Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen maand niet blowen

Een maand niet blowen

170 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hippie Langwaus zei:
Ik ben verschrikkelijk vermoeid
Klik om te vergroten...

Kort lontje kun je ook daardoor krijgen.
Of een combinatie van.

Hippie Langwaus zei:
werkstress
Klik om te vergroten...
Hippie Langwaus zei:
terugval van mijn vrouw
Klik om te vergroten...

Je krijgt het zwaar voor je kiezen tijdens deze afkickfase.
Maar vergeet niet dat je het supergoed doet.
Hopelijk ben je binnen niet al te lange tijd door de meest barre periode heen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hippie Langwaus zei:
Zo ken ik mezelf niet, maar het hoort er hopelijk gewoon bij.
Klik om te vergroten...
Ik vind het toch heel mooi dat je dit deelt. En met je reflectie zit het goed. Kunnen velen nog wat van leren.
Wens je een goede nacht toe.
Je bent goed bezig, het is pittig voor je, maar ik heb bewondering voor wat je doet ❤️
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Afgelopen nacht heb ik nog slechter geslapen dan de nachten hiervoor en ook weer raar en intens gedroomd.

Ik probeer gewoon aan de normale verplichtingen te voldoen en hoop dat ik op een gegeven moment zo uitgeput ben, dat ik weer een nacht goed slaap. Overigens let ik wel op dat ik niet in burn-out terecht kom, voor zover ik dat op tijd kan signaleren.

Gisteren had ik een paar momenten waarop ik 'cravings' had, maar ik weet dat die weer over gaan. Vandaag heb ik geen nog verlangens naar THC gehad.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hippie Langwaus zei:
Afgelopen nacht
Klik om te vergroten...
Ik loop 3 dagen achter op jou en het wordt hier ook nog dagelijks moeilijker. Ik werd gisteren geconfronteerd met feit dat ik verkeerd onze lieve @Perenijsje probeerde te motiveren om andere weg in te slaan.
Terecht werd ik erop gewezen door @Roze Olifant, maar ik kon de waarschuwing niet accepteren.. Man wat voelde ik me slecht.

Vandaag heb ik last van pijnlijke kaken en een leeg gevoel, maar volhouden is hier de enige optie. Dit wil ik niet voelen over een kleine 2 weken als ik op familiebezoek ben in Nederland.

Zet hem op! En mocht je weer aan de THC gaan, kan ik je wel inhalen, maar ik ben blij dat je voorloopt en wens je snel betere gevoelens toe! Bikkel!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Ik loop 3 dagen achter op jou en het wordt hier ook nog dagelijks moeilijker. Ik werd gisteren geconfronteerd met feit dat ik verkeerd onze lieve @Perenijsje probeerde te motiveren om andere weg in te slaan.
Terecht werd ik erop gewezen door @Roze Olifant, maar ik kon de waarschuwing niet accepteren.. Man wat voelde ik me slecht.
Klik om te vergroten...
Je bedoelde het goed. Het was wat hard geformuleerd, maar heel begrijpelijk. Ik snap ook wel weer dat het eveneens goedbedoelde bericht van @Roze Olifant ondanks de zorvuldige samenstelling van haar kant, toch niet fijn voelt en je daar een vervelend gevoel aan over hield.

Met wat THC had je dat waarschijnlijk weer wat sneller gerelativeerd en geaccepteerd.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik hoop het voor je. Ik viel redelijk makkelijk in slaap en werd nog redelijk goed wakker ook, maar uurtje later had ik even een "woede" aanval. Maar ik hield het voor mezelf, was op tijd weggelopen. Gaat alweer beter nu.
Keep it up!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Ik hoop het voor je. Ik viel redelijk makkelijk in slaap en werd nog redelijk goed wakker ook, maar uurtje later had ik even een "woede" aanval. Maar ik hield het voor mezelf, was op tijd weggelopen. Gaat alweer beter nu.
Keep it up!
Klik om te vergroten...
Die momenten van frustratie/woede horen denk bij het ontwennen i.c.m. slechtere nachtrust. Goed dat je het voor jezelf hebt kunnen houden. Hopelijk is het maar van korte duur dat dit af en toe opspeelt.

Hou vol! Het wordt beter en dat weet je uit eigen ervaring. Het was je dit jaar al 3 maanden gelukt.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hippie Langwaus zei:
Hou vol! Het wordt beter en dat weet je uit eigen ervaring. Het was je dit jaar al 3 maanden gelukt.
Klik om te vergroten...
Klopt, dikke 3 maanden en hoe pijnlijker de moeilijke momenten, hoe beter het gevoel dat volgt.
Eerste 3 weken verwacht ik minstens wat ups en downs.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Proberen vindt ik altijd lastig klinken. Je zsgt dat je verslaafd bent, wilt stoppen met roken maar het wel wil consumeren. Uit ervaring van velen inclusief mijzelf weet ik dat die vlieger niet opgaat. Op eigen houtje stoppen moet gebeuren met een goed plan wat vooral gaat over vermijden van triggers, hoe ga je om met cravings en hoe voorkom je verveling. Als ik je zo hoor is belonen een trigger, dus spreek dan af met jezelf hoe je jezelf wel 'beloont'
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het levendig dromen van zeer realistische dingen, is nog niet voorbij. Misschien is het gewoon normaal, maar ben ik niet meer gewend dat mijn dromen zo goed te herinneren zijn na het ontwaken.

Het zijn gelukkig geen nachtmerries of hele nare dromen. Al zit er ook wel narigheid tussen, maar gelukkig niet extreem.

Vannacht heb ik bijvoorbeeld met een Mexicaans Mariachi gezelschap meegespeeld, maar aan het eind van die droom was er iemand op mijn viool gaan staan. ☹️

Ik ben na een aantal dromen even kort wakker geworden, maar kon weer verder slapen. Ik voel me redelijk uitgerust nu.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben en blijf wel een voorstander van wietgebruik al begin ik weer te geloven in een daadwerkelijk langere pauze voor mij. Begin van het jaar was ik begonnen aan een stoptijd van 1 jaar, maar na een dikke 3 maanden ging het toch mis met dat plan.
Bepaalde problemen waren nog niet opgelost met de werkgever en mezelf. Maar ik heb er erg veel van geleerd! Vooral, hoe positief de ervaring was.

Iets vertelt me, dat ik nog bezig ben met het jaartje zonder THC, omdat ik nog veel moet (aan)leren, voordat ik kan besluiten hoe ik omga met mijn gevoelens.

Vandaag ga ik geen THC gebruiken en ik ben momenteel positief gestemd!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Manu76 zei:
blijf wel een voorstander van wietgebruik al begin ik weer te geloven in een daadwerkelijk langere pauze voor mij.
Klik om te vergroten...

Ik geloof daar ook wel in. Maar het vraagt veel van jezelf. Bedienen van de rempedaal. Na iedere pauze periode komt een periode van gebruik. En dan moet je sterk zijn om de volgende pauze deadline te hanteren.
Maar ik denk zeker dat zoiets kan; minder benauwend dan "het mag nooit meer".
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Ik geloof daar ook wel in. Maar het vraagt veel van jezelf. Bedienen van de rempedaal. Na iedere pauze periode komt een periode van gebruik. En dan moet je sterk zijn om de volgende pauze deadline te hanteren.
Maar ik denk zeker dat zoiets kan; minder benauwend dan "het mag nooit meer".
Klik om te vergroten...
Ja, maar een jaar pauze is echt een periode, dat je jezelf de kans geeft andere gewoontes aan te leren. Een maand pauze is een leuk begin, maar voor mij in deze fase van het leven waarschijnlijk niet genoeg.
Ik zat na mijn 3 maanden pauze nog deels in dezelfde problemen (mentaal) en was ook binnen 2 dagen weer full-time gebruiker.
We shall see, maar dagelijks in mijn dagboek schrijven en mijn gezonde, leuke routines lijken weer heel snel terug te komen in mijn dagbesteding.
Ik ga nu mijn dagboek maar weer openen, dan wat lezen en ik kan weer aan de pull-ups en ... :).
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben pas dit jaar tot het besef gekomen dat mijn gebruik van cannabis extreem is/was. Terwijl ik al 30 jaar dat extreme gebruik heb gehad.

In april ben ik gestopt met een veel schadelijker middel: alcohol. Daardoor stond ik mezelf toe om veel te blijven blowen. Alles beter dan weer alcohol drinken.

Inmiddels ben ik niet meer zo met alcoholabstinentie bezig, al blijft het opletten in een maatschappij waarbij bijna van je wordt verwacht 'gezellig' mee te doen.

Daardoor heb ik nu ruimte en aandacht om mijn overmatige cannabisgebruik aan te pakken. En doordat ik nu nuchtere dagen of dagdelen heb, kan ik zelfs nog belangrijkere emotionele en psychische zaken aanpakken.

Ook heb ik dit jaar binnen het gezin te kampen met een ernstige dodelijke ziekte, waarvan de tekenen van herstel inmiddels gelukkig positief lijken.

2023 is een zeer intensief, moeilijk, maar waardevol jaar geweest met één van de diepste dalen in mijn leven, maar gelukkig ook veel positiviteit.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hippie Langwaus zei:
Het levendig dromen van zeer realistische dingen, is nog niet voorbij. Misschien is het gewoon normaal, maar ben ik niet meer gewend dat mijn dromen zo goed te herinneren zijn na het ontwaken.

Het zijn gelukkig geen nachtmerries of hele nare dromen. Al zit er ook wel narigheid tussen, maar gelukkig niet extreem.

Vannacht heb ik bijvoorbeeld met een Mexicaans Mariachi gezelschap meegespeeld, maar aan het eind van die droom was er iemand op mijn viool gaan staan. ☹️

Ik ben na een aantal dromen even kort wakker geworden, maar kon weer verder slapen. Ik voel me redelijk uitgerust nu.
Klik om te vergroten...
Dat je dromen nog lang op de dag blijven hangen wordt uiteindelijk wel weer minder.

Ik ben nu ruim een half jaar nuchter na 20 jaar dagelijks blowen en 15 jaar dagelijks harddrugs- en medicatiemisbruik. Ik heb in die 20 jaar geen besef gehad van mijn dromen. De eerste maanden nuchter waren mijn dromen ook om gek van te worden. Deze waren zeer intens en bleven heel erg lang bij me hangen na het wakker worden. Inmiddels droom ik weer gewoon en weet ik bij het wakker worden vaak ook niet meer precies wat ik heb gedroomd. Dit is volgens mij hoe de meeste mensen dromen en helemaal prima voor mij!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vanmorgen werd ik vroeg, maar heel erg moe wakker. De dromen waren intensief geweest en hadden voor mijn gevoel al veel energie gevraagd.

Op het werk ging het gelukkig best goed, maar toen ik weer thuis was, was mijn energie bijna volledig op. Ik was snel overprikkeld, maar heb mijn best gedaan iedereen thuis toch aandacht te geven. Ik heb gekookt en daarna samen met mijn gezin gegeten en ik heb daarna zelfs nog viool gespeeld.

Ik hoop nu weer vroeg te kunnen slapen en wat meer rust te krijgen vannacht.

Ik heb opvallend geen enkel verlangen naar cannabis gehad vandaag.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hippie Langwaus zei:
Ik heb opvallend geen enkel verlangen naar cannabis gehad vandaag.
Klik om te vergroten...
Precies, jij bent heel goed bezig!

Zin in cannabis heb ik ook niet op dag 11 in mijn proces, maar steady energie mis ik wel.
Komende dagen heb ik veel gepland, dus eens kijken hoe ik dat weet te managen. Op tijd mijn licht uit en maar een beetje extra vermoeidheid accepteren..
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Manu76 zei:
Komende dagen heb ik veel gepland, dus eens kijken hoe ik dat weet te managen. Op tijd mijn licht uit en maar een beetje extra vermoeidheid accepteren..
Klik om te vergroten...
Extra vermoeidheid lijkt er bij te horen. Misschien had ik, en jij misschien ook wel, die vermoeidheid ook wanneer we wel cannabis gebruikten, maar ervaar je die niet als 'storend' wanneer je stoned bent.

Veel activiteiten op een dag lijken te helpen om gedachten en verlangens naar THC weinig kans te geven een hoofdrol te krijgen in je gedachten. Dus dat gaat je waarschijnlijk alleen maar helpen.
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu76 zei:
Precies, jij bent heel goed bezig!

Zin in cannabis heb ik ook niet op dag 11 in mijn proces, maar steady energie mis ik wel.
Komende dagen heb ik veel gepland, dus eens kijken hoe ik dat weet te managen. Op tijd mijn licht uit en maar een beetje extra vermoeidheid accepteren..
Klik om te vergroten...
Als je stopt heeft je lichaam gewoon wat tijd nodig om weer in jou synergie te komen
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hippie Langwaus zei:
Extra vermoeidheid lijkt er bij te horen
Klik om te vergroten...

Is dat meer mentale vermoeidheid (in de zin van: "vechten tegen craving bv")?
Of echt fysieke vermoeidheid (door herstel van organen, spieren, noem maar op)?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."