#1
Proberen is inmiddels gewoon 'niet gebruiken' geworden. Het roken van cannabis is lichamelijk ongezond. Het dagelijks gebruiken van cannabis met THC, op een andere manier is geestelijk (waarschijnlijk) niet gezond. Of op zijn minst overdadig en niet nodig.Proberen vindt ik altijd lastig klinken. Je zsgt dat je verslaafd bent, wilt stoppen met roken maar het wel wil consumeren. Uit ervaring van velen inclusief mijzelf weet ik dat die vlieger niet opgaat. Op eigen houtje stoppen moet gebeuren met een goed plan wat vooral gaat over vermijden van triggers, hoe ga je om met cravings en hoe voorkom je verveling. Als ik je zo hoor is belonen een trigger, dus spreek dan af met jezelf hoe je jezelf wel 'beloont'
Ik vermijd de triggers niet, want daar moet ik juist anders op reageren dan ik altijd deed. Herkennen van de triggers is wel belangrijk. Cravings komen soms opzetten, maar inmiddels weet ik dat die ook weer weggaan als je er niet aan toe geeft.
Niet toegeven aan cravings of anders reageren op triggers en dat herkennen voor mezelf is de beloning.
Ik verveel me gelukkig nooit en vind ook zonder THC te gebruiken ontzettend veel dingen en activiteiten interessant.