Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan 3mmc

Verslaafd aan 3mmc

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
RoxieeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey vrienden!!

ik ben denk ik nu al een jaar verslaafd aan 3mmc. Ja ik weet het het is slecht het maak je kapot en moet er vanaf. (Dit mag je allemaal voor je houden). Maar je hoort toch altijd horror verhalen van 4 dagen wakker depressief mensen willen zelfmoord plegen. Maar ik ervaar dit heeel anders. Ik slaap iedere nacht lekker 6/7 uurtjes sta op en neem een bommetje of lijntje en heb zin in de dag en doe gewoon lekker me werk. Dit ook al voor een jaar lang. Ik heb ook echt niet in me hoofd dat ik ermee moet stoppen of iets. Hebben meer mensen dit? En dat ze gewoon iedere nacht lekker en goed slapen. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb ook wel eens 3 dagen niet gebruikt en voelde me mentaal en fysiek gewoon goed.
Joejoeee
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roxieee zei:
Hey vrienden!!

ik ben denk ik nu al een jaar verslaafd aan 3mmc. Ja ik weet het het is slecht het maak je kapot en moet er vanaf. (Dit mag je allemaal voor je houden). Maar je hoort toch altijd horror verhalen van 4 dagen wakker depressief mensen willen zelfmoord plegen. Maar ik ervaar dit heeel anders. Ik slaap iedere nacht lekker 6/7 uurtjes sta op en neem een bommetje of lijntje en heb zin in de dag en doe gewoon lekker me werk. Dit ook al voor een jaar lang. Ik heb ook echt niet in me hoofd dat ik ermee moet stoppen of iets. Hebben meer mensen dit? En dat ze gewoon iedere nacht lekker en goed slapen. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb ook wel eens 3 dagen niet gebruikt en voelde me mentaal en fysiek gewoon goed.
Joejoeee
Klik om te vergroten...
Tja als je alleen in de ochtend gebruikt dan kan je vaak savonds wel weer slapen. 3-mmc werkt ook weer niet zo lang door.

De vraag is echter waarom gebruik je elke dag een middel waar je eigenlijk 2-3 maand pauze tussen zou moeten inlassen? Elke dag 3-mmc gebruiken is erg slecht voor je lichaam, het vernauwd je hart en bloedvaten. Daarnaast werk het op je dopamine, serotonine en noradrenaline. En daar wil je geen tekort in creëren, dat kan zorgen voor een bult aan (psychische) klachten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stop nu het nog makkelijk is. Als je zo door blijft gaan wordt het sowieso een probleem.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roxieee zei:
Hey vrienden!!

ik ben denk ik nu al een jaar verslaafd aan 3mmc. Ja ik weet het het is slecht het maak je kapot en moet er vanaf. (Dit mag je allemaal voor je houden). Maar je hoort toch altijd horror verhalen van 4 dagen wakker depressief mensen willen zelfmoord plegen. Maar ik ervaar dit heeel anders. Ik slaap iedere nacht lekker 6/7 uurtjes sta op en neem een bommetje of lijntje en heb zin in de dag en doe gewoon lekker me werk. Dit ook al voor een jaar lang. Ik heb ook echt niet in me hoofd dat ik ermee moet stoppen of iets. Hebben meer mensen dit? En dat ze gewoon iedere nacht lekker en goed slapen. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb ook wel eens 3 dagen niet gebruikt en voelde me mentaal en fysiek gewoon goed.
Joejoeee
Klik om te vergroten...
Het enige wat ik je wil mee geven is: lees je eerste en tweede zin nog eens duizend keer en denk goed na wat je hebt opgeschreven in die zinnen.
Heel veel sterkte, het is jouw leven.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is heel slecht voor je en het maakt je kapot. Jij bent geen uitzondering.
Dus idd stop nu het nog kan.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is goed dat je inziet dat je verslaafd bent. Dat is een belangrijke eerste stap. De volgende stap is inzien dat het wel een probleem is. Want elke dag harddrugs eist zeker zijn tol. Helemaal op de langere termijn. Alleen het ding met een verslaving is dat je het zelf vaak niet ziet (of wil zien) of juist goed praat. "Ik ben wel verslaafd maar ik ga gewoon naar mijn werk en slaap gewoon goed dus het is eigenlijk niet echt een probleem"

Ik kan er ook over mee praten hoor. Een verslaving zorgt ervoor dat je de situatie niet meer eerlijk kan beoordelen omdat je denkt vanuit je verslaafde brein. En dat verslaafde brein wil gewoon blijven gebruiken. Ga er de komende tijd eens goed over nadenken. En probeer dat te doen niet vanuit je verslaafde brein maar uit rationaliteit. Ga ook eventueel het gesprek aan met iemand die je goed kent en vertrouwt. Iets wat jij zelf misschien niet ziet zien anderen misschien wel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
TheRealKoekert zei:
Ga er de komende tijd eens goed over nadenken. En probeer dat te doen niet vanuit je verslaafde brein maar uit rationaliteit. Ga ook eventueel het gesprek aan met iemand die je goed kent en vertrouwt. Iets wat jij zelf misschien niet ziet zien anderen misschien wel.
Klik om te vergroten...
Dit. Praat er vooral met mensen over.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is hierboven al gezegd, maar het is slechts een kwestie van tijd voordat de negatieve effecten de overhand nemen en je werkelijk geen reet meer voelt van de 3m. Ik heb er zelf ook wel ervaring mee.

En tja... Wat betreft slaap heb ik nooit echt begrepen dat mensen wakker konden blijven op 3mmc. Ik kan daar zelf prima op slapen.

Ik snap het heel goed dat je door wilt met gebruiken als je die negatieve effecten (nog) niet merkt. Weet in elk geval dat het mogelijk is om te stoppen. En dat je je zeker niet hoeft te schamen als je daar hulp bij nodig hebt.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het kan inderdaad zijn dat je je momenteel nog goed voelt ondanks je verslaving. Weet echter dat stimulanten energie van je toekomstige ik lenen en vroeger of later zal het zijn tol wel eisen.

Zoals hierboven al gezegd geweest is praat erover met iemand die je vertrouwt. Het is zeker niet iets om je over te schamen maar zoek hulp nu het nog kan.

Verslaving wroet zich steeds dieper en wordt hoe langer hoe moeilijker te verslaan.

Sterkte!
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik begrijp dat je het 1 x daags neemt, bij begin van je dag. En aangezien het eerder een kortwerkende en niet über potente stim is, maakt het dus goed mogelijk om 's nachts best goed te slapen, zeker als je van nature best goede slaper bent. Je bent waarschijnlijk ook nog jong, hebt misschien een goed immuunsysteem en dat het na een jaar allemaal nog meevalt qua nadelige bijwerkingen, is niet zo uitzonderlijk. Maar deze drug werkt onderandere op je serotonine, is zelfs hoofdeigenschap er van. Ik vind zelfs met enkele weken ertussen (wat niet ok is), dat het effect van drugs die op je serotonine werken, al beduidend minder potent werken, dus wat met dagelijks gebruik. Ik ervaar zelf meer nadelen wanneer ik te hoog gedoseerde of te snel opeenvolgend drugs neem, die inwerken op je serotonine. Ik verdraag de niet serotonine/entactogene stims dan beter mbt vaker gebruik. MDMA, 6-APB, 4-FMA, 3-CMC, 3MMC,...heb ik al moeite mee om 2wekelijks te nemen, jij geeft je lichaam er dagelijks van langs.

Je geeft eigenlijk in de eerste 2 zinnen aan hoe het zit. Kzou zeggen doe iets met het feit dat je beseft dat je verslaafd bent en je hiermee je lichaam zwaar belast nr de korte toekomst toe, nu je er lichamelijk nog weinig tot geen last van ervaart, da's de luxe die je nu nog hebt.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nihilist88 zei:
Ik verdraag de niet serotonine/entactogene stims dan beter mbt vaker gebruik. MDMA, 6-APB, 4-FMA, 3-CMC, 3MMC,...heb ik al moeite mee om 2wekelijks te nemen, jij geeft je lichaam er dagelijks van langs.
Klik om te vergroten...
Je bedoelt het wellicht op een andere manier maar dit komt deels op mij over als een advies. Een advies aan iemand die verslaafd is aan 3-MMC ga jij adviseren om wellicht over te stappen op een ander middel? Ik zou hier voorzichtig mee zijn.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
HappyMind zei:
Je bedoelt het wellicht op een andere manier maar dit komt deels op mij over als een advies. Een advies aan iemand die verslaafd is aan 3-MMC ga jij adviseren om wellicht over te stappen op een ander middel? Ik zou hier voorzichtig mee zijn.
Klik om te vergroten...
Ohnee da was totaal ni de intentie van mijn reactie/advies. Wou eerder het serotonine geval benadrukken en dat ik en velen daar lichamelijk pak gevoeliger op reageren, dan drugs die inwerken op je dopamine en noradrenaline. Elke dag pep of coke is uiteraard evenzeer te mijden.
M
Meneer de uilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Probeer echt te stoppen met het dagelijks gebruik van 3-mmc! Hoe goed het nu ook nog gaat, hoe slecht het uiteindelijk toch met je kan aflopen.

Een goede vriend van mij had dezelfde gedachten “ach.. van een paar bommetjes per week heb ik geen last, en ik functioneer prima”. Diezelfde vriend lag niet veel later op de IC met een hartstilstand! (na ongeveer een jaar regelmatig gebruik van 3-mmc).

Ikzelf vermijd Cathinones volledig. Verdiep je alsjeblieft wat ze met je lichaam doen.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo ging mijn amfetamine verslaving ook de eerste jaar tot anderhalf jaar. Alleen maar positieve effecten, amper een kater en ik had genoeg aan een mini puntje of bommetje. ik kon ook prima eten en slapen erop. Ergens wist ik dat ik slecht bezig was maar ik had wel vertrouwen in mezelf dat ik kon stoppen als ik dat wilde. Opeens ging het allemaal heeel snel bergafwaarts. Nachten overslaan, niet meer kunnen stoppen tot het op is of totdat je zo uitgeput bent dat je alles door de wc spoelt uit onmacht. Alleen nog maar gebruiken om de bijwerkingen en katers te onderdrukken, combineren met benzo's ook. Allemaal van die dingen waar je over leest en denkt, gaat mij niet gebeuren, totdat je er midden in zit en niet meer terug kan. Begin dit jaar hulp gezocht en sindsdien nog steeds in recovery. Ik strijd nog steeds tegen de cravings, terugvallen en demotivatie/depressie.

Jou gaat dit ook overkomen als je niet op tijd stopt. Wat je doet lijkt gecontroleerd gebruik maar de omslag gebeurd zonder dat je het zelf door hebt. Je brein gaat wennen aan het beloningsgevoel wat de extra dopamine je geeft. Je legt nu een heleboel connecties vast in je neuronen gebaseerd op dat gevoel en hoe je het makkelijk kunt verkrijgen door het middel te nemen. Je hersenen gaan dat niet meer vergeten, die weten nu wat ze moeten doen om een bepaalde tekort op te vullen. Dit is simpelweg hoe de hersenen werken, bij iedereen. Vergelijk het maar met het hebben van een hongergevoel en hoe je instinctief/onbewust weet dat je moet eten en vaak ook onbewust naar de koelkast of kast gaat om wat te pakken.
Daarnaast zijn de hersenen ook altijd uit op homeostase (balans) dus zullen je receptoren vroeg of laat gaan downregulaten om te compenseren voor de hoeveelheid serotonine en dopamine met als gevolg dat je zonder het middel nog amper plezier en motivatie kunt voelen. Tot het punt dat je zelfs met het middel niet meer goed voelt.

Kans is nihil dat je naar de adviezen gaat luisteren maar ik garandeer je dat je dit niet heel lang gaat volhouden zonder dat je de nadelen gaat ervaren ookal voelt dat nu niet zo.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Snuffelaar zei:
Verslaving wroet zich steeds dieper en wordt hoe langer hoe moeilijker te verslaan.
Klik om te vergroten...
Een verslaving ontstaat nooit zomaar ineens. Zoals snuff mooi verwoord, het is geleidelijk en je zakt steeds meer en meer naar beneden.

Of je verslaaft bent of niet dat kunnen wij niet bepalen. Maar je gebruikt al jaren een psychoactieve stof. En zoals het spreekwoord luidt: “there is no such thing as a free meal”. Hiermee bedoel ik, het constant uitputten van je neurotransmitters, ook al is het niet extreem, gaat je lichaam altijd betalen. Er komt een punt dat die dosering nu niet meer goed werkt. Dan verhoog je de dosering. En dan begint de verslaving.

Elke addict is toch nooit begonnen met zijn eerste sigaret of biertje en dat hij daarna dacht: “dit ga ik later geleidelijk aan steeds meer verhogen tot ik niet meer zonder kan”.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Elke addict is toch nooit begonnen met zijn eerste sigaret of biertje en dat hij daarna dacht: “dit ga ik later geleidelijk aan steeds meer verhogen tot ik niet meer zonder kan”.
Klik om te vergroten...
Je zegt het eigenlijk al in de eerste zin van deze alinea:
Geen enkele verslaafde begint met zijn verslaving met de insteek van " dit ga ik later geleidelijk steeds meer doen en verhogen tot ik niet meer kan"....
Als ik had geweten waaraan ik begonnen was met blowen, drank en benzo's, en wat het mij allemaal gekost heeft aan schade en schande, dan had ik me wel meer dan 1000 x bedacht om er ooit aan te beginnen! Laat staan steeds meer....wat een domme keuze is het geweest, die eerste paar joints, glazen bier en pilletjes...!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Als ik had geweten waaraan ik begonnen was met blowen en wat het mij allemaal gekost heeft aan schade en schande
Klik om te vergroten...
Herkenbaar. Ik heb veel jaren van mijn leven niets anders gedaan dan blowen, junkfood eten, en glazig voor me uit staren tot ik er achter kwam, ik weeet het nog goed, dat er een punt kwam dat ik me realiseerde dat ik NIETS voelde. Letterlijk NIETS. Geen motivatie, geen energie, geen levenslust, ik had mijzelf letterlijk leeg-geblowd. En dat is wat blowen doet, en wat zo onderschat word. Je wordt een pudding en je zakt in elkaar, en alles wat het leven waard maakt, vriendschappen, reizen, eten, muziek, kunst, literatuur, films, sport etc. daar ga je steeds minder en minder interesse in tonen want hoe meer je die joints gaat opsteken hoe meer die high op de voorgrond komt. En hoe meer je gaat combineren. Dagelijkse dingen ga je combineren met blowen, totdat je letterlijk elke activiteit ascossieert met blowen. En dan heb je ook nog de slaap.

Het is een zeer gevaarlijke drug wanneer misbruikt, maar toegegeven wel een hele bijzondere en inspirerende drug als je het in toom kan houden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat in toom kunnen houden..... dat is het hem nou juist.
Met alle soorten middelen die ik gebruikt heb, als het lekker is met gebruik, dan houd ik het helemaal niet in toom...het wordt altijd een zwaar misbruik. Alcohol, werd, benzo's...het ging allemaal precies hetzelfde.
Ermee beginnen, lekker vinden, en vervolgens dan met een sneltreinvaart mezelf volgooien.
Ik ben jaloers op mensen die wèl na enkele glazen bier kunnen stoppen...of wèl het bij een enkel jointje kunnen houden.
Ik kan dat niet. Heel simpel.
Het loopt altijd in korte tijd volkomen uit de klauwen!
Dus geldt er maar een advies:
Blijf van de middelen af.
En dat doe ik nu.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
dupont zei:
Stop nu het nog makkelijk is. Als je zo door blijft gaan wordt het sowieso een probleem.
Klik om te vergroten...
Als je al eenmaal een jaar verslaafd bent is het woord "gemakkelijk" niet meer van toepassing.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
het wordt altijd een zwaar misbruik. Alcohol
Klik om te vergroten...
Als je erover nadenkt is alcohol, heroïne en benzodiazepine een uitstekend middel om je problemen en gedachtes te verdoven. Je kunt de vraag ook omdraaien.

Waarom raken mensen verslaafd?

<—> draai het om

waarom raken mensen niet verslaafd?

Mensen raken niet verslaafd omdat ze in eerste instantie geen pijn of blokkades hebben die ze moeten verdoven. Als je gelukkig bent heb je geen verdovende drug nodig. Er is niemand die als niet roker zin heeft in een sigaret. Net als er (bijna) niemand is die oprecht craved naar een zegel LSD omdat ze pijn ervaren. Downers laten de wereld zien hoe die is door een roze bril maar waar je nooit door kunt functioneren. Als de oplossing van het probleem in jezelf niet word opgespoord zul je altijd het gevoel te hebben dat je niet alles uit jezelf haalt en zul je in de verleiding komen te gaan verdoven.

Hoe dan ook, doorgaan met verdoven is ALTIJD slechter dan niet verdoven (dan heb ik het niet over fysieke chronische pijn).

.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."