Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan 3mmc

Verslaafd aan 3mmc

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Hoe dan ook, doorgaan met verdoven is ALTIJD slechter dan niet verdoven (dan heb ik het niet over fysieke chronische pijn).

.
Klik om te vergroten...
Opm. Hier ben ik het helemaal mee eens! Uiteindelijk moet je alles zelf doen. En zelf voelen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Als je al eenmaal een jaar verslaafd bent is het woord "gemakkelijk" niet meer van toepassing.
Klik om te vergroten...
TS zegt dat als ze drie dagen niet gebruikt, ze zich OK voelt. Als ze doorgaat met gebruiken wordt het hoe dan ook moeilijker om te stoppen. Dat was mijn punt eigenlijk meer :)
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Dat in toom kunnen houden..... dat is het hem nou juist.
Met alle soorten middelen die ik gebruikt heb, als het lekker is met gebruik, dan houd ik het helemaal niet in toom...het wordt altijd een zwaar misbruik. Alcohol, werd, benzo's...het ging allemaal precies hetzelfde.
Ermee beginnen, lekker vinden, en vervolgens dan met een sneltreinvaart mezelf volgooien.
Ik ben jaloers op mensen die wèl na enkele glazen bier kunnen stoppen...of wèl het bij een enkel jointje kunnen houden.
Ik kan dat niet. Heel simpel.
Het loopt altijd in korte tijd volkomen uit de klauwen!
Dus geldt er maar een advies:
Blijf van de middelen af.
En dat doe ik nu.
Klik om te vergroten...
Dit is echt mijn leven🥲 ik ben een tijd lang verslaafd geweest aan cocaïne. Heb daar ook voor in een kliniek gezeten. Maar nu laat ik cocaïne links liggen maar heb het ongemerkt ingeruild voor 3cmc. Gebruik het nu dagelijks. Makkelijk in grote hoeveelheden aan te komen en niet duur. Ellende is het🥲
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pepschepje zei:
Dit is echt mijn leven🥲 ik ben een tijd lang verslaafd geweest aan cocaïne. Heb daar ook voor in een kliniek gezeten. Maar nu laat ik cocaïne links liggen maar heb het ongemerkt ingeruild voor 3cmc. Gebruik het nu dagelijks. Makkelijk in grote hoeveelheden aan te komen en niet duur. Ellende is het🥲
Klik om te vergroten...

Dit is zoiets dat bij de CA expliciet in de voorleeskaarten staat haha
In dit geval gaat het dan over alcohol, maar je zou daar elk willekeurig middel in kunnen vullen.


"Alcohol is een geest-veranderend middel in vloeibare vorm.

Veel mensen realiseren zich niet dat er, voor wat betreft zijn verslavende eigenschappen, geen verschil is met cocaïne of andere middelen.

Eén drankje is nooit genoeg, precies zoals één shot, trekje, pil of lijntje nooit genoeg is.

We zijn verschrikkelijk goed in het combineren en het vervangen van verschillende middelen om high te worden.

Velen van ons hadden nooit de indruk dat alcohol bij ons probleem hoorde.

Hoe dan ook, haal de drug van je keuze weg, vervang hem door een ander en uiteindelijk wordt dat een drug waarmee je een probleem krijgt."
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Als je erover nadenkt is alcohol, heroïne en benzodiazepine een uitstekend middel om je problemen en gedachtes te verdoven.
Klik om te vergroten...
Geld dit niet voor heel veel drugs, verschillende medicijnen en andere zaken/handelingen die je tijdelijk uit de realiteit nemen?

Met heroïne heb ik 0 ervaring en 1000% bewust dit zo te houden. Net zoals ik dit heb met oa Meth, Crack en andere zwaardere opiaten/opioïden zoals oxy, fenthanyl,...


Benzodiazepines zie ik niet algeheel, als iets dat uitstekend geschikt is om probs en gedachten te verdoven. 2 grote groepen:

Zeker niet de echte slaapmiddelen (hypnotica), die je in principe gewoon binnen gemiddeld 30-45min, duidelijk slaperig maken en je vrijwel meteen bij dit gevoel je bed in kruipt. Dus de fase tussen inname en inwerking, is vaak weinig boeiends. 't Is ook niet dat je dit eender wanneer, doorheen de dag ff neemt om je problemen tijdelijk te minderen en ze je zorgen ff doen verdwijnen.

Angstremmende middelen (anxiolytica), kunnen dan wel meer licht euforisch ontspannen gevoel geven, je bent niet echt euforisch, mr door onderdrukking vd angstgevoelens, krijg je dat fijner gevoel, het slaperige effect treedt minder en/of later op of zelfs onvoldoende. Xanax is een vd bekendste uit deze klasse. En oké, hier heb je indd meer fijner wakker gevoel. Maar echt uitstekend om probs en gedachten te verdoven is dit toch niet en ook treed er vaak en sneller dan gedacht verslaving en tolerantie op en heb je meer nodig, is de werking minder en is de nood aan, eerder een kutgevoel.


Alcohol werkt bij mij totaal niet verdovend op probs en slechte gedachten. Ik heb ook nog nooit beginnen drinken omdat ik me slecht voel en/of probs heb. Omdat het bij mij juist mn emoties versterkt. Ik heb steeds alcohol gedronken, startend met chille, blije gevoel en altijd met vrienden/maten en om zo socialer en remlozer te worden...ik dronk/drink amper alleen, dan smaakt mij da zelden, is echt maaaaanden geleden n dan isda is 1 of 2 drinks n vaak enkel zoete stuf, bier smaakt niks meer, eigenlijk magk geen bittere smaak of de alcohol te veel proeven.


Wat wel goed gedachten n probs verdoofd, is Ketamine, 2FDCK, 3MeO-pcp en O-PCE.
R
RoxieeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey vrienden!!

ik ben denk ik nu al een jaar verslaafd aan 3mmc. Ja ik weet het het is slecht het maak je kapot en moet er vanaf. (Dit mag je allemaal voor je houden). Maar je hoort toch altijd horror verhalen van 4 dagen wakker depressief mensen willen zelfmoord plegen. Maar ik ervaar dit heeel anders. Ik slaap iedere nacht lekker 6/7 uurtjes sta op en neem een bommetje of lijntje en heb zin in de dag en doe gewoon lekker me werk. Dit ook al voor een jaar lang. Ik heb ook echt niet in me hoofd dat ik ermee moet stoppen of iets. Hebben meer mensen dit? En dat ze gewoon iedere nacht lekker en goed slapen. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb ook wel eens 3 dagen niet gebruikt en voelde me mentaal en fysiek gewoon goed.
Joejoeee
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roxieee zei:
Hey vrienden!!

ik ben denk ik nu al een jaar verslaafd aan 3mmc. Ja ik weet het het is slecht het maak je kapot en moet er vanaf. (Dit mag je allemaal voor je houden). Maar je hoort toch altijd horror verhalen van 4 dagen wakker depressief mensen willen zelfmoord plegen. Maar ik ervaar dit heeel anders. Ik slaap iedere nacht lekker 6/7 uurtjes sta op en neem een bommetje of lijntje en heb zin in de dag en doe gewoon lekker me werk. Dit ook al voor een jaar lang. Ik heb ook echt niet in me hoofd dat ik ermee moet stoppen of iets. Hebben meer mensen dit? En dat ze gewoon iedere nacht lekker en goed slapen. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb ook wel eens 3 dagen niet gebruikt en voelde me mentaal en fysiek gewoon goed.
Joejoeee
Klik om te vergroten...
Tja als je alleen in de ochtend gebruikt dan kan je vaak savonds wel weer slapen. 3-mmc werkt ook weer niet zo lang door.

De vraag is echter waarom gebruik je elke dag een middel waar je eigenlijk 2-3 maand pauze tussen zou moeten inlassen? Elke dag 3-mmc gebruiken is erg slecht voor je lichaam, het vernauwd je hart en bloedvaten. Daarnaast werk het op je dopamine, serotonine en noradrenaline. En daar wil je geen tekort in creëren, dat kan zorgen voor een bult aan (psychische) klachten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stop nu het nog makkelijk is. Als je zo door blijft gaan wordt het sowieso een probleem.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roxieee zei:
Hey vrienden!!

ik ben denk ik nu al een jaar verslaafd aan 3mmc. Ja ik weet het het is slecht het maak je kapot en moet er vanaf. (Dit mag je allemaal voor je houden). Maar je hoort toch altijd horror verhalen van 4 dagen wakker depressief mensen willen zelfmoord plegen. Maar ik ervaar dit heeel anders. Ik slaap iedere nacht lekker 6/7 uurtjes sta op en neem een bommetje of lijntje en heb zin in de dag en doe gewoon lekker me werk. Dit ook al voor een jaar lang. Ik heb ook echt niet in me hoofd dat ik ermee moet stoppen of iets. Hebben meer mensen dit? En dat ze gewoon iedere nacht lekker en goed slapen. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb ook wel eens 3 dagen niet gebruikt en voelde me mentaal en fysiek gewoon goed.
Joejoeee
Klik om te vergroten...
Het enige wat ik je wil mee geven is: lees je eerste en tweede zin nog eens duizend keer en denk goed na wat je hebt opgeschreven in die zinnen.
Heel veel sterkte, het is jouw leven.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is heel slecht voor je en het maakt je kapot. Jij bent geen uitzondering.
Dus idd stop nu het nog kan.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is goed dat je inziet dat je verslaafd bent. Dat is een belangrijke eerste stap. De volgende stap is inzien dat het wel een probleem is. Want elke dag harddrugs eist zeker zijn tol. Helemaal op de langere termijn. Alleen het ding met een verslaving is dat je het zelf vaak niet ziet (of wil zien) of juist goed praat. "Ik ben wel verslaafd maar ik ga gewoon naar mijn werk en slaap gewoon goed dus het is eigenlijk niet echt een probleem"

Ik kan er ook over mee praten hoor. Een verslaving zorgt ervoor dat je de situatie niet meer eerlijk kan beoordelen omdat je denkt vanuit je verslaafde brein. En dat verslaafde brein wil gewoon blijven gebruiken. Ga er de komende tijd eens goed over nadenken. En probeer dat te doen niet vanuit je verslaafde brein maar uit rationaliteit. Ga ook eventueel het gesprek aan met iemand die je goed kent en vertrouwt. Iets wat jij zelf misschien niet ziet zien anderen misschien wel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
TheRealKoekert zei:
Ga er de komende tijd eens goed over nadenken. En probeer dat te doen niet vanuit je verslaafde brein maar uit rationaliteit. Ga ook eventueel het gesprek aan met iemand die je goed kent en vertrouwt. Iets wat jij zelf misschien niet ziet zien anderen misschien wel.
Klik om te vergroten...
Dit. Praat er vooral met mensen over.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is hierboven al gezegd, maar het is slechts een kwestie van tijd voordat de negatieve effecten de overhand nemen en je werkelijk geen reet meer voelt van de 3m. Ik heb er zelf ook wel ervaring mee.

En tja... Wat betreft slaap heb ik nooit echt begrepen dat mensen wakker konden blijven op 3mmc. Ik kan daar zelf prima op slapen.

Ik snap het heel goed dat je door wilt met gebruiken als je die negatieve effecten (nog) niet merkt. Weet in elk geval dat het mogelijk is om te stoppen. En dat je je zeker niet hoeft te schamen als je daar hulp bij nodig hebt.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het kan inderdaad zijn dat je je momenteel nog goed voelt ondanks je verslaving. Weet echter dat stimulanten energie van je toekomstige ik lenen en vroeger of later zal het zijn tol wel eisen.

Zoals hierboven al gezegd geweest is praat erover met iemand die je vertrouwt. Het is zeker niet iets om je over te schamen maar zoek hulp nu het nog kan.

Verslaving wroet zich steeds dieper en wordt hoe langer hoe moeilijker te verslaan.

Sterkte!
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik begrijp dat je het 1 x daags neemt, bij begin van je dag. En aangezien het eerder een kortwerkende en niet über potente stim is, maakt het dus goed mogelijk om 's nachts best goed te slapen, zeker als je van nature best goede slaper bent. Je bent waarschijnlijk ook nog jong, hebt misschien een goed immuunsysteem en dat het na een jaar allemaal nog meevalt qua nadelige bijwerkingen, is niet zo uitzonderlijk. Maar deze drug werkt onderandere op je serotonine, is zelfs hoofdeigenschap er van. Ik vind zelfs met enkele weken ertussen (wat niet ok is), dat het effect van drugs die op je serotonine werken, al beduidend minder potent werken, dus wat met dagelijks gebruik. Ik ervaar zelf meer nadelen wanneer ik te hoog gedoseerde of te snel opeenvolgend drugs neem, die inwerken op je serotonine. Ik verdraag de niet serotonine/entactogene stims dan beter mbt vaker gebruik. MDMA, 6-APB, 4-FMA, 3-CMC, 3MMC,...heb ik al moeite mee om 2wekelijks te nemen, jij geeft je lichaam er dagelijks van langs.

Je geeft eigenlijk in de eerste 2 zinnen aan hoe het zit. Kzou zeggen doe iets met het feit dat je beseft dat je verslaafd bent en je hiermee je lichaam zwaar belast nr de korte toekomst toe, nu je er lichamelijk nog weinig tot geen last van ervaart, da's de luxe die je nu nog hebt.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nihilist88 zei:
Ik verdraag de niet serotonine/entactogene stims dan beter mbt vaker gebruik. MDMA, 6-APB, 4-FMA, 3-CMC, 3MMC,...heb ik al moeite mee om 2wekelijks te nemen, jij geeft je lichaam er dagelijks van langs.
Klik om te vergroten...
Je bedoelt het wellicht op een andere manier maar dit komt deels op mij over als een advies. Een advies aan iemand die verslaafd is aan 3-MMC ga jij adviseren om wellicht over te stappen op een ander middel? Ik zou hier voorzichtig mee zijn.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
HappyMind zei:
Je bedoelt het wellicht op een andere manier maar dit komt deels op mij over als een advies. Een advies aan iemand die verslaafd is aan 3-MMC ga jij adviseren om wellicht over te stappen op een ander middel? Ik zou hier voorzichtig mee zijn.
Klik om te vergroten...
Ohnee da was totaal ni de intentie van mijn reactie/advies. Wou eerder het serotonine geval benadrukken en dat ik en velen daar lichamelijk pak gevoeliger op reageren, dan drugs die inwerken op je dopamine en noradrenaline. Elke dag pep of coke is uiteraard evenzeer te mijden.
M
Meneer de uilLid
01-01-2024, 00:00
#18
Probeer echt te stoppen met het dagelijks gebruik van 3-mmc! Hoe goed het nu ook nog gaat, hoe slecht het uiteindelijk toch met je kan aflopen.

Een goede vriend van mij had dezelfde gedachten “ach.. van een paar bommetjes per week heb ik geen last, en ik functioneer prima”. Diezelfde vriend lag niet veel later op de IC met een hartstilstand! (na ongeveer een jaar regelmatig gebruik van 3-mmc).

Ikzelf vermijd Cathinones volledig. Verdiep je alsjeblieft wat ze met je lichaam doen.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zo ging mijn amfetamine verslaving ook de eerste jaar tot anderhalf jaar. Alleen maar positieve effecten, amper een kater en ik had genoeg aan een mini puntje of bommetje. ik kon ook prima eten en slapen erop. Ergens wist ik dat ik slecht bezig was maar ik had wel vertrouwen in mezelf dat ik kon stoppen als ik dat wilde. Opeens ging het allemaal heeel snel bergafwaarts. Nachten overslaan, niet meer kunnen stoppen tot het op is of totdat je zo uitgeput bent dat je alles door de wc spoelt uit onmacht. Alleen nog maar gebruiken om de bijwerkingen en katers te onderdrukken, combineren met benzo's ook. Allemaal van die dingen waar je over leest en denkt, gaat mij niet gebeuren, totdat je er midden in zit en niet meer terug kan. Begin dit jaar hulp gezocht en sindsdien nog steeds in recovery. Ik strijd nog steeds tegen de cravings, terugvallen en demotivatie/depressie.

Jou gaat dit ook overkomen als je niet op tijd stopt. Wat je doet lijkt gecontroleerd gebruik maar de omslag gebeurd zonder dat je het zelf door hebt. Je brein gaat wennen aan het beloningsgevoel wat de extra dopamine je geeft. Je legt nu een heleboel connecties vast in je neuronen gebaseerd op dat gevoel en hoe je het makkelijk kunt verkrijgen door het middel te nemen. Je hersenen gaan dat niet meer vergeten, die weten nu wat ze moeten doen om een bepaalde tekort op te vullen. Dit is simpelweg hoe de hersenen werken, bij iedereen. Vergelijk het maar met het hebben van een hongergevoel en hoe je instinctief/onbewust weet dat je moet eten en vaak ook onbewust naar de koelkast of kast gaat om wat te pakken.
Daarnaast zijn de hersenen ook altijd uit op homeostase (balans) dus zullen je receptoren vroeg of laat gaan downregulaten om te compenseren voor de hoeveelheid serotonine en dopamine met als gevolg dat je zonder het middel nog amper plezier en motivatie kunt voelen. Tot het punt dat je zelfs met het middel niet meer goed voelt.

Kans is nihil dat je naar de adviezen gaat luisteren maar ik garandeer je dat je dit niet heel lang gaat volhouden zonder dat je de nadelen gaat ervaren ookal voelt dat nu niet zo.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Snuffelaar zei:
Verslaving wroet zich steeds dieper en wordt hoe langer hoe moeilijker te verslaan.
Klik om te vergroten...
Een verslaving ontstaat nooit zomaar ineens. Zoals snuff mooi verwoord, het is geleidelijk en je zakt steeds meer en meer naar beneden.

Of je verslaaft bent of niet dat kunnen wij niet bepalen. Maar je gebruikt al jaren een psychoactieve stof. En zoals het spreekwoord luidt: “there is no such thing as a free meal”. Hiermee bedoel ik, het constant uitputten van je neurotransmitters, ook al is het niet extreem, gaat je lichaam altijd betalen. Er komt een punt dat die dosering nu niet meer goed werkt. Dan verhoog je de dosering. En dan begint de verslaving.

Elke addict is toch nooit begonnen met zijn eerste sigaret of biertje en dat hij daarna dacht: “dit ga ik later geleidelijk aan steeds meer verhogen tot ik niet meer zonder kan”.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."