#1
Hi people,
Ik heb een partner die al geruime tijd verslaafd is aan cannabis (8 jointjes per dag). Partner wilt stoppen, maar het proces is erg moeilijk. Wilt niet naar de dokter. Alles wat ik op dit forum lees is herkenbaar. Partner is erg geprikkeld, vreetbuien, slecht slapen/dromen, woede aanvallen, moodswings, vechten tegen de behoefte om te roken (en er mag dan echt geen tegenslag zijn om dit vol te houden). Kortom: ik loop op mijn tenen en regelmatig hoor ik terug dat ik toch iets fout doe. We zijn nu op een punt beland dat er aangegeven is dat ik het stoppen moeilijker maak volgens partner en diegene wilt het wel “alleen” doen (wat overigens natuurlijk waar is, maar steun graag)
Als niet roker zie ik dat er veel van de spanningen in stand wordt gehouden door deze verslaving. Probeer lief te zijn, grenzen aan te geven, boos te worden. Echter kan ik niet alles perfect doen en ben ik het wel zat om het pispaaltje te zijn.
Er lijkt geen begrip te zijn dat het voor een partner ook een emotioneel proces is. Vooral omdat we samenwonen.
Ik weet het niet meer hoe ik hier om moet gaan. Iemand soortgelijke ervaringen/tips?
Ik heb een partner die al geruime tijd verslaafd is aan cannabis (8 jointjes per dag). Partner wilt stoppen, maar het proces is erg moeilijk. Wilt niet naar de dokter. Alles wat ik op dit forum lees is herkenbaar. Partner is erg geprikkeld, vreetbuien, slecht slapen/dromen, woede aanvallen, moodswings, vechten tegen de behoefte om te roken (en er mag dan echt geen tegenslag zijn om dit vol te houden). Kortom: ik loop op mijn tenen en regelmatig hoor ik terug dat ik toch iets fout doe. We zijn nu op een punt beland dat er aangegeven is dat ik het stoppen moeilijker maak volgens partner en diegene wilt het wel “alleen” doen (wat overigens natuurlijk waar is, maar steun graag)
Als niet roker zie ik dat er veel van de spanningen in stand wordt gehouden door deze verslaving. Probeer lief te zijn, grenzen aan te geven, boos te worden. Echter kan ik niet alles perfect doen en ben ik het wel zat om het pispaaltje te zijn.
Er lijkt geen begrip te zijn dat het voor een partner ook een emotioneel proces is. Vooral omdat we samenwonen.
Ik weet het niet meer hoe ik hier om moet gaan. Iemand soortgelijke ervaringen/tips?