#1
Ook een bitter verhaal man. Vergelijkbaar. Knap dat je ze alsnog hebt uitgenodigd voor je verjaardag. Ik zou bang zijn voor het feit dat je keihard wordt afgewezen door heb bij zo’n uitnodiging. Het pijnlijkste is misschien wel dat afgelopen weekend ze met z’n allen op vrijgezellenweekend zijn geweest voor de trouwende vriend. Hier wist ik niets van. Normaal zou ik degene zijn die het organiseert. Ergens voelt het nu definitief klaar. Maar het afsluiten is wel ongelooflijk moeilijk!
Pfoeh... Dat is wel echt naar ja. Ik zou ook echt not amused zijn...
Sterkte, ik denk dat je zelf het beste aan kan voelen wat goed is in deze situatie. Vind dat vanaf een afstand lastig te beoordelen. Maar probeer er wel met iemand over te blijven praten. Al is het maar om je eigen gedachten op een rijtje te krijgen.
Ik zou zelf in deze situatie eigenlijk wel willen weten waarom ik er niets van wist. Maarja, dan moet je de confrontatie aangaan en dat is misschien best pittig. (Ik ben zelf erg goed in vermijden....)
Door het niet te doen wijs je in feite jezelf al af voordat je iemand anders de kans geeft om je af te wijzen.Knap dat je ze alsnog hebt uitgenodigd voor je verjaardag. Ik zou bang zijn voor het feit dat je keihard wordt afgewezen door heb bij zo’n uitnodiging.
Dat is makkelijk, want je hebt dan al antwoord op die spannende vraag liggen of ze komen ja of nee. Maar zo ontneem je jezelf wel de kans dat je niet wordt afgewezen en een hele leuke tijd hebt!
Zelfafwijzing is een bekend fenomeen onder verslaafden helaas. En het werkt vaak door tot ver in allerlei verschillende leefgebieden. (Waarschijnlijk onder niet verslaafden ook trouwens, maar die hoor ik er nooit open over)