#1
Voor mij was het grootste probleem met Benzo’s de lichamelijke afhankelijkheid. Die treedt al op bij een paar weken dagelijks gebruik. Ik heb ze veel onregelmatig genomen na stimulantengebruik en twee periodes van voorgeschreven dagelijks gebruik gehad waarin ik er op een gegeven moment niet meer zonder kon. Als ik dan mijn Benzo’s niet nam dan sliep ik slecht en was ik angstig om niets. Cravings heb ik nooit gehad maar binnen een paar weken werden ze wel noodzakelijk om me enigszins normaal te kunnen voelen, en dat is ook verslaving - lichamelijk.
Eenmaal gevangen genomen door de Benzo’s was het erg moeilijk om er weer vanaf te komen, en dit gecombineerd met dat ik me “gewoon relaxed” voelde als ik ze nam (dwz het voelde niet echt als onder invloed zijn, en het was een heel gemakkelijke manier van ontspannen bij stress) is toch wel heel gevaarlijk. Veel mensen hebben onder Benzo’s niet door hoe zwaar ze onder invloed zijn met alle risico’s van dien. Plus ik heb hier vaker posts gezien van mensen die de ontwenning weer op gingen vangen met Benzo’s en zo alleen maar verder verslaafd raakten. De ontwenning kan bij langdurig gebriuk van hoge doseringen dodelijk zijn, dus het is nog best gevaarlijk ook. Ik zou alleen nog een enkele dosis willen als ik geopereerd moet worden want dat is voor mij een hel, maar anders echt nooit meer.
Eenmaal gevangen genomen door de Benzo’s was het erg moeilijk om er weer vanaf te komen, en dit gecombineerd met dat ik me “gewoon relaxed” voelde als ik ze nam (dwz het voelde niet echt als onder invloed zijn, en het was een heel gemakkelijke manier van ontspannen bij stress) is toch wel heel gevaarlijk. Veel mensen hebben onder Benzo’s niet door hoe zwaar ze onder invloed zijn met alle risico’s van dien. Plus ik heb hier vaker posts gezien van mensen die de ontwenning weer op gingen vangen met Benzo’s en zo alleen maar verder verslaafd raakten. De ontwenning kan bij langdurig gebriuk van hoge doseringen dodelijk zijn, dus het is nog best gevaarlijk ook. Ik zou alleen nog een enkele dosis willen als ik geopereerd moet worden want dat is voor mij een hel, maar anders echt nooit meer.