#1
Of het nou elke week of elke dag is,
Wanneer je het niet even een maand niet kan dan is het voor mij al een verslaving
Wanneer je het niet even een maand niet kan dan is het voor mij al een verslaving
Streng.Of het nou elke week of elke dag is,
Wanneer je het niet even een maand niet kan dan is het voor mij al een verslaving
Ik heb 7 jaar wekelijks gebruikt en recent een jaar meerdere keren per week en dagelijks... Wekelijks is net te hanteren maar voelt evenveel als verslaving maar omdat het een buffer heeft lang vol te houden.Streng.
Maar wel slim, je onderschat het dan sowieso niet.
Beetje lastig in de praktijk, of je niet zonder kan, of dat je niet zonde wil..?
En waar ergens dan de real-verslaafden-smoes op de loer ligt dat je wel zonder zou kunnen, het niet doet terwijl je naar de Filistijnen gaat.
Dit lijkt op een verslavings opbouw met speed.Als het je lukt alle doordeweekse dagen niet te gebruiken, dan zou ik het geen verslaving noemen.
Zodra je de maandag er een keertje bijpakt, omdat je bent zo brak en kan anders niet uit bed komen....om naar je werk te gaan of wat dan ook. Dan zou ik zeggen dat je vanaf daar problemen gaat krijgen. De dinsdag is namelijk ook wel een fijne dag om nog even door te gaan, omdat je op maandag meer hebt genomen dan de bedoeling was. En als je dan toch bezig bent...waarom zou je de woensdag dan overslaan? En vanaf donderdag is het al bijna weekend en dan wil je ook niet brak zijn. En vrijdag is het eigenlijk al weekend dus dan gebruik je binnen je eigen afspraken. Is laatste dagje van de week en daarna weekend en dan kan je weer gebruiken! Euh, wat wacht?
Daar zat ik inderdaad aan te denken. Doordat ik in een zomervakantie ging gebruiken bij een groep die elke dag gebruikte heb ik geen periode gehad van alleen eerst weekenden. Hooguit paar keer op zaterdag gedaan, omdat iemand anders het voor me regelde. Toen ben ik mee gegaan om het te halen. En bij die dealer zaten veel lui die elke dag daar bleven zitten in huis. Heel gezellig in de vakantie daar zitten met een groep, biertje drinken, roken en wat snuiven. Maakt het uit vakantie! Maar school begon weer en ik dacht dat iedereen zou stoppen, inclusief mezelf. Weer richten op school, maar blijkbaar was het voor hun niet alleen vanwege vakantie. En ik kwam in bovenstaande cyclus terecht. Maar ik voelde me goed met speed op, dus zag de gevaren niet. En zo begon mijn verslaving.Dit lijkt op een verslavings opbouw met speed.
Vooral het " brak" kunnen worden, en de manier van het tegengaan daarvan....door opnieuw in te gaan nemen.
N.....heeft dat te maken met het financiële plaatje, dat " net te hanteren"?Ik heb 7 jaar wekelijks gebruikt en recent een jaar meerdere keren per week en dagelijks... Wekelijks is net te hanteren maar voelt evenveel als verslaving maar omdat het een buffer heeft lang vol te houden.
Nee eigenlijk niet,N.....heeft dat te maken met het financiële plaatje, dat " net te hanteren"?
Nee hoor.We zouden er nog een woord aan toe kunnen voegen, inherent aan het woord verslaving.
Dat is het woord: "verloedering"
Verslaving leidt vooral na langere tijd vaak tot verloedering en/of het zich in de goot bevinden.
Het een kan haast niet zonder het andere zou je haast zeggen, toch?
Absoluut niet mee eens. Ik heb mezelf nooit verloederd. En ook altijd net zoals @CuriousExplorer gewoon aan het werk gebleven en voor mezelf gezorgd.We zouden er nog een woord aan toe kunnen voegen, inherent aan het woord verslaving.
Dat is het woord: "verloedering"
Verslaving leidt vooral na langere tijd vaak tot verloedering en/of het zich in de goot bevinden.
Het een kan haast niet zonder het andere zou je haast zeggen, toch?
Sorry maar dit ligt aan de keuzes en karakter van een persoon.Verslaving leidt vooral na langere tijd vaak tot verloedering en/of het zich in de goot bevinden.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."