Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb zelf jarenlang samengewoond met een drugs- en alcoholverslaafde, inmiddels is het alweer 12 jaar geleden dat ik hieruit ben gestapt maar alles wat je schrijft is zo herkenbaar. Wat ik vooral heb ontdekt nadat ik uit deze relatie stapte, is dat ik er zelf onbewust ook wel veel uithaalde dat ik me op hem kon focussen. Het was voor mijzelf ook een soort obsessie om bezig te zijn met hem en zijn verslaving en al mijn pogingen om hem 'te redden'. Het besef dat ik dat helemaal niet kon en hoefde te doen was heel bevrijdend. Voor mij was het ook niet de eerste ongezonde relatie waar ik in zat, ik had zelf last van relatieverslaving en codependentie en aan mezelf werken loste veel meer op dan hem proberen aan zichzelf te laten werken. Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar mijn ervaring is dat de beste oplossing voor jullie beiden is om je meer op jezelf te gaan richten en als jij meer in je eigen kracht staat en je eigen behoeften weer voorop kan stellen en daardoor grenzen gaat stellen, help je hem indirect eigenlijk ook."