Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen maand niet blowen

Een maand niet blowen

170 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarschijnlijk hebben de vrije dagen ook positieve invloed op hoe ik me voel, maar het lijkt erop dat ik de ergste ontwenningsverschijnselen achter de rug heb.

Ik voel me minder vermoeid. Ik droom nog wel intensief, maar ik vermoed dat dit gewoon normaal is.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gisteren heb ik de laatste topjes wiet van de oogst van dit jaar in weckpotten gedaan.

Ik heb vrijwel geen 'cravings' naar THC gehad, zelfs niet terwijl ik omringd was door wiet.

Dat had ik me moeilijk kunnen voorstellen een maand geleden. Ik ben nu 28 dagen zonder THC-consumptie en het voelt prima.

Ik heb wel eerder 4 weken zonder THC gehad, maar dat was dan in een andere omgeving, waar ik geen wiet of hasj in de buurt had. Zodra ik dan weer thuis was, ging ik gewoon weer verder met dagelijks gebruik.

Nu in mijn eigen huis met een overvloed aan THC tot mijn beschikking en vrije dagen om de hele dag te kunnen gebruiken, voelt het veel meer als een overwinning.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
Ik heb wel eerder 4 weken zonder THC gehad
Klik om te vergroten...
En nam je toen ook geen alcohol als "alternatief"?

In ieder geval wil ik je even feliciteren met de fantastische prestatie van december 2023!
Ook heb je mij weten te motiveren met het stoppen met thc gebruik in december en ik zit ergens in dagje 26.
Wel nog wat vreemde dromen hier en ik wil stiekem langer clean blijven, dus ik spreek nog niet van een absolute topprestatie, maar ben wel zeer tevreden met de tussenstand!
Merci monsieur!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Manu76 zei:
En had je toen ook geen alcohol als alternatief?

In ieder geval wil ik je even feliciteren met de fantastische prestatie van december 2023!
Ook heb je mij weten te motiveren met het stoppen met thc gebruik in december en ik zit ergens in dagje 26.
Wel nog wat vreemde dromen hier en ik wil stiekem langer clean blijven, dus ik spreek nog niet van een absolute topprestatie, maar ben wel zeer tevreden met de tussenstand!
Merci monsieur!
Klik om te vergroten...
Ja, destijds in een andere omgeving compenseerde ik het ook nog met alcohol en een incidentele sigaar of tabakspijp. Terwijl ik eigenlijk nooit tabak rookte.

Mooi dat we elkaar dit jaar hebben geïnspireerd om bewuster naar onze THC consumptie te kijken en er iets mee te doen.

Ik heb nu ook vaak de gedachte het misschien zelfs nog langer vol te houden dan alleen deze maand.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hippie Langwaus zei:
Ik heb nu ook vaak de gedachte het misschien zelfs nog langer vol te houden dan alleen deze maand.
Klik om te vergroten...
Als ik mijn vriendin zie (waar ik echt van houd), vergaat mij wel een beetje de drang om te willen blowen. Vanmorgen bij opstaan nam ze er 1, toen nog 1 en toen nog 1. En ze was niet stressed ofzo. Gewoon, dat hoort erbij weet ik ook nog. En na nummertje 3 ging ze maar weer even liggen en weer slapen 😂.
Ik wil weer een periode iets meer van de dagen verlangen!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toch bijzonder dat vele dromen. Mogelijk slaap je daardoor ook niet aan een stuk door of onrustiger.
Maar wat goed om te horen dat je geen verlangen naar THC gehad hebt, ondanks de korte nachten.
Slaap lekker dadelijk
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Veel succes!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Afgelopen nacht was wat lastiger qua slapen. Veel wakker gelegen, veel zweten en ik had bizarre realistische dromen, waarbij ik soms wist dat ik droomde.

Vandaag voelde ik me als een vaatdoek maar heb ik leuke dingen met de kinderen gedaan. Dat deed ik ook als ik wel THC gebruikte overigens.

Nu het avond is merk ik dat ik erg moe ben en sneller geïrriteerd raak. Hopelijk slaap ik vannacht iets beter.

Er waren momenten vandaag dat het even door mijn hoofd schoot dat het wel lekker zou zijn om een beetje THC te gebruiken. Die momenten gaan ook weer voorbij en daarna besef ik dat het goed is om helder te zijn. Ik ga het volhouden.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Prachtig @Hippie Langwaus!

Ikzelf voel nu flink wat druk rond de maag en ademhalen gaan niet op een zeer chille wijze.
Ik voelde wat ongegronde ergernissen en heb iets meer gegeten dan andere dagen.

Dromen kwamen gisteren al terug en ik heb best wel zin om te relaxen met mijn vriendin en wat wiet. (Maar die zit lekker te blowen in de bergen, dus dat gaat deze dagen toch niet gebeuren)

Sterkte kampioen en je motiveert anderen kan ik je verzekeren!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vannacht waren de dromen zeer intens en realistisch. Ook wist ik gedeeltelijk dat ik aan het dromen was. Ik heb in mijn droom een dikke Cubaanse Montecristo no. 4 gerookt. 🤪

Ik weet nog veel details van de dromen en kan zelfs dingen koppelen aan recente gebeurtenissen. Ik voel me niet heel uitgerust, maar verder wel goed.

Vandaag ga ik het weer verder volhouden om niet te blowen en ook om anderszins geen THC te gebruiken, want dan kan de ontwenning weer opnieuw. 🙂

Bovendien is het goed om helder te zijn.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dus de dromen worden heftiger?

Bij mij is ingebroken vannacht, maar het deed me niet veel. Ze hebben niets meegenomen. (En het was een droom 😃)
Ik voel me nu niet erg krachtig, al heb ik 2x21 push ups achter de rug, maar moest flink hoesten daarna.

Hier de eerste 50 uur achter de boeg!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Manu76 zei:
Dus de dromen worden heftiger?
Klik om te vergroten...
Daar lijkt het op, maar het kan ook zijn dat mijn korte termijn geheugen zich herstelt en dat dit ook zijn effect heeft tijdens dromen.

Ik vind het opvallend dat ik uren na het ontwaken nog erg veel stukken kan herinneren.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik krijg ook altijd heftige dromen en dergelijke als ik aantal dagen niet blow. Is wel een van de meest standaard dingen die ik bijna altijd krijg.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben vandaag uit mijn slof geschoten. Dat gebeurde gisteren ook al een keer. Verder niet heel ernstig en alles is okee, maar het is wel opmerkelijk.

Misschien dat ik mijn frustraties en ergernissen vaak wegmoffel met een THC-roes en nu dat even niet gebeurt, uit ik die frustraties blijkbaar door er iets anders mee te doen....

Zo ken ik mezelf niet, maar het hoort er hopelijk gewoon bij.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hippie Langwaus zei:
Zo ken ik mezelf niet, maar het hoort er hopelijk gewoon bij
Klik om te vergroten...

Kan idd dat je voorheen dit wegdrukte (automatisch) met blowen.
Maar zou ook goed kunnen dat het bij de afkickverschijnselen hoort. Je zit net wat minder goed in je vel etc.

Maar top kerel, nog steeds geen tip tussen je lip!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Kan idd dat je voorheen dit wegdrukte (automatisch) met blowen.
Maar zou ook goed kunnen dat het bij de afkickverschijnselen hoort. Je zit net wat minder goed in je vel etc.

Maar top kerel, nog steeds geen tip tussen je lip!
Klik om te vergroten...
Ja, misschien is het 'gewoon' het gevolg van ontwenning en slaapgebrek. Ik ben verschrikkelijk vermoeid en heb veel werkstress. De terugval van mijn vrouw speelt ook mee.

Zo weer vroeg naar bed en hopelijk kan ik wat beter slapen vannacht.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik hoop het ook voor je. Het slaaptekort dat je er bij krijgt is killing. Slaap zacht.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hippie Langwaus zei:
Ik ben verschrikkelijk vermoeid
Klik om te vergroten...

Kort lontje kun je ook daardoor krijgen.
Of een combinatie van.

Hippie Langwaus zei:
werkstress
Klik om te vergroten...
Hippie Langwaus zei:
terugval van mijn vrouw
Klik om te vergroten...

Je krijgt het zwaar voor je kiezen tijdens deze afkickfase.
Maar vergeet niet dat je het supergoed doet.
Hopelijk ben je binnen niet al te lange tijd door de meest barre periode heen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hippie Langwaus zei:
Zo ken ik mezelf niet, maar het hoort er hopelijk gewoon bij.
Klik om te vergroten...
Ik vind het toch heel mooi dat je dit deelt. En met je reflectie zit het goed. Kunnen velen nog wat van leren.
Wens je een goede nacht toe.
Je bent goed bezig, het is pittig voor je, maar ik heb bewondering voor wat je doet ❤️
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Afgelopen nacht heb ik nog slechter geslapen dan de nachten hiervoor en ook weer raar en intens gedroomd.

Ik probeer gewoon aan de normale verplichtingen te voldoen en hoop dat ik op een gegeven moment zo uitgeput ben, dat ik weer een nacht goed slaap. Overigens let ik wel op dat ik niet in burn-out terecht kom, voor zover ik dat op tijd kan signaleren.

Gisteren had ik een paar momenten waarop ik 'cravings' had, maar ik weet dat die weer over gaan. Vandaag heb ik geen nog verlangens naar THC gehad.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."