Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen maand niet blowen

Een maand niet blowen

170 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Brakka Mang zei:
Proberen vindt ik altijd lastig klinken. Je zsgt dat je verslaafd bent, wilt stoppen met roken maar het wel wil consumeren. Uit ervaring van velen inclusief mijzelf weet ik dat die vlieger niet opgaat. Op eigen houtje stoppen moet gebeuren met een goed plan wat vooral gaat over vermijden van triggers, hoe ga je om met cravings en hoe voorkom je verveling. Als ik je zo hoor is belonen een trigger, dus spreek dan af met jezelf hoe je jezelf wel 'beloont'
Klik om te vergroten...
Proberen is inmiddels gewoon 'niet gebruiken' geworden. Het roken van cannabis is lichamelijk ongezond. Het dagelijks gebruiken van cannabis met THC, op een andere manier is geestelijk (waarschijnlijk) niet gezond. Of op zijn minst overdadig en niet nodig.

Ik vermijd de triggers niet, want daar moet ik juist anders op reageren dan ik altijd deed. Herkennen van de triggers is wel belangrijk. Cravings komen soms opzetten, maar inmiddels weet ik dat die ook weer weggaan als je er niet aan toe geeft.

Niet toegeven aan cravings of anders reageren op triggers en dat herkennen voor mezelf is de beloning.

Ik verveel me gelukkig nooit en vind ook zonder THC te gebruiken ontzettend veel dingen en activiteiten interessant.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nog meer testosteron?!

Oei, ik heb al zo'n hoog testosterongehalte. Heel duidelijk te zien aan mijn lichamelijke verschijning, maar gelukkig niet in mijn gedrag.

Ik moet dus extra opletten, dat ik niet in een monster verander.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
New Dawn zei:
Die woede die je voelde was er wellicht ook een beetje dankzij een verminderde "achja, boeie..." mentaliteit?
Mijn langdurige beneveling heeft mij uit gezapigheid teveel laten tolereren, nuchter ben ik geneigd te reageren.

Ik vind je stoer, ik zag je gebruikspatronen regelmatig langskomen, dat je deze van je af weet te schudden is bewonderingswaardig!
Klik om te vergroten...
Er komt inderdaad nog een heleboel meer persoonlijke ontwikkeling en besef van ongezonde patronen bij kijken. Ik heb de neiging om het altijd iedereen naar de zin te maken en hulp te bieden, zelfs als dat ten koste van mezelf gaat. Ik weet helemaal niet waar de grenzen liggen van wat ik zelf acceptabel vind.

Door dagelijks cannabis te gebruiken, gaat dat niet gemakkelijk verbeteren. Dat is nuchter al lastig genoeg om inzicht in te krijgen en zodanig te handelen dat dit verbetert.

Misschien doe ik de komende tijd in andermans ogen minder makkelijk of pas ik me niet meer als een kameleon aan elke situatie aan, cijfer ik mezelf niet meer weg en kom ik eens een keer op voor wat ik wil. Dat zou een mooi resultaat zijn.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
Woedeuitbarstingen is zeker ontwenning in die zin onredelijk, boos is logisch maar extreem is wel ongtwenning gerelateerd haha volgens mij onderdrukt wiet ook testosteron bij mannen tot wel 65%, wanneer je stopt komt je producfie ook weer op gang wat ook gepaard kan gaan met verhoogde agressie lijkt mij
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weer bijna een dag zonder THC geleefd. Mezelf bezig gehouden met werken en een korte wandeling. Ik had wel wat momenten dat ik dacht aan een lekker stukje hasjiesj, maar dat gaat gewoon weer over.

Ik ben inmiddels ook wel zover dat ik een maand zonder THC wil volhouden. Dus niet alleen niet meer blowen, maar ook geen spacecake of iets dergelijks.

Hopelijk slaap ik vannacht weer een beetje beter en ga ik morgen weer vroeg aan het werk. Vrijdag heb ik vrij en dan zou ik normaal gesproken 's ochtends al hasjiesj roken en dat de hele dag volhouden. Daar kan ik het misschien wat moeilijker mee krijgen, maar ik ga ervoor om het vol te houden geen THC te gebruiken.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Fantástico @Hippie Langwaus!

Hier gaat het vandaag ook relatief makkelijk maar hele maand zonder THC durf ik nog niet over te denken. Ik wil in Nederland minimale last hebben van ontwenningsverschijnselen en dat lijkt goed te komen. Maar dan, als ik terugkom rond de 20ste en mijn vriendin zit hier weer op de bank te blowen, dan weet ik niet hoe ik verder ga.
Als ze nou zou vapen of niet in huis zou blowen, maar ik vrees dat ik dat niet kan verwachten. Ik ga het haar zodirect eens vragen trouwens.

Ga zo door en succes op Vrijdag!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
als ik terugkom rond de 20ste en mijn vriendin zit hier weer op de bank te blowen, dan weet ik niet hoe ik verder ga.
Klik om te vergroten...
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik vind het overigens ook wel gedurfd van mezelf om de uitdaging op deze manier aan te scherpen.

In het ergste geval lukt het me niet. Maar ik ken mezelf. Als ik overtuigd aan iets begin, hou ik meestal wel vol.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hippie Langwaus zei:
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik vind het overigens ook wel gedurfd van mezelf om de uitdaging op deze manier aan te scherpen.

In het ergste geval lukt het me niet. Maar ik ken mezelf. Als ik overtuigd aan iets begin, hou ik meestal wel vol.
Klik om te vergroten...
Ik probeer mijn vriendin te bereiken maar ze neemt niet op! 😂 Maar ok, mijn "probleem" met haar blowen hier, is dat we mini appartement hebben en ik als het ware al stoned word door haar geblow en dan moet ik nog even een week verder zijn en iets meer zelfvertrouwen opbouwen voordat ik verder durf te kijken.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Bingo! Ik ga ook voor de volle maand! Afspraak is, mocht ik nog altijd niets genomen hebben als vriendin weer thuis is, dat zij alleen vaper zal gebruiken in huis met uitzondering van de WC. Daar mag ze wat mij betreft blowen.

Deal is gesloten met haar en met mezelf!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Het gaat hier over het algemeen ook al een stuk beter dan paar dagen terug. Maar vermoeidheid en momenten van Ups en Downs zijn er zeker nog.
Ik ben 3 uur verwijderd van mijn eerste week. Je dendert over de 10 dagen streep!

Keep strong en de irritaties zullen snel minder worden denk ik. (Het voelt als een soort van Bipolariteit deze beginfase. Extra blij, extra boos, extra moe, extra ...)
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lekker bezig hippie en manu, Ga zo door!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vanmorgen ging super. Kort maar goed geslapen. Vrolijk en vol goede moed naar het werk. Ook daar ging het lekker.

Toen weer naar huis en daar merkte ik erg moe te zijn geworden. Door omstandigheden gingen we laat eten en werd ik prikkelbaar en snel geïrriteerd. Ik werd alweer overdreven kwaad om iets.

De ontwenning eist op dat vlak toch wel zijn tol, lijkt het. ☹️
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo @Hippie Langwaus en @Manu76 , jullie zijn allebei bezig met een serieus traject. Dat kost gaat natuurlijk met ups' en downs'.
Volhouden is het devies.

Wat mij op "dinsdagen" altijd helpt is mezelf realiseren waarom ik wellicht iets anders, geagiteerder, dan normaal reageer. Dat besef helpt mij om bij te sturen. Vaak dan juist iets overdreven (over-compenseren) maar dat is meestal niet echt erg.

Voor jullie is het de komende tijd gewoon wat vaker "dinsdag". Sterkte Heren !
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb een goede nacht gehad en ben weer vroeg opgestaan.

De dingen waar ik nu wat heftig op reageer, storen me normaal ook. Maar nu ik geen THC gebruik kan ik me niet meer zo goed inhouden en komt de frustratie en het ongenoegen erover, nogal ongenuanceerd en rauw aan de oppervlakte.

Vandaag is alles nog prima gegaan, maar vanavond als ik weer vermoeider ben, moet ik dus extra opletten.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik voel me momenteel weer 'kwaad' en niet al te best. Ik sta bijna te trillen van de adrenaline. ☹️
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Ik voel me momenteel weer 'kwaad' en niet al te best. Ik sta bijna te trillen van de adrenaline. ☹️
Klik om te vergroten...
Ik vermoed dat het ongeveer zo werkt: je lichaam is gewend aan het aanmaken van extra energie om tegen de verdovende werking van cannabis op te boxen, maar nu valt de verdoving weg en blijft die energie over.

Hou vol man. This too will pass
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hippie Langwaus zei:
Ik voel me momenteel weer 'kwaad' en niet al te best. Ik sta bijna te trillen van de adrenaline. ☹️
Klik om te vergroten...
En pas je wel op met de caffeine? Verder verbaast het me niets, maar woede en paniek zijn absoluut geen fijne gevoelens natuurlijk. Rustgevende infusies en gewoon even op bed gaan liggen of juist weer een wandeling maken..
Of je gevoel gelijk geven en het openbaar maken.

De grap in het verleden: Ben je boos, pluk een roos, zet hem op je hoed, dan voel je je morgen weer goed.. ofzo.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb 3 setjes pushups gedaan. 25x 20x 20x

Ik drink teveel koffie en thee. Ik ga proberen hiermee te minderen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hippie Langwaus zei:
Verder merk ik dat ik vooral aan het einde van de dag, door vermoeidheid, sneller geïrriteerd raak. Maar dat is eigenlijk gewoon normaal. 🙂
Klik om te vergroten...
Meer mediteren?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hippie Langwaus zei:
Verder merk ik dat ik vooral aan het einde van de dag, door vermoeidheid, sneller geïrriteerd raak. Maar dat is eigenlijk gewoon normaal. 🙂
Klik om te vergroten...
Ik heb dit ook en gedurende de dag mis ik wel wat energie, maar begin van dit jaar in mijn langere pauze, begon ik ook pas meer te genieten na de eerste 3 weken.
Zal me niets verbazen als je snel relaxer wordt over de gehele linie.
Ik ben weer bijna in Barcelona bij mijn THC consumerende liefde, maar ik plan vanalles op THC consumptie na voorlopig!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."