Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen maand niet blowen

Een maand niet blowen

170 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vannacht heb ik weer iets beter kunnen slapen, alleen was het jammer dat ik er al om 05.00 uur uit moest om te gaan werken. Ik had nog wel iets langer willen slapen.

Ik ben benieuwd of de ergste ontwenningsverschijnselen nu achter de rug zijn.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed bezig @Hippie Langwaus zo na Novendor. Weer een mooi voornemen!

Je wilt ‘niet dagelijks’ oraal cannabis gebruiken. Dat is wel een beetje vaag. Gaat dat niet zorgen voor getouwtrek in je hoofd?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Goed bezig @Hippie Langwaus zo na Novendor. Weer een mooi voornemen!

Je wilt ‘niet dagelijks’ oraal cannabis gebruiken. Dat is wel een beetje vaag. Gaat dat niet zorgen voor getouwtrek in je hoofd?
Klik om te vergroten...
Het gaat me voornamelijk om het gezondheidsaspect van rook of hete damp inademen. Ik sta niet negatief tegenover cannabisgebruik op zich.

Hiermee hou ik een hulpmiddel beschikbaar, mocht ik toch incidenteel THC willen gebruiken.

Het niet roken of verdampen is nu al uitdagend genoeg en orale consumptie van cannabis beschouw ik niet als ongezond.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hippie Langwaus zei:
Het niet roken of verdampen is nu al uitdagend genoeg en orale consumptie van cannabis beschouw ik niet als ongezond.
Klik om te vergroten...
Dat begrijp ik hoor, maar ze zeggen altijd “Maak je voornemen zo concreet mogelijk” dus daar doelde ik eigenlijk op. ‘Niet dagelijks’ is dan een tikkeltje vaag. Dan zou ik toch gaan zitten dubben: “Mag het vandaag wel of niet?”
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je gaat de goede kant op! Alcohol al de deur uitgeschopt en nu pak je het roken aan.
Ben benieuwd hoe dit verloopt dus ga ik dit topic eens volgen. Misschien komen er voor mij ook nuttige tips en of informatie in voor.

Veel succes!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Om dit topic ook nuttig te maken voor anderen, zal ik hier ook vermelden wat me helpt en wat juist niet helpt.

Normaal gesproken zou ik na mijn ochtendverplichtingen hasj hebben gerookt en dat waarschijnlijk de hele dag een beetje hebben volgehouden. Dus besloot ik het mezelf makkelijk te maken en zonder pijpje en zonder hasj een fikse wandeling te maken.

Tijdens de wandeling kon ik dus niet blowen. Geloof me, ik nam vaak hasj en een pijp mee als ik een wandeling maakte. Na de wandeling was het even opletten dat ik mezelf niet ging 'belonen' met het roken van hasj.

Ik heb me gericht op de voldoening en vermoeidheid na de inspanning. Mijn lichaam maakt zelf al belonings-stofjes aan. Endorfines en anandamine waarschijnlijk. Een kop warme thee is ook fijn.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ga de uitdaging nog iets aanscherpen. Het is deze maand voor mij ook niet toegestaan om (triazolo)benzodiazepines te gebruiken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sow respect.
Je pakt hem lekker aan. Succes
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Afgelopen nacht was wat lastiger qua slapen. Veel wakker gelegen, veel zweten en ik had bizarre realistische dromen, waarbij ik soms wist dat ik droomde.

Vandaag voelde ik me als een vaatdoek maar heb ik leuke dingen met de kinderen gedaan. Dat deed ik ook als ik wel THC gebruikte overigens.

Nu het avond is merk ik dat ik erg moe ben en sneller geïrriteerd raak. Hopelijk slaap ik vannacht iets beter.

Er waren momenten vandaag dat het even door mijn hoofd schoot dat het wel lekker zou zijn om een beetje THC te gebruiken. Die momenten gaan ook weer voorbij en daarna besef ik dat het goed is om helder te zijn. Ik ga het volhouden.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Prachtig @Hippie Langwaus!

Ikzelf voel nu flink wat druk rond de maag en ademhalen gaan niet op een zeer chille wijze.
Ik voelde wat ongegronde ergernissen en heb iets meer gegeten dan andere dagen.

Dromen kwamen gisteren al terug en ik heb best wel zin om te relaxen met mijn vriendin en wat wiet. (Maar die zit lekker te blowen in de bergen, dus dat gaat deze dagen toch niet gebeuren)

Sterkte kampioen en je motiveert anderen kan ik je verzekeren!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vannacht waren de dromen zeer intens en realistisch. Ook wist ik gedeeltelijk dat ik aan het dromen was. Ik heb in mijn droom een dikke Cubaanse Montecristo no. 4 gerookt. 🤪

Ik weet nog veel details van de dromen en kan zelfs dingen koppelen aan recente gebeurtenissen. Ik voel me niet heel uitgerust, maar verder wel goed.

Vandaag ga ik het weer verder volhouden om niet te blowen en ook om anderszins geen THC te gebruiken, want dan kan de ontwenning weer opnieuw. 🙂

Bovendien is het goed om helder te zijn.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dus de dromen worden heftiger?

Bij mij is ingebroken vannacht, maar het deed me niet veel. Ze hebben niets meegenomen. (En het was een droom 😃)
Ik voel me nu niet erg krachtig, al heb ik 2x21 push ups achter de rug, maar moest flink hoesten daarna.

Hier de eerste 50 uur achter de boeg!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Dus de dromen worden heftiger?
Klik om te vergroten...
Daar lijkt het op, maar het kan ook zijn dat mijn korte termijn geheugen zich herstelt en dat dit ook zijn effect heeft tijdens dromen.

Ik vind het opvallend dat ik uren na het ontwaken nog erg veel stukken kan herinneren.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik krijg ook altijd heftige dromen en dergelijke als ik aantal dagen niet blow. Is wel een van de meest standaard dingen die ik bijna altijd krijg.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben vandaag uit mijn slof geschoten. Dat gebeurde gisteren ook al een keer. Verder niet heel ernstig en alles is okee, maar het is wel opmerkelijk.

Misschien dat ik mijn frustraties en ergernissen vaak wegmoffel met een THC-roes en nu dat even niet gebeurt, uit ik die frustraties blijkbaar door er iets anders mee te doen....

Zo ken ik mezelf niet, maar het hoort er hopelijk gewoon bij.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Zo ken ik mezelf niet, maar het hoort er hopelijk gewoon bij
Klik om te vergroten...

Kan idd dat je voorheen dit wegdrukte (automatisch) met blowen.
Maar zou ook goed kunnen dat het bij de afkickverschijnselen hoort. Je zit net wat minder goed in je vel etc.

Maar top kerel, nog steeds geen tip tussen je lip!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Kan idd dat je voorheen dit wegdrukte (automatisch) met blowen.
Maar zou ook goed kunnen dat het bij de afkickverschijnselen hoort. Je zit net wat minder goed in je vel etc.

Maar top kerel, nog steeds geen tip tussen je lip!
Klik om te vergroten...
Ja, misschien is het 'gewoon' het gevolg van ontwenning en slaapgebrek. Ik ben verschrikkelijk vermoeid en heb veel werkstress. De terugval van mijn vrouw speelt ook mee.

Zo weer vroeg naar bed en hopelijk kan ik wat beter slapen vannacht.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik hoop het ook voor je. Het slaaptekort dat je er bij krijgt is killing. Slaap zacht.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hippie Langwaus zei:
Ik ben verschrikkelijk vermoeid
Klik om te vergroten...

Kort lontje kun je ook daardoor krijgen.
Of een combinatie van.

Hippie Langwaus zei:
werkstress
Klik om te vergroten...
Hippie Langwaus zei:
terugval van mijn vrouw
Klik om te vergroten...

Je krijgt het zwaar voor je kiezen tijdens deze afkickfase.
Maar vergeet niet dat je het supergoed doet.
Hopelijk ben je binnen niet al te lange tijd door de meest barre periode heen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Toch bijzonder dat vele dromen. Mogelijk slaap je daardoor ook niet aan een stuk door of onrustiger.
Maar wat goed om te horen dat je geen verlangen naar THC gehad hebt, ondanks de korte nachten.
Slaap lekker dadelijk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."