Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn beste vriendin...

Mijn beste vriendin...

73 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
wendela zei:
Marla, ga met haar naar een AA-meeting; er zijn er meerderde per dag door het hele land (ook in Miami).
Klik om te vergroten...

Tsja, ze drinkt momenteel niet meer... Als je het hele topic had gelezen, dan had je dat ook kunnen zien.

Maar toch bedankt voor je tip!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Even een update:

Ik ben blij dat ik geen punt achter de vriendschap heb gezet. In september is ze namelijk precies een jaar clean! :wave: Ik ben heel erg trots op haar en onze vriendschap is weer helemaal opgebloeid. Ben zo blij dat ik haar weer terug heb!
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#3
BADJASMAN zei:
Omdat sommige mensen niet met mate kunnen drinken..
Maar als je dat wel kunt, moet je dat zeker doen. :wave:
Klik om te vergroten...
je kan ook veel beter met je maten drinken :grin:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Moet trouwens zeggen dat ik echt respect heb voor de manier waarop je met jullie vriendschap omgaat en haar steunt ten allen tijden..

Denk dat een hoop mensen al een punt achter de vriendschap gezet hadden...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ohhhhh wat knap ... helemaal cold turkye?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flameon zei:
helemaal cold turkye?
Klik om te vergroten...

Yep! :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Marla Singer zei:
Flameon zei:
helemaal cold turkye?
Klik om te vergroten...

Yep! :)
Klik om te vergroten...



Heeeeeeel knap. Ook helemaal uit het milieu dan denk ik he?
Zondr jou steun had ze het moeilijker gehad, ook voor jou een schouderklop dus marla
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eigenlijk zit ze nog steeds in hetzelfde milieu qua werk betreft. Ze staat zes dagen per week achter de bar, maar ze drinkt dus zelf gewoon echt geen druppel meer! Knap he?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat vind ik dan inderdaad helemaal knap. Getuigd van een zeer sterk karakter en doorzettingsvermogen. Wow respect :rock:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wow, 13 jaar later… Mijn vriendin heeft hierna nog heel vaak een terugval gehad en ook nu op dit moment drinkt ze weer veel. Godzijdank leeft ze nog wel en ook onze vriendschap bestaat nog steeds ❤️
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Das balen Marla, kan me goed voorstellen dat je je ongerust maakt.
Waarom vlucht ze dan eigenlijk? Gaat ze dan bij iemand slapen, of ze echt helemaal spoorloos?
Sterkte
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flameon zei:
Das balen Marla, kan me goed voorstellen dat je je ongerust maakt.
Waarom vlucht ze dan eigenlijk? Gaat ze dan bij iemand slapen, of ze echt helemaal spoorloos?
Sterkte
Klik om te vergroten...

Ze vlucht niet echt, ze wil gewoon nonstop door blijven drinken, ze blijft wakker, of slaapt soms bij (ongure) mensen....
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Da's goed klote om te horen Marla Singer, hoop op het beste voor jullie. Sterkte.
L
LeolaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Is ze al weer terecht?
Hoe is het met haar, en met jou?
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#15
Marla Singer zei:
Ze maken zich wel eens ongerust, echter de laatste tijd is mijn speedgebruik zeeeeer verminderd! Verder kun je ook in mijn topicstart lezen, hoe mijn vriendin zich gedraagt onder invloed van alcohol en in wat voor situaties ze zichzelf brengt.... Als ik onder invloed ben van speed verdwijn ik niet voor een aantal dagen en werk ik mezelf niet in de nesten, nooit gebeurd ook!

Je kent ons en onze situaties helemaal niet persoonlijk, dus je kan ook niet voor mij als "speedverslaafde" gaan oordelen! Ga er maar vanuit dat haar alcoholverslaving nog een paar gradaties verder gaat dan mijn speedgebruik. Waarom zou ik me daar niet ongerust over maken? Dat ik zelf speed gebruik, betekent toch niet dat ik geen ongerustheid mag voelen over mijn vriendin? Ik weet dat speed niet zo goed voor me is, daarom doe ik het nu al veeeeel minder. Daarnaast zijn mijn menselijke gevoelens ook niet verdwenen door mijn eigen gebruik, dus laat mij gewoon lekker ongerust zijn over mijn vriendin ja!
Klik om te vergroten...

Okay, bedankt voor je antwoord, point taken.
Ik wilde die post helemaal niet negatief of gemeen over laten komen... gewoon nieuwschierigheid.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
RosettA_StoneD zei:
Marla Singer zei:
Ze maken zich wel eens ongerust, echter de laatste tijd is mijn speedgebruik zeeeeer verminderd! Verder kun je ook in mijn topicstart lezen, hoe mijn vriendin zich gedraagt onder invloed van alcohol en in wat voor situaties ze zichzelf brengt.... Als ik onder invloed ben van speed verdwijn ik niet voor een aantal dagen en werk ik mezelf niet in de nesten, nooit gebeurd ook!

Je kent ons en onze situaties helemaal niet persoonlijk, dus je kan ook niet voor mij als "speedverslaafde" gaan oordelen! Ga er maar vanuit dat haar alcoholverslaving nog een paar gradaties verder gaat dan mijn speedgebruik. Waarom zou ik me daar niet ongerust over maken? Dat ik zelf speed gebruik, betekent toch niet dat ik geen ongerustheid mag voelen over mijn vriendin? Ik weet dat speed niet zo goed voor me is, daarom doe ik het nu al veeeeel minder. Daarnaast zijn mijn menselijke gevoelens ook niet verdwenen door mijn eigen gebruik, dus laat mij gewoon lekker ongerust zijn over mijn vriendin ja!
Klik om te vergroten...

Okay, bedankt voor je antwoord, point taken.
Ik wilde die post helemaal niet negatief of gemeen over laten komen... gewoon nieuwschierigheid.
Klik om te vergroten...

Cool... Je kwam in eerste instantie namelijk nogal belerend over met je post.

Over mijn vriendin: ik zie haar niet veel momenteel, ze drinkt weer dagelijks en er valt dan niet meer normaal met haar te communiceren. :(
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Begin het idee te krijgen dat ik mijn grip op haar begin te verliezen.... Vorige week waren we nog samen naar de Uitmarkt, een happening waar ook veel ouderen en mensen met kleine kinderen op af komen. Niet echt een plek om jezelf helemaal klem te zuipen dus, maar zij dacht daar duidelijk weer anders over. Toen iedereen 's avonds om 23u moe en voldaan richting huis ging, was zij uiteraard nog lang niet klaar met drinken. De hele week niks meer van haar vernomen verder.... :(

Gisteravond had ik haar aan de telefoon, ik had meteen door dat ze weer een hele flinke slok op had. Ondertussen was ze aan het babysitten op haar halfbroertje van zes!! Dat doe je toch niet?? Ik heb even op het punt gestaan om haar vader te bellen en het te zeggen, maar ik wil geen klikspaan zijn... Toch, het zit me niet lekker, ik wil iets doen, maar wat?? Zij moet toch ook zelf echt willen stoppen met drinken? Anders lukt het toch nooit....
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ze gaat alleen maar stoppen als ze het echt wil. Maar dan moet er of een wonder gebeuren of er moet iets zo hard mis gaan dat ze beseft dat het echt niet meer verder kan. In dat opzicht had je misschien beter wel haar vader gebeld.

In ieder geval, tot dan, sterkte en blijf haar gewoon tonen dat je haar vriendin bent en voor haar klaarstaat, ongeveer het enige dat je kan doen tot ze zelf inziet dat ze verkeerd bezig is.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zal altijd voor haar klaarstaan en dat tonen, ik weet dat ze ook veel van mij houdt en voor mij hetzelfde zou doen, maar ik voel me zo machteloos momenteel.... Er valt gewoon geen zinnig woord met haar te wisselen als ze zo bezopen is en helaas komt dat de laatste tijd maar weer al te vaak voor. :( :(
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Marla Singer zei:
Ik zal altijd voor haar klaarstaan en dat tonen, ik weet dat ze ook veel van mij houdt en voor mij hetzelfde zou doen, maar ik voel me zo machteloos momenteel.... Er valt gewoon geen zinnig woord met haar te wisselen als ze zo bezopen is en helaas komt dat de laatste tijd maar weer al te vaak voor.
Klik om te vergroten...

:( Wat naar dat je haar nu weer kwijt bent. Er zal zich inderdaad een totaal machteloos gevoel zich meester van je maken omdat je zo je best doet om haar te helpen. Dat vind ik echt heel erg vervelend voor je.

Als je blijft tonen dat je klaarstaat kan je vast nog veel voor haar betekenen, maar ze zal zich wel echt zelf uit het dal moeten trekken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."