroten...

Yep! :)
Klik om te vergroten...



Heeeeeeel knap. Ook helemaal uit het milieu dan denk ik he?
Zondr jou steun had ze het moeilijker gehad, ook voor jou een schouderklop dus marla

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."